Gå til innhold

den lille bitre hurpeboka


Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Gjest frulou

:goodbye:Hey

Jeg er her igjen.

Men jeg gir ingen løfter i forhold til hvor lenge jeg blir og hvor mye jeg skriver- kanskje dette blir mer en oppslagstavle? Jeg prøvde å blogge, men det gikk til helsike. Så prøvde jeg å dyrke fram urter og sommerblomster. La meg nøye meg med å si at hagesentra tjener godt på meg i år.

Jeg kjøper alt for dyre klær og av og til syns skikkelig syn d på meg selv. Men som regel er jeg vanvittig grei. Jeg er ferdig med gifting og ikke er jeg gravid, men jeg puler som ville helsike. Jeg hater å legge på sengetøy og jeg elsker jordbær, mannen min og god champagne. Og jeg elsker å kjøre lange bilturer. Og å bade. Helst når ingen ser meg.

Og så er jeg student.

Det tror jeg var det.

Eller?

Ferdig med denne boka nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest frulou

Helleeeeu, Ansjoni, og vælkømmin te gards! :)

I dag har jeg fortsatt som jeg stevnet tidligere, og har vært på syndig shoppings på Cornelias Hus. H&M er ikke noe for meg lenger....:sjenert:

Kom slepende hjem med en strikkekjolesak i sølvaktig farge (tilbud,yehaa) og en hvit bluse fra Odd Molly. Jeg prøver så godt det lar seg gjøre å unngå å bli sånn Odd Molly-nisse, men det holder visst hardt. Grunnen til shoppinga er at vi skal til Stockholm i sommer og at jeg derfor selvsagt har oppdaget at jeg ikke har et eneste plagg å ha på meg. Krise. Big time.

Nå er jeg vel tilbake, lommeboka er så smått tom og jeg skal jobbe i kveld. Kjennes som jeg skal jobbe litt non-stop den nærmeste tida, for de neste to ukene har jeg bare to dager fri. Men det blir jo penger av det,da, gaula shoppeguri.

Ellers, og rent umaterialistisk, så har jeg blitt "tante" siden sist. Min venninne ble mor til lille Brage på onsdag, og jeg er stolt som en hane. Selvsagt årets skjønneste baby, finnes ikke tvil om det. Og om etpar uker har neste venninne termin....her går det unna :) .

Men nå skal jeg gå og leke litt med hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helleeeeu, Ansjoni, og vælkømmin te gards! :)

I dag har jeg fortsatt som jeg stevnet tidligere, og har vært på syndig shoppings på Cornelias Hus. H&M er ikke noe for meg lenger....:sjenert:

Kom slepende hjem med en strikkekjolesak i sølvaktig farge (tilbud,yehaa) og en hvit bluse fra Odd Molly. Jeg prøver så godt det lar seg gjøre å unngå å bli sånn Odd Molly-nisse, men det holder visst hardt. Grunnen til shoppinga er at vi skal til Stockholm i sommer og at jeg derfor selvsagt har oppdaget at jeg ikke har et eneste plagg å ha på meg. Krise. Big time.

Jammen det er jo det du må bruke som unnskyldning for å shoppe i Stockholm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Ooooh, you're back :hoppe:

Så spennende med studier da - ble det du tenkte på? Biblioteksfag eller lignende? Jeg er jo student bare i noe sånt som et halvt år til jeg da..skumle greier..ooog, jeg må innrømme at klesskapet mitt bare er enda fullere og mer rotete enn det var i fjor høst når du drev og tuppet meg i baken for å få meg til å rydde det :fnise: Men nå er det en eksamen å bli ferdig med i neste uke, også skal skapet til pers...igjen...lover :sjenert:

Nuh må jeg tilbake til bøkene, men håper du får en herrrrlig helg(selv med jobbing)! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frulou

Hei på dere *Enigma* og MissLille! :hoppe:

Jeg veeeet at det er det jeg skal bruke som unnskyldning i Stockholm....men den blusen var så fin at den ikke kunne få bo på butikken lengre. :sjenert:

Såh, nå er jeg ferdig med dagens jobbings. Snart venter dek-dek-timen, og jeg skal slenge meg på sofaen og bare slappe av. Driver og rydder og omorganiserer hyller på jobb, og det er mye mer jobb enn man skulle tro! Ble både svett og sliten, jeg!

Det er bibliotekfag jeg er i gang med ja, MissLille. Jeg tar det veeeldig piano, og regner med å bruke 2 år på førsteårsstudiet, siden jeg skal kombinere det med både jobb og litt anna. Ingen vits i å stresse seg forderva, det er jo ikke noe jeg skal rekke.

Tror jeg skulle hatt en ny ryddings i klesskapet jeg også. Får tøffe opp og sparke hverandre i våre respektive rumper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frulou

I morra tenkte jeg å ta en runde i andre dagbøker.Har mistanke om at det har foregått minst en fødsel mens jeg har vært borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest frulou

Jeg gleder meg til shopping i Stockholm, det er sikkert og visst . :hoppe:

Vi hadde egentlig bestilt en helg på Stokkøya ( www.stokkoya.no) om to uker, men denne faller bort, pga at vi ikke får pass til hunden. Sjaise! jeg som hadde gledet meg sånn! Men Stockholm står fortsatt ved lag.

Ellers feirer vi ett års bryllupsdag i dag, og jeg har fått en stor rosebukett av mannen. :hjerte: Utrolig at ett år allerede har gått, det føles så kort tid siden. I dag ble jeg også en smule skuffet, siden vi driver og prøver å få barn, og beviset på at vi ikke har lykkes denne gangen heller dukket opp. Det er ganske tøft, siden alle venninnene mine er i babyland for tiden- en har ei jente som snart er ett år, ei fikk for ei uke siden og ei skal ha omtrent . Og alle er fulle av dette fantastiske, og jeg føler meg skikkelig ensom. Det er litt tøft innimellom, det skal jeg inrømme. Trengte ikke det "beviset" i dag, av alle dager, føles litt som om ekteskapet vårt er forbannet med ufruktbarhet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frulou

Ja, vuhu, her sitter jeg med pandaøyne og forbasker alle gorrsøte babyer og alle dikkedikkende møde som lovpriver Moderskapet. Jeg er slem i dag, og vet det, men sånn er det bare. Går nok over, men jeg unner meg denne kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hyggelig å finne deg igjen!

Og det må innrømmes at de søte små ikke er like søte hele tiden... Hadde du spurt pent i går kveld skulle du fått overtatt min. Er forresten ikke sikker på at du måtte spurt pent en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frulou

:fnise: Haha, Fjellrypa, det er godt å høre det ikke er sukkersøtt og roooosa skyer hele tiden. :fnise:

Jeg er oppe og hopper og er ikke så bitter og fæl i dag,altså. Nå er det bare en masete hund som henger i beina på meg hele tiden og ikke kan skjønne hvorfor vi ikke kan leeeeke konstant. Har null respekt for oppvask og klesvask og sånt.....

Ellers spøker det for bålbrenning og hopping rundt i lårhøyt gress med blomsterkrans på hodet i dag, for grafittgrå skyer er i ferd med å samle seg på himmelen. Jeje. Og jeg skal visst til tannlegen.Jeje for det også. Godt mulig jeg må gi meg selv en belønning etterpå, hvis det går bra. Nå skal jeg inspisere noen blogger og dagbøker og sånt.

Endret av frulou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frulou

Hallais!

Joda, det gikk greit hos tannlegen. Null hull og en avslappet stemning til meg å være. Klarte meg uten bedøvelse i dag, vanligvis må jeg slås nesten i koma før jeg er samarbeidsvillig....

Og på veien tilbake deiset jeg innom Cornelias Hus og fikk med meg en kjole til halv pris. De skulle nemlig ha kundekveld den dagen,og siden jeg nå dukket opp allikevel.....

:hoppe:

I dag regner det bøtter og grise og jeg kjenner et trykk på humøret. Prøver å motvirke det med litt lettere husarbeid som foreksempel gå ut og tømme papirbeholderen oppi den store papirsøppeldunken mens regnet slår ned rundt og på meg og bikkja (som selvsagt har sneket seg ut rett bak meg) står og klasker meg på låret med en pinne. Hadde vi hatt noe hundegodis i huset kunne vi lekt "søk".Får se om jeg ikke kan strekke meg til å bruke noe pålegg til formålet i stedet (pålegg er som regel for salt/krydret, men bikkja trenger tydeligvis å trimme hjernen litt).

I kveldinga har jeg tenkt å få jobbet litt med studiene, de har vansmekta noen dager og jeg er egentlig bare i "har lyst på ferieee og reise langt vekk"-modus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frulou

I dag skal jeg ut og spise med jobben, og så skal vi på kino etterpå. Det skal bli kos. Filmen er "The Happening", og den er jeg ikke heeeelt sikker på, men det blir sikkert bra,likevel. Og man kan vel ikke bare gå gjennom livet og se 100% kvalitetsfilmer hele tiden,heller.

Fortsatt guffent og regnete og langt fra sommerstemning, men så lenge det er grønt, er jeg glad. Det er forresten mottoet mitt for sommeren 2008. Og snart er det bare to uker til vi børner nedover mot Stockholm. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Har du rukket å bli student? Fulltid eller skal du jobbe ved siden av?

viktig å shoppe før ferie, risikerer jo å ikke finne noe dit man skal, så må jo ha kofferten full på vei nedover også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest frulou

Helleu, gørls! :sjarmor:

Ja, da var vi inne i Uken For Avreise. Jeg skal bare vaske litt klær og litt hus først, og alt gjør jeg med èn arm, for jeg har fått senebetennelse i venstrearmen, og føler meg en smule ubrukelig. Eller, jeg har fått beskjed om å la den hvile mest mulig, for å ta det som legen har sagt. Gleder meg maks til ferien, selv om den er en smule kort, og ruta ser foreløbig sånn ut;

Avreise lørdag eller søndag. Vi kjører enten via Røros eller Östersund ned til Mora i Dalerna (svenskeste sted på jord, røda stugor over en lav sko), hvor vi overnatter enten èn eller to netter.Avhenger av når vi drar. Reiser vi lørdag, drar vi også innom Carl Larssons hjem i Sundborn.

Mandag er vi i Stockholm, sjekker inn på hotellet og tar første runde i vår nye by. Tirsdag har vi delvis planlagt å vie til Gamla Stan.

Torsdag drar vi videre, og finner et sted å overnatte i Småland, og begir oss inn i Astrid Lindgrens verden. Jeg får nesten klump i halsen ved tanken, så glad er jeg i hennes bøker og figurer. Nå er det Emil som gjelder. Skal innom Vimmerby, hvor det holdes en utstiling av ALs private kunst i gården der hun vokste opp, samt Mariannelund. Så går ferden videre til Oslo, antageligvis med et stopp i Göteborg, før vi vender nesen hjemover igjen søndag om nesten to uker.

Såh, det var en foreløbig oppsummering av våre planer.

:)

Ellers er jeg nok deltidsstudent, ja. Og foreløbig har jeg "sommerferie". Har ikke kommet heeeelt igang,kan man si, men denne uka er jeg gressenke, mannen er i Årdal fram til onsdags kveld, så da er det håp om action.

Før vi skal på ferie skal vi også begrave mannens farmor, som døde natt til lørdag. Det er trist, for hun var en fantastisk dame, samtidig som hun var både gammel (91 år) og syk, og ikke syntes det var noe gøy å være i live lenger. Da er det neeesten litt greit også, om enn trist at hun ikke er iblant oss lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer, så trist å lese, men skjønner hva du mener om gamle damer som ikke ønsker å leve lenger. Sånn har farmoren min det også, så da er det nesten like greit.

Ellers høres jo ferien helt super ut. Håper på rapport fra Carl Larssons hus hvis dere kommer innom, og Astrid Lindgrens verden. Bøkene hennes er jo noe av det koseligste som finnes av barnelitteratur. Håper de neste generasjonene med småbarn også får lese hennes bøker. Hun må ha hatt en helt unik innsikt i barnesinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frulou

Hallaisen! :vinke:

Jada, rapport skal nok komme...både fra det ene og det andre stedet. :)

Akkurat nå bedriver jeg mest planlegging av hvor jeg skal gå,og hva jeg skal shoppe i Stockholm...snakk om material girl! Men så har de jo Topshop og Urban Outfitters og sånt der.....allikevel skal jeg prøve å begrense meg,og kun komme hjem med sånt som er ordentlig fint.

Liksom. Må sikkert kjøpe ny bagg. :sjenert:

I dag er jeg fortsatt alene, sammen med Årets Mashund, som er usedvanlig lite tilfreds med at jeg ikke gidder å leke med ballen i hagen. Tenkte vi skulle ta oss en tur ut og gå om ei stund, det er litt mer givende for både meg og henne. Vi har vært på morratur, altså, i tilfelle noen trodde jeg holdt meg innendørs med verdens mest tissetrengte hund. :)

Astrid Lindgren er kanskje min absolutte favorittforfatter i hele verden. Ikke bare skrev hun vidunderlige bøker, men hun var jo en sånn tøff dame i tillegg! Jeg tror ikke alle tenker på hvor aktiv hun var i forhold til barns rettigheter, men jeg syns kanskje hun er den tøffeste svensken noensinne. Faktisk kommer jeg ikke på flere tøffe svensker- hva er det egentlig de bedriver der borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...