Gå til innhold

Litt av hvert


Donpedro

Anbefalte innlegg

Mulig han er dobbelt belastet, ihvertfall i følge 4 besteforeldre. Nå har han akkurat vasket fjeset med dovann, etter at vi trakk ned etter bleieskift. Digg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er alene, nå skal jeg kose meg med Cinema Paradiso, en gave fra en av husgjestene som er dratt. Har aldri sett den før, har store forventninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmen minnet meg mye om det jeg skrev for en liten stund siden:

I går var jeg på et sted jeg tilbrakte utrolig mye tid i barne - og ungdomsårene. Jeg har så mye minner og festlige historier fra stedet og jeg vet rett og slett ikke hvem jeg hadde vært uten disse opplevelsene. Er sikkert 15 år siden sist jeg var der, og det var så rart å være tilbake i går. Fikk faktisk tårer i øynene, og skulle noen ganger ønske at man kunne spole tiden tilbake for å oppleve disse gledene en gang til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sonet selvsagt ikke før 0330, og måtte stå opp 0630. Artig. Pleier å bli så utrolig trøtt i 9-tiden, så da tok jeg et pledd og la meg der Junior lekte, og han lot meg faktisk være ganske i fred så jeg fikk druntet en stund.

Deretter hadde vi en lang samtale på flere minutter på det festlige språket han snakker for tiden. Utrolig fascinerende hvordan han helt tydelig sier ting med rett tonefall, men uten at vi har sjans i havet for å forstå hva det er han prater om.

Nå vurderer jeg sterkt å gå og legge meg igjen, hører det er blitt stille i sengen. Det pøser ned og vi har soverom på loftet, så det er koselig å høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søvn er hard valuta blant småbarnsforeldre. Jeg fikk en time i sted, men har levert varene før i dag i form av intens badmintonspilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.

Stedet jeg jobber er regnet for å være eksperter på fagområdet. Nå har det dukket opp en stilling innenfor temaet på hjemstedet mitt. Vil spare reisevei og reisepenger. Kan synes som om nivået (tittel og konkrete oppgaver) er litt lavere enn jeg har nå, men det kan muligens oppjusteres?

Egentlig ingen drøm å fortsette med fagområdet til evig tid, men dette gir jo en fot innenfor, mulighet til økt lønn og nytt miljø.... Og på mindre steder hender det at man kan stikke seg litt frem hvis man er flink? Og trives man ikke kan man bruke den berømte foten innenfor til å forflytte seg videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Go for it! Ta en telefon og spør litt rundt det du lurer på og søk. Du trenger uansett ikke bestemme deg før du evt har et tilbud på hånd, og det er alltid dumt å ikke søke om en er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal søke. Den er nok ikke et skritt opp på stigen, ikke en gang en liten vridning. Er omtrent som å ta dagens jobb og flytte den et annet sted, tror jeg. Men jeg har jo lenge sette etter jobb i dette området, beliggenheten er perfekt og det er jo kanskje mulighet for høyere lønn. Ikke helt keen på dårligere tittel, men jeg skal søke så får vi se hva de sier. Tar det som en selvfølge at jeg kommer på intervju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig han er dobbelt belastet, ihvertfall i følge 4 besteforeldre. Nå har han akkurat vasket fjeset med dovann, etter at vi trakk ned etter bleieskift. Digg.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvelden i går ble tilbagt på Grands takterrasse, meget deilig. Ikke fullt så deilig i dag, skulle tro jeg hadde drukket en flaske tequila, når realiteten er 4 glass vin og siste trikk hjem.

Jeg burde mao ha befunnet meg på stranden eller slikt i dag, men har isteden sløvet i hagen. Egentlig utrolig hvor lite man får gjort samtidig som man skal passe på Junior til tross for at han elsker å plaske i bassenget. Har vel lest ca 10 sider i Bibelen 2, that's it, bla avbrutt av heftig rapping av boka mi mens han roper "minminmin!", rulling over hodet mitt med dertil skviste briller og ca 70 avvergede slag mot tidligere nevnte briller som han også ser på som "minminmin!" mens han hånflirer. Tror strandtur må avvente til han er rundt 13 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dalwhinnie

Hi hi... vi orket heller ikke strandtur i dag. Det er for mye orging å komme dit - pakke, lage matpakke (noe som både innebærer tankevirksomhet og ofte en tur på butikken fordi vi mangler essensielle ingredienser), ta full, varm buss med toåring med kvikksølv i ræva og vente i kø på Vippetangen. Ikke moro. åtturen ut til øyene er derimot bortimot høydepunktet på dager som dette. Før jeg fikk barn hendte det at jeg kjøpte dagskort og bare kjørte båt noen timer. Satt meg på soldekk med en bok og bare nøt turen.

I dag har vi imidlertid vært glad for en skyggefull bakgård me dplaskebasseng, vannspreder og andre unger å leke med for vesla. Legg til en snill nabo som har laget kalde vårruller til oss, så har ikke dagen vært så ille. Nå venter vi bare på at Sjefen skal sovne slik at jeg kan lage blåskjelle som skal fortæres ute med reker, hvitvin og babycall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes hyggelig ut. Jeg er barnevakt (til mine venners bestyrtelse, så kaller jeg det det, selv om det gjelder mitt eget dna) fordi vi ikke fikk skaffet annen barnevakt i forbindelse med en utrolig hyggelig middag vi var invitert på. Prosjekt "ta med barn og la ham sove der" er litt mer komplisert nå enn før (han sovner fint hos andre, men slettes ikke alle barn lar seg bære sovende ut når man skal hjem...), så det droppet vi.

Kunne satt meg i hagen, men pga min merkelige personlighet sitter jeg inne og er klam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna

Her er det fortsatt rundt 15 grader, og jeg har brukt dagen på å vaske, støvsuge og samle mot til å få besøk over helga. Dessuten grugleder jeg meg til røntgentimen på mandag, og håper alt ser bra ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Bristen i planen min er at ei viss frøken nekter å sove, og jeg nekter å spise blåskjell og reker inne i kveld, så det kan bli sen mat i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...