Gå til innhold

Litt av hvert


Donpedro

Anbefalte innlegg

Jeg er en nerd som liker tv-programmet Der ingen skulle tru at nokon kunne bu.

Anyway - en problemstilling;

For en stund siden fikk vi en gave - 5000 kr til ny oppvaskmaskin når vi skal flytte om noen år.

I dag fikk vi tilbud om å få en 3 år gammel stillegående oppvaskmaskin (Miele?) + de 5000 som kan brukes til noe annet nyttig. Per i dag trenger vi ikke oppvaskmaskin.

Jeg heller mot tilbud nr 2, og heller bruke pengene på stekovn eller noe annet nyttig husholdningen trenger. Lyder det logisk? Eller bør vi spare pengene noen år og kjøpe en ny oppvaskmaskin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tredd!!! (?! :klø: :flau: ....vet ikke helt om det heter akkurat dét på noe annet enn 6-åringsdialekt....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredd!!! (?! :klø: :flau: ....vet ikke helt om det heter akkurat dét på noe annet enn 6-åringsdialekt....)

Dessuten er jeg enig med Fresi. Tilbud 2 hørtes fint ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

And, som det heter i mine trakter.

Ja, jeg synes nr 2 virker mest forlokkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna
To jobbintervjuer innen kort tid.

:hoppe:

Gratulerer! :danser: Håper du kommer et sted hvor du blir satt pris på, og uten nedlatende mennesker som må ty til hersketeknikker i mangel av argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kommer et sted hvor du blir satt pris på, og uten nedlatende mennesker som må ty til hersketeknikker i mangel av argumenter.
¨

a-d-kollegaen har jeg heldigvis ikke omgang med, fordi det er et sted jeg jobbet for mange år siden.

(Nå omgås jeg imidlertid en fyr som i lunsjen høylydt utbasunerer hvor mye han misliker et familiemedlem av meg, uten å noensinne ha møtt personen og selvsagt uten å vite at jeg er i slekt + at han mener at de fleste fattige i verden trives nettopp slik)

Endret av Donpedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Sjarmerende han kollegaen din. Regner med det er han samme du har nevnt i rosende ordelag tidligere. Uansett: Lykke til på intervju! Du vet hva du har osv, men ikke glem hvorfor du ønsker deg bort der du er.

Jeg har stått opp midt på natta med stygg hoste for å ikke holde de andre våkne. Vesla, som har vært syk flere dager, ligger midt i vår seng og romesterer og klager, mens min mor ligger på hennes rom. Ikke umulig at jeg blir sittende her litt, med andre ord.

ps: Jeg likte også alternativ 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg en halvtime i barnehagen og kikket litt på sønnen min i lek med de andre før vi dro hjem. Ganske artig. Minstemann (*krem* får vel legge til at vi snakker alder, og ikke fysisk..) tok de større gutta i kraven og skubbet dem unna om de hadde leker han kunne tenke seg å lese med. Skrek dem opp i fjeset og satt på rumpa og grein når han fikk beskjed om å vente på tur.

Gutten vet hva han vil, det er det ingen tvil om! Han har ihvertfall ufattelig bra av å gå i barnehage og bryne seg på andre, og ikke bare sulle hjemme med feks. meg.

Denne uka har jeg totalt 12 jobbintervjuer i avtaleboken, på den ene eller andre siden av bordet. En spennende prosess, og merker at jeg slapper av mer mht mine egne. Utrolig interessant å få være med å intervjue andre, utrolig hvor stor forskjell det er på kjemi og utrstråling hos folk som alle er teoretisk kvalifiserte. Lærerikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalwhinnie

Så spennende med jobbintervjuer på begge sider av bordet. Det er en veldig nyttig erfaring å ha sittet litt på den trygge siden av bordet. Det tar noe av mystikken og det farlige ut av situasjonen når en skal over på den skumle siden igjen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

For øvrig er ikke den amerikanske utgaven av How To Look Good Naked like bra som den engelske.

*høykulturell*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig er ikke den amerikanske utgaven av How To Look Good Naked like bra som den engelske.

*høykulturell*

Helt enig, men så liker jeg heller ikke han fyren som har den i USA. Han er så tilgjort og fake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HVA?? Nye programledere for What not to wear??? Trinny??? Susannah???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
HVA?? Nye programledere for What not to wear??? Trinny??? Susannah???

Det er da gammelt nytt. Jeg liker faktisk de nye. De er ikke like slemme, men like ærlige. Kan jeg si ja takk, alle fire?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da gammelt nytt. Jeg liker faktisk de nye. De er ikke like slemme, men like ærlige. Kan jeg si ja takk, alle fire?

Nei, det kan du ikke, din tønnedame. *snurt*

Jeg synes de er litt hermete, og de mangler den "venninnekjemien" som T og S hadde.

For øvrig kan jeg melde om at jeg gjorde som deg mht shopping i London, bortsett fra at jeg sendte bestillingen til en eldre fyr som aldri har vært i en slik butikk. Ryktene har bragt på det rene at det jeg ønsket meg var utsolgt, men at han kjøpte noe som han syntes liknet litt og var fint, så jeg er veldig spent (mildt sagt!!!) Jeg antar/håper? han har fått hjelp av noen ansatte..? Tiden vil vise om en ukes tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Nei, det kan du ikke, din tønnedame. *snurt*

Så bare fordi at jeg kler meg i en tønne, så er jeg ikke meningsberettiget til å mene noe om hva en skal ha på seg og ikke?? Din ...din bøtteknott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...