Gå til innhold

@neas


@nea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Loevinnna: :klemmer:

Skal på ultralyd i morgen :juhu: Gleder meg masse, men er samtidig litt spent. Kjennes uvirkelig ut at det er en beibi inni meg, selv om jeg kjenner litt kiling i magen innimellom. Har ikke kjent så masse som den første gangen jeg kjente, da var det jo helt crazy inne i magen min. Ikke har jeg fått så stor mage heller, så lenge jeg ikke har på skikkelig tettsittende klær vises det ikke. Har kanskje en sammenheng med at jeg har bakoverbøyd livmor.

Skal man ha med urinprøve på ultralyd mon tro? :klø: Tviler egentlig på det siden det ikke står i innkallelsen jeg fikk fra sykehuset, men jeg har hørt enkelte snakke om det tidligere. Kanskje jeg bør ta med en for sikkerhets skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med UL! :Nikke: Vi skal på mandag, og jeg har virkelig begynt å gruglede meg, av samme grunner som du nevner. :) Lykke til! :kose:

(Jeg har også lurt på det med urinprøve, så jeg blir glad om du sier fra om hvorvidt du "skulle" ha med eller ei...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med UL! :Nikke: Vi skal på mandag, og jeg har virkelig begynt å gruglede meg, av samme grunner som du nevner. :) Lykke til! :kose:

(Jeg har også lurt på det med urinprøve, så jeg blir glad om du sier fra om hvorvidt du "skulle" ha med eller ei...)

Det går helt sikkert bra på ul for oss begge, med gud så spennende det er! Skal si ifra etter jeg har vært på ul om de etterlyste urinprøve, men som du ser nedenfor dropper jeg å ta med i morgen.

Jeg trengte iallefall ikke ha med urinprøve.

Lykke til i morgen! :)

Takk for det :klemmer:

Da tar jeg ikke med urinprøve. Det er jo bare ei uke til jeg skal til jordmor for første gang, og da får jeg jo stixet urinen uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å ha halsbrann bare på den ene siden av halsen/brystet? :klø: Synes det er skikkelig snodig! Det kommer som oftest på kveldene, og da føles det ut som om at jeg har en klump i halsen og litt ubehag nedover hals/bryst. Men dette er bare på høyresiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med UL i morgon. :klemmer: Det blir kjempespennande! :hoppe:

Eg hadde heller ikkje med urinprøve til ordniær UL, så eg trur ikkje at det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med UL i morgon. :klemmer: Det blir kjempespennande! :hoppe:

Takk for det, Mirabella :klemmer:

UL var en helt fantastisk opplevelse! :hjerte:

Var veeeldig spent på forhånd. Måtte sitte en halvtimes tid på venterommet før vi ble hentet inn. Veldig hyggelig jordmor, snakket litt gebrokkent norsk, men det gjorde ingenting. Skjønte det hu sa :) Litt skummelt å legge seg ned og få gele på magen, men det gikk fort over gitt. Plutselig var beibi'n på skjermen, og vi så hjertet banke med en gang. Herlig!

Beibi'n vår var fryktelig aktiv, så jordmora syntes det var vanskelig å måle lengde på hode og lårbein, men hun klarte det til slutt. Termin ble flyttet fra 1. feb til 6. feb, men det kom ikke som noe sjokk. Så nå er jeg 17+1 igjen. Litt kjedelig å bli flyttet den veien da, men sånn er det bare. Beibi'n kommer når den vil uansett!

Fikk sjekket de fleste organene, men på grunn av stillingen beibi'n lå i, var det vanskelig å få sett ordentlig på hjertet og ryggraden. Fikk derfor ny time om 3 uker, og det er jo selvfølgelig helt greit for meg :)

Fikk heller ikke sett kjønn, men vi har jo en ny sjanse neste gang. Er uansett ikke så farlig hvis de ikke ser det, for nå er jeg bare så glad for at alt er ok og at beibi'n ser frisk ut!

*føler seg forelsket* :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hvorfor sier ticker'n min at jeg er 17+2? :klø: Det samme sa jordmor, men da jeg var på vei hjem oppdaget jeg at hun måtte ha sagt feil. For jeg skal jo være 17+1 når jeg har termin 6. februar... Snodig!

Forresten, itla: Det ble ikke noe spørsmål om jeg hadde med urinprøve nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

:vinke:

Lenge siden jeg hadde vært innom her :sjenert: Men nå er jeg tilbake for fullt altså! :jepp:

Så spennende med ultralyd da! :hoppe: Kjekt at dere får enda en ultralyd om tre uker :) Må være gøy å se babyen sin i aktivitet!!!!

Ha en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med ultralyd da! :hoppe: Kjekt at dere får enda en ultralyd om tre uker :) Må være gøy å se babyen sin i aktivitet!!!!

Ultralyden er den mest fantastiske opplevelsen jeg har hatt! Kjempedeilig å se at beibi'n sparker og trives der inne! Siden alt så bra ut, regner jeg med at det gjør det neste gang også. Så da slipper jeg å være så spent på forhånd, kan bare glede meg :)

Beibi'n har endelig begynt å sparke istedet for å kile meg :hjerte: Tilogmed sambo fikk kjenne i dag!

Har hatt ei rolig helg, slappet av og kost oss sammen. Nå er det straks hjemmelaget pizza :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til jordmor i dag, spennende! Håper det er ei jeg får litt kjemi med, sånn at jeg føler det naturlig å åpne meg i forhold til bekymringer og angsten. Har en veldig bra periode nå da, men det ligger og lurer i bakgrunnen hele tiden. Har samtidig ikke lyst til å fokusere for mye på det, slik at det ikke virker som om problemet er større enn det egentlig er. Jeg er jo egentlig fryktelig lykkelig for tiden, sitter bare og smiler for meg selv hver gang knøttet sparker :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til hos jordmor! :)

Takk for det :) Jordmora var heldigvis helt knall! Kommer nok til å fortsette å gå til henne ja :Nikke:

Vekt: 74kg (+1kg)

Blodtrykk: 137/79

Urinprøve: neg

Ødem: 0

Hun sjekket hjertelyden også, og den varierte fra 137-157 mens vi hørte. Sf-mål ble ikke målt i dag siden jeg bare er 18 uker, men livmora hadde nesten kommet opp til navlen nå. Fikk ny time til jordmor om 6 uker, og før den tid skal jeg til legen og på en ny UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmora sa forresten at hun kunne henvise meg til psykolog, men fant ut at jeg skulle avvente til neste gang. Hvis jeg plages med angstanfall eller mye bekymringer inntil da, så er det vel lurt med ei henvisning. Vil jo at knøttet skal ha det så godt som mulig inne i magen min :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flott å høyra at det gjekk bra hos jordmora i dag! :)

:)

Har forresten bestemt meg for å ta imot den hjelpen jeg kan få mens jeg er gravid, så jeg skal kontakte jordmor og be henne sende ei henvisning. Føler at jeg har det bedre med meg selv nå som jeg har tatt den avgjørelsen, så da er det vel rett :)

Har vært en liten tur på shopping i dag. Fant meg ei knallfin bukse fra mamalicious! Litt baggy, så den kommer forhåpentligvis til å passe helt fram til beibi'n kommer ut. Åsså bare 400 kroner da! Herlig :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet utrolig mye denne uka, kjenner det blir godt med en fridag i morgen. Skal på shopping sammen med noen venninner *glede seg*

Formen er fremdeles fin. Eneste ubehaget jeg har for tiden er masse stikkinger i brystet. Eller puppene rettere sagt. Og de vokser som bare det :overrasket: Har egentlig mer enn nok fra før av... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kose deg på fridagen din, den fortjener du! Shopping høres veldig bra ut. ;)

Håper puppe-stikningene går over snart. :troest: Mine har heldigvis ikke vokst så fryktelig mye bortsett fra en liten "burst" i starten, men det kommer nok... :sjenert: Fikk du forresten kjøpt deg badedrakt med støtte? Mener vi diskuterte det en gang for leeenge siden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...