Gå til innhold

den lille bitre hurpeboka


Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Ey, Svimle, gjøk-alv hørtes ut som en ganske ekkel form for alv. Fortjener å bli spist, spør du meg. :ond:

Smakte kjempegodt! Eneste jeg angret på var at vi ikke hadde noe kryddersmør eller sjysaus, for det hadde vært godt til. Men absolutt noe som frister til gjentagelse. Når man bare fikk det grønne gjøkalv-skjørtet ut av tennene.....not.

Jah.....den julegallaen ja.......det var ikke helt frivillig, det var jobbens generøse julebord.....sjøl kunne jeg myyyye heller tenkt meg et sånt opplegg som du skisserer, Chica, for vond mat, fyll og "Bettanoverdose" er ikke helt meg. Men jeg får putte det på lista over "opplevelser man tar med seg på sin ferd gjennom livet". Heldigvis skal vi ha et mindre "julebord" også, bare vi som jobber på "min" butikk. Det gleder jeg meg mye mer til. ;)

Nei...det var IKKE meg som prøvde å voldta Kåre Conradi.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visste jeg ikke det var deg! Haha!

Jeg er nedsylta av influensa denne uka, så jeg er ikke her før jeg er feberfri. Mannen leker ond Florence Nightingale og driver og tar tempen på meg hele tida....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallais jenter! :vinke:

Nå er jeg ihvertfall friskere, sjøl om jeg hoster som en gammel fisker med kols og har stemme som det samme.:forkjola:

Blæsj, det var en ekkel influensa! :fise:

Men nå er jeg toback, og mer klar for jul enn på lenge! Her sitter jeg med kalenderlyset tent og planlegger å dra og kjøpe julegaver i morgen. Hurra meg hei! :nissegutt:

Fredag drar jeg på en liten førjulstur til Bergen- skal besøke en venninne med mann og baby. Babyen har jeg ikke møtt ennå, så det skal bli koselig. Og siden jeg har bodd flerfoldige år i Bergen før jeg flyttet oppover hit til Bart, så er det nesten som å dra en tur til en slags "hjem". Har nostalgiske følelser når det gjelder den byen, gitt!

Tror det blir en kjempekoselig tur. :hjerte:

Juleforberedelser har jeg ikke kommet så langt med. Jeg har bestemt meg for å bake hele to (!) typer kaker, og ellers å heller bake godt brød og eksperimentere med hjemmelaget leverpostei og anna knaskens. Syns julekaker stort sett er oppskrytt. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekaker ER oppskrytt! Jeg trenger bare en sort (vepsebol) i tillegg til risboller. Og så må jeg ha kransekake på julaften da.. :sjenert:

Synes også det er myyyye bedre å finne fram annet knask enn kaker. Godt brød med en goood olivenolje å dyppe i. Nammm.. Balsamico... Salt... :sikle: Foccaccia.. slurp.

Og for ikke å snakke om rakfisk da, jeg eeeeeeeeelsker rakfisk! Det er jul det!!!

Du har dytta sjukdommen ned hit, ligger langflat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du koser deg i Bergen i helga. Jeg har vært masse i Bergen og liker byen veldig godt, så nå tenker jeg å være litt snikete og bestille tur i bursdagsgave til skjønnemannen til våren, for han har ikke vært i Bergen. Men da må jeg ordne hundevakt først da, det er liksom ikke så mange i kretsen vår som har så innmari lyst til å passe på den energibunten vår midt i puberteten :fnise:.

Må være mye basilusker ute og går for tida, jeg er litt kjøla, men ikke influensa da heldigvis.

Kose deg med juleforberedelsene, jeg blir ikke enig med meg sjøl i hvor mye jeg skal gidde og bake i år, for jeg ender jo bare med å kaste etter et år. Er egentlig mest glad i maten og litt sjokolade jeg.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Håper du hadde en fin helg i Bergen, er en koselig by det!

Har du det bra nå i førjuslstria da, med jobb og annet? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hallaien!

Jeg er sløv, men har hatt det kjempekoselig i Bergen. Det er en skikkelig søt by, særlig når det ikke pisseregner, hehe. Og det gjorde det den dagen jeg hadde o store shoppedag. Men jeg fikk gjort det jeg skulle, og fikk avsluttet med canneloni på Pastasentralen, så jeg var happy som en laks. Og så koselig å få noen dager sammen med venninna mi og den søte bollebabyen. :hjerte:

Nå er det full fart mot jul- jeg merker at dagene nesten ikke strekker til. Og nå er det i forhold til vasking og sånt jeg tenker på- det ser helt forjævlig ut her- særlig etter at den nye tven vår kom i hus og stua ble okkupert av ei enorm pappeske og mengder av isopor. Jeg kan glatt gjemme meg nedi den eska, den er nesten som en liten hytte. :fnise:

Nesten alle julegaver er i boks- i dag gjør vi et siste rykk for å bli ferdige. Og så skal vi bake lussekatter.

Pusla jeg er akkurat som deg- ender med å kaste masse julesmåkaker. Så i år er det sluuuut på det. Jeg baker kransekakestenger, punktum. Og etpar typer konfekt. Noe mer gidder jeg rett og slett ikke. Vi har en finfin luksusnambutikk som kan få lov til å forsyne meg med resten. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey.

Nå er det nesten jul, dere! I dag har jeg sendt avgårde alle julegavene, til nord, øst, vest og Georgia. Føler at jeg kan puste litt lettere nå.

På jobb er det skikkelig kjør, med glorete julesanger på radioen hele tida. Jeg blir matt. Haaaaaaaater Cliff Richard! :rope:

Men ellers er det fint. Stille og rolig og delig i heimen. Er sliten, kjenner jeg, kjennes som om jeg har vært mer elle rmindre sjuk siden begynnelsen av oktober. Men nå skal jeg ikke syte mer. Blir bare fort litt selvmedlidende når jeg setter meg ned for å lire av meg. I morra blir det mye bedre, og på onsdag skal jeg bake kransekakestenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ferdigsendte julegaver. Mine er ferdigkjøpte, og det er ganske deilig det også. Dessuten har jeg puttet 74 julekort i en rød postkasse i dag. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Julekaker ER oppskrytt! Jeg trenger bare en sort (vepsebol) i tillegg til risboller. Og så må jeg ha kransekake på julaften da.. :sjenert:

Hva i himmelens navn og vide blåbær er vepsebol???? :hakeslepp:

Forøvrig så snubler jeg bare innom boka for å oppdatere meg og ønske

God jul.

FruLoubok i adventstid er alltid en höjdare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bakte kransekakestenger i går jeg, dyppa dem i sjokolade og slang litt hakka pistasjenøtter på. Det ble riktig så bra. Har blitt litt baking utover det også, så får vi se da, hvor mye jeg ender med å kaste i desember om et år ;)

GOD JUL snuppa, kos dere :hug:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Hva i himmelens navn og vide blåbær er vepsebol???? :hakeslepp:

Det er en veeeeldig god småkake som mamma av og til har bakt. Desverre har jeg ikke oppskriften, men den kan jeg få tak i om du vil! Send meg PM i så fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...