Gå til innhold

den lille bitre hurpeboka


Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Det er en veeeeldig god småkake som mamma av og til har bakt. Desverre har jeg ikke oppskriften, men den kan jeg få tak i om du vil! Send meg PM i så fall! :)

Takketi og takketa, men jeg er ingen småkakebaker. Ikke storkakebaker heller, selv om jeg er en racer på gjærbakst.

*når en pepperkakebaker baker ørti pepperkaker.....osv. osv. osv. *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hulluis!

Og takk for i fjor, tenk nå er det 2009! Tusen takk for alle julehilsnerm det er superkoselig! Sjøl var jeg helt tøffel innen jula gjorde sitt inntog, og ergo kjempesløv og vel så det i dagboka, men vi får se hva det nye året kan bringe.

Jula var fin, masse god mat som vanlig, og rolige dager til å ta seg inn igjen. Treffe venner, gå på konserter, bare hyggelige ting på repertoiret. Stas.

Nå er hverdagen her igjen, og jeg gjør et forsøk på å studere videre. Akkurat i dag har jeg bare fått lest en artikkel, for rydde-og støvsugetrangen kom og kasta seg over meg (perverst). Gamle bikkja ligger og snorker i kurven sin og ute er det strålende hvitt og kaldt. Jeg ønsker meg bortoverski. Det har jeg ikke hatt siden jeg var tenåring, men det føles helt riktig å begynne med det igjen. Men blakk som jeg er etter julesesongen, så kommer de vel ikke i hus før de begynner å kjøre kjempesalg på dem.I juni en gang.....

Ellers....venter på utredning. Ingenting skjedde i desember, til tross for løfter, og jeg er litt småfrustrert, samtidig som jeg har litt angst for å ringe og purre...men kan jo ikke bare la tida flyte avgårde heller. I mellomtiden leser jeg "The Secret", som EGENTLIG er på "bannlyst"-lista mi, men så tenkte jeg "whatdafuck, sikkert mye svada, men positivt er uansett bra", og det er ikke akkurat sånn at jeg leser den for å lære hvordan jeg skal trekke til meg masse penger. Blablabla, sier frulou, og bare babler ukontrollert videre....

Så hva med dere? Spennende planer for påsken/livet/2009 generelt? Jeg er i "carpe diem"-modus, og prøver å sparke meg sjøl i rævva så godt det går, det er tross alt jeg sjøl som har ansvar for at jeg har det godt.

Nei, nå melder bableren over og ut!

Hej då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker dagboka di, Frulou! Jeg synes du skal lage en dagbokroman og gi ut. Jeg er sikker på at forlagene vil finne skrivingen din god nok for utgivelse. Hvis ikke skal jeg gi dem juling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg synes jaffal du skal skrive litt oftere i boka di, for bøkene dine har alltid vært et veldig trivelig sted å henge :)

Du kan få bortoverskia mine, hvis du vil. Jeg fikk til jul av pappa for ja...nå er det sikkert 5 år sida, men jeg har ikke brukt dem enda :sjenert: Tenkte som deg i et svakt øyeblikk at nå var det jaggu på tide å starte med bortoverski igjen, men så gikk det plutselig over. Jeg går på beina med bikkja jeg, det passer meg liksom litt bedre.

Hm, planer for året, ja. Jeg skal studere videre iallefall og sjonglere lesing med lederjobb og litt fritid. Også har vi planer om å få til et par ferieturer for første gang siden vofsen kom i hus. Jeg ser ikke for meg skjønnemannen levere fra seg hunden på kennel akkurat, men han sier nå at han skal det. Og utover det skal vi vel leve lykkelig som før :fnise:

:hug:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker dagboka di, Frulou! Jeg synes du skal lage en dagbokroman og gi ut. Jeg er sikker på at forlagene vil finne skrivingen din god nok for utgivelse. Hvis ikke skal jeg gi dem juling.

Jeg kan hjelpe deg å banke dem?

:vinke:

Jeg synes jaffal du skal skrive litt oftere i boka di, for bøkene dine har alltid vært et veldig trivelig sted å henge :)

Jepps!

Men når det gjelder den planen om bortoverski så synes jeg det høres litt bestialsk ut altså. Ramle kan man vel gjøre uten planker på beina :klø: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan hjelpe deg å banke dem?

Høres ut som en veldig god plan! Cata og Svimlis tar et oppgjør med forlagsbransjen i Norge! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig god plan! Cata og Svimlis tar et oppgjør med forlagsbransjen i Norge! :jepp:

*bretter opp ermene og finner fram teppebankeren* :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :skratte: , ja, Fjellrypa, dette må dokumenteres! Svimle og Cata angriper forlagsbransjen i beste Ari Behn-stil. Svimle som roper "Hansken er kastet!", og etterpå tyller de i seg den nye vinen.....

A day to remember......

Tror jeg må stille med noe kake. :pasha::skya: Jeg fant ikke noen kakesmiley....

De var faktisk ei tid jeg vurderte å prøve å skrive. Men jeg kom aldri noe særlig igang, fortellingene mine strander ved 3/4 side, og det er ikke akkurat mye å bygge en bok på. Men hvem vet hva framtiden bringer? Kanskje jeg en vakker dag signerer bøker på en bokhandel nær deg?

I dag er det en ganske betydelig dag, føler jeg. Obama-dag. Og det må markeres. Hadde jeg ikke vært så forbaska lat, skulle jeg lagd eplepai i skikkelig bestemor Duck-stil, men det er så mye arbeid (pust, stønn...). Alternative forslag mottas med takk, bacon stemmes ut.

Ellers ikke forferdelig mye å berette- jeg skal til byen i dag, er helt skrapt for hudpleiebasics, og så skal jeg kikke på ny laptop. Vurderer den minste lappisen til Dell, og skal innom etpar elektrobutikker for få et inntrykk av størrelsen. Og så er det prosjekt Ny Mobil. Noen satte seg nemlig ganske hardt...noen eller NOE, altså, på mobilen min på selveste julaften. Den ble knørka, og er hinsides redning. Enn så lenge har jeg en eldgammel lånemobil fra mannens jobb. En artig liten retrosak med blikkbokslyd. Egentlig kan jeg ikke fordra å bruke penger på "dingser", men må man, så må man.

Vel, det var det.

Og så har jeg bestilt rom på pensjonat.Vi skal nemlig i bryllup i Bergen i juni, og frulou er tidlig ute for å få rom i herberget hun foretrekker: Skansen pensjonat. Google det, og dere vil finne noe koselig.

Vel, det var det. Ha en fin dag alle sammen, nå skal jeg ta gamle Pelsemor med meg ut i frisk bris. :)

Endret av frulou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: frulou drikker hvitvin og parmesanpanerer steinbit. Dessert har hun også. :)

Jeg skal ikke blande meg i parmesanspisingen din *ugh*, men desserten kan du gjerne sende hitover.

*ser innsmigrende på* :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke blande meg i parmesanspisingen din *ugh*, men desserten kan du gjerne sende hitover.

*ser innsmigrende på* :sminkedokke:

Sier meg enig med Cata ;) Og du frulou, når er det du er i Bergen i juni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ta både parmesanfisken og desserten, jeg.. :sjenert: Og siden jeg er "altetende" er det rett og rimelig at det er meg du inviterer på middag :sjarmor:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais fra treige frulou! :vinke:

Strix, det er i juni jeg skal til Bergen- nærmere bestemt 17-21. Tar oss noen ekstra dager når vi først drar nedover, og jeg gleder meg kjempemasse :).

Desserten ble forresten epleterte- takler dere den, Strix og Cata? Jeg lover, den var fullstendig parmesanfri. :sjarmor:

Svimle-en eller anna gangen- kanskje når vi begge er norpå, skal jeg bættermegdø invitere deg på middag! Du vet jo (nesten) hvor jeg bor også, det er bare å fortsette veien rett fram når du kommer i krysset fra Vest-turen (kryptisfisering av stedsnavn), og ikke svinge mot "sentrum" i kommunen min. Ser vi har opptil flere felles bekjente også, som sikkert kan guide deg på vei...høhø.

Jeg sitter og spiser smoothie. Har kick på det, og vi har masse bær i fryseren. Men en blir så tjukk på konsistens at det er null sjangs for å slurpe den i seg med sugerør, så ergo; spising.Bringebær/ rips ble det i dag. Etterpå står morsom husvask for tur, og så skal jeg lese litt pensum. Jeg og Pelsemor har vært ute også, og sklidd oss en tur. Det ligger nemlig et islag over store deler av bartebyen for tida, og oppå der balanserer vi. Et artig syn. Se for dere en mer grotesk utgave av Bambi på isen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer på....hvis jeg skulle blitt servert som rett....hva slags tilbehør skulle jeg hatt, og hvordan ville jeg bli servert? Kokt? Stekt? Fritert? Som en enorm frulou-sushi? Eller, det heter vel tartar når det er rødt kjøtt....

Tror jeg ville gått for helsteking, det er mest stilig. Og så ville jeg garneres med rosenkål (rosenkål er både kult og godt, jeg føler meg som en kjempe når jeg spiser dem...) og så er jeg skrekkelig glad i både brokkoli, ovnsbakte tomater, honningstekte gulrøtter og spinat.....og asparges. Tror det måtte blitt en buffet, gitt! Snakk om festmåltid! Og så kunne gjestene slåss om eiendelene mine etterpå...i fylla...for det ville jo selvsagt bli servert rikelig med vin til maten. Både rød og hvit og champis.

Fy, for en pervers fantasi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desserten ble forresten epleterte- takler dere den, Strix og Cata? Jeg lover, den var fullstendig parmesanfri. :sjarmor:

Takk&lov, epleterte med parmesan ville simpelthen blitt for mye for meg.

*sart sjel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble servert parmesan-is på en veldig fancy resturant en gang. Det var ikke særlig vellykket.

*urk* :tristbla:

Det minner meg forresten om at "grønn te is " ikke er noe særlig heller. Spiste det i Japan og (unnskyld alle japanere) det smakte høy!

*sporer av Frulou-dagbok*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...