Duftavsommerregn Skrevet 21. juli 2018 #3021 Del Skrevet 21. juli 2018 1 minutt siden, Guile skrev: Jo, faktisk. Kjørte forleden over Hardanger vidden, de fleste vann der som er oppdemmet har fulle magasiner, det er nok av vann der iallefall, men å få dette transportert rundt i landet koster mye penger. Derfor skjer ikke dette, grunnvannet i Norge er nok helt ekstremt normalt sett, vi har mer en nok av det. Nå i en periode er det stans, men det fikser seg garantert til høsten om ikke klimaet har gått helt amok. Det vil vise seg om noen mnd. Det koster masse penger å lage vanningsanlegg, og noe ikke bønder kan gjøre uten at staten bidrar mye. Men staten nekter jo selvfølgelig. Da slakter man ned, og det tar noen år å få dette på plass igjen når det normaliserer seg. Et valg staten tar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppah00 Skrevet 21. juli 2018 #3022 Del Skrevet 21. juli 2018 1 time siden, Moondance skrev: Det er ille, alt dette her. Leste på TV2 at et høytrykk har "plantet seg" over Sør-Norge og at meteorologene ikke kan se noen ende på det. De vet ikke hvor lenge det varer men det kan godt vare ut august, sier de. Det er fullstendig krise med den tørken i naturen nå 😭 Jeg fatter det ikke. Så jævlig irriterende at jeg bor i Sør Norge da!! Vuderer å flytte nordover, for orker snart ikke mer! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjærestein Skrevet 21. juli 2018 #3023 Del Skrevet 21. juli 2018 (endret) 🐀 Hmmmmm... nææh.. for varmt. Ikke verdt det. Du kan jo tydelig bite deg selv i halen. Endret 21. juli 2018 av fjærestein siteringen forduftet.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lexie Grey Skrevet 21. juli 2018 #3024 Del Skrevet 21. juli 2018 (endret) 50 minutter siden, Snuppah00 skrev: Så jævlig irriterende at jeg bor i Sør Norge da!! Vuderer å flytte nordover, for orker snart ikke mer! Jeg bor også i sør Jeg stod i dusjen i sted og lurte på hva som ville skje hvis realiteten blir at det ikke regner før om en måned ++. Hva hvis vi faktisk går tom for vann i vannforsyningen? Hvordan skal vi få dusjet? Vasket klær? Det skal ikke gå an dette her Endret 21. juli 2018 av Moondance Tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tuxy Skrevet 21. juli 2018 #3025 Del Skrevet 21. juli 2018 4 minutter siden, Moondance said: Jeg bor også i sør Jeg stod i dusjen i sted og lurte på hva som ville skje hvis realiteten blir at det ikke regner før om en måned ++. Hva hvis vi faktisk går tom for vann i vannforsyningen? Hvordan skal vi få dusjet? Vasket klær? Det skal ikke gå an dette her Så lenge det blir kaldt igjen så gir jeg blanke i vasking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 22. juli 2018 #3026 Del Skrevet 22. juli 2018 13 timer siden, Duftavsommerregn skrev: Kjørte forleden over Hardanger vidden, de fleste vann der som er oppdemmet har fulle magasiner, det er nok av vann der iallefall, men å få dette transportert rundt i landet koster mye penger. Derfor skjer ikke dette, grunnvannet i Norge er nok helt ekstremt normalt sett, vi har mer en nok av det. Nå i en periode er det stans, men det fikser seg garantert til høsten om ikke klimaet har gått helt amok. Det vil vise seg om noen mnd. Det koster masse penger å lage vanningsanlegg, og noe ikke bønder kan gjøre uten at staten bidrar mye. Men staten nekter jo selvfølgelig. Da slakter man ned, og det tar noen år å få dette på plass igjen når det normaliserer seg. Et valg staten tar. Nedgang i fyllingsgraden. Ved utgangen av veke 28 var fyllingsgraden i norske magasin 60,8 prosent. Gjennom veka gjekk fyllingsgraden ned med 0,6 prosenteiningar, mot 0,3 prosenteiningar veka før. Medianverdien for fyllingsgraden på tilsvarande tidspunkt for åra 1990-2017 var 73,1 prosent. https://www.nve.no/nytt-fra-nve/rapporter-vassmagasinstatistikk/vassmagasinstatistikk-veke-28-2018/ Ingen vits i å dvele mer over dette, det er ingen som får gjort noe med været uansett. Men det er absolutt ikke "fulle magasiner" og om været skal vedvare ut juli og august blir det enda mindre. Strømprisene til vinteren blir sikkert... interessante. Hva slags vanningsanlegg ser du forresten for deg fra fjellene (Hardanger, Dovre?) og ned til dyrket mark i Hedmark og Østfold? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 22. juli 2018 #3027 Del Skrevet 22. juli 2018 Tror heten kommer til å vare ut August og dessverre. Var fornøyd med sol og varme i starten, men merker jeg er skikkelig metet av denne varmen Gresset mitt er ikke særlig grønt men brunt! Urk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristina S. Skrevet 22. juli 2018 #3028 Del Skrevet 22. juli 2018 Lurer på om vi blir snytt for høsten også. Unntatt høstfargene, de har jo kommet allerede i form av svidd natur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AmandaVI Skrevet 22. juli 2018 #3029 Del Skrevet 22. juli 2018 Åtte dager igjen av juli. Den verste måneden for meg uansett hvilken temperatur det er. Mange av vennene mine er bortreist, stabiliteten jeg er så avhengig av forsvinner og alt sklir ut. Men til tross for varmen i år har jeg mestret denne sommeren utmerket. Langt bedre enn ventet. Vanligvis pleier jeg å være langt nede på denne tiden. Det har ikke skjedd i år. Snart kommer august og nattemørket tilbake. Bare litt til ... litt til ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppah00 Skrevet 23. juli 2018 #3030 Del Skrevet 23. juli 2018 (endret) Herregud, nå må det komme regn snart! Melder ikke noe regn i nærmeste framtid 😕 Alt tørker ut. Blir 30 grader i dag Det er så jævla varmt!!!!!!! Endret 23. juli 2018 av Snuppah00 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora** Skrevet 23. juli 2018 #3031 Del Skrevet 23. juli 2018 2 timer siden, Snuppah00 skrev: Herregud, nå må det komme regn snart! Melder ikke noe regn i nærmeste framtid 😕 Alt tørker ut. Blir 30 grader i dag Det er så jævla varmt!!!!!!! I feel you. Smellvarmt her og. Blir skikkelig muggen i denne varmen. Føler jeg på langtidsferie i syden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 23. juli 2018 #3032 Del Skrevet 23. juli 2018 Er spådd regn på søndag, men det tror jeg ikke før jeg får se det. De klarer jo ikke spå riktig en halvtime i forveien en gang så. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stella Rose Skrevet 23. juli 2018 #3033 Del Skrevet 23. juli 2018 Her drøm dere bort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora** Skrevet 23. juli 2018 #3034 Del Skrevet 23. juli 2018 En venninne av mamma hadde 50 grader på sin veranda! Stakkars Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 24. juli 2018 #3035 Del Skrevet 24. juli 2018 (endret) 22 timer siden, Salka skrev: Er spådd regn på søndag, men det tror jeg ikke før jeg får se det. De klarer jo ikke spå riktig en halvtime i forveien en gang så. Melder regn til helga her, men er usikkert. Forundrer meg ikke om det ikke blir noe regn 😬 Endret 24. juli 2018 av LeilaS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 24. juli 2018 #3036 Del Skrevet 24. juli 2018 Akkurat nå, LeilaS skrev: Melder regn til helga her, men er usikkert. Forundrer meg ikke om det ikke blit noe regn 😬 Her og, både lørdag, søndag og mandag nå faktisk, (spådde bare søndag igår), men tror det ikke før jeg får se det. Men håper av hele mitt hjerte og jubler om det skjer, så klart. Herregud, jeg gruer meg til fredag. 32 i SNITT mellom 14 og 20, dvs at det sikkert blir varmere enn 32 noen timer og. Og 30 i snitt så sent som mellom 20 og 02 er helt vilt! Stopp verden, jeg vil av! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 24. juli 2018 #3037 Del Skrevet 24. juli 2018 Hos meg melder de "bare" 26 grader på det varmeste, men kjenner jeg YR rett blir det sikkert 30 grader på fredag 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 24. juli 2018 #3038 Del Skrevet 24. juli 2018 På 21.7.2018 den 21.09, Duftavsommerregn skrev: Sverige brenner ikke opp Det heter skogbranner som faktisk er helt naturlig, det gir naturen nytt liv. Landet gror igjen både i Sverige og Norge, og skogbranner er bare ikke farlig. La det brenne ned, og beskytte bebyggelse. Nyt dette året, for jeg tipper at det blir veldig lenge til neste gang. Bøndene sliter fordi de ikke har utstyr til å vanne avlingen, de har aldri hatt behov for det tidligere, og det forstår jeg. Men vi mangler ikke vann, vi mangler utstyr til å vanne med. Det er ikke noe bøndene vil legge penger i så lenge det skjer bare en gang i dette århundredet. Da må de slakte ned, eller staten betaler for for fra Nord Norge som er tilgjengelig, men som ikke noen vil betale for. Jeg håper det blir jævla lenge til neste gang. Dette handler ikke om sutring, men om at bønder sliter og at dyr dør. Naturen tørker sakte men sikkert ihjel, og dette er virkelig ikke noe å juble for. For ikke å snakke om hvor mange mennesker som ikke får sove om nettene eller som får andre plager av varmen. Vi er mange som sliter. Jeg klager aldri på regn, jeg elsker regn. En sommer full av regn er den perfekte sommer for meg, da klarer jeg i det minste å fungere normalt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winza Skrevet 24. juli 2018 #3039 Del Skrevet 24. juli 2018 Det regner! Gjorde det i natt med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 24. juli 2018 #3040 Del Skrevet 24. juli 2018 Var forresten i Stavanger i forrige uke. Det var mye kjøligere der enn i Oslo, og jeg var så lykkelig! Det var vind, overskyet og det blåste. En av kveldene frøs jeg litt, det var så digg. 14 grader om natten var det og. Jeg elsket å være i Stavanger 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå