Gå til innhold

Bryllupsdagbok


cypress

Anbefalte innlegg

Hei kjære deg :klemmer:

velkommen hjem FRUE :strix: så godt å høre at dere har hatt en fantastisk bryllupsreise :strix: håper dere får sove godt i natt og at lykkefølelsen fortsetter, noe jeg er sikker på at den gjør :rødme:

hehe, så bra du er fornøyd med fotografen :strix: hun er fantastisk!!!!!!!!!!!!

(..forresten, hvor mye betalte dere henne for at hun fulgte dere hele dagen??? er nemlig mulig hun har gått opp i pris!! anbefalte henne for tusle og fikk sjokk mld tilbake.. bare lurer)

ha en fanastisk kveld videre og igjen, velkommen hjem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fantastisk å lese at du har hatt en fin bryllupsreise. Og et fint bryllup. Gleder meg masse til å lese om den store dagen, om hva mannen synes om morgengaven, og om alt det andre fine du har opplevd siden sist. :klemmer:

Tenk at du er kone.. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har hatt en fantastisk bryllupsreise :strix:

Gleder meg til bilder og referat fra dagen også, etter at jet lagen har gitt seg :)

Jeg er også spent på hva din kjære synes om morgengaven :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg også :popcorn: hva syns han om morgengaven??!!! :jepp:

og er det noen bilder som er så anstedige at vi kan få se?? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra å høre at dere har kost dere på bryllupsreise :) Venter spent på å høre mer om selve dagen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Så utålmodige dere er da!! :ler:

Skal bare rydde bort litt mer gaver, så kommer det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klart vi er utålmodige nå som du er hjemme igjen, vi har jo ventet tålmodig mens du har vært på bryllupsreisen. ;)

:velkommen: hjem fra meg også. :hug:

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O STORE REFERAT FRA O STORE BRYLLUPSDAG!!!

PS: til dere som vil ha bilder til storyen, nå ligger det noen på FB, som jeg tror dere alle skal klare å se...

Natt til den store dagen som jeg og min Forlover hjemme i mitt barndomshjem hos mamma og pappa. Det var koselig! Selve dagen startet kl 8 da min venninne Frisøren kom og vekket oss. Jeg hadde faktisk fått sove ganske mye, selv om jeg må innrømme at det var litt dårligere søvn enn vanlig. Men det er nok normalt!

Vi gikk i gang ganske med en gang med å ordne håret mitt. Det skulle tuperes og krølles, så det tok en god stund. I 9-tiden kom fotografen, en veldig hyggelig og søt dame!! Hun var med oss hele dagen, helt til brudevals og kakeskjæring var gjennomført. Anbefales!

Etter hvert kom søsteren min også, og moren til Frisøren. Vi drakk litt bobler og bare koste oss. Alt gikk i behagelig tempo, uten stress. Og jeg følte meg fin da vi var ferdige!! Det var stas!

I 12-tiden kom Rolls Roysen kjørende for å hente oss. Pappa og Forlover satt på sammen med meg og sjåføren i den. Jeg var helt rolig hele veien, og bare gledet meg. Så kom vi fram til kirken. Der sto Frisøren og søster utenfor med buketten min og ventet på meg. Buketten var helt nyyydelig! Da jeg var på vei ut av bilden kjente jeg at jeg fikk en klump i halsen gitt... Så sto vi utenfor de stengte dørene mens klokkene ringte. Damene rettet på slep og slør, mens jeg holdt på å begynne å gråte... Ble litt stresset av det, men kirketjeneren som var der sa at det var ingenting å bekymre seg for, vi kunne stå der helt til jeg var klar. Hun skrudde ikke av klokkene før jeg sa at det var greit. Så da fikk jeg litt kleenex og tørket til i øyekroken uten å ødelegge sminken, og ristet litt løs før jeg kjente at jeg var klar. Da var det bare pappa og meg (og kirketjeneren) igjen der, de andre var forsvunnet inn. Jeg nikket til damen, og hun skrudde av klokkene... Jeg holdt et godt tak i armen til pappa - og så gikk dørene opp og organisten spilte Mendelsohns brudemarsj. Vi gikk sakte oppover, og jeg kjente at dette kom til å bli bra. Jeg fikk kikket på folk og bare smilte på vei oppover. Det var en kjempemorsom opplevelse! Så mange kameraer i fleisen a gitt!!

Og - veldig viktig - bestefar var frisk nok til å delta! Han satt på første benk, og så så flott ut i dressen sin! :hjerte:

Øverst oppe i kirkerommet sto den aller viktigste mannen - og han så i hvert fall flott ut!!! :dåne: Og han så ut som han syns jeg (og kjolen :ler: ) var fine! Vielsen var i det store og det hele helt nydelig. Syngedamen sang fantastisk, piano-fetter og trompet-fetter spilte flott, og onkel-prests tale var kjempefin!! :jepp:

Etter vielsen var det fotoshoot med fotografen. Vi tok først en del i hagen rundt kirken. Deretter dro vi ned til byen og tok noen på trappene utenfor universitetet på Karl Johan (siden vi begge har studert der). (Det var forøvrig på vei dit vi kjørte Bogstadveien og Kit observerte oss.) Det var kjempegøy å ta bilder der, selv masse turister stoppet og knipset oss! :fnise:

Så bar det til festlokalet, der rundt 90 gjester ventet. De hadde samlet seg ute på gårdsplassen da vi kom kjørende, og vi fikk applaus og skål da vi kom ut av bilen.

Så var det middag. Vi hadde kun de "obligatoriske" talene under middagen, for å gjøre den så kort som mulig. Det tror jeg ingen var lei seg for.. Kjære holdt en flott tale, og det gjorde pappa og Bestefar også. Jeg holdt også tale, det er jeg veldig glad for at jeg gjorde!! Makan til takknemlig publikum! Ikke noe å være nervøs for!!

Maten var supergod, og vinene passet bra til! Det virket som alle koste seg!

Etterpå ble det kaffe og kaker. Mamma hadde tatt helt av på kakebakingen, for hun var så redd det skulle bli for lite, så det var vel rundt 25 kaker på bordet.. Det var nok, for å si det sånn!! Bryllupskaken smakte helt nydelig! (Anbefaler Sverre Sætre!) Så var det noen taler til, søster, noen tanter og venner ville også si noe.. :) Koselig!!

Så satte DJen i gang. Først var det brudevals. Det gikk overraskende bra, til å ha øvd så lite som vi har gjort. Tror vi lurte flere til å tro at vi kunne det.. :ler: Etter hvert kastet flere seg på, og DJen spilte litt mer "normal" musikk. Det ble en skikkelig fest!! Jeg danset masse og koste meg, selv om kjolen var tung og varm. Vi holdt på helt til kl 2. Da måtte musikken skrus av.

I det store og det hele en fantastisk dag!!!! Den eneste "skandalen" var en fetter som ble litt for glad da han fant ut at det var fri bar, og ble skikkelig dritings... Jaja, det måtte jo skje.. :ler:

Vi droppet nachspielet hos Kjæres forlover, og dro heller hjem og hadde vårt eget private lille nach... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...