Gå til innhold

Mammas babybok


Mamma1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, nydeleg påske- har storkosa oss! Vi reiste til foreldra mine på besøk og var der heile påska, det var utruleg koseleg. Men, vi måtte jo heimat igjen. No gler eg meg berre til eg får besøk av familien min første helga i mai- da skal vi nemleg ha dåp:)

Ellers går alt veldig fint, ho er vanvittig flink til å sove. Eg legg ho ca 20 om kvelden og da er ho ikkje vaken igjen før ca 6 neste morgon:) Ho har 2-3 lange soveperiodar på dagen også. Aldri noko styr med ho, og ho grin fortsatt ikkje.

Vi kosar oss så mykje i lag, at eg allereide har begynt å grue meg til å gå ut i jobb igjen i haust.. Det blir nok ikkje kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan ikke begripe min egen lykke:) Nå har hun en lengre periode sovet minst ni timer hver natt. Så nattammingen er det helt slutt på.

Det er jo tidlige morgener, men jeg skal ikke klage. Kan nesten ikke fatte hvor heldig jeg er.

I dag er det atter en nydelig dag på vestlandet, solen skinner og klokka er ikke 8 ennå. I dag skal vi ut å trille en lengere tur-det er godt å komme seg ut, å bevege seg, å snakke med andre. Kjenner at det trengs.

Nå smiler lille H hele tiden, hun ser ut til å være en lykkelig liten baby. Gurgler og snakker og er veldig interessert i bilder av babyer og sitt eget speilbilde. Her om dagen klarte hun å føre en leke inn i munnen for å tygge på den:) Mammaen er i overkant kry og tror hun har fått verdens 8.underverk:)

Pappaen er veldig flink med babyen sin, snakker og steller. Men han er ivrig på å ta henne opp å gå med henne og bysse henne, bare det kommer et lite knyst når hun skal sove. Dette har jeg nå nesten fått ham til å forstå at han ikke kan gjøre. Hun sovner av seg selv og det skal man være glad for.

Noe han ikke er så flink til er husarbeid.. Det har han vel aldri vært, men merker det gort nå da jeg ikke har sjans til å ta alt selv. Men, men, det går seg vel til.

Nå om dagen planlegger jeg barnedåpen:) Vi skal døpe neste helg og jeg har bestilt servietter med personlig trykk på. De er rosa og har navn og dåpsdato på. Nydelige. Har bestilt organzastoff som jeg skal bruke til løpere oppå de kvite dukene jeg har kjøpt på nille:)

Jeg kjøpte 25 meter med sølvfarget organza og 25meter med rosa. Disse skal ligge som en løper som bølger seg litt.

Har kjøpt lyserosa stearinlys og driver i øyeblikket å planlegger dekorasjoner. Har bestemt meg for å ikke kjøpe noen ferdiglagde (syns de er vanvittig dyre) så jeg må tenke litt selv. Har en del skåler med stett som jeg kan ha flyteblomster i, men vet ikke hvilke blomster ennå.. Tips?

Jeg hadde tenkt å ta inn kvister med nysprunget bjørkeløv, men pga allergi var ikke det så lurt..

Noen som har gode tip til enkle dekorasjoner som gjør seg på bordene og buffeten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag!

Høres koselig ut med forberedelser til dåp. :)

Hvor har du fått fatt på de serviettene med personlig trykk?

Ha en fin dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er dåpen overstått. Det var en nydelig dag og vi hadde det veldig koselig. Lille H fikk mange gaver, og nesten 9000 kroner- helt vannvittig!

Vi hadde koldtbord og var vel ca 20 til bords, og nesten 30 til kaffe. Utolig koselig at alle inviterte stilte opp og feiret vår lille H:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på tremnds-kontroll. Hun var 5870g og 60.5 cm:)

Hun fikk en vaksine i hvert lår, og det er så grusomt vondt å holde dem fast at det ikke er til å fatte...Fikk mest lyst til å gråte jeg også..

I dag fikk hun difteri, tetanus, kikhoste, polio, hib og pneumokokk. Det er gudskjelov to mnd til neste gang.

Helsesøster er helt imponert over lille H, hun er så fredlig og snill hele tiden. Hoftene var veldig bevegelige og det var ikke noe feil med dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

A fekk vaksine på tirsdag. Ho blei vel mest overraska over stikka, så det var fort glømt når ho fekk opp til meg igjen. Men på kvelden var det visst vondt i beina, så då blei det skrik og byssing. Heldigvis sovna ho tidlig, sikkert av utmattelsen :tristbla:

Håpar vesle H ikkje reagerer på vaksinen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille H reagerer voldsomt på vaksinen... Feber og vondt i hele kroppen, orker ikke at vi løfter henne heller.. Så nå ble det paracet og da roet hun seg etter ca 20 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille H :tristbla:

Har vært på kontroll med påfølgende vaksiner i dag vi også, så det er ikke akkurat en fest her heller.

Bra det hjalp med litt paracet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hjalp veldig godt. Hun hadde skikkelig vondt, men jeg fikk lagt henne kl 20 og hun sov hele natten som hun pleier. Nå er hun i fin form igjen:)

Her blåser det noe veldig i dag, ikke akkurat gåtur-vær.. Får bli senere i dag om været bedrer seg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤bella¤

gruer meg til frøkna skal vaksineres...

Her regner det sidelengs i dag, så det ble ingen gåtur på oss. Er så kjedelig med slikt vær. Hvor ble det av solen og varmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her er det mye å gjøre.. Vi skal flytte til et annet fylke og da må vi selge huset vårt..

Nå har vi avtale med eiendomsmegler og takstmann- takstmannen kommer den 9.juni- da må alt være ferdig...Vi skal ha en boligsalgsrapport, den koster 8000+mva.

Badet skal males

Skyvedører skal monteres inn til garderoben vår

Kjøkkenet skal males

Dørene skal males (noen av dem)

En del listing

Bygge en utendørs trapp

Flytte en lysbryter

Garasjen skal tømmes

Ny lås på en dør

Skru opp hånddukstang på badet

Sparkle, tapetsere og male en vegg på et rom.

Rydding og pakking, slik at det blir klart til å ta bilder til prospektet. Det betyr at en del av tingene våre skal kjøres på lager.

Alt dette må vere ferdig til den 9 .juni- det er ikke lenge til!!

Utrolig mye stress- spesielt med barn i huset. Er veldig spent på om skyvedørene kommer tidsnok til visning- som sannsynligvis skal være siste uka i juni- Har ringt maxbo og de skal ringe meg opp igjen når de har snakket med elfa.

Prisantydning er ikke bestemt ennå, men vi får nok igjen en del mer enn vi gå for to år siden.

Ellers har jeg fått meg ny jobb som jeg begynner i 13.august, det betyr at pappaen skal ha resten av permisjonen. Noe jeg syns er veldig fint men også veldig trist. Det betyr jo også en del ekstraarbeid. Jeg hadde tenkt å fullamme til 6 mnd, men vi har allerede nå måttet begynt med tillvenning til fast føde. Hun liker forresten veldig godt most potet og gulrot:)

Lille H er en drøm, jeg har aldri kost meg så mye i hele mitt liv- hun er verdens nydeligste og jeg elsker henne så.

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest AnneShirley

Hallo! Lenge siden sist... Høres ut som lille H er en skikkelig "drømmebaby", ja.. (men jeg ville ikke byttet bort min egen lille "problemunge" for alt i verden ;) )

Min lille ble også skikkelig dårlig etter vaksinen. Spydde, hadde feber og skrek i flere timer. Gruer meg alt til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei, alle sammen. Bare en liten oppdatering fra oss.

Vi har flyttet, til et annet fylke faktisk, og kan nå kalle oss østlendinger igjen:) Har ikke hatt internett før nå, så jeg har følt meg ganske så isolert hehe

Lille H har passert 6 mnd, herregud så fort som tiden går. Er ikke lenge siden hun kom til verden. Hun snur seg rundt på begge sider, fra mage til rygg har hun ikke klart før nå.

Hun har ikke fått noen tenner, men jeg skimter fire stk under det tynne tannkjøttet som fortsatt dekker dem.

Om en uke skal jeg tilbake i jobb, 100% og pappaen skal ha resten av permisjonen, frem til jul:) Etter nyttår begynner lille H i barnehage. Skulle gitt mye for å ha så god økonomi at jeg kunne være hjemme med henne til hun ble 1,5år, men sånn er det ikke.

Hun vokser og vokser, og har blitt ganske lang og tynn, men ikke mager altså. Hun spiser grøt eller middagsmat midt på dagen og får grøt til kveldsmat. resten av dagen går det i pupp. Mme er hun ikke det spor interessert i og jeg fikser ikke å pumpe denne gangen:(

Gruer meg litt til å begynne i jobb... Men det er sikkert bare første uke, så går det bra.

Du da Anne Shirley, hva har du bedrevet tiden med? Du ble borte så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...