Gå til innhold

Hva er det med menn og Tailand?


Gjest Gjest_mona_*

Anbefalte innlegg

Gjest Ole-Morten

Det har vel noe å gjøre med at aseatiske jenter er mildere, snillere, mer omsorgsfulle, mer familieorientert og mindre egosentriske en norske budeier. Og så er de mye trangere enn de norske ishallene også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Har man er likeverdi forhold så spiller det da ingen rolle hvor damen eller mannen er fra. Men velger man dame (eller mann) kun fra hvor de kommer fra for der er de mye snillere,godere, hyggeligere, mer underdannig osv. så blir det helt feil.

Hvis norske menn ikke takler norske kvinner så er det jo mennene som har et problem, de ønsker da at man ikke skal være like mye verdt, mannen er mest verdt (av en eller annen grunn jeg ikke skjønner). Jeg ville aldri i verden ha hatt en mann som ønsker en underdannig kvinne, så hvis dere "kjøper" dem i Thailand osv så gjerne for meg. Men håper dere ikke blir lurt, men igjen, dere er så hovne at dere ikke tror dama/jenta er smartere enn dere og kan lure dere, så kanskje greit at dere blir lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Stakkars Thaidamer som er villig til å ta hva som helst.

Disse mennene er sånne som har blitt til overs, som ikke får sjans på lokale damer. Se bare neste gang du ser en mann med Thaidame,- gammelungkarer og særinger som du aldri ville hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Synest det er direkte ekkelt når jeg ser en nydelig thaidame med en halvtomsete norsk mann :spy:

Helt sikkert samme mennene som prater varmt om halvgamle norske kjerringer med ishall og hengepupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis norske menn ikke takler norske kvinner så er det jo mennene som har et problem, de ønsker da at man ikke skal være like mye verdt, mannen er mest verdt (av en eller annen grunn jeg ikke skjønner).

Nå mener jo norske kvinner også at mannen skal være sjefen i forholdet, ihvertfall økonomisk. Både statistikken og kommentarer her viser jo at mange damer vil ha menn med "bil, hus og båt". Slik sett krever jo thaidamer langt mindre materialistiske goder enn det norske damer gjør.

Ellers vil jeg ikke si at thaidamer nødvendigvis er underdanige. Jeg kjenner et par som er gift med slike damer, og de er langt mer sjefete enn de norske damene de andre jeg kjenner har. Det er vel forskjeller der som alle andre steder. Jeg har også inntrykk av at damer derfra foretrekker eldre menn enn norske. Når man ser på de utenlandske ikke østeuropeiske damene som har forvillet seg inn på norske datingsider, så ser man klart at de stort sett foretrekker menn som er fem til tredve år eldre enn seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkel har funnet seg en thailand berte, og det er kun fordi han var 40 år,singel og DESPERAT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er så galt med å ende desperasjonen med en thaidame da? De finner jo uansett ut over tid at thaidamene er bedre enn de norske single damene uansett. Nå mener ikke jeg at thaidamer er bedre enn norske damer. Synes egentlig at de virker like greie i snitt egentlig. Vil heller si at snittet er jevnere hos thaidamer. Blant thaidamer er det færre ekle og håpløse enn blant norske, mens de heller ikke har de toppene man har blant norske. Derimot har norske damer oftere negative hemmeligheter enn utenlandske. Tror det rett og slett har noe med at folk som bor i fattige land er mindre dekadente enn de som bor i rike land. Folk som er vokst opp i fattige land er rett og slett mer jordnære enn folk i rike land, og krever ikke like mange "teite" ting av sine partnere som at de skal drive med trening, se ut på en bestemt måte og annet tullball. Jeg hevder for all del ikke at norske menn er noe mer fornuftige når det gjelder kravene, bare så det er poengtert. Jeg tror også at det å ha en utenlandsk kone er flott for mange menn, fordi det rett og slett setter mye større press på dem for å oppføre seg ansvarlig. Det kan jo også være greit for noen som er skuffet over det andre kjønn i sitt eget land å treffe noen fra et annet land som er annerledes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hva er så galt med å ende desperasjonen med en thaidame da? De finner jo uansett ut over tid at thaidamene er bedre enn de norske single damene uansett. Nå mener ikke jeg at thaidamer er bedre enn norske damer. Synes egentlig at de virker like greie i snitt egentlig. Vil heller si at snittet er jevnere hos thaidamer. Blant thaidamer er det færre ekle og håpløse enn blant norske, mens de heller ikke har de toppene man har blant norske. Derimot har norske damer oftere negative hemmeligheter enn utenlandske. Tror det rett og slett har noe med at folk som bor i fattige land er mindre dekadente enn de som bor i rike land. Folk som er vokst opp i fattige land er rett og slett mer jordnære enn folk i rike land, og krever ikke like mange "teite" ting av sine partnere som at de skal drive med trening, se ut på en bestemt måte og annet tullball. Jeg hevder for all del ikke at norske menn er noe mer fornuftige når det gjelder kravene, bare så det er poengtert. Jeg tror også at det å ha en utenlandsk kone er flott for mange menn, fordi det rett og slett setter mye større press på dem for å oppføre seg ansvarlig. Det kan jo også være greit for noen som er skuffet over det andre kjønn i sitt eget land å treffe noen fra et annet land som er annerledes.

Eneste grunnen til at norske kvinner ikke liker thaijenter er fordi di er penere, mer underdanige menn, og prøver ikke å bli en mann, som norske jenter.

Dessuten så har de selvrespekt, har respekt for andre, og aller mest mannen.

Hvis det er noen som er desperate, så er det norske jenter, som tror de best.

Ikke alle vil ha jenter som er voldtatt, men det får være opp til mannen.

Hvorfor er ikke tittelen på tråden

"Hva er det med norske jenter og thailand"=?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg vil heller ha heite asiatiske jenter enn norske fordumsfulle damer.

Nå var jeg nesten like fordumsfull som TS :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Synest det er direkte ekkelt når jeg ser en nydelig thaidame med en halvtomsete norsk mann :spy:

Hva med en "nydelig norsk dame med en halvtomsete norsk mann" ? Er det så mye bedre?

Fordommer er ikke sexy :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hva med en "nydelig norsk dame med en halvtomsete norsk mann" ? Er det så mye bedre?

Fordommer er ikke sexy :spy:

Jeg syntes synd på mannen som er sammen med en norsk jente som ser ut som en mann og ter seg som en mann jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det har vel noe å gjøre med at aseatiske jenter er mildere, snillere, mer omsorgsfulle, mer familieorientert og mindre egosentriske en norske budeier. Og så er de mye trangere enn de norske ishallene også!

Hva i all verden får deg til å tro at en dame som er villig til å reise nesten en halv jordklode bort fra sin egen familie er mer familieorientert? Tror du virkelig at alt hun drømmer om er å pusle rundt hjemme for en halvfeit gubbe med selvtillitskomplekser, og sjelden få treffe de hun vokste opp sammen med? Jeg tror heller disse damene har fått med seg at likestillingen her har kommet lengre, og at de har større muligheter her, både når det gjelder materielle goder og sjanser til å realisere seg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden får deg til å tro at en dame som er villig til å reise nesten en halv jordklode bort fra sin egen familie er mer familieorientert? Tror du virkelig at alt hun drømmer om er å pusle rundt hjemme for en halvfeit gubbe med selvtillitskomplekser, og sjelden få treffe de hun vokste opp sammen med? Jeg tror heller disse damene har fått med seg at likestillingen her har kommet lengre, og at de har større muligheter her, både når det gjelder materielle goder og sjanser til å realisere seg selv ;)

Nå er mange av dem slettes ikke alene lenger, de har klart å få giftet bort andre slektninger her i landet, slik at de ofte både har to og tre søstre som bor i samme område som dem selv.

Når det gjelder materielle goder, så er jo norske damer langt mer storforlangende enn disse thaidamene tross alt.

Ellers ser jeg en generell avsky mot alle menn som ikke er under 35 og har vaskebrettmager og god jobb her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha ler på noen av fordommene fra damene her.

Ok, her er det jeg har hørt fra de jeg kjenner meg thai dame (de fleste av disse gutta er LANGT over gjennomsnittet av norske menn når det gjelder utseende)

- De er gått drittlei sutringa og småpirkinga som man som regel får fra norske damer

- De ønsker noen som faktisk er en dame, ikke en likestilling hylende "ser bare fin ut med 2 tonn sminke" halvmann

- De ønsker gjerne en dame som tar seg av mannen når han kommer hjem fra jobb. Masserer han uten å klage over at å passe ungene er en jobb det også

uff, kunne skrevet mye her, men stopper det der

Thai damer er ufattelige, og ja, mer og mer menn fra vesten har fått øynene opp for hvor greit de kan få det med ei fra thailand

Nei, jeg har ikke thai dame om noen lurte

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest
Hahaha ler på noen av fordommene fra damene her.

Ok, her er det jeg har hørt fra de jeg kjenner meg thai dame (de fleste av disse gutta er LANGT over gjennomsnittet av norske menn når det gjelder utseende)

- De er gått drittlei sutringa og småpirkinga som man som regel får fra norske damer

- De ønsker noen som faktisk er en dame, ikke en likestilling hylende "ser bare fin ut med 2 tonn sminke" halvmann

- De ønsker gjerne en dame som tar seg av mannen når han kommer hjem fra jobb. Masserer han uten å klage over at å passe ungene er en jobb det også

uff, kunne skrevet mye her, men stopper det der

Thai damer er ufattelige, og ja, mer og mer menn fra vesten har fått øynene opp for hvor greit de kan få det med ei fra thailand

Nei, jeg har ikke thai dame om noen lurte

Det er ganske skremmende hvilke mannssyn enkelte (damer?) har i forhold til dette.

Hvilke generelle fordommer som finnes, og gis uttrykk for.

Her blir mannen beskrevet som en stereotyp "halvtulling" som ikke ser ut i måneskinn, og trenger å "hente" seg en kone fra f.eks Thailand for å tilfredsstille sine mannssjåvinistiske behov, med en underdanig hushjelp fra et u-land.

Det finnes selvfølgelig "variabler" her - men ofte kan et slikt syn være så fullstendig ute på viddene som det går an.

Selvfølgelig søker mange av disse kvinnene økonomisk trygghet - og hvilken norsk dame ville ikke gjordt noe lignende om omstendighetene hadde vært de samme?

Men ingen av oss har rett til moralisere over hvilke valg mennesker tar - uansett hvor de kommer fra. Og hva som måtte være motivet. Det er ingen av oss som kan vurdere hvilke følelser som disse menneskene har seg i mellom - sammen hvor "rare" eller "uensartede" disse parene tilsynelatende måtte virke på oss.

Jeg har selv vært gift med en thai-dame i mer enn 8 år nå, og den yngste datteren på 10 år har aldri kjent noen annen pappa enn meg, og tror at det er jeg som er hennes riktige pappa, og fungerer også som det.

Gudene skal vite at min kone ikke er noen føyelig "hushjelp" - om man ser bort fra de kulturelle forskjellene er det den "tøffeste" dama jeg noen gang har vær sammen med - en norsk kvinne når ikke opp til anklene hennes når det gjelder å sette krav til hvordan jeg skal oppføre meg både i og utenfor hjemmet.

Hun jobber så mye - i forskjellige underbetalte jobber, at hadde jeg ikke stilt opp i heimen på samme måte som en norsk kvinne hadde krevd ville jeg ha fått en skotupp ut døra. Og hadde jeg blitt tatt i utroskap (noe som heller aldri har vært i mine tanker) ville min kjebne nok ha blitt langt værre.

Riktignok var aldri min hensikt å reise til Thailand for å finne meg en kone - snarere tvert i mot.

Selv om vi utad nok ikke er noe "rart" par skal ingen komme og fortelle meg at det er noe "piece of cake" å gifte seg med en kvinne fra en fremmed kultur - ikke minst Thailand.

Den som tror det kommer til å få seg en gedigen overraslelse.

Noe jeg vet den har vært en del av - det må sies - for skillsmissestatistikken blant thai-norske par er litt høyere enn blant norsk-norske par. Så.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Foerst av alt! Jeg tror ikke alle thailandse jenter er horer! I thailand er kulturen sterk og veldig streng for kvinner. ( DEt er ikke saa mange som vet dette, men det er fakta). I thailand skal en anstendig kvinne, om hun skal bli ansett som anstendig, ikke vise bar mage og skuldre. Det er ogsaa viktig at thailandske jenter er jomfru naar de gifter seg.

Forovrig...prostitusjon er forbudt i thailand. Hvor mange i norge vet dette? svert faa!

Men ja, De aller aller fleste jentene som jobber paa bar er prostituerte. Jeg vet at menn ikke tenker slik. De moeter en soet og hyggelig jente som de faar kjemi med,og de klarer derfor ikke aa tenke at hun er en prostituert. ( De vil kanskje ikke tenke det, ettersom de vil fole seg spesielle, og at denne jenta har nettopp plukket ut ham?). Faktum er at dte finnes to ulike typer prostituerte i thailand i hovedsak. jeg skal forsoeke og forklare kort.

Du har de jentene som kalles sophenii, som ligner paa det vi i vesten ser paa som prostituerte,

Den andre typen jenter er mia chao som er en slags kvinne til leie.Mia chao opptrer paa en maate som mennesker fra vesten ikke umiddelbart forbinder med prostitusjon. Disse jentene finner seg ’kjaerester’ som de er sammen med noen dager eller uker, og de blir sjelden direkte betalt for sex. Men de lever av aa bli spandert mat paa, overnatter på guttenes/mennenes hotell og faar ofte pengegaver eller ting av sine ’kjaerester’.

Disse mia chao jentene kan deles i to typer igjen. De som henger paa bar, og de som er frilansere. De som henger paa bar og kan se ut som vanlige gjester, men kan vere ansatt for å underholde menn, for faa dem til å kjope drikke. Dette kan framstaas som vanlig sjekking for guttene – men dersom han vil ha henne med ut i ’arbeidstiden’ maa han betale en mindre pengesum til baren. Hvis hun får penger eller gaver etter dette, kan hun beholde det selv.

Sett fra ’vanlige’ thai’ers staasted er mia chao’ene prostituerte. Jentene ses paa som ’daarlige’ jenter, og de skiller seg fra andre thaijenter paa en rekke maater. De har en klesdrakt som viser mye hud, de oppholder seg i sola og blir brune, de royker og drikker, og de tar paa/kysser kjaerestene sine offentlig. De tar ogsaa selv kontakt med menn, eller danser utfordrende for aa tiltrekke seg oppmerksomhet. ’Anstendige’ thailandske jenter kan gaa i shorts og t-skjorte, men de viser ikke skuldre, mage eller har dyp utrigning. De holder seg unna sola, fordi hvit hud ses paa som penere enn brun hud. De er sjenerte og reserverte, og blir ille berort hvis de faar oppmerksomhet fra vestlige turistmenn. De drikker lite og royker ikke. Jenter som bor i turistomraader og som bryter disse normene, kan faa rykte på seg for aa vere en mia chao selv om de ikke har vestlige kjaerester.

For vestlige menn kan det vere vanskelig å skjonne at disse jentene er prostituerte, Mia chao’enes oppforsel ligner nemlig mye paa vestlige jenters veremaate, og maaten et par faar kontakt på minner om vanlig sjekking. Det er vanlig at disse mia chao jentene forteller guttene at de er paa et par ukers ferie fra et annet sted, til tross for at de kanskje tilbringer minst 3 maaneder på stedet. De er ofte sammen med en rekke gutter i denne perioden. Guttene vil lett faa en forstaaelse av at jenta er en turist som dem, men en som har daarligere raad og maa spanderes paa.

MEN...tror dere vestlige og norske menn forstaar dette?? NOPE...Thailandske jenter som norske menn ender opp med, er jo selvsagt ikke prostituerte. NAIVE norske menn sier naa bare jeg..he he... Mest sannsynlig har disse jentene knullet en rekke andre Kjaerster foer de moette den norske mannen...Siden han tror hun ikke er prostituert er det sikkert mindre bruk av kondom...men det spiller ingen trille for meg om de paadrar seg HIV....Naar hivantallet i norge blir hoeyt nok, saa tror jeg kanskje thailand ikke frister saa mye mer....men det skjer ikke foer. Og forovrig...hiv smitten er ute av kontroll i asia naa, det begynner aa bli et stort problem. Saa lykke til alle norske menn som skal til thailand....og vere nummer 100 i koen hos jenta di :jepp:

Dette er selvfølgelig ikke noen hemmelighet, og barnelærdom for oss som har kjent Thailand en stund - det kunne skrives mye mere om dette, og du har sansyligvis det meste av dette, som ofte er sitert ordrett fra http://kilden.forskningsradet.no/c17344/ar...ithin_tid=17514

Det er selvfølgelig greit - et sted må man jo ha sin kunnskaper i fra.

Men poenget er; hva så?

Bortsett fra faren for AIDS - uasett om de er prostituerte eller ikke (prostitusjonen blant turistene er alikevel kun ca. 10% av den totale prostitusjonen i Thailand) dette er jo også mennesker med følelser, forhåpninger og tanker om et bedre liv.

Hvem skal sitte med fløyta og være dommer?

For å sittere siste del av Colbensens artikkel:

Imidlertid mener Colbensen at spørsmålet også dreier seg om hvem som får definere hva prostitusjon er. Det er ikke sikkert at forskere, turistmenn, mia chao og lokalbefolkning i Thailand har samme oppfatning om dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Tobbelusen

Jeg forstår norske menn veldig godt hvorfor dem finner seg en dame. Norske jenter stiller krav om de skal ha forhold. Det er snakk om penger, utdannelse og ikke minst et lukurativt liv i en ekslusivt hus. Det er ikke så lett å oppnå kontakt med en norsk kvinne. Hun er for kravstor. Det går ikke så mye på utseendet på en mann. Men hva han har med seg inn i forholdet.

Jeg er en ungkar på 34 år. Aldri hatt forhold og jeg har søkt på kontaktsider for å løse problemet. Jeg blir bare forkastet og ikke bra nok. Dette var verst fra jeg var 24 til 32 år. Det er blitt litt lettere med årene fordi alder teller en del på sjekkemarkedet.

Jeg er av den grunn uten total erfaring. Men jeg har både hus, fast jobb og mange venner. Jeg går ikke rundt og opplyser hva jeg har fordi jeg mener dama må oppdage meg også uten å vite på forhånd hva jeg har. Fordi jeg søker ekte, trofast og god kjærlighet i en kvinne. Men jeg er en av mange som opplever å ikke kunne få så mye.

Av denne grunn så har jeg de siste året vurdert tanken frem og tilbake. Skaffe meg en kvinne fra Russland, de baltiske stater, ukraina eller ifra Asia. Jeg velger og tror det enkleste og beste er asiatiker-dame.

Det er vel det som passer meg best med den kulturen. Russerdamer er ikke så enkle å kapre de heller. De er for lik de norske jentene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillbilly Jim

Jeg for min del synes det er ekstra trist å se norske kvinner som leier på somaliske eller pakistanske menn, særlig hvis de i tillegg går med sjal eller burka.

Ordet "tomsing" får da en helt ny betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns TS høres litt bitter og sjalu ut :) Og jeg liker ikke hvordan TS stigmatiserer thai damer. Jeg har thai jente venner som er pripene som fy :P

Endret av KristiAmalie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i jobbsammenheng blitt kjent med noen thailandske jenter som er gift norsk.

Disse jentene er noe av de koseligste og blideste jentene jeg har møtt. :) De har vært i Norge i mange år og har vært gift lenge.

Mennene deres er helt ok gjennomsnittsfyrer.

Jeg vet at noen av disse jentene jeg kjenner har en litt tvilsom fortid i Thailand.

Gjør det disse menneskene til noe vi skal avsky og behandle som søppel?

De har blitt drevet av fattigdom og utsikter til et bedre liv.

Det har vel hendt at norske jenter også er litt over middels opptatt av hva menn tjener. :lur:

Ei norsk jente jeg kjenner var overlykkelig for å ha fått ny type. Hun pratet mest av alt om at han var eiendomsmegler. Stort hus, bla.bla.

Mennesker er individuelle og fortjener og bli behandlet deretter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...