Gå til innhold

Var dette så lurt å trykke ?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg ser det mer slik at veldig mange, innbefattet meg selv, argumenterer for at dersom man ikke TØR å trykke slike karikaturer, så har man gitt opp ytringsfriheten. Men det blir noe helt annet.

Men da er vi i grunnen ganske enige. Følte vel at vi til tider har snakket forbi hverandre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men, Paradokset: alle avisene i landet har da ikke publisert disse tegningene til adresseavisa? Det er da ikke slik at redaktørene tvinges, hverken fra statlig hold, eller fra eierskapet om å publisere muhammed-karikaturer.

Derimot ser jeg mange fordeler ved at noen aviser ser seg tjent med å publisere disse. F.eks at det blir mer stuerent å slenge dritt om religion, og da vil det automatisk også være høyere takhøyde for saklig kritikk, som kan smitte over på at subgrupperinger i samfunnet også kritiserer sin EGEN religion, og blir mindre religiøse. Det hadde vært kjempefint.

Enig i første del, men uenig i andre. Tror det kan virke mot sin effekt ved at de religiøse som gruppe føler seg angrepet. Religionskritikk er fint og effektivt når det gjøres på en subtil måte. Blir som å trekke kua i halen for å få den til å gå inn på fjøset.

Endret av Paradokset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig. Og når vi da velger å ikke trykke fordi det kan bli bråk har vi gitt vekk noe grunnleggende.

Ja, men vi må ikke bli så paranoide at vi forveksler frykt med en reell vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Blir som å trekke kua i halen for å få den til å gå inn på fjøset.

Dårlig eksempel. En ku vil bare gå fortere fremover om du trekker den i halen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig eksempel. En ku vil bare gå fortere fremover om du trekker den i halen!

Det var jo også poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...