Gå til innhold

@neas


@nea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk bizzy :)

Det hele føles veldig veldig uvirkelig enda. Skal jeg bli mamma!?! Det høres rart ut. Venner meg vel til tanken etter hvert :) Er uansett kjempeglad for at det klaffet så fort, har ikke vært aktive prøvere så lenge.

Håper virkelig at jeg kommer til å være i fin form under graviditeten. Har lite lyst til å fortelle det på jobb før jeg må. Går bare i vikariat nå, og håper at det lyses ut noen faste stillinger snart. Hadde vært godt å ha en jobb å komme tilbake til etterpå.

Vært på kveldsvakt i kveld, kjenner jeg begynner å bli trøtt. Så nå blir det senga neste. Får heldigvis sove lenge i morgen, skal på kveldsvakt da også.

Godnatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner Pysepus og **Emma** :)

Jeg føler at alle kan se på meg at jeg er gravid... :overrasket: Fikk faktisk spørsmål om jeg var gravid i dag også fra en kollega, men da hadde det vært en del graviditetssnakk på forhånd. Måtte ta en liten hvit løgn da gitt... Vil ikke at de på jobben skal vite det helt enda, fikk jo ikke positiv test før i går. Har ikke rukket å fordøye det helt selv enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med baby i magen! Du går en spennende tid i møte.

Er formen fin?

Jeg er 2.gangsgravid, 24.fullgåtte uker nå. Begynner å merke varmen og har allerede fått en del vann i kroppen. Håper det blir en sval, men fin sommer.

Lykke til, jeg kommer nok til å titte innom med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skogmusa og Trekkoppfuglen :)

Formen er fin enda ja *bank i bordet*

Er så glad for hver dag som går uten kvalme. Har bestandig trodd at jeg skulle bli kjempedårlig når jeg ble gravid, så jeg er egentlig overrasket over hvor god formen er. Det er vel på denne tiden kvalmen kommer hos de fleste, så det blir spennende å se fremover.

Merker at fordøyelsen går tregere da... Mer luft i magen og veeeldig oppblåst. Prøver å spise litt mindre og oftere, og selvfølgelig sunnere :) Litt redd for å legge på meg masse i begynnelsen, føler meg litt lubben nå pga. oppblåstheten. Blir bedre å få skikkelig mage! Gleder meg :)

Jeg har spottet litt siden jeg fikk positiv test da, men bekymrer meg ikke så mye for det. Er ikke store mengder, og det er brunlig utflod. Hvis jeg mister, så er det ingenting å gjøre med. Da får vi bare prøve igjen :) Ganske avslappet i forhold til det enda iallefall.

Lurer på om jeg skal ringe og bestille legetime i løpet av neste uke. De vil vel ikke ha meg inn før om en måneds tid uansett, så det er vel ingen hast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker :juhu:

Har vært på spinning i dag. Syntes det var litt vondere å sitte på sykkelsetet i dag enn tidligere. Har lest at enkelte kan bli litt hoven i underlivet i begynnelsen av graviditeten, kanskje derfor? Var uansett veldig deilig å trene!

Nå sitter jeg og koser meg med ei diger skål med oppskåret frukt og bær. Vannmelon, banan, eple og jordbær :sikle: Litt enklere å spise sunt når man har en til å tenke på. Også er det jo så godt!

Ute skinner sola :sol: Så i kveld blir det grilling! Bruker ikke å ha lyst på annen mat når det er så varmt ute.

Livet er herlig :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Mirabella76 :) Har smuglest i boka di lenge nå, er spennende å følge med på hvordan det går med deg og spiren. Tenk, nå er du snart halvveis! :hoppe:

Nå føles det ut som om alle symptomer er borte vekke. Har verken ømme pupper eller oppblåst mage lenger. Snodig :klø: Kan ikke si at jeg er bekymret, men lurer litt på om det fremdeles er noe der inne. Har jo spottet en del den siste tiden, men det har vært brunlig i farge og ikke noe særlig mengder. Det høres jo mest fornuftig ut at man skal ha en del smerter og mer blod hvis man mister. Er det ikke sånn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. Det nicket ditt virket litt kjent.. har du vært bruker her før?

Gratulerer med graviditeten når jeg først stakk innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Mirabella76 :) Har smuglest i boka di lenge nå, er spennende å følge med på hvordan det går med deg og spiren. Tenk, nå er du snart halvveis! :hoppe:

Nå føles det ut som om alle symptomer er borte vekke. Har verken ømme pupper eller oppblåst mage lenger. Snodig :klø: Kan ikke si at jeg er bekymret, men lurer litt på om det fremdeles er noe der inne. Har jo spottet en del den siste tiden, men det har vært brunlig i farge og ikke noe særlig mengder. Det høres jo mest fornuftig ut at man skal ha en del smerter og mer blod hvis man mister. Er det ikke sånn da?

Aha, så du har fulgt litt med i graviditetsdagboka mi altså! ;) Kjempespennande å snart vera halvveis i svangerskapet, ja. Tida går kjempefort! :)

Eg hadde ingen symptom før eg begynte å bli litt uggen/småkvalm i veke 7-8, så eg trur ikkje du treng å bekymra deg så mykje over manglande symptom enda. Men såklart, viss du har hatt symptom fram til no, så skjønnar eg at du begynner å lura litt når symptoma plutselig forsvinner.

Veldig kjedelig med brunfarga utflod. :( Har hatt det eg også, før eg begynte å styrtblø for eit par veker sidan, og vart innlagt på sykehuset. Men alt gjekk jo bra likevel! Så lenge du ikkje har magesmerter eller begynnar å blø friskt blod, så er det nok ikkje noko gale. Viss ein aborterer, så blør ein mykje ja, og får magesmerter. Så du får berre prøva å slappa av så godt du kan. Viss du bekymrar deg mykje, så anbefaler eg deg å bestilla time til tidleg UL. For meg var det iallfall veldig betryggande å få sjå på tidleg UL at fosteret levde og hadde det bra der inne. :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Loevinna :) Stemmer at jeg har vært bruker her før ja, har vært ganske passiv i et års tid fram til nå. Ble plutselig så lei av å skrive her inne, men har smuglest hele tiden da ;) Tusen takk for gratulasjon!

Tusen takk for beroligende ord, Mirabella. Godt å høre at noen har vært gjennom styrtblødning og hvor spiren fremdeles lever. Da er det jo håp for meg også ;) Vet ikke om jeg kommer til å bestille tidlig UL enda, får se hvordan det blir fremover. Akkurat nå føles det bare så uvirkelig ut at det er noe som spirer og gror inne i meg.

Har vært til mamsen på grilling nå, koselig :) Har fremdeles ikke fortalt noen om graviditeten (bortsett fra dere på KG da :fnise:), og tenker å fortsette med det noen uker til. Tror kanskje mamma har en liten anelse da. Hun vet at vi begynner å få lyst på barn, og i kveld takket jeg nei til vin. Blir koselig å fortelle henne etter hvert, tror hun gleder seg masse til å bli bestemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Pysepus

Så flink du er som klarer å holde det hemmelig for din egen mor! Hadde aldri klart det jeg! Så får vi se når den dagen kommer hvor jeg er gravid hvor lenge jeg klarer å holde meg ;)

Ha en kjempefin søndag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som klarer å holde det hemmelig for din egen mor! Hadde aldri klart det jeg! Så får vi se når den dagen kommer hvor jeg er gravid hvor lenge jeg klarer å holde meg ;)

Ha en kjempefin søndag! :klemmer:

Hvis det ikke hadde vært for den spottinga, så hadde jeg sikkert sagt det allerede. Klarer vel ikke å holde det hemmelig så veldig lenge uansett, tenker jeg :fnise:

Håper du får en fin dag du også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Må huke deg opp på mine innlegg, så skal jeg komme sterkere tilbake etter at eksamen er overstått på tirsdag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...