Gå til innhold

den lille bitre hurpeboka

Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God morron! Eller formiddag kanskje.. :sjenert: Jeg må bare si - at den grå kjolen var fantastisk fin - synes absolutt det er lov å unne seg noe sånt innimellom, og særlig når man er grunnlegger av "Barnløse jålebeins shoppe-og jåleforbund" :jepp: Er som Strix sier da - det positive med prøver er jo at man kan finne ut av, og finne en løsning om noe er galt :) Men skjønner at det er skummelt ja.. :klem:

Tenkte liksom at jeg kunne melde meg inn i det forbundet ditt da, men jeg vet ikke helt om jeg bør..shopping på studentbudsjett er av og til en prøvelse.. :fnise: For at dette budsjettet en dag skal ta seg opp bør jeg kanskje bli ferdig med dagbokrunden og sette i gang med dagens studieøkt :sjenert: Ha en fin onsdag da! :klemmer:

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yaruba!

:sjarmor:

Hey folkens! Og takk for glimrende beskrivelse, Lurvina. :sjarmor:

Og velkommen, nye jålebeinmedlem! Da jeg var ung og relativt ubemidlet, så var jeg en reser på Fretex-shopping. Når man har lite å rutte med, er den butikken genial, syns jeg. Og det er den egentlig fortsatt....eller Indiska, hvis du heller til den kanten. Ellers har jeg ikke så mye tips å komme med, for jeg har ikke så veldig trendy smak og bukser går jeg med omtrent aldri. :sjenert:

Jeg venter på den derre kjolen. Den står fast i tollen.... :kjefte: Hersens butikkdama som må være så ordentlig og redelig. :fnise: . Men når den endelig finner veien til meg, så tenker jeg at jeg avslutter årets shopping. Skal ikke engang kjøpe noe til julefestene, har bestemt at dette er "den lille sortes" år. og den henger i skapet mitt allerede.

Hva finnes det ellers å berette? Ikke stort....jeg og bikkjelørv går lange turer i det fine høstværet- Jeg elsker å kjenne det lille kuldebittet i kinnene,og å puste inn den friske luften. Og så er det så vakre farger over alt.I dag så jeg en roooosa rogn!

I dag begynte vel elgjakta, gjorde den ikke? Noen som skal ut og jage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helleu.

Jeg er klissblaut, for jeg vasker badet. Og har brukt dusjhodet til å skylle veggene i dusjhjørnet som var fulle av vidunderlig dusjvaskemiddel....showerpower ettelellerannebullshit. :sjarmor: Bare gulvet igjen der inne nå, men det tar jeg...straks.

Njaaaah....ellers er det fint lite spennende her, det skal innrømmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått kjolen nå? Jeg mener fremdeles at du skal bli min personlige shoppingsjef. Jeg har så innmari lyst til å finne MIN stil! Føler ikke at jeg kan kle meg i det hele tatt.. Og jeg er opptatt av at det må være gode klær å ha på, jeg hater å ha klær på meg som bare er et ork.

Håper du har en suuuuper mandagskveld! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heyhey! :sjarmor:

Joa, kjolen er her, og den var superfin! Kan gjerne bli shoppesjef,jeg, men hvordan i all verden skal vi løse den? Du går rundt med webkamera på hodet eller noe sånt når du er ute på shoppern? :sjarmor:

*gruble*

Ellers tror jeg at jeg trenger et mellomnavn. Hva tror dere om Tallulah? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Her er frulou :sjarmor:

Vel, jeg har vært opptatt og sjuk den siste måneden, så derfor har det virka som om jeg var dau, men Svimle har hatt kontroll på meg hele tiden, på sitt lille vis. :sjarmor:

Nå er det jammen meg nesten snart jul! Er skummelt så fort som tiden går. Og i louheimen skjer det ikke så mye spennende. Eller vil dere høre om da jeg renset sluket i dusjen forige uke? :)

Det jeg er mest fornøyd med om dagen, rent bortsett fra at jeg har en utrolig hårete hund og en mann som er i ferd med å gro igjen (nekter å gå til frisøren)er valgresultatet i USA. Jeg tror den godeste Barack kommer til å bli en glimrende president. Og hvilket eksempel han setter for minoritetsungdom over hel verden skal jeg ikke engang begynne å snakke om, jeg ble rørt, jeg, da jeg fikk vite at han vant.

Men nå skal jeg ikke sitte her og bable, det er sein kveld, de to hårete har lagt seg og jeg skal følge etter. Natta!

Endret av frulou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for du driver og poker meg. Og så lenge jeg poker tilbake, er jeg ikke dau, ikke sant? Og så er jeg jo på msn, selv om den funker mest som en "harrunoeviktigåsisåsidetnå"-greie for meg for tida. ;)

Ellers er det endelig helg i heimen. I går var vi på opera- "La Bohème"-en av mine absolutte yndlinger- det er så vakker musikk at det er til å dø av, selv om det er ulykkelig slutt.

I dag skulle vi ha lutefisk. Den presterte mannen å omdanne til vann, selv om han kokte den i ovnen, under metallfolie. Jaja, tilbehøret er ikke så dumt, det heller. Dessuten var bacon&potet julemiddagen min fram til jeg var 9-10 år og kunne si fra om at jeg ville ha pinnekjøtt i stedet, så jeg fikk litt julevibber, det skal innrømmes. Nei, jeg begynte ikke å snakke da jeg var 9-10 år, men jeg var kanskje litt grei fram til det tidspunktet. Nå er det rødvin og kos i heimen. En dårlig film går på ukjent kanal og en sliten hund ligger og snorker ved føttene mine. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poken dør aldri :sjarmor:

Åå, lutefisk..! Det må jeg også ha en dag. Jeg pleier å ha ertestuing til også. Og så bruker jeg faktisk brunost og sirup på fisken. Jeg vet, det høres helt jævlig ut, og jeg ville spy første gangen jeg så det. Men måtte jo prøve å smake på det da, å ikke tørre å smake er jo for pyser og det er IKKE jeg :lol: :lol: :lol: og det var jo utrolig godt da!

Pinnekjøtt hadde vi for et par uker siden tror jeg det var. Himmelsk. Mannen etterlyste faktisk ribbe også her en dag. men det blir ikke før om tidligst to uker. Må nemlig påregne å jobbe neste helg, og da har jeg jo ikke tid til å passe ribba i steikovnen. Og på grunn av steketiden må det nødvendigvis være i en helg da, jeg orker ikke å spise så sen middag på hverdagene.

matmatmat, er visst det eneste som står i huet på meg for tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hepp!

Poken dør aldri nei, det er sikkert og visst. :sjarmor:

Jeg vil ha pinnekjøtt! Namme-namme-nam-nam-nam! Det er min yndlingsjulemat!Og ribbe vil jeg ha!!! Og lutefisk med brunost og sirup!!! Jeg er bra besatt av eting sjøl, merker du kanskje......

Nå ble jeg kjempesulten! :ler:

Har forresten felt trær i helga, så jeg har krav på mat. Med håndsag, ikke mindre.

Men nå er det leggetid og ikke spisetid. I morgen starter jula på jobb, så det er bare å legge seg og lade opp med nissehumør. Tuddelu! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i julestemning enda, så jeg har ikke lyst på julemat enda. Ribbe spiser jeg julaften og rester i romjula, og det er det. Pinnekjøtt og lutefisk er godt, men jeg har ingen tradisjoner for det. Får se om det blir en gang før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, neida så, ikke at det tar meg lang tid å finne deg ellernoe altså :sjenert:

Men her er du jo og det skal jeg :hoppe: litt for, for jeg har savna deg masse de siste månedene og lurt fælt på hvor du har gjemt deg. :klem:

Også må jeg :hoppe: litt til, for her kan jeg prate om jul :nisse: Og som du kanskje husker er jeg sånn passe opptatt av jul :sjarmor:

Jeg har kjøpt juleantrekket i dag, forresten. Har flere anledninger jeg kan bruke den kjolen/tunikaen jeg kjøpte i dag, så da forsvarer jeg prisen (en skarve tusenlapp er ikke da ikke noe å snakke om!)

Jeg kommer nok plutselig tilbake :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaien!

Jeg har ikke tradisjon for ribbe- det er lutefisk og pinnekjøtt som er "min" julemat, men ribbe er det mannen er vokst opp meg, og dermed inkluderer vi det også :sjarmor:

Er egentlig ikke i julestemning jeg heller. Er egentlig skuffa over at vi ikke kommer oss nordover til jul, det er det som var meningen, og jeg har ikke hatt "min" jul på mangfoldige år, så jeg føler meg litt "snytt". Mannens familie er knøttliten, så det blir ikke den "besøke masse folk og ha selskap nesten hele tida"-jula som jeg er vokst opp med. Men jeg får bare gjøre det beste utav det, og en del av den biten er å ta jula skikkelig på forskudd. Hehe.

Så, pusla, her er det bare å klemme ivei med juleprat! Var sikkert et lekkert antrekk du fant deg! Ikke en ufin pris, heller. :sjarmor:

Pepperkaker, anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Good onsdag :klem:

Hmm..kanskje jeg skal slippe løs litt juleprat jeg også da - hadde tenkt å vente litt, men nå er det jo snart bare to uker igjen av november, og da går det så fort uansett..Jeg kjøpte juleantrekket i går jeg, helt tilfeldig..Var innom H&M for å se etter en ting, også hadde jeg sett en pen kjole på nettsidene deres, og kikket litt etter den i butikken. Fant den ikke, så skulle til å gå, og da hang den der - rett foran meg, tenkte at den passer sikkert ikke, blir sikkert for lang og sånt, men prøvde likevel. Og jammen - den var heeelt perfekt altså :hoppe: Sort, ermeløs, nådde meg til knærne (betyr at den egentlig skal gå litt over, men det var en veldig pen lengde likevel :P ) og med silkeaktig bærestykke med en liten knapperad på. Veldig klassisk, men også litt spesiell og utroolig stilig på grunn av knappene, silkestoffet øverst og passformen. Nå må jeg nesten prøve å ikke gå opp i vekt før jul da, for den var litt trang når jeg satt :sjenert:

Men det ordner seg nok av seg selv, kommer til å bli myyye aktivitet på meg fremover, så får man prøve å følge opp i desember med å ikke spise for mye marsipan og kaker og julebrus :sjenert:

Du har tilgang til bloggen min Frulou, så er litt nytt å lese der inne - dagboken min er stille om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig dere er da, som har funnet juleantrekket! Jeg var ute på en runde for knappe to uker siden, og jeg fant null og niks. Kanskje jeg ikke hadde dagen, men det virket som at de ordentlige "julefestplaggene" ikke var kommet ut i hyllene enda.. Så jeg bestemte meg for å vente litt til. Håper jeg finner noe brukende da, jeg som skal på julebord og alt (egentlig hadde jeg håpet at vi skulle ha julebord bare for oss i firmaet, for da hadde jeg tenkt å ta røde klær og nisselue på meg :fnise: Men nå blir det på et utested sammen med andre folk..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...