Gå til innhold

den lille bitre hurpeboka


Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hallaisen! :vinke:

Jada, rapport skal nok komme...både fra det ene og det andre stedet. :)

Akkurat nå bedriver jeg mest planlegging av hvor jeg skal gå,og hva jeg skal shoppe i Stockholm...snakk om material girl! Men så har de jo Topshop og Urban Outfitters og sånt der.....allikevel skal jeg prøve å begrense meg,og kun komme hjem med sånt som er ordentlig fint.

Liksom. Må sikkert kjøpe ny bagg. :sjenert:

Astrid Lindgren er kanskje min absolutte favorittforfatter i hele verden. Ikke bare skrev hun vidunderlige bøker, men hun var jo en sånn tøff dame i tillegg! Jeg tror ikke alle tenker på hvor aktiv hun var i forhold til barns rettigheter, men jeg syns kanskje hun er den tøffeste svensken noensinne. Faktisk kommer jeg ikke på flere tøffe svensker- hva er det egentlig de bedriver der borte?

Urban Outfitters skal besøkes i Edinburgh også, herlig å shoppe! ;)

Astrid Lindgren var tøff ja, finnes ikke så mange tøffe svensker. De har jo Doph Lundgren og Knugen da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Urban outfitters og topshop er fantastisk, var innom butikkene deres i oxford street for to uker siden (vel, innom og innom, var tre time på topshop!) og lommeboka var veldig mye lettere når jeg kom hjem...!

God tur :D Heldige deg som skal være omgitt av svensk i to uker, det er det fineste språket som fins!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frulou

Dolph Lundgren.... :skratte: ....Knugen.....:skratte:

I dag vasker jeg klær til turen :hoppe:, og føler at jeg snart er på vei. Må bare holde ut i gamlelandet etpar dager til . :)

Syns også svensk er et veldig vakkert språk, så gleder meg til den biten også.

Sjøl om jeg har ferie,skal jeg jobbe noen timer i dag, for de fikk akutt bemanningsproblem på jobben. Egentlig greit, hadde ikke så mye på tapetet allikevel.I går var jeg forresten på kino (flink og syklet både til og fra, så da ble det en 8km tur, som jeg putter i skuffen "ukens trim") og så Sex & the city. Må innrømme at jeg likte den, selv om jeg vanligvis ikke ser sånne typiske jentefilmer, men serien liker jeg jo, så da måtte jeg selvsagt se hvordan det gikk til slutt også. Håper ikke det kommer noen toer, syns filmen satte et fint punktum for det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Absolutt, jeg var bare innom Selfridges også... (som fikk sin egen dag, dedikert kun til selfridges) ;)

Sex in the city filmen er bra altså? Er så usikker på om jeg vil se den eller ikke. Men hører veldig mange si den er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Der var jammen fruen også, eller skal jeg heller si "igjen". Satt og bestilte sko på nettet og kom av en eller annen grunn (!) på at det var leeeeeeeenge siden jeg hadde vært innom Frulous dagbok.

Muligens fordi det ikke har vært noen på en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frulou

Hallo folk, og ekstrahallo til Cata! Hallo-hallo! :hoppe:

Ja, nå er jeg godt og vel tilbake fra Sverige, og det har vært en toppers tur! Vi er så glade i å kjøre på ferie, og koser og maks mens vi ruller avgårde. Første kvelden havnet vi på et familieeid hotell i Dalarna, og det var maks idyll- det var som å komme rett til Bakkebygrenda- røde stugor og stakittgjerder og herlige små hager over alt. Veldig fin måte å starte ferien på med et stopp på et sånt sted. Dagen etter var vi i Carl Larsons hus utenfor Falun, og det var også helt utrolig, jeg hadde ikke lyst til å dra derfra....:sjenert:

Men når det er sagt, så har vi kost oss maks i Stockholm, det var en skikkelig fin by. To dager på rad spaserte vi fra hotellet på Södermalm, via Gamla Stan ned til sentrum, en kjempefin og idyllisk spasertur. Så tilbragte vi en del tid på NK...jeg blir helt fjetret av sånne magasiner, og mannen eeeelsket matavdelingen i underetasjen. Ellers var vi i "vår bydel", gikk på koselige kafèer, spiste deilig mat og bare slappet av. Torsdag var vi på Djurgården, i Rosendals Trädgårdar, beundret fantastisk hage, spiste på Trädgårdskafèen og hadde det helt knall. Jeg drar gjerne tilbake igjen.:)

Shopping ble det også en del av, både en parfyme fra L'Artisan Parfumeur og to par sko på salg.Og en kjole....og en veske fra en bruktbutikk:) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frulou

Hullu

I dag har jeg faktisk en aldri så liten deppedag. Jeg er atter en gang ikke gravid, for å si det sånn. Men det går seg til, jeg føler meg ikke riktig så frustrert som i morges. Og i august skal mannen til legen.....jeg lurer virkelig på hva jeg kommer til å føle hvis det viser seg at det er noe i veien, nøyaktig er vel ikke godt å vite, men at jeg kommer til å få lyst til å rope "sjøttdaføkkøpp" til mine babypludrende venninner (ALLE), det er sikkert og visst. Ihvertfall mentalt. Men den tid, den sorg. I dag tok jeg et glass rødvin.

Rett bortsett fra det, så venter jeg på finværet som er meldt. Tidligere i uka har det vært småguffent-nesten så jeg fant fram igjen ullstrømpebuksa, men bare neeeesten. Trenger mer sol og varme før jeg er klar for høsten, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frulou

Takk, Glow, jeg skjønner akkurat hva du mener. Jeg har ikke vært til sjekking ennå, legen til O mente det var vel så greit å begynne i hans "ende", så får vi nå se hvordan det går. Foreløbig får vi bare nyte sommeren, som endelig er her hos, oss, og forhåpentligvis hos deg også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg litt :klemmer:

Er godt at dere får finne ut av om ting er i orden, selvfølgelig skummelt og leit om det er det, men i alle fall kan man eventuelt finne en løsning også - krysser fingrene for at det går bra - og :rope: litt på tante rød i samme slengen jeg! :jepp:

:klem:

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frulou

Hallais!

Her har det ikke vært så mye fart i det siste, og det er til dels fordi jeg har jobba hele tida, og også fordi mannen har vært syk. Han har hatt en betent svulst i ryggen, og torsdag dro vi i full fart nedover til legevakten, og akutt operasjon. Nå er han i mye bedre form, men sånt er jammen meg ikke mye artig!

Ellers har vi jo hatt et fantastisk vær den siste drøye uka, og man blir ikke sittende inne og surfe på nettet når det er 25+ ute i hagen, da vil ihvertfall frulou helst ligge i hengekøya med en god bok, og med en mugge kald limonade på en stol ved siden av meg.

Men nå er det jo august, og hverdagen nærmer seg for alvor, mannen er sykemeldt ut neste uke, og så er det igang igjen, med både jobb og studier. Skal bli kjekt også, selv om sommeren er vidunderlig. Regner også med at det blir en Oslotur siste helga denne måneden, skal besøke min venninne som nettop har fått barn, og okkupere en venninnes leilighet på Frogner.Heeelt okei. Ellers står Pstereofestival og DumDum boys-konsert på plakaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor har det forresten blitt av Glow??? Jeg leter og finner henne ingen steder... :tristbla:

Jeg lurer på om hun ikke har slettet seg. Innbiller meg at jeg så noe om det for noen uker siden. Men ikke heng meg hvis jeg sprer falske rykter nå, for jeg er ikke 100% sikker på om jeg husker rett :klø: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Hei på dere!

Jeg er her, jeg, om enn ikke så veldig tydelig. Jobber masse for tida, samtidig som jeg jobber meg opp i studietempo og prøver å strukurere den tida jeg har til overs, så da blir det til at jeg henger her noe alldeles superlite.Men jeg er altså ikke borte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...