Gå til innhold

@neas

@nea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hurra for 15 uker! :blomst:

God kjøretur, og lykke til med skadedyrbekjempningen. ;)

Hehe, tusen takk ;) Skadedyrbekjempningen er i gang!

Hurra for 15 uker! :hoppe:

:hoppe::hoppe:

:hoppe: for 15 uker! Kos deg videre på ferie :)

Takk for det Loevinna :klemmer:

Tror jeg kjente liv for første gang i dag! Hadde akkurat våknet i dag tidlig, og blæra var stappfull. Kjente plutselig en bevegelse, nesten som om det var en liten fiskehale som dasket inne i magen min :fnise: Det var bare en gang da, og i ettertid føles det så uvirkelig ut. Trodde ikke jeg skulle kjenne noe på maaange uker enda siden jeg er førstegangs. Men det kan vel ikke være noe annet? :klø: Aldri kjent noe sånn før iallefall. Håper det blir mer av det utover :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennande at du har kjent liv for aller første gang - for det er nok heilt sikkert det du har kjent! :jepp: Tenk, no nærmar det seg ultralyd og greier! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennande at du har kjent liv for aller første gang - for det er nok heilt sikkert det du har kjent! :jepp: Tenk, no nærmar det seg ultralyd og greier! :hoppe:

Blir kjempespennende fremover nå :hoppe: Veeeldig spent på ultralyd, blir godt å ha det unnagjort. Litt redd for at noe ikke er som det skal men... Det er vel de aller fleste, tenker jeg. Og det går jo som regel bra :)

Tror jeg har fått noe senebetennelse av noe slag... Begynte med litt ubehag på siden av ankelen i går. Så på foten, og oppdaget at jeg hadde hovnet opp på siden. Det var også ømt, og jeg kjente det litt når jeg gikk. Trodde kanskje jeg hadde slått meg uten å merket det eller noe sånt. I dag når jeg sto opp hadde ubehaget forplantet seg på baksiden av leggen. Kjennes ut som det er noe galt med akilles-senen. Vondt å sette foten ned på bakken. Fremdeles litt hoven på siden av foten, men litt bedre enn i går.

Dumme meg blir jo redd for blodpropp, selv om det tyder på senebetennelse av noe slag. Jeg liker bare ikke å hovne opp i føttene. Men jeg er ikke rød eller varm eller noe sånt. Så jeg får bare slutte å bekymre meg :)

Har ringt legen min da, men siden jeg er på ferie, er det ikke så enkelt å komme seg dit. Så legen skulle ringe tilbake etter hvert. Vil bare få bekreftet at det er senebetennelse og ikke noe annet. Kan jo ikke ta betennelsesdempende medisiner uansett så. Det blir vel bare hvile fremover, tenker jeg. Håper det går over fort, ellers kan det bli en litt kjedelig fortsettelse av ferien....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det går fort over det som plager foten din :klem:

Foten er heldigvis på bedringens vei. Legen mente jeg hadde tråkket over eller overbelastet foten, og sa jeg bare måtte ta det med ro fremover. I dag klarer jeg å gå på foten, det klarte jeg ikke i går. Håper den er eeenda bedre i morgen, for da vil jeg på shopping ;)

Har ikke kjent noe mer bevegelser de siste dagene, vil kjenne mer! Gleder meg sånn til jeg kjenner det flere ganger daglig, må være deilig å få bekreftelse på at beibisen har det bra hele tiden :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foten er ikke helt bra enda heller, men den er ganske ok når jeg ikke er så mye i bevegelse. Dumme meg skulle jo på shopping i går, for da var jo faktisk foten ganske grei å gå på. Merket fort at jeg ikke burde vært på shopping ja :sjenert:

Smerten spredde seg til hele leggen, spesielt på baksiden. Skikkelig stramhetsfølelse og verking. Ringte derfor legevakt når jeg kom hjem, fikk time der i går kveld. Legen målte omkrets på begge legger, og mente at den lille forskjellen i omkrets ikke var noe å bekymre seg for. Men siden jeg var gravid og hadde en del tilfeller av blodpropp i familien, ble jeg sendt på ultralyd på sykehuset for å undersøke blodårene på leggen. Skikkelig nervøs før ultralyd og under, for jeg skjønte ingenting av det som vistes på skjermen. Og legen var utenlandsk, og snakket ikke så mye. Irriterende! Ifølge legen var det ikke noe tegn på blodpropp, men at jeg kunne komme tilbake i dag for å ta blodprøve hvis foten forverret seg.

Foten har jo ikke forverret seg, den kjennes ganske ok ut nå. Og da føler jeg ikke at jeg trenger å dra på sykehuset for den blodprøven. For det var jo bare hvis situasjonen forverret seg... Men jeg kjenner at jeg er litt bekymret enda. Det er så fælt å ikke vite hva som feiler foten!

Skulle ønske jeg var hjemme og kunne dra til fastlegen. Er så tungvindt å få gjort ting når man er på ferie, for da må man kontakte legevakt hver eneste gang. Hvis foten ikke bedrer seg, drar vi kanskje hjem litt tidligere enn planlagt slik at jeg får time til fastlegen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dumme er at angstanfallene mine først og fremst har kommet av redselen av å bli syk, spesielt det å få blodpropp. Høres kanskje dumt og urasjonelt ut, men sånn er det bare. Angstanfallene ble jo utløst av en hendelse et halvår bak i tid hvor et familiemedlem ble syk. Fikk vite mye familiehistorikk ift. sykdom, ting jeg ikke har visst før. Dette skremte meg!

Og nå har jeg faktisk en grunn til å bekymre meg for dette. Skulle tro angsten dukket opp igjen med en gang, men det har den faktisk ikke! :) Har klart å roe meg ned og ikke tenke urasjonelt. Håper bare det forsetter sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres ikke godt ut i det hele tatt med den foten... Håper det er på bedringens vei, og at forverringen skyldtes belastning! Men skjønner også veldig godt at du bekymrer deg. :troest: God bedring! Lytt til kroppen og ta det med ro frem til det er bra... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres ikke godt ut i det hele tatt med den foten... Håper det er på bedringens vei, og at forverringen skyldtes belastning! Men skjønner også veldig godt at du bekymrer deg. :troest: God bedring! Lytt til kroppen og ta det med ro frem til det er bra... :)

Takk for det, itla :klemmer: Foten er heldigvis bra igjen nå. Hevelsen forsvant i går, og foten har bare blitt bedre og bedre å gå på. Har vært flink til å ta det med ro de siste dagene da. Så nå fortsetter ferien som planlagt :)

kiwii: :klemmer:

I dag fikk jeg virkelig kjenne hva ligamentsmerter er! AU, sier jeg bare! Var ute på tur sammen med familien, og hadde satt oss ned for å spise litt mat. Plutselig stakk det til på venstre side av magen, langt nede. Nesten ved lysken. Vondt, vondt, vondt. Lignet nesten på ei rie slik jeg har forklart det, varte ikke så lenge. Bygget seg opp til en smertetopp, for langsomt å slippe taket igjen. Nesten så det svimlet litt for meg når smerten var på sitt verste, det var vel et par sekunders tid. Hadde ikke forventet at det skulle gjøre så vondt... Litt bekymret akkurat der og da, men etter å ha kommet hjem og lest om ligamentsmerter, så forstår jeg at enkelte opplever det så smertefullt. Virker også som om det er mest vanlig på denne tiden av graviditeten, når magen begynner å vokse skikkelig.

Magen har forresten begynt å poppe ut den siste uka. Ser tydelig forskjell på meg selv på bilder i begynnelsen av ferien i forhold til nå. Morsomt :) Håper bare ikke det blir like vondt fremover når livmora skal vokse og strekke på seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har begynt å få halsbrann... Det begynte i går etter frokost. Skjønte ikke helt hva det var med en gang, for jeg hadde bare litt ubehag i hals og bryst. Skjønte fort at det var halsbrann når jeg merket at ubehaget kom hver gang etter jeg hadde spist. Går heldigvis fort over da, det er verst mens jeg spiser og en time etterpå. Har hamstret inn lovehearts, satser på å bruke det så lenge det ikke er skikkelig plagsomt :)

I går kveld når jeg hadde lagt meg, ble det plutselig masse liv i magen :hoppe: Så mye at jeg trodde at sambo skulle klare å kjenne det, men han kjente bare litt vibrering. Kjentes ut som skikkelig leamus i magen. Morsomt :hjerte: Tar vel ikke lang tid før sambo kjenner det skikkelig hvis det skal fortsette sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: til *Frida*. Håper virkelig du slipper unna halsbrann, det er ikke så veldig behagelig... Men det må sies at jeg har vært veldig heldig tidligere i graviditeten, har egentlig ikke hatt noe plager før nå :)

Så koselig med masse liv! :-D

:Nikke:

Litt rart og uvant, men veldig koselig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært litt bekymret i dag...

Det er så mye forandringer som skjer i kroppen min for tiden, at jeg føler ikke jeg klarer å henge med helt i svingene. Plutselig kommer halsbrannen, jeg er stiv og støl i lårene og leggene, det er ekkelt å gå, kjennes ut som om jeg har begynnende bekkenløsning eller noe sånt, det ene kneet svikter hvis jeg har gått mye, magen popper plutselig ut, og jeg har begynt å kjenne liv i magen.

Skjønner ikke helt hva alle vondtene betyr. Trodde ærlig talt man ikke hadde så mye vondter som gravid. Blir derfor bekymret for om det er noe annet som feiler meg, men det er det selvfølgelig ikke. Men disse tankene endte selvfølgelig opp i et lite angstanfall mens jeg var på kino sammen med sambo. Sambo er helt toppers, han klarer å roe meg ned med en gang dette skjer. Er det rart jeg elsker han? :hjerte:

Føler jeg bør nyte graviditeten mer enn jeg er i stand til nå. Det er helt fantastisk med liv i magen, men disse tankene jeg har ødelegger lykkefølelsen litt. Og det er veldig veldig synd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over til noe mer positivt, magen min er skjev :fnise: Klumpen ligger på venstresiden av magen min, helt inntil hoftebenet. Kjenner at det er noe som ligger helt inntil. Det var også der jeg kjente liv i går kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt forsinket hopping for 17 uker :hoppe::hoppe:

Siste feriedag... Blir litt godt å begynne på jobb igjen, men samtidig er jeg spent på hvordan det kommer til å gå siden jobben min er ganske krevende fysisk sett. Håper formen holder seg så jeg slipper å bli sykmeldt.

Ellers har føttene mine oppført seg snodig den siste tiden, spesielt høyre legg. Litt urolig følelse i den, føler for å bevege på den hele tiden. Kjøpte meg støttestrømper for noen dager siden, og de funker supert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...