Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Dagen idag har vært både god og dårlig. Vi var invitert på grillfest hos noen venner. Jeg prøvde å kle barn og pakke alt i stand, mens mannen reparerte gelenderet utenfor. Jeg endte opp med to gråtende jenter og ingen ferdigpakket bag. Noen dager bare skjærer alt seg, og på slike dager føler jeg at jeg ikke takler noen ting, og jeg hadde ihvertfall ikke lyst til å dra og være sosial! Det er ganske skummelt å måtte innrømme at man ikke klarer sine egne barn. Altså, man klarer det alltids på et vis, og jeg vet at det er en kort periode at babyen er "klengete", men jeg er ganske langt unna der jeg føler at jeg burde være med egne barn. Dager som denne kjenner jeg at det er totalt galskap å tenke på flere barn, og at vi definitivt er ferdig nå.

Heldigvis ble festen skikkelig vellykket. Vi var 5 barnefamilier med barn i alderen 3 mnd til 5 år (og en gravidmage). Alle barna lekte og koste seg, og vi fikk med oss tre utslitte barn hjem. Mellomste sloknet helt i bilen, og måtte bæres i seng. For en time siden gikk jeg og la meg, men da klarte hun selvfølgelig å våkne! Sitter og venter på at hun skal sovne igjen, for nå er jeg rimelig utslitt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagen idag har vært bare god. Jeg trenger noen slike dager innimellom også. Begynte med at en god natts søvn. Minsten våknet bare en gang for mat, og godtok å sove hele natten i egen seng. Selv fikk jeg sove helt kl 10!

Vi hadde lovet å besøke mormor til mannen, og ettersom det var fint vær så gikk vi hele veien. Barna pleier å synes det er litt kjedelig der, men denne gangen klaget de ikke i det hele tatt. Hjemme har mannen fikset trappen ute, mens barna syklet rundt på gårdsplassen. Det løsnet skikkelig for storebror og han storkoste seg. Litt til så er han klar for å sykle små turer, tror jeg.

Det ble alt for sent for middag, så barna fikk brødskiver og rett i seng etter syklingen, hvor de sovnet raskt og uten protester. Jeg og mannen hadde en romantisk middag bestående av raclett, poteter, bacon og vin :spise: Minsten satt relativt rolig i vippestolen, og etterpå sovnet hun raskt med flaske. Nå har vi spilt litt dataspill, og jeg skal straks gå og legge meg. Godt det finnes slike gode dager også, for jeg orker ikke alt for mange av de som var i går.

Før sommeren fikk vi plutselig et nabovarsel fra veivesenet i postkassen om at det skulle graves i veien vår, og omkjøring til bilverkstedet skulle være vi vår gårdsplass! Helt uten å spørre eller tilby noen form for kompensasjon. I tillegg har alle som klarer å unngå de tre skiltene, samt kjører rundt veisperringene, måttet bruke vår gårdsplass som snuplass. Ettersom barna skulle leke ute idag var vi litt lei, og satte opp en sperring før innkjørselen. Det tok 10 minutter, og så var det allerede kø og tuting fra alle bilene som har kjørt feil :murvegg: Naboene har ihvertfall hatt det ganske underholdende når de har tilbragt sommeren på balkongen og sett på både busser, lastebiler og privatpersoner bråbremse, kjøre ned sperringen og ellers prøve å snu på liten plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslejenta har ikke mye til fast døgnrytme, men hun pleier å sove 2-3 timer på dagen ihvertfall. Jeg følte meg derfor rimelig trygg på legetimen kl 12 da hun sovnet 10:45. Men gjett hvem som våknet 11:50! Så nå har jeg vært til gynokolog med baby på fanget :sukk:

Jeg hadde tatt frem en skinkestek til middag idag, og satt den i ovnen tidelig slik at den kunne steke lenge på lav temperatur. Men så var det krise på jobben til mannen, og han er først på vei hjem nå og har ikke fått nyte av den. For den ble faktisk veldig god. Får se om han vil ha litt nå, eller om vi bare varmer den opp til imorgen.

Jeg måtte da også legge alle tre barna alene, og det gikk mye bedre enn det pleier, ihvertfall med de eldste. Jeg har bestemt meg for å trappe ned ammingen, og har derfor kjøpt større tåtesmokker og laget en ekstra stor flaske. Men det ble visst alt for mye for den lille magen, for hun slukte den raskt, og så kastet det opp igjen :tristbla: Følte meg ikke som en god mamma da. Som trøst fikk hun lov til å sovne ved puppen i kveld, noe jeg også prøver å kutte ut.

Ellers har jeg endelig fått oppdatert profilen min her på KG. Nytt bilde med alle tre barna, og fjernet de utgått tikkerene. Har lyst til å fortsette å ha tikker, men synes det blir litt mye med tre stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag dro jeg innom jobben min, og endte opp med å bli i tre timer og hjelpe til med litt diverse. Skulle gjerne ha blitt lenger, men jeg måtte dra og hente i barnehagen. Kjenner at jeg gleder meg til å komme tilbake. Sjefen varslet at det blir en del endringer, så er litt spent på hvordan den nye hverdagen min blir.

Ellers måtte mannen jobbe sent i dag også. Minstejenta var ikke særlig fornøyd, så jeg tilbød barna at de kunne se 10 minutter med barneTV istedenfor at jeg leste for dem. Det er første gang vi har gjort, for jeg har ellers vært ganske stolt over at vi har lest for dem hver eneste kveld fra de er ca 1 år, med mindre de rett og slett sovner før vi rekker det. Heldigvis syntes de det var stas og sovnet raskt etterpå. Veslejenta har selvfølgelig en liten skrikeperiode midt i storesøsknenes leggetid, så det er ikke så lett å være alene med alle tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

• 2 uker senere...

Lenge siden jeg har skrevet noe, ser jeg. Livet har vært ganske opp og ned den siste måneden. Etter at mannen hadde måttet jobbe så mye så kræsjet jeg litt. Heldigvis fikk jeg hjelp til å komme meg ovenpå igjen og var i fin form til vi skulle flytte. Vi fikk fantastisk flyttehjelp av noen venner, så flyttingen gikk over all forventning. Vi trives veldig godt alle 5, og det er fortsatt et drømmehus.

I går klarte jeg å være maks uheldig. Jeg skle i trappen, og tok med meg begge døtrene mine i fallet :tristbla: Det gikk heldigvis bra med jentene, men jeg klarte i brekke benet! Så nå sitter jeg i sengen med gipset ben, og mannen må være hjemme i 6 uker for å passe baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kunne gått mye verre. Jeg slapp blant annet operasjon, og det var ganske greit å få det gipset. Ikke gjør det vondt heller, så lenge jeg holder benet i ro. Er mest bare veldig irriterende med den store, tunge gipsen. Og så få jeg sovet hele natten, for jeg kan ikke lenger stå opp med babyen :tunge1:

Det er koselig for mannen å få ta litt mer aktiv del av barnas hverdag, men han ble kastet ut i det veldig plutselig. Mamma mener også at han nå kommer til å sette mer pris på alle de små tingene jeg gjør, og at jeg har godt av å ligge stille og slappe av litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kunne gått mye verre. Jeg slapp blant annet operasjon, og det var ganske greit å få det gipset. Ikke gjør det vondt heller, så lenge jeg holder benet i ro. Er mest bare veldig irriterende med den store, tunge gipsen. Og så få jeg sovet hele natten, for jeg kan ikke lenger stå opp med babyen :tunge1:

Det er koselig for mannen å få ta litt mer aktiv del av barnas hverdag, men han ble kastet ut i det veldig plutselig. Mamma mener også at han nå kommer til å sette mer pris på alle de små tingene jeg gjør, og at jeg har godt av å ligge stille og slappe av litt.

Så bra at han ser det da. Han hadde tydeligvis litt godt av det. ;) Du får nyte det så godt du kan, og benytte muligheten til å slappe av og stelle pent med deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er litt deilig å tilbringe en dag i sengen og ikke gjøre noen ting, så er jeg litt lei nå. Har strikket, lest og spilt dataspill, men nå er jeg lei spillet, har strikket ferdig sokken og lest ut bladet. Venter på at mannen skal komme hjem. Jeg sa han kunne få dra ut i et par timer, men det var kl 10 idag, og jeg har ikke hørt noe fra ham siden. Har hatt det helt fint, men nå skulle jeg gjerne hatt litt hjelp med å komme meg ned trappen, og dessuten begynner jeg å bli sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper han kom hjem ganske rett etter at du postet det innlegget, for det er utrolig kjipt å bli "overlatt" til seg selv på dne måten når man ikke klarer å komme seg rundt selv. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke klart og måtte sitte stille i senga sånn.

Tror jeg hadde gnagd hull i veggen etter en time bare for og ha noe og gjøre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Har du vurdert å sjekke om mannen faktisk er på jobb når han sier han jobber overtid, eller hvor han er når han "må ut noen timer"?

Alarmklokkene mine ringer ihvertfall. Menn er som regel ikke like interesserte i småbarn som de er i sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du vurdert å sjekke om mannen faktisk er på jobb når han sier han jobber overtid, eller hvor han er når han "må ut noen timer"?

Alarmklokkene mine ringer ihvertfall. Menn er som regel ikke like interesserte i småbarn som de er i sex.

WTF? Det var da en utrolig trivelig kommentar å komme med... :scorpis:

Endret av Purple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men hvem er du, og med hvilken rett kommer du inn i min dagbok og sprer slike anklager?!

Til de som faktisk bryr seg om meg: Jeg har endelig fått av meg gipsen og kan bevege meg litt igjen :danse: Er fortsatt øm i foten, men går rundt i huset uten krykker, og klarer fint den korte kjøreturen til og fra barnehagen. Om noen dager regner jeg med å komme meg helt ned på storsenteret også :jepp:

Helgen som var har vært begivenhetsrik. Fikk av gipsen på fredag, og så kjørte vi ned til Gøteborg der broren min giftet seg. Barna fikk være blomsterpiker og brudesvenn og var så søte atte! Minstejenta fikk selvfølgelig ikke det, men til gjengjeld så lærte hun å sitte, åle seg fremover og fikk sin første tann, alt på en gang. Så nå har vi nettopp skrudd sammen tripp-trapp stolen så hun kan sitte sammen med oss ved måltidene.

Huset er totalt kaos om dagen, så prøver å gjenvinne litt kontroll. Jeg skal ikke begynne å jobbe før 1.januar, så skal kose meg hjemme frem til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men hvem er du, og med hvilken rett kommer du inn i min dagbok og sprer slike anklager?!

Unnskyld meg men du skriver en åpen "dagbok" på et offentlig forum, åpent for ALLE som har tilgang til Internett. Jeg ville uansett tatt et par stikkprøver på den mannen. Regner med han har gått litt for lut og kaldt vann så lenge du har vært gravid og i barsel, og nå har oppmerksomheten rettet mot tre unger og ikke engang vil dele seng med ham. -VARSKO HER! er det jeg prøver å si til deg. Overtidsjobbing og ubestemmelige "en tur ut" er ganske tydelige signaler. Prøv å hank ham inn og berg forholdet før han utvikler noe virkelig alvorlig med elskerinna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan ingen hindre deg, og jeg er klar over at alt jeg skriver kan leses av hvem som helst, men jeg undres over hvilken glede det gir deg å fortelle vilt fremmede mennesker som du aner ingenting om, at mannen deres sannsynligvis er utro? Hvorfor tror du jeg f.eks. ikke vet hva mannen min driver med når han ikke er hjemme? Og hvor får du det fra at jeg ikke lenger ønsker å dele seng med ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...