Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Helt sinnsykt hvor lenge det har vært sol og hete her på Sørlandet. Begynte i mai og har enda ikke gitt seg. Melder kun sol og varmt til uka igjen. 30 grader på søndag. Melder ikke noe regn. Nei nå er jeg drittlei!!! Versre er om nettene. Jeg slitet så med å få sove godt og våkner hele tiden  🙁🙁

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må bli regn snart. Drikkevannene tørker ut, dyrene sliter, alt bare dør og jeg klarer så vidt å fungere en dag

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste positive med været nå er et dagene blir kortere og kortere så sola gir seg forhåpentligvis etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har vi enda flere på besøk i denne fine tråden. Jeg tror den har en klar misjon.  :jepp:         

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
14 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

I år har vi enda flere på besøk i denne fine tråden. Jeg tror den har en klar misjon.  :jepp:         

Og nær stilling :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å sjekke yr lenger engang. 32 grader flere dager neste uke.. denne varmen gir seg pokker ikke! 

Har nå en nyfødt og vi er mer eller mindre stuck inne i denne varmen også 😫 Prøvde oss på en trilletur, men det blir jo for varmt. Løpe fra skygge til skygge.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en natt med dårlig søvn! Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder å se værmeldingen, melder jo bare varme og mer varme. Da det ble tropevarme i mai, så trodde jeg det bare ville være midlertidig, men der tok jeg feil. Det holder enda på. Det må da gi seg snart?!!!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bildet dukket opp på Facebook nettopp.. haha, måtte bare poste det her 😆😅

FB_IMG_1532169987666.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
1 time siden, Moondance skrev:

Dette bildet dukket opp på Facebook nettopp.. haha, måtte bare poste det her 😆😅

FB_IMG_1532169987666.jpg

Solen er den virkelige skurken 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på værmeldinga i håp om at det vil snu og bli mildere, men blir bare skuffet hver gang 😢 30 grader i morgen og på mandag. Åååh som jeg savner Island  :( Begynner forresten å frykte at tropevarmen vil vare hele August og ut i september 😧 Hvordan i helvete skal vi overleve? Denne sommeren har vært fryktelig lang

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Snuppah00 skrev:

Jeg ser på værmeldinga i håp om at det vil snu og bli mildere, men blir bare skuffet hver gang 😢 30 grader i morgen og på mandag. Åååh som jeg savner Island  :( Begynner forresten å frykte at tropevarmen vil vare hele August og ut i september 😧 Hvordan i helvete skal vi overleve? Denne sommeren har vært fryktelig lang

Det er ille, alt dette her. Leste på TV2 at et høytrykk har "plantet seg" over Sør-Norge og at meteorologene ikke kan se noen ende på det. De vet ikke hvor lenge det varer men det kan godt vare ut august, sier de. Det er fullstendig krise med den tørken i naturen nå 😭 Jeg fatter det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt "kjøligere" her idag med "bare" 26 grader (yr spådde 24, men blir alltid varmere, hmrf) og litt sval vind, men til uka blir det 31 grader igjen. :sukk: Så utrolig lei den jævla varmen og så bekymret for denne forferdelige tørken. Skogen er et sørgelig syn og jeg lurer på hvordan det skal gå med dyrene i skogen til vinteren. :trist: Hestene mine må få importhøy ganske ulikt det norske når det norske er tomt (jeg blander så lenge jeg har norsk høy), men bedre det enn ikke noe høy. Denne tørken er virkelig krise. Det kan ikke kalles godvær lenger, selv ikke for de mest varmekjære soltilbederne. Jeg syns så synd på bøndene. Bonden jeg kjøper høy av har fått bare en brøkdel av 1.slåtten, 2.slåtten gikk i dass og selv om han tviholder på håpet om en 3.slått svinner håpet mer og mer hen. Det skal utrolig mye regn til for å redde 3.slåtten og det er jo ikke spådd en dråpe så. :sad: Skal varmen og ikke minst tørken vare til langt ut i september vet jeg ikke hva jeg gjør. Selv om jeg virkelig lider i varmen er tørken og konsekvensene av den mye, mye verre.

Det er kjipt at man bare går og ønsker at den tiden som liksom skal være den beste på året så lenge temperaturene oppfører seg skal være over. Jeg liker sommeren så lenge det er lunkne temperaturer på rundt 20 grader, litt vind, ikke lummert og nok regn uten å bli for mye, men det er ikke så ofte det er sånn. 30 grader er ikke til å leve med. Syns sommeren er så enten-eller. Enten regner den bort eller så er det "500 varmegrader" hver eneste dag. 

Jeg var på ridetur i skogen i 23-tiden igår, da var det deilig ute, rundt 17-18 grader. Det er det beste med den norske sommeren, å kunne ri sent uten å måtte ri i mørket, selv på østlandet. Da jeg la meg rundt 2 var det bare 11 grader og var 19 da jeg sto opp. Herlig. Synd det ikke kan holde seg på 19-20 grader på dagen og 10-11 på natten. Det hadde vært perfekt. Men det jeg ønsker meg mest av alt nå er regn. Regn så ting begynner å vokse igjen. Og ikke mer torturvarme, takk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må alltid sutre :)  Jeg digger sol og varme, kan ikke få det bedre. Gå i shorts hele dagen og kose seg. Blir det varmt bruker jeg varmepumpen i revers :)  Har faktisk ikke gjort det en eneste dag, sover med vinduet åpent og en tynn dyne. Dropper sydenturen også, hadde aldri trodd jeg kom til å gjøre det. Men en ting er garantert sikkert, høsten kommer nok tidsnok, med regn og atter regn, så vinteren med kulde og mørketid. Det har sin sjarm det også mener nå jeg. Har bodd i midtøsten der det stort sett var 10 mnd med sommer hele tiden. Gikk det også, da savnet jeg det nordiske klimaet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Vi må alltid sutre :)  Jeg digger sol og varme, kan ikke få det bedre. Gå i shorts hele dagen og kose seg. Blir det varmt bruker jeg varmepumpen i revers :)  Har faktisk ikke gjort det en eneste dag, sover med vinduet åpent og en tynn dyne. Dropper sydenturen også, hadde aldri trodd jeg kom til å gjøre det. Men en ting er garantert sikkert, høsten kommer nok tidsnok, med regn og atter regn, så vinteren med kulde og mørketid. Det har sin sjarm det også mener nå jeg. Har bodd i midtøsten der det stort sett var 10 mnd med sommer hele tiden. Gikk det også, da savnet jeg det nordiske klimaet.

Det er ikke mye duft av sommerregn her iallefall:angry:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
13 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Derfor det er bra at vi har en tråd hvor vi kan sutre så mye som vi vil om det 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

He he he. Føler litt som jeg ser på en langhalet gnager som forviller seg inn i løvens hule her nå. 

For min del må jeg ikke alltid sutre nei. I fjor var det knall sommer for meg. Regn og kjølig hele sommeren. Jeg digger egentlig alt slags vær: untatt dette. Og som selvutnevnt løve er jeg nødt til å bite hue av deg ;) Vi som er i denne tråden sliter mer en vanlig i varmen. Det dreier seg ikke om å sutre men om kropper som slutter å funke. Og sannelig er det ikke slik at naturen begynner å streike også. At du ikke har brukt din aircondition ennå og koser deg med tynn dyne veier liksom ikke opp for at Sverige brenner opp, bønner må slakte ned livsgrunnlaget sitt og folk blir deprimerte. Sånn: off with the head. ;) 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, fjærestein skrev:
17 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

He he he. Føler litt som jeg ser på en langhalet gnager som forviller seg inn i løvens hule her nå. 

For min del må jeg ikke alltid sutre nei. I fjor var det knall sommer for meg. Regn og kjølig hele sommeren. Jeg digger egentlig alt slags vær: untatt dette. Og som selvutnevnt løve er jeg nødt til å bite hue av deg ;) Vi som er i denne tråden sliter mer en vanlig i varmen. Det dreier seg ikke om å sutre men om kropper som slutter å funke. Og sannelig er det ikke slik at naturen begynner å streike også. At du ikke har brukt din aircondition ennå og koser deg med tynn dyne veier liksom ikke opp for at Sverige brenner opp, bønner må slakte ned livsgrunnlaget sitt og folk blir deprimerte. Sånn: off with the head. ;) 

Sverige brenner ikke opp :) Det heter skogbranner som faktisk er  helt  naturlig, det gir naturen nytt liv. Landet gror igjen både i Sverige og Norge, og skogbranner er bare ikke farlig. La det brenne ned, og beskytte bebyggelse. Nyt dette året, for jeg tipper at det blir veldig lenge til neste gang. Bøndene sliter fordi de ikke har utstyr til å vanne avlingen, de har aldri hatt behov for det tidligere, og det forstår jeg. Men vi mangler ikke vann, vi mangler utstyr til å vanne med. Det er ikke noe bøndene vil legge penger i så lenge det skjer bare en gang i dette århundredet. Da må de slakte ned, eller staten betaler for for fra Nord Norge som er tilgjengelig, men som ikke noen vil betale for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
3 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Sverige brenner ikke opp :) Det heter skogbranner som faktisk er  helt  naturlig, det gir naturen nytt liv. Landet gror igjen både i Sverige og Norge, og skogbranner er bare ikke farlig. La det brenne ned, og beskytte bebyggelse. Nyt dette året, for jeg tipper at det blir veldig lenge til neste gang. Bøndene sliter fordi de ikke har utstyr til å vanne avlingen, de har aldri hatt behov for det tidligere, og det forstår jeg. Men vi mangler ikke vann, vi mangler utstyr til å vanne med. Det er ikke noe bøndene vil legge penger i så lenge det skjer bare en gang i dette århundredet. Da må de slakte ned, eller staten betaler for for fra Nord Norge som er tilgjengelig, men som ikke noen vil betale for.

Det håper jeg virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...