Gå til innhold

Hva er det med menn og Tailand?


Gjest Gjest_mona_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mona_*

Jeg har flere venner som har vært i Tailand... alle kommer tilbake å skryter av hvor fint det er der og hvor hyggelig folket er.. hvilket jeg ikke tviler på..

Nå er det flere jeg vet om som har funnet seg dame der nede..

Nå sist var det en som overhodet ikke likte Tailandske damer og ikke var noe klar for noe der nede..

Nå er han kommet tilbake. Bitt av Tailandsbasillen.. Fant nemlig en dame som hadde pupper og lår.. å da var han solgt...

Åneida hun var jo ikke noe hore.. Ennå hun jobba i baren der.. åneida hun hadde jo ikke jobben der så lenge heller.. da sa jeg NÅ må du se å våkne opp!!

Så sa jeg at hvis dere holder kontakten, å du kanskje drar ned om ett halvt år.. da har hun kanskje hatt mange nye kunder på det halve året..

Neida han trodde ikke det.. yeah right...

Jeg tror de mennene som drar dit har ofte ikke hatt så sjans på så mange damer her hjemme.. også menn som kanskje bor øde til... så kommer de ned dit å blir behandla som gud av de fineste av fineste damene.. de masserer, rydder, lager mat å mannen er i sentrum..

JA, det er jo koselig at man vil gifte seg da..

Bare noen tanker dette her..

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, menn er ikke alene om dette da. Damer finner også kjekke utenlandske menn når de er på tur....masse sånne historier i f.eks Hellas, Tyrkia og Gambia.

Men jeg har ikke inntrykk av at det dreier seg om prostitusjon, ihvertfall ikke i stor grad, men endel er det ja. Mest sex, mennene konkurrerer ofte om hvem som har nedlagt flest damer i løpet av sesongen osv.

Og de vil gjerne ha utenlandske "girlfriends".

Endret av Nabodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Foerst av alt! Jeg tror ikke alle thailandse jenter er horer! I thailand er kulturen sterk og veldig streng for kvinner. ( DEt er ikke saa mange som vet dette, men det er fakta). I thailand skal en anstendig kvinne, om hun skal bli ansett som anstendig, ikke vise bar mage og skuldre. Det er ogsaa viktig at thailandske jenter er jomfru naar de gifter seg.

Forovrig...prostitusjon er forbudt i thailand. Hvor mange i norge vet dette? svert faa!

Men ja, De aller aller fleste jentene som jobber paa bar er prostituerte. Jeg vet at menn ikke tenker slik. De moeter en soet og hyggelig jente som de faar kjemi med,og de klarer derfor ikke aa tenke at hun er en prostituert. ( De vil kanskje ikke tenke det, ettersom de vil fole seg spesielle, og at denne jenta har nettopp plukket ut ham?). Faktum er at dte finnes to ulike typer prostituerte i thailand i hovedsak. jeg skal forsoeke og forklare kort.

Du har de jentene som kalles sophenii, som ligner paa det vi i vesten ser paa som prostituerte,

Den andre typen jenter er mia chao som er en slags kvinne til leie.Mia chao opptrer paa en maate som mennesker fra vesten ikke umiddelbart forbinder med prostitusjon. Disse jentene finner seg ’kjaerester’ som de er sammen med noen dager eller uker, og de blir sjelden direkte betalt for sex. Men de lever av aa bli spandert mat paa, overnatter på guttenes/mennenes hotell og faar ofte pengegaver eller ting av sine ’kjaerester’.

Disse mia chao jentene kan deles i to typer igjen. De som henger paa bar, og de som er frilansere. De som henger paa bar og kan se ut som vanlige gjester, men kan vere ansatt for å underholde menn, for faa dem til å kjope drikke. Dette kan framstaas som vanlig sjekking for guttene – men dersom han vil ha henne med ut i ’arbeidstiden’ maa han betale en mindre pengesum til baren. Hvis hun får penger eller gaver etter dette, kan hun beholde det selv.

Sett fra ’vanlige’ thai’ers staasted er mia chao’ene prostituerte. Jentene ses paa som ’daarlige’ jenter, og de skiller seg fra andre thaijenter paa en rekke maater. De har en klesdrakt som viser mye hud, de oppholder seg i sola og blir brune, de royker og drikker, og de tar paa/kysser kjaerestene sine offentlig. De tar ogsaa selv kontakt med menn, eller danser utfordrende for aa tiltrekke seg oppmerksomhet. ’Anstendige’ thailandske jenter kan gaa i shorts og t-skjorte, men de viser ikke skuldre, mage eller har dyp utrigning. De holder seg unna sola, fordi hvit hud ses paa som penere enn brun hud. De er sjenerte og reserverte, og blir ille berort hvis de faar oppmerksomhet fra vestlige turistmenn. De drikker lite og royker ikke. Jenter som bor i turistomraader og som bryter disse normene, kan faa rykte på seg for aa vere en mia chao selv om de ikke har vestlige kjaerester.

For vestlige menn kan det vere vanskelig å skjonne at disse jentene er prostituerte, Mia chao’enes oppforsel ligner nemlig mye paa vestlige jenters veremaate, og maaten et par faar kontakt på minner om vanlig sjekking. Det er vanlig at disse mia chao jentene forteller guttene at de er paa et par ukers ferie fra et annet sted, til tross for at de kanskje tilbringer minst 3 maaneder på stedet. De er ofte sammen med en rekke gutter i denne perioden. Guttene vil lett faa en forstaaelse av at jenta er en turist som dem, men en som har daarligere raad og maa spanderes paa.

MEN...tror dere vestlige og norske menn forstaar dette?? NOPE...Thailandske jenter som norske menn ender opp med, er jo selvsagt ikke prostituerte. NAIVE norske menn sier naa bare jeg..he he... Mest sannsynlig har disse jentene knullet en rekke andre Kjaerster foer de moette den norske mannen...Siden han tror hun ikke er prostituert er det sikkert mindre bruk av kondom...men det spiller ingen trille for meg om de paadrar seg HIV....Naar hivantallet i norge blir hoeyt nok, saa tror jeg kanskje thailand ikke frister saa mye mer....men det skjer ikke foer. Og forovrig...hiv smitten er ute av kontroll i asia naa, det begynner aa bli et stort problem. Saa lykke til alle norske menn som skal til thailand....og vere nummer 100 i koen hos jenta di :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thaidamer er kjempesøte og blide. De har et helt annet syn på hvordan man behandler mannen sin og krangler ikke på smådetaljer. De er fornøyde med å stelle for mannen og tuller ikke med krav om likestilling sånn som norske jenter gjør. Hilsen en kollega av meg som er lykkelig gift med en thai og har en søt gutt på 4 år med henne. Han er en mann som har utseende med seg og er veldig sjarmerende !(helt til han kommer med synspunkter på likestillingens ulemper..grøss og gru..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er en utbredt misforståelse at thaijenter er dørmatter. De som tror det har nok ikke møtt en jente derfra noen gang. De er ikke redde for å stå på krava, for å si det pent. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Skjønner de ikke at alle damene der nede er horer..??
Dette er heeelt feil, så feil som det kan få blitt. De fleste kvinner i Thailand er ikke på noen som helst måte horer! Som mannlig hvit turist som oppholder seg i turistområder er det lett å møte forskjellige typer prostituerte.

Men som turist møter man da kvinnelige kelnere, renholdere, kokker, guider, butikkarbeidere etc etc også. Disse er nok en del hakk vanskeligere å sjekke opp for å si det forsiktig. Selv om de smiler og er høflige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Skjønner de ikke at alle damene der nede er horer..?? De må tjene til livets opphold for seg og familien.

Du kan bare dra dit å plukke deg ut en hvilken som helst jente der nede å hun gjør ALT...

Men da er det vel bra at de kan få seg en norsk mann som de kan være med til norge og leve et normalt liv med, slik at de slipper å være prostituert mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men da er det vel bra at de kan få seg en norsk mann som de kan være med til norge og leve et normalt liv med, slik at de slipper å være prostituert mer?

Det er vel noe som sier at man kan ikke lage hustru av en hore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel noe som sier at man kan ikke lage hustru av en hore.

Hvor sies det da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har diskutert Thailand med mange menn. Av de som drar dit alene...er noen ute etter horer...er noen ute etter en thailandsk kvinne på grunn av hennes holdninger til menn...er noen ute etter en thailandsk kvinne fordi de har mislykkede forsøk i Norge og prøver Thailand.......men de aller fleste reiser fordi det er et strålende flott land med flotte mennesker.

"Hore" diskusjonen er vel på samme måte som en spanjol fra solkysten hevder at alle norske menn...er fulle...dumme...helst sitter på "Norsk Bar"...med vikinghjelm på hodet...er solbrent...synger "Samid Ednan" eller annen allsang....eller at norske kvinner drikker daglig og er lette på tråden. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du kan bare dra dit å plukke deg ut en hvilken som helst jente der nede å hun gjør ALT...

Ja, her var noen sjalu. Skulle kanskje ønske du var en mann eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Det er særdeles dårlig gjort å stigmatisere kvinner fra ett land på denne måten. At ulike land, nasjoner og kulturer har ulikt syn på hva som er riktig med tanke på relasjonene mellom mann og kvinne må vi navlebeskuende besserwissere fra dette lille overflodslandet som kaller seg Norge snart ta inn over oss. Mennesker har siden tidenes morgen fordelt ulike roller og funksjoner med tanke på det beste for individets, familiens, gruppens, stammens og landets beste. Fordelinga har vært basert på ulike sterke og svake sider, egenskaper og fysiske og biologiske forutsetninger. At land som ikke har sosiale, tekniske eller økonomiske virkemidler til å utviske disse har et annet ståsted enn oss er hverken tullete, galskap eller diskriminerende.

Det finnes mange "solskinnshistorier" om mennesker fra ulike land som har funnet hverandre og lever et særdeles godt liv på bakgrunn av det. Det synes jeg vi skal ha respekt for. At det finnes mindre hyggelige historier om kjøpebruder, barnebruder, tvangsekteskap eller lignende er hevet over enhver tvil men det blir så til de grader feil at det kun er disse som legges til grunn når "folk flest" (hater det FrP-uttrykket egentlig) omtaler mennesker fra andre land.

Samtidig finnes det eksempler i bøtter og spann på det samme hva angår folk fra samme land og kultur. Her på berget kryr det av harmoniske, givende og vellykkede ekteskap mellom to norske. Det finnes også mange eksempler på havarerte og dårlige ekteskap mellom to norske også. Det er ikke dermed sagt at vår måte å leve på er mislykket, diskriminende eller unisont tragisk, slik at f.eks. vietnamesere kan si at vi ikke har skjønt det.

Endret av Gorgonzola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mange som ikke har vært i Thailand - uansett mening med turen - misforstår fullstendig hele landet og dets kultur inkl. bl.a. kvinnesyn.

Norge er et U-LAND på svært mange måter i forhold til Thailand.

Damene er, i Thailand som andre land, høyst forskjellige.

Noen oppegående, noen mindre skarpe på eggen for å si det slik.

Mange forskjellige yrker eksisterer selvsagt der som ellers.

Litt off topic, men spør etter en Starbucks kaffe eller et Boots apotek. Dette er store verdenskjendte forretningskjeder, og du finner dem og mange til over alt i Thailand.

Hvor finner man til stadighet lanserings-show og world-events på design klær, andre eksklusive motevarer eller nyheter innen IT verdenen?

Se det i Bangkok! (Eller Tokyo, Hong Kong, Singapore, Paris, New York osv.)

Norge er ikke engang med på kartet i denne sammenheng!

Thailand og folket er et tildels svært sofistikert land som man absolutt bør la være å uttale seg om før man har vært der, eller på en annen måte har erfaring med regionen.

Erfaren thailand beboer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg har også lest tilsvarende om det som sies om Mia Chao jenter og er sikker på at det stemmer bra med virkeligheten. Men jeg har har noen erfaringer som setter ting i perspektiv. For det første så hadde jeg en stund en del sex med en jente som jobbet på hotellet mitt i Thailand. Hun ønsket aldri noen penger fra meg og jeg spanderte vel akkurat like mye på henne som jeg ville gjort på en vestlig og velstående jente jeg møtte på ferie. Altså en drink i ny og ne. Denne jenta hadde hatt en rekke utenlandske kjærester og elskere, men også vært gift med en Thailender. Hun sa at hun foretrakk stort sett utenlandske menn og at det var dessuten stort sett dem hun møtte fordi de jobber på hotell. Ingen av dem har hun mottat nevneverdig med penger fra.

I Thailand sjekket jeg også opp en jente som kom fra en svært velstående familie. Hun og hennes venniner vært svært like som vestlige jenter, også i forhold til sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Mange som ikke har vært i Thailand - uansett mening med turen - misforstår fullstendig hele landet og dets kultur inkl. bl.a. kvinnesyn.

Norge er et U-LAND på svært mange måter i forhold til Thailand.

Damene er, i Thailand som andre land, høyst forskjellige.

Noen oppegående, noen mindre skarpe på eggen for å si det slik.

Mange forskjellige yrker eksisterer selvsagt der som ellers.

Litt off topic, men spør etter en Starbucks kaffe eller et Boots apotek. Dette er store verdenskjendte forretningskjeder, og du finner dem og mange til over alt i Thailand.

Hvor finner man til stadighet lanserings-show og world-events på design klær, andre eksklusive motevarer eller nyheter innen IT verdenen?

Se det i Bangkok! (Eller Tokyo, Hong Kong, Singapore, Paris, New York osv.)

Norge er ikke engang med på kartet i denne sammenheng!

Thailand og folket er et tildels svært sofistikert land som man absolutt bør la være å uttale seg om før man har vært der, eller på en annen måte har erfaring med regionen.

Erfaren thailand beboer

SIGNERER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Personlig så er drømmedamen min en japansk, høyt utdannet kvinne. Det må være drømmen for de fleste menn!

Alt jeg har å si for dere som ikke skjønner det, så vil jeg anbfeale dere en tur til Japan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SIGNERER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Personlig så er drømmedamen min en japansk, høyt utdannet kvinne. Det må være drømmen for de fleste menn!

Alt jeg har å si for dere som ikke skjønner det, så vil jeg anbfeale dere en tur til Japan..

Det er jo en trend det der i USA. Der er damer fra Japan eller Kina den nye trenden blant velstående menn. Damer fra de landene har blitt et statussymbol i USA nå etter det jeg har lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Casey
Jeg har flere venner som har vært i Tailand... alle kommer tilbake å skryter av hvor fint det er der og hvor hyggelig folket er..

De er vel fornøyd med klimaet, maten, stemningen, kulturattraksjonene og det å være på ferie da kan du skjønne. Solen og alle de spennende gatemarkedene som bråker, og all den sjarmerende luften som finnes i f.eks. Bangkok, de såkalt smilende og blide menneskene og de rolige gatene uten folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thaidamer er kjempesøte og blide. De har et helt annet syn på hvordan man behandler mannen sin og krangler ikke på smådetaljer. De er fornøyde med å stelle for mannen og tuller ikke med krav om likestilling sånn som norske jenter gjør. Hilsen en kollega av meg som er lykkelig gift med en thai og har en søt gutt på 4 år med henne. Han er en mann som har utseende med seg og er veldig sjarmerende !(helt til han kommer med synspunkter på likestillingens ulemper..grøss og gru..)

Det du sier her er jo det at de thailandske jentene er bedre fordi at de er tilfreds med å være mannens "eiendel"? At de ikke bryr seg om likestilling sier mer om dem enn det sier om oss norske.

Jeg er ingen feminist, men det blir for dumt å velge kjæreste fra Thailand fordi disse er fra en kultur hvor kvinner blir undertrykt, og dermed handler deretter.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Thaidamer er noen luringer. De har flere utenlandske kjærester som sender penger til dem. Mannfolkene tror de er den eneste, og at de har funnet drømmedama. Ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er særdeles dårlig gjort å stigmatisere kvinner fra ett land på denne måten. At ulike land, nasjoner og kulturer har ulikt syn på hva som er riktig med tanke på relasjonene mellom mann og kvinne må vi navlebeskuende besserwissere fra dette lille overflodslandet som kaller seg Norge snart ta inn over oss. Mennesker har siden tidenes morgen fordelt ulike roller og funksjoner med tanke på det beste for individets, familiens, gruppens, stammens og landets beste. Fordelinga har vært basert på ulike sterke og svake sider, egenskaper og fysiske og biologiske forutsetninger. At land som ikke har sosiale, tekniske eller økonomiske virkemidler til å utviske disse har et annet ståsted enn oss er hverken tullete, galskap eller diskriminerende.

Til det som er uthevet, snakk for deg selv og ikke kom med noen selvsagtheter for å belære. Angående stigmatisering bør du kanskje ta en titt på " er asiatiske jenter trangere" for å oppdage hvor stigmaet kommer fra!

Det forteller mennene til disse kjøpebrudene ( ja , jeg kaller dem det) om hvordan asiatere kjenner sin plass på soverommet, kjøkkenet, og så videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...