Gå til innhold

Mammas babybok


Mamma1

Anbefalte innlegg

Gjest ¤bella¤

Det du også kan smøre stumpen med er purelan brystvortesalve. Funker på det meste ;)

Jeg har til og med brukt den på nesen min jeg nå. Har vært sylte forskjølet og ble veldig sår av all snytingen, men purelan hjalp med en gang.

Helios ja. Det må jeg skrive opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir sikkert billigere å lage sin egen ammete- tror det er bare fenikkel, karve og anis. Tror jeg betalte ca 60kr for en liten boks, tror ikke den varer lenge heller..purelan skal jeg kjøpe, jeg har en annen brystvortekrem, men den var ikke så god, lanoshin eller noe. Liten, lilla overpriset tube-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi hadde lagt på seg 150g fra mandag til fredag:) Superfornøyd.

I dag skal vi på trilletur, men været er ikke helt bra, så vi må vente litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Så deilig med vektoppgang :)

Kos dere på tur.

her har det i det minste sluttet å snø nå, men det er jammen meg grått og trist ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å vite at de får i seg nok mat :)

Her er trilleturer helt uaktuelt desverre, utrolige mengder med snø overalt og det kommer stadig mer :sukk: men,men... den må jo forsvinne til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du har fine dager, Mamma1, og at mannen er grei og avlaster så mye som mulig!!! :klemmer:

Ser du har fått dine første smil også, så herlig! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Oi, nå er det jammen lenge siden jeg har vært her inne, på tide med en oppdatering.

Jenta mi er nå 7 uker, og vi har vært på 6-ukerskontroll. Da var hun 4770g og 56cm. Hun vokser og trives med andre ord. Siste uke har det vært veldig lett å få henne til å smile, nå begynner hun også å "snakke" tilbake litt:)

Hun er utrolig snill og enkel å ha med og gjøre, veldig fornøyd:)

Nå skal jeg springe ut i posten og se om selvangivelsen har kommet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høyra at det går bra med deg og veslejenta di! Koseleg når dei små begynar å smila ordentleg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Godt å høre at dere trives og har det bra begge to :)

ps. du hører vel ikke hjemme her på graviditetsdagbøkene lenger eller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, men kanskje snart? Neida, blir nok noen mnd til neste. Men hvordan flytter jeg, og hvor skal jeg flytte den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, men kanskje snart? Neida, blir nok noen mnd til neste. Men hvordan flytter jeg, og hvor skal jeg flytte den?

Send en PM til admin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal skrive litt mer mens jeg fortsatt har tid.

Tiden med lille H går veldig fort, til helgen er hun allerede to mnd, utrolig.. Det er ikke lenge siden hun var inne i magen min. På samme tid kjennes det ut som om det er årevis siden vi var på intensiven.

Tiden etter vi kom hjem var vel preget av bekymring, spesielt første uka. Men etterhvert gikk det bedre, vi så at hun voks og trivdes, og nå når hun har begynt å smile så vet vi at hun har det bra.

Jeg har fått en usedvanlig stille og rolig unge denne gangen, men jeg har vel fortjent det etter de to andre hehe. Ikke for det, de var ikke ille de heller, men betraktelig mer urolige enn denne.

Hun gråter så og si aldri, hun våkner, får mat og ny bleie. Så "snakker" og leker vi litt, før hun får litt ekstra-pupp og hun sovner igjen. Slik går hele dagen, og griner hun så er det fordi hun er sulten, det er mer som sutring og skjer ytterst sjelden. Hun hyler når hun skal ha på lue, det liker hun veldig dårlig.

Hun er en badenymfe:) Vi prøver å ikke bade oftere enn annen hver dag- da hun sikkert er disponert for atopisk eksem. Kun olje i vannet- aldri såpe. Når hun legges ned i vannet så blir hun helt slapp, løigger bare å nyter det.

Smiler når hun legges på stellebordet, det er nok favorittstedet. Vi prøver å ta oss god tid til at hun får ligge naken der, men det er ikke alltid så lett, med andre barn og masse husarbeid.

Hun sover 3-4 timer om gangen på dagtid. Om natta så sover hun ca 6 timer. Det er deilig. Nå så legger hun seg klokken 20, får mat igjen i 11 tiden og sover da til 5.30 ca.

Jeg har nok grudd meg litt til barseltiden, med tanke på hvor sliten jeg var første gang. Jeg har ikke ord for det, jeg møtte veggen rett og slett. Jeg var ute av huset, sammen med venner en gang som jeg kan huske de første 6mnd. Grusomt var det.

Denne gangen er jeg ikke sliten i det hele tatt. Jeg tror det er fordi jeg ikke kunne tillate meg selv å være sliten. Vi ble jo sent rett på intensiven dagen etter fødsel, og sjokket og bekymringen som kom da gjorde nok sitt til at jeg ikke ble sliten. På samme tid så sover jeg jo en del timer om natta og jeg lider ikke av søvnmangel. Har faktisk sovet på dagen bare en gang etter at H ble født.

Denne gangen har jeg lært meg å kose meg i småbarnstiden, de blir så altfor fort store...

Har så smått begynt å tenke på om vi skal ha en til, og det skal vi nok, ikke ennå, men i låpet av 2009 begynner vi nok å prøve igjen. Vi prøvde jo så lenge for å få vesle H, så vi vil ikke utsette det lenge, jeg blir tross alt 32 år i år.

Dagene med H er fine, gode dager. En gang i uka ca er vi på kafe med ei venninne av meg som også har en baby- det gjør godt å få snakket med ei nær venninne.

I dag er faktisk en av de dagene, jeg skal hoppe i dusjen og dra på kafe:)

Skal prøve å legge ut et bilde sv jenta mi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med oppdatering :D Ved å lese hva du skriver gleder jeg meg bare enda mer til lille snuppa vår kommer <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med en oppdatering fra deg :)

Veldig enig med deg at dagene går fort, så vi må kose oss mens vi kan... og det virker jo som du og lille H har fine dager :) Ble det forresten det hebraiske navnet du nevnte tidligere? Det du hadde så lyst på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det ble det navnet, men ikke med Linnea som andre fornavn. Glad for det nå, da annenhver jentebaby får det navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hyggelig med oppdatering, og håper du hadde det koselig på kafé!

Hilsen fra meg og lille ii.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Så fint å lese at du har det bra, og kosar deg med vesle H! Høyrest kjekt ut å dra på kafe :)

Me har ikkje fått ei badenymfe... Ho har sett skrekkslagen ut, slår ut med armane og har store, svarte auger :sjokkert:

Det er visst mindre skummelt no, i går var det faktisk nesten et smil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var veldig overrasket over at hun likte å bade. Først badet hun etter fødsel (uten at jeg visste det!) Så gikk det en hel uke før hun badet neste gang, så jeg var redd hun kom til å hate det.

(Vi fikk ikke badet henne før, fordi hun var innlagt på intensiven, med veneflon i hodet og diverse klistremerker på kroppen)

I dag klarte jeg endelig å ta et bilde mens hun smilte:) Smilet bruker å forsvinne så fort kameraet kommer.-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...