Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

33 her også og enda varmere er det spådd i ettermiddag mellom 16 og 18. :grine: Fytti rakkern. Denne varmen tar knekken på meg. Er så glad i denne tråden, det er godt at vi er så mange i samme båt.

De har tatt bort det koselige jevne, konstante regnet de først spådde i helgen og spår nå i stedet bygevær og torden. Kan komme alt fra 0 til 19 mm imorgen og tilsvarende natt til søndag. Liker ikke torden når det er så knusktørt som nå. :sukk:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lyn er rett og slett livsfarlig uten massevis av regn. Vel, det er farlig uansett. :(  Liker vanligvis følelsen av L&T
men om det kommer noe denne gangen blir nervene i ulage. Skal holde et godt øye med omgivelsene, trekke ut
alle kontakter som kan tas ut og fremsi noen beskyttende ord inni meg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hoppetaujenta skrev:

Lyn er rett og slett livsfarlig uten massevis av regn. Vel, det er farlig uansett. :(  Liker vanligvis følelsen av L&T
men om det kommer noe denne gangen blir nervene i ulage. Skal holde et godt øye med omgivelsene, trekke ut
alle kontakter som kan tas ut og fremsi noen beskyttende ord inni meg. 

Jeg er også kjemperedd :( Det er så farlig tørt nå at ingenting skal til før det tar fyr. Det må regne masse masse, hølje ned litt etter litt så det rekker å trekke ned i marka, men INGEN lyn og torden før det!! Tror jeg gjemmer meg i kjelleren i morgen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag og de kommende dagene kommer vel den hardeste testen for deltakerne av denne tråden siden den ble opprettet. Over tredve grader over flere dager! Tredve forbanna grader!! Jeg var ute med søpla i sted og jeg fikk sjokk da lufta slo mot meg! Noen meter lenger fremme kom sola i tillegg, og jeg kjente at lysten til å leve bare forsvant. Og hva kaller Adresseavisen det? "Fantastiske Trondheim!" Hva faen?! Det får meg til å lure på hvor varmt det egentlig skal bli før avisene faktisk begynner å betegne det som det tragiske helvete det er.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nevian skrev:

I dag og de kommende dagene kommer vel den hardeste testen for deltakerne av denne tråden siden den ble opprettet. Over tredve grader over flere dager! Tredve forbanna grader!! Jeg var ute med søpla i sted og jeg fikk sjokk da lufta slo mot meg! Noen meter lenger fremme kom sola i tillegg, og jeg kjente at lysten til å leve bare forsvant. Og hva kaller Adresseavisen det? "Fantastiske Trondheim!" Hva faen?! Det får meg til å lure på hvor varmt det egentlig skal bli før avisene faktisk begynner å betegne det som det tragiske helvete det er.

Overskriftene florerer av "Fantastisk sommervær", "Nyt varmen", "Drømmesommer med drømmevær" osv, det er helt sykt at noen kan få seg til å skrive sånt!! Dette har vært og er den mest katastrofale og mest ubehagelige sommeren vi har hatt på 70 år. Til høsten kommer det vel en ny ekstrem-flom som ødelegger mark og jord igjen.. :(

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Aftenposten bare: del med oss hvor mange grader det er hos deg! Med tilhørende bilde av mann som stuper fra tårn på stranda. Altså??!! 

Jeg er heldig og tåler varmen bedre enn de fleste, men været uroer meg fordi det er ekstremt, det er uvær! Det er så knusktørt og jeg krysser fingrene hver dag for at det ikke blir flere skogbranner. Jeg bor i fjerde etasje uten gjennomtrekk. Jeg er bekymret for min syke mor som sliter fælt i varmen. 

Den neste avisen som lager gladsak av «knallværet» skal få en rasende mail av meg!!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Moondance skrev:

Overskriftene florerer av "Fantastisk sommervær", "Nyt varmen", "Drømmesommer med drømmevær" osv, det er helt sykt at noen kan få seg til å skrive sånt!! Dette har vært og er den mest katastrofale og mest ubehagelige sommeren vi har hatt på 70 år. Til høsten kommer det vel en ny ekstrem-flom som ødelegger mark og jord igjen.. :(

De som skriver sånt virker litt korte rett og slett. Drømnesommer my ass!! Ingen drømmesommer for bøndene og de som bor i skogen i alle fall. Heller ikke for mange byfolk, som meg selv. Til og med mamna som ELSKER sol og varme er faktisk lei varmen nå

Endret av Aurora**
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, er de evneveike de som jobber i avisene, eller er de pålagt å skrive de obligatoriske NÅ ER SOMMEREN HER MED KNALLVÆR-reportasjene som er så typisk norske?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

I vinter klaget vi på at det var varmt, kald vår, nå har vi endelig varme, varme vi betalere for å oppleve i sydligere strøk. Folk har jo ferieleiligheter i Spania for å få sol og varme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kariannne skrev:

I vinter klaget vi på at det var varmt, kald vår, nå har vi endelig varme, varme vi betalere for å oppleve i sydligere strøk. Folk har jo ferieleiligheter i Spania for å få sol og varme. 

Nettopp, vi betaler for å reise bort til varmere strøk en kort periode. Dette er Norge, her driver vi med matproduksjon fra gårder så det holder, og da sier det seg selv at vi er avhengige av variabelt vær. Dette er Norden, ikke Spania eller Middelhavet. Nå har det nesten ikke regnet på over 2 måneder og man trenger ikke å være forsker for å se hva konsekvensene har blitt.

Og forresten, hvor i landet var du denne vinteren og våren når du sier det var en varm vinter og kald vår? 😨

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
16 minutter siden, Kariannne skrev:

Det gjorde i hvert fall ikke jeg, jeg vil heller betale for å oppleve kulde i kaldere strøk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest middagshøyden
43 minutter siden, Kariannne skrev:

Har du gått glipp av noe vesentlig med denne tråden..? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27.5 grader i skyggen og 28 inne på nåværende tidspunkt. Denne kvelden og natta ser ikke lovende ut med min allerede intense hodepine. Drit og dra til helvete, ditt stygge uvær 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser konstant på det digitale termometeret jeg har som viser temperaturen i stua. Det har steget til 26,8 men nå så jeg det for første gang gå en desimal ned til 26,7 og det vil helt sikkert gå mer ned i timene fremover! At en stusselig desimal kan gi meg så mye glede! Med en dose flaks får jeg kanskje sove til og med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KGbrukerny

Helt ny i tråden her så har da ikke lest de første 156 sidene, men jeg ble så glad da jeg så denne og at jeg kan skrike ut: 

JEG HATER DENNE VARMEN!!!!!!

I dag har jeg hatt den gleden av å ha 38 grader i skyggen på terrassen og 35 grader inne 🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮

og jeg er så enig med alle dere andre som skriver at dere hater alle disse avisartiklene med lovprisning av dette sommerværet. Dette er bare ræva. Og som moondance sa, 100% enig, verste sommeren så lenge jeg har levd.

kommer det ikke regn i morra veit jeg faktisk ikke hva jeg gjør. JEG ORKER IKKE MER!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde ikke det kunne skje, men jeg har faktisk vennet meg til det etter så lang tid med ekstrem varme. Tidligere i dag var det litt grusomt da. 34 grader midt på dagen og ikke et vindpust. Jeg svettet sånn at klærne klistret seg til kroppen. Nå er det 27 og jeg vurderer å ta meg en treningstur... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de melder 22 på det varmeste til uka og ikke så mye sol. Vær så snill å ikke endre på det Yr. Jeg er skeptisk, men håper så inderlig det snur til uka! Nok for være nok. Krysser fingrene for at august blir bra 🤞

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreftsol, post-atomkrig vegetasjon, skogbranner, fortapte avlinger, langt flere drukningsulykker, potensiell vannmangel, økte strømpriser, barn som sliter, eldre som sliter, dyr som sliter, dyr som må slaktes, heteslag, søvnvansker, svette mennesker, etc

Men så lenge STUPEFOLKET har det bra så kaller vi det knallvær og kan ha det gøy med å sammenligne temperaturer.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, hind skrev:

Jeg trodde ikke det kunne skje, men jeg har faktisk vennet meg til det etter så lang tid med ekstrem varme. Tidligere i dag var det litt grusomt da. 34 grader midt på dagen og ikke et vindpust. Jeg svettet sånn at klærne klistret seg til kroppen. Nå er det 27 og jeg vurderer å ta meg en treningstur... :) 

Ut med deg! :) Jeg trener på kvelden eller morgenen. Går helt fint når man er akklimatisert. Ser mange andre også er sent og tidlig ute og trener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...