Gå til innhold

Litt av hvert

Donpedro

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så kravstor, og hadde nok kost meg veldig bare med en god kaffe på kafé.

Men jeg drikker ikke kaffe (ok, man kan jo drikke andre saker), og må uansett ha med Propellen, så der tror jeg koseelementet forsvant.

Han ligger nå til lading, etter å ha hatt tidenes raserianfall i dag morges pga at hans mor ikke serverte grøten med lysets hastighet. Når så da grøten kom på bordet var skaden skjedd, og kroppen hans ble forvandlet til en rød og svett krampegråtende/skrikende stålbjelke som vred seg i de rareste posisjoner, mor fikk klint grøt over store deler av seg selv og han har nok et blåmerke i panna etter intens dunking av hodet i gulvet.

Så kom en husgjest til unnsetning og vi gikk ut for å leke kl 0745, og solen tittet atter frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tapre kvinne. Jeg sier ikke mer.

Hehe. Det rare er at jeg egentlig er en relativt småhissig person det er lett å fyre opp. Men som mor så langt er jeg faktisk ganske mild og rolig (dog med evnen til å si nei).

Det skal selvsagt holde hard å beholde disse kvalitetene de neste 20 årene, men det er ihvertfall en god start.

(Foreldrene mine sier for øvrig at universet tar igjen mht Juniors hodebanking. Jeg var visst en festlig liten tass som uhemmet kastet hele kroppen bakover i bakken og slo hodet om jeg ikke fikk det som jeg ville.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, fred og ro!

Noen dagers pause fra husgjester. Tok med Junior på handletur, men det hele endte ganske svett. Hyperaktiv (men blid - takk og lov) propell i vogn med bæsj i hele buksa + verdens lengste og treigeste kø i matbutikken og hendene fulle av varer og "neida, skal ikke ha så mye, så bærer det selv"-holdning er ikke favorittsysselen.

Ville egentlig dra et annet sted, men vi har jo ikke bil med trygt nok barnesete for tiden, så da utgikk det. Juhu, dette må være historiens mest spennende ferie!

Men: Junior har lært både å si pappa og voff voff, så da er jo mor veldig kry.

...og han ligger atter til lading.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna

Er det egentlig så lurt å lade den ungen så ofte? Det ser ut til å ende i skriking og blåmerker. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig så lurt å lade den ungen så ofte? Det ser ut til å ende i skriking og blåmerker. :fnise:

Hehe. Du forstår, om han ikke lades jevnlig, så er jeg redd for at det på sikt er fler enn han som vil ty til dunking og skriking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når skal da mor få tid til å surfe på nett, se trash-tv og spise resten av potetgullposen fra igår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal da mor få tid til å surfe på nett, se trash-tv og spise resten av potetgullposen fra igår?

Høres ut som velkjent tidsklemmeproblematikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig dag, har vært ute og gått en lengre tur med min blide sønn. Har bla. leid redningsvest til ham på brannstasjonen, siden vi snart setter nesen sørover i landet.

Imidlertid har jeg litt dårlig samvitighet fordi jeg tilhører den übersjeldne kategorien mødre som villig vekk setter eget søvnbehov foran sine barns døgnrytme. Ergo fikk han ikke stå opp kl 0530, ei heller 0630. Kl 0830 våknet jeg av protester som var atskillig mer høylydte enn hva tidligere var tilfellet (siden jeg tross alt har sovet gjennom dem), så da fant jeg ut at det var på tide å gi etter for presset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Übersjeldne kategorien er nok en overdrivelse.

Det høres ut som junior er akkurat slik min eldste var på den alderen (ca halvannet?) Våknet grytidlig hver morgen, til vår store fortvilelse. Jeg var gravid med nummer to og HYSTERISK trøtt klokken halv seks. Så hadde vi en periode med morgenskriking (populært kalt Ferbers metode, om enn i en lett-versjon) og brått sluttet det.

Jeg har sagt det før, og er i ferd med å gjenta meg i det kjedsommelige, men DET GÅR OVER, selvom det ikke virker som det gjør det på dette tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Übersjeldne i betydningen "hører ikke pga sover tungt". De fleste av mine venninner våkner som regel av barn som skriker eller er generelt våkne. Jeg er troendes til å sove uten å høre noe som helst, eller i komatøst halvsøvne tenke at "han får vente litt til", selv om det til min store skam kan vise seg etterpå at kloken er over 07 (og da er det jo lov å ha lyst til å stå opp). Selv om han ligger i rommet ved siden av med vegger tynne som papir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo legge til at dette er enda en av mytene jeg har stukket hull på i min tid som mor.

Siden jeg sover tungt og er tidenes C-menneske var jeg tidlig bekymret for om jeg kom til å høre når han skulle ha mat på natten. Alle sa til meg at "slapp av, enhver mor våkner av sitt sultne barn".

Vel, jeg kan bekrefte at så ikke er tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var jeg på et sted jeg tilbrakte utrolig mye tid i barne - og ungdomsårene. Jeg har så mye minner og festlige historier fra stedet og jeg vet rett og slett ikke hvem jeg hadde vært uten disse opplevelsene. Er sikkert 15 år siden sist jeg var der, og det var så rart å være tilbake i går. Fikk faktisk tårer i øynene, og skulle noen ganger ønske at man kunne spole tiden tilbake for å oppleve disse gledene en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg loader nå opp systemet mitt med å innta en dose moral; 7th heaven. Det er herrrrlig å se så mange reflekterte og moralske barn på en gang. *spydig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
(Foreldrene mine sier for øvrig at universet tar igjen mht Juniors hodebanking. Jeg var visst en festlig liten tass som uhemmet kastet hele kroppen bakover i bakken og slo hodet om jeg ikke fikk det som jeg ville.)

Var? :fnise:

*løpe fort ut igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var? :fnise:

*løpe fort ut igjen*

Jeg har faktisk sluttet å kaste meg bakover på det viset. Tro det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna
Jeg har faktisk sluttet å kaste meg bakover på det viset. Tro det eller ei.

Når sluttet du? I fjor? Det høres ærlig talt litt bekymringsverdig ut, spesielt i kombinasjon med sinne som et lemen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til frekkheter fra fjern og nær!! :kaste seg bakoversmily:

Jeg er alene med Propellen i hele dag, og etterpå skal vi pakke til nesten to ukers ferie. Herregud, det blir mye å ta med seg, når man ikke har askemaskin. På veien i morgen skal vi attpåtil handle mat for relativt mange mennesker. Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Jeg gruer meg også til pakking for meg, ungene og en bikkje. Vi skal være vekke i tre uker, men har heldigvis mulighet til å vaske det stedet vi skal være i uke nummer to. Passe tidspunkt i forhold til det jeg har tilgjengelig.

Heldigvis trenger jeg ikke tenke på noe mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...