Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Nå er endelig det lenge planlagt utdrikningslaget overstått. Det har vært mye slit og stress, og da ende en person avlyste kl 22 kvelden før var jeg nær ved å gi opp hele greia. Heldigvis hadde jeg en god venninne på besøk, og sammen klarte vi å gjøre det til en perfekt dag for henne.

Vi hentet henne tidelig om morgenen og dro for å danse pole dance. Veldig gøy, men fy så støl jeg er idag! Etterpå spiste afternoon tea med champagne på Cafe Christiania. Det kan anbefales :Nikke: Hun ble også kjørt ut til Hvalstrand Bad for å hoppe fra stupetårnet. Det ble så pent vær at vi andre angret på at vi ikke hadde med oss badetøy. Hjemme hos meg lagde vi først sjokolade, og etterpå spiste vi en nydelig middag. Resten av kvelden var det leker, skravling, drinker og desserter. Jeg tror hun hadde en god dag! Heldigvis kommer det en og hjelper meg å rydde opp litt senere.

Svigermor har sagt hun kommer og leverer barna kl 10. Hun er virkelig ikke en person vi liker å spørre om å sitte barnevakt, for hun virker så misfornøyd med oppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en venninne som trenger poledance fast en gang i uka i Oslo, virker som verdens morsomste treningsform!

Ja, det virket veldig morsomt, og jeg tror det er utrolig god treningsform. Jeg klarte knapt å komme meg opp av sengen i morges fordi jeg var så støl, og fortsatt klarer jeg ikke å få armene over hodet.

Etter å ha fått tilbake barna idag bestemte vi oss for at de neppe får sove der igjen på noen år. De hadde bare spist usunne ting, og sovet lite. Det var veldig lite morsomt å ha med dem å gjøre idag, særlig når vi begge var så slitne.

Men vi fikk tatt en liten kjærestetur på kino :rodmer: Vi hadde to gavekort som går ut imorgen, så da stilte en av jentene fra igår spontant opp og passet barna. Kino to ganger på to uker er lenge siden sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mye bedre i barnehagen nå, så vi satser på fulle dager fra imorgen av. I kveld har jeg og det kommende brud sittet og jobbet med brudekjolen hennes. Imorgen er det 1 måned igjen, og jeg kjenner at jeg er litt stresset, men samtidig tror jeg at det skal gå bra.

Naboen til foreldrene mine ringte og sa at strømmen har gått hos dem, så jeg sa jeg skulle ta turen bort, men mannen er fortsatt ikke kommet hjem. Jeg får håpe at alt står til imorgen, for nå skal jeg gå og legge meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gjerne, men det må i så fall bli onsdag, tror jeg (siden du er opptatt mandag og tirsdag). Lørdag er bryllupet til N, så regner med at det blir en ganske hektisk uke for meg.

Er ikke der onsdag... Får ikke noe fri fra jobb.

Forsøkte ringe deg i går. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har trent i 1,5 time. Er helt utslitt nå, og sitter bare her fordi jeg er for sliten til å gå og legge meg :veslejenta: Men det føles også ganske godt.

Ellers idag har barna hjulpet til med å sy brudekjole. Minstejenta ble helt fascinert av tyllen og lo og lekte masse med den. Guttungen satt på fanget mitt og hjalp meg med å klippe tråder og ta ut nåler. Det er så gøy å kunne drive hobbyen sin sammen med barna :strix:

Også har jeg fått to komplementer på jobb idag :sjarmor:

Imorgen blir første gang på nesten to uker at jeg ikke har noe planlagt. Deilig! Det blir nok mye sying, men jeg slipper å dra noe sted eller ha besøk.

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To kinoforestillinger på to uker?

Godt jobba!

:klem:

PS!

Det utdrikkingslaget hørtes helt supert ut!

Jeg synes slikt er så mye mer all-right enn når man må gå utkledd på et kjøpesenter og selge klemmer o.l.

Det er bare pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS!

Det utdrikkingslaget hørtes helt supert ut!

Jeg synes slikt er så mye mer all-right enn når man må gå utkledd på et kjøpesenter og selge klemmer o.l.

Det er bare pinlig.

Takk. Har heller ikke sansen for utdritningslag. Litt utdritning synes jeg man bør ha, men da helt privat foran venner. Om det er lov å skryte litt, så synes jeg dette var det beste utdrikningslaget jeg har vært i (men så har jeg ikke vært i så veldig mange heller). Skulle ønske man kunne gjøre slikt oftere.

Jeg har hatt en veldig bra helg. På lørdag gikk vi tur i skogen, og på søndag trente jeg. Ellers har jeg lekt med barn og sydd. Mannen har blitt skikkelig syk og ligget til sengs i to dager så jeg har kunne sy uten alt for dårlig samvittighet, selv om grunnen ikke er noe koselig.

Det er nå under 4 uker til alle 3 kjolene må være klare :bond: Jeg klarte å feilberegne det ene stoffet, så måtte stresse inn til byen for å se om jeg fant mer. Fant et som var nesten likt, så får vi se hva jeg klarer å få ut av det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har lungebetennelse og ligger fortsatt til sengs. Denne uken har derfor vært litt hektisk, da jeg har måttet ta meg av barna alene, i tillegg til jobb, husarbeid og sying.

Men i slutten av september skal jeg på konferanse i Amsterdam, og har bestemt meg for at jeg fortjener å bli en ekstra dag. Jeg har aldri vært på ferie alene før, så dette blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg helt utslitt! Jeg tok med barna på byfest idag, og i over 3 timer vandret vi rundt og tittet på boder, aktiviteter og butikker, mye av tiden i regnet. Det var faktisk ganske koselig, og da vi kom hjem lagde vi en kalender til Plutten (bilde kommer snart i hobbyboken).

Men så var det slutt på energi for alle sammen, og kvelden har blitt en skikkelig prøvelse. Jeg har nettopp lagt barna, for nå orket jeg rett og slett ikke mer. Er nødt til å sy en del ikveld også, men først skal jeg sitte helt stille og drikke noe kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

Ikke slit deg helt ut, da!

Jeg klarte ikke :tristbla: Mannen er fortsatt syk og jeg gjør alt alene. Er sliten og vil virkelig ikke på jobb idag. Mange tanker i hodet, og prøver å benekte alle sammen. Jeg vet at snart kommer alt til å ta meg igjen og jeg kommer til å kræsje. Men jeg skal alltid klare bare litt til. Utsette det litt til, selv om jeg vet at det bare blir verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor kom og tok barna i et par timer. Jeg gikk en times tur alene og bare hørte på vinden i trærne og nøt solen i ansiktet. Da jeg kom hjem la jeg meg nedpå litt, og sov i to timer. Deilig! Og imorgen kommer hun innom med middag til oss. Hun er ikke helt dum hun svigermor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

Var koselig å treffe deg da jeg var i Oslo! :rodmer:

Det var superkoselig å se deg igjen! Tusen takk :klemmer:

Begynner å kunne se litt fremover igjen, så håper jeg klarer å planlegge en tur opp til deg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært kjempekoselig! Har én frihelg i november, fram til da har jeg planer hver helg. Men blir fort sånn når man jobber hver 3. lørdag. Og så har jeg fri de to første helgene i desember.

Forøvrig, kommer gjerne på besøk 11.-13. november, hvis det passer for dere. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...