Gå til innhold

Hva er det med menn og Tailand?


Gjest Gjest_mona_*

Anbefalte innlegg

La bare de norske damene forbli single:) De er jo snart i flertall, kontra de med partner. De har nok med seg selv og sitt. Meg, meg meg........

I en globalisert verden blir det bare lettere og lettere å finne høflige og omtenksomme kvinner andre plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å se hvorfor menn finner seg en utenlandsk dame.

Det må da være noe galt med den norske kvinnen som gjør henne uattraktiv her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å se hvorfor menn finner seg en utenlandsk dame.

Det må da være noe galt med den norske kvinnen som gjør henne uattraktiv her hjemme.

Eller at mange av disse mennene ikke har sjans på de damene de vil ha sjans på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet. Begge parter får hva de vil ha, så da er vel alle fornøyde?

Vi bør ikke glemme at kjærlighetsekteskap er en historisk kuriositet og slett ingen naturlig tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ida_*
Jeg ser ikke problemet. Begge parter får hva de vil ha, så da er vel alle fornøyde?

Vi bør ikke glemme at kjærlighetsekteskap er en historisk kuriositet og slett ingen naturlig tilstand.

Så du mener proformaekteskap og ekteskap inngått hvor mannen eller kvinnen gifter seg for økonomisk vinning, er en "naturlig tilstand"? :ler: Det naturlige er at folk inngår en realsjon til hverandre fordi de tiltrekkes hverandre fysisk og mentalt. Alt annet er sosiale konstruksjoner som ikke representerer "naturlige tistander".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig vil jeg til Thailand fordi jeg har lyst til å spille på alle de fine golfbanene som er der :)

(Burde ikke denne tråden vært flyttet til et annet forum? Reiser eller noe sånt? eller Skråblikk og generaliseringer?)

Endret av Confidence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det naturlige er at folk inngår en realsjon til hverandre fordi de tiltrekkes hverandre fysisk og mentalt.

Dette har slett ikke vært det normale gjennom menneskehetens historie.

Uansett er det uinteressant hva som er "det naturlige"; det relevante er at det er snakk om en frivillig avtale. Og hvis begge parter er fornøyde med denne avtalen er det ingen grunn til at vi andre skal syte og klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener proformaekteskap og ekteskap inngått hvor mannen eller kvinnen gifter seg for økonomisk vinning, er en "naturlig tilstand"? :ler: Det naturlige er at folk inngår en realsjon til hverandre fordi de tiltrekkes hverandre fysisk og mentalt. Alt annet er sosiale konstruksjoner som ikke representerer "naturlige tistander".

Ekteskap inngått med økonomisk vinning som motiv må bli ulovlige og straffbare når horekunderiloven blir vedtatt. Om denne loven kan anvendes på par som er gift fra før (loven kan ikke få tilbakevirkende kraft), men der økonomisk vinning fortsatt er en av hensiktene med ekteskapet, er jeg spent på. Sannsynligvis er svaret "ja". Kvinner som er gift med menn av økonomiske årsaker, bør derfor anmelde sine ektemenn straks denne loven er vedtatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener proformaekteskap og ekteskap inngått hvor mannen eller kvinnen gifter seg for økonomisk vinning, er en "naturlig tilstand"? :ler: Det naturlige er at folk inngår en realsjon til hverandre fordi de tiltrekkes hverandre fysisk og mentalt. Alt annet er sosiale konstruksjoner som ikke representerer "naturlige tistander".

"Det typiske norske kjærlighetsekteskapet er i historisk og geografisk sammenheng en særegen innretning"

Kilde: Forskningsrådet

"Romantisk kjærlighet er et begrep som er kjent blant de fleste folkegrupper i verden, men det er kanskje bare et mindretall som aksepterer dette som grunnlag for en så viktig relasjon som et ekteskap. Blant majoritetsbefolkningen i Norge i dag oppfattes forelskelse og kjærlighet som den viktigste årsaken til å inngå ekteskap. Hvis kjærligheten dør, aksepterer derfor flertallet at paret skiller lag, og man håper at de finner en ny partner å dele en ny kjærlighet med. I Midtøsten og i store deler av Asia hylles den romantiske og lidenskapelige kjærligheten i dikt, fortellinger og filmer, men den aksepteres i langt mindre grad som en praktisk årsak til å gifte seg. Den romantiske kjærligheten anses som altfor flyktig. I stedet må man anvende fornuft for å finne en partner. Anvendes fornuften riktig, kan senere den solide kjærligheten mellom to livspartnere som oppfyller sine rettigheter og plikter overfor hverandre, vokse fram."

Kilde: Skolenettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det typiske norske kjærlighetsekteskapet er i historisk og geografisk sammenheng en særegen innretning"

Kilde: Forskningsrådet

"Romantisk kjærlighet er et begrep som er kjent blant de fleste folkegrupper i verden, men det er kanskje bare et mindretall som aksepterer dette som grunnlag for en så viktig relasjon som et ekteskap. Blant majoritetsbefolkningen i Norge i dag oppfattes forelskelse og kjærlighet som den viktigste årsaken til å inngå ekteskap. Hvis kjærligheten dør, aksepterer derfor flertallet at paret skiller lag, og man håper at de finner en ny partner å dele en ny kjærlighet med. I Midtøsten og i store deler av Asia hylles den romantiske og lidenskapelige kjærligheten i dikt, fortellinger og filmer, men den aksepteres i langt mindre grad som en praktisk årsak til å gifte seg. Den romantiske kjærligheten anses som altfor flyktig. I stedet må man anvende fornuft for å finne en partner. Anvendes fornuften riktig, kan senere den solide kjærligheten mellom to livspartnere som oppfyller sine rettigheter og plikter overfor hverandre, vokse fram."

Kilde: Skolenettet

God begrunnelse for tvangsekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God begrunnelse for tvangsekteskap.

Og du vet selvfølgelig hva et tvangsekteskap er? Et tvangsskteskap er ikke synonymt med at arrangert ektesekap, som faktisk er mer normalt enn kjærlighetsekteskap slik vi kjenner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God begrunnelse for tvangsekteskap.

Uansett hvor lite man liker typiske "Thailands-ekteskap" så er det veldig langt fra å være tvangsekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Ida_*
Dette har slett ikke vært det normale gjennom menneskehetens historie.

Uansett er det uinteressant hva som er "det naturlige"; det relevante er at det er snakk om en frivillig avtale. Og hvis begge parter er fornøyde med denne avtalen er det ingen grunn til at vi andre skal syte og klage.

Nå er det i mange tilfeller forskjell på hva som er normalt og hva som er natulig naturlig.

Begrepet normal er forsvinnende lik "vane". De fleste ser på tv hver dag, det er normalt/vanlig, men er det naturlig? Representerer tv-titting en naturlig tilstand for mennesker som vi kan spore tilbake til våre røtter? Nei.

Hvordan kan du hevde at begge parter er fornøyde med avtalen? Vet du at f.eks. at thailandske kvinner ville ha valgt en stygg men rik mann fremfor å kunne leve likestilt med menn i Thailand og dermed ha mulighet til å få gode jobber og god lønn for så å velge en partner basert på fysisk og mental tiltrekning, ikke basert på økonomisk gevinst? Jeg tror vi trygt kan si at sistnevnte scenario er noe alle kvinner ville ha vært 00% fornøyde med, istedet må mange kvinner gå til sengs med uattraktive menn for slik å kunne brødfø barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du vet selvfølgelig hva et tvangsekteskap er? Et tvangsskteskap er ikke synonymt med at arrangert ektesekap, som faktisk er mer normalt enn kjærlighetsekteskap slik vi kjenner det.

Jeg vet da det. Men for mange blir et arrangert ekteskap mer eller mindre tvang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske kvinner bør passe seg for å få stemplet "SØPPEL". Er ikke norske menn mere verdt enn en snever tanke som uønsket på markedet? Jo det er blitt slik og det resulterer i at flere reiser utenlands. Jeg tok en liten rundtur på en russisk datingside og der fant jeg 283 norske menn. Overasskelsen er stor. Kjekke menn prøver utenfor norge. Det beviser hvor håpløs den norske damen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan kan du hevde at begge parter er fornøyde med avtalen? Vet du at f.eks. at thailandske kvinner ville ha valgt en stygg men rik mann fremfor å kunne leve likestilt med menn i Thailand og dermed ha mulighet til å få gode jobber og god lønn for så å velge en partner basert på fysisk og mental tiltrekning, ikke basert på økonomisk gevinst? Jeg tror vi trygt kan si at sistnevnte scenario er noe alle kvinner ville ha vært 00% fornøyde med, istedet må mange kvinner gå til sengs med uattraktive menn for slik å kunne brødfø barna sine.

Personlig skulle jeg helst ha levd et slaraffenliv på en sydhavsøy uten å jobbe, men dessverre forandrer ikke virkeligheten seg etter mine ønskedrømmer. Derfor gjør jeg det jeg kan for å få et så godt liv som mulig. Kanskje noen ikke liker valgene mine, men det bryr jeg meg svært lite om. Og der har jeg nok noe til felles med thaijentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske kvinner bør passe seg for å få stemplet "SØPPEL". Er ikke norske menn mere verdt enn en snever tanke som uønsket på markedet? Jo det er blitt slik og det resulterer i at flere reiser utenlands. Jeg tok en liten rundtur på en russisk datingside og der fant jeg 283 norske menn. Overasskelsen er stor. Kjekke menn prøver utenfor norge. Det beviser hvor håpløs den norske damen er.

Oi, det var da rart. Mange norske menn ser da fortsatt råd for norske kvinner. Stort sett alle kvinner jeg kjenner har norske menn, og de er da godt fornøyd med sine kvinner. Ser på både dette og andre forum at norske kvinner har norske menn, og heller ikke har problemer med at norske menn synes de er håpløse.

At NOEN menn prøver seg utenfor Norge, og synes norske kvinner er håpløse, er da greit det. Men ikke la det høres ut som det er gjeldende for ALLE menn. For det ser da ut som det er et fåtall som synes det i den virkelige verden.

283 menn av alle menn i Norge, det er ikke mange.

Endret av Nabodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ei bekjent av meg er fra thailand, hun fyllte 40 år i juni, spør du folk som ser henne trur ingen hun er over 33.

hun har et barn som hun bor alene med, det er et av de mer veloppdragne barna jeg har møtt noen gang, og siden jeg jobber i barnehage møter jeg mange barn.

de barna jeg har jobbet med som har thailandsk mor er foresten oftest mer veloppdragne enn norske barn generelt.

en dame fra thailand har som regel bein i nesa, sier i fra om hva hun mener og lar seg ikke styre til noe hun ikke vil, hun holder orden i huset, orden på ungene og viser følelser og respekt for mannen sin, OG hun forlanger at mannen hjelper til og holde orden i huset, hjelper med unger og hus og viser respekt i forholdet.

noen av dere fordømmer thai damer som horer om de har en norsk mann, hva er da de norske damene som har menn fra utlandet? hjelpearbeidere?

noen av dere hevder nrske menn drar til thailand for og knulle, hva gjør norske damer alene på ferie i tyrkia? jeg har selv to kamerater fra tyrkia og de har ikke mye pent og si om norske damer som er på ferie for og kjøpe seg et knull.

så slutt og kast steiner, si at alle thai damer er horer, alle menn i thailand er horekunder osv, før dere har gransket deres medsøstres oppførsel etter at flyet har landet i div land.

og foresten, jeg synes thai damer er det peneste som finnes, ikke for at jeg ikke liker norske damer eller er i mot likestilling, men det er bare slik smaken minn er:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...