Gå til innhold

Mammas babybok

Mamma1

Anbefalte innlegg

Ja, denne uka blir bra. Starta i går og lagde pepperkakelastebil, vi dropper huset i går. Skal se om jeg får lagt inn bilder når den er pynta:)

Ellers er formen bra igjen, utrolig mye liv i magen for tida. Lørdagskvelden var det helt vilt.. Sikkert pga for mange julekaker.. :rodme:

I dag skal jeg vaske litt klær og i kveld er det en sammenkomst på skolen til jenta mi. Spille spill, spise og forskjellige juleaktiviteter, trivelig det.

Middag for denne uka har jeg ikke fått tenkt på, tror jeg tar det litt som det kommer. Har masse mat i fryseren.

Har fått vaska masse babyklær, og jenta mi er helt på styr, legger sammen og putter inn i kommoden. Veldig kjekt med litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver å legge ut et magebilde her, ble ikke så bra da jeg måtte ta det selv..

Uke 32: gallery_5737_9_63850.jpg

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:) Måtte legge på svart/hvitt da magen min såg helt forfryst ut hehe Fullt av røde mønster som man får når man er kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det fungerer ikke uten en middagsplan..

Mandag: Risengrynsgrøt, sveler til kvelds

Tirsdag: Kylling

Onsdag: Gryterett

Torsdag: Noe med kjøttdeig

Fredag: Fiskeboller

Lørdag: ?

Søndag?

Æsj, klarer ikke å finne på middag til hele uka.. Kommer vel etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg forresten på apoteket for å kjøpe fettvatt. Det inneholder lanolin og er supert å ha på brystene om vinteren. Veldig greit å legge i bunnen av barnevognbagen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det:) De syns ikke så godt på det bildet, men jeg har en hel haug.. De er gamle da, fra de to andre sv.skapene, tror ikke jeg har fått noen nye enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Another boring day, blah.

Kjeder meg sånn. Men har så mye jeg skulle gjort.. Får prøve meg på en liten liste..

Vaske klær

Henge opp

Brette sammen

Legge på plass

(mange maskiner)

Rydde og vaske over badet

Rydde kjøkkenbenken

Lage middag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
Ser ingen strekkmerker jeg :sjenert:

Ikke jeg heller..

En kjedelig dag synes jeg derimot høres herlig ut. Synes jeg har alt for mye å gjøre.. Og det har jeg hatt siden vi flyttet inn i dette oppussingsobjektet (som var akkurat samtidig som jeg begynte i ny jobb OG ble gravid.. ). Tenker tilbake på lange ettermiddager bare fylt av skogsturer og kulinariske utfoldelser -virker som en annen verden.. ;)

Så mitt beste kjedsomhetstips er: gå på kjøkkenet og lag noe skikkelig snadder til middag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg trenger egentlig ikke kjede meg, har nok å gjøre.. Det er vel bare latmarken som har kommet.. :laugh:

Har så masse husarbeid som står igjen før jul, og en del oppussing også, men kommer meg liksom ikke i gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
Har så masse husarbeid som står igjen før jul, og en del oppussing også, men kommer meg liksom ikke i gang..

Aha.. Nå snakker du et språk jeg forstår.. Beklager at jeg missforstod hva du mente med kjedelig..

Vi har haugen full av oppussing som gjenstår, men har heldigvis ingen ambisjoner om å fullføre noe før jul..

Lykke til med førjulsforberedelsene.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det:) I dag hadde jeg planer om å hente ned julepynten og sette frem nissene og sånn. Men vet ikke om jeg gidder gå opp og ned den loftstrappa. Kan sikkert vente til samboer kommer hjem fra jobb.

Ellers har jeg ingen planer for dagen, men jeg må få vasket noe klær..

Er ellers i veldig fin form, men halsbrannen er plagsom igjen, spesielt etter at jeg har lagt meg.. Har ikke gaviscon for hånden, så da går det i natron- fungerer rimelig bra det også.

Har enda ikke begynt å stå opp om natta for å tisse, men en gang i mellom så skjer det at jeg må stå opp. Ikke hver natt enda. Det komer tidsnok..

I dag er jeg 32+3, det er igjen bare 7 uker og noen dager:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Phu, da har jeg lagt på plass klær, satt på ny maskin og skifta på senga:)

Nå må jeg snart begynde på middag tenker jeg.. Føler meg litt som han i den Fjordlandreklamen, klarer ikke å bestemme meg for hva vi skal spise i dag.. Har kjøttkaker i fryseren, så tenker litt på det.. Men da må jeg på butikken å kjøpe tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin mage du har! :jepp: Må få tatt meg magebilde jeg også. Har faktisk ikke tatt et eneste ett denne gangen...

Skal du feire jul hjemme hos deg selv eller? (Da er det jo litt viktigere at alt er ryddet og vasket og ev. pusset opp, enn om dere skal reise bort) Vi skal heldigvis bort, etter å feiret jule hjemme med endel besøk to år på rad. Det har vært superhyggelig det, da, men denne gangen passer det meg bare ikke å være julevertinne i flere dager i strekk, selv om jeg sikkert ville fått masse hjelp. Kroppen (eller hodet for den sakens skyld) spiller ikke så på lag med meg om dagen at jeg orker de store krumspringene. Men selvfølgelig skal julepynten frem. Det har blitt mye viktigere etter at jeg ble mamma, og særlig nå som vesla forstår hva det dreier seg om! :)

Store planer for dagen i dag, da? Er helt imponert jeg, over alt du får gjort!

Ha en super dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi skal heldigvis feire julaften hos svigers. Hadde julaften her året før og det orker jeg ikke nå.. det er en del jobb... 2.dagen reiser vi til mine foreldre og skal være der noen dager, så det blir bare et par dager hjemme hele jula.

Pynten må frem ja, det er nå litt koselig også:) Men spesielt viktig ble det først etter at man fikk barn. Nåja, nå ble jeg mamma som 18 åring, så jeg tror faktisk ikke at jeg hadde julepynt før jeg ble mamma hehe

I dag har jeg få planer, har sovet sykt dårlig i natt.. Tannverk, halsbrann og leggkrampe gir ikke akkurat kvalitetssøvn.. :tannverk:

Tannverken kom vel etter alle de julekakene i går. Jeg bakte kransekakestenger og nøttekaker i går...

I dag skal jeg lage kokoskaker og fløtekarameller :kokk: Ellers skal jeg gjøre litt :husarbeid:

Her er det nesten ti minus i dag :fryser: Har vært ute med hunden en tur og kjørt datteren min på skolen. Mannen er hjemme fra jobb i dag, er ikke helt i form stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...