Gå til innhold

@neas


@nea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk alle sammen :)

Endelig ferdig med arbeidshelg! Kjenner at det er litt mer slitsomt enn til vanlig, så nå blir det skikkelig godt med to fridager.

Formen er fremdeles fin. Nå er jeg ikke uggen om morgenen heller, det varte bare i to-tre dager. Spent på om det holder seg borte. Merker at jeg er trøttere enn før da. Også reagerer jeg veldig på enkelte lukter, noe som ikke er så greit med tanke på at jeg jobber som sykepleier...

Fikk skikkelig lyst på melk i kveld, så nå har jeg kost meg med O'boy ved siden av kveldsmaten. Nam :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 7 uker :danse:

Gleder meg til å følge med videre og håper at formen din holder seg bra :)

:popcorn:

Tusen takk!

Koselig at du har lyst til å følge med videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var desverre ikke like behagelig å spinne i dag som tidligere, selv om jeg tok det rolig... Ble litt uggen ja :forvirret: Også klarer jeg ikke å drikke vann under treninga, og da blir det iallefall ikke bedre. Må liksom ha noe drikke med smak for tiden. Tror ikke jeg skal på så mange spinningtimer fremover, må vel heller ut å gå noen turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Det hørtes jo ikke så greit ut å gå på spinning om man blir dårlig av det... :sjenert: Men å gå tur er godt det også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes jo ikke så greit ut å gå på spinning om man blir dårlig av det... :sjenert: Men å gå tur er godt det også! :klemmer:

Ne'ei, tror jeg dropper spinning ei stund fremover ja. Det er bare så dumt at det er vanskeligere å komme seg ut på gåtur enn å dra på treningssenteret :sjenert: Dørstokkmila er lang ja gitt...

:hallo:

*vinke tilbake* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt meg legetime. Trodde ikke det var så hast med det jeg, men jeg visste jo ikke at legekontoret mitt skulle ha sommerstengt i tre uker... Så da ble det legetime på fredag faktisk, og da er jeg akkurat 8 uker på vei. Spennende :)

Har fortalt mamma i dag, og hun ble kjempe kjempe glad :hjerte: Gleder seg masse til å bli bestemor, tror hun har ventet på det ei stund nå. Synes det er litt rart å fortelle allerede siden det føles litt uvirkelig ut for meg. Men koselig å få slike reaksjoner!

Føler at jeg har ingenting å ha på meg for tiden :sjenert: Ikke det at jeg har lagt på meg noe eller fått mage, men sånn er det bare. Egentlig lite vits i å shoppe så mye vanlige klær framover. Har egentlig lyst på noen nye jeans, men det er jo bare dumt. Fikk shoppa to fine topper på VeroModa i dag da, med god plass til en voksende mage. Også var jeg på bokhandelen og kjøpte Gro Nylander's "På vei". Har allerede kommet halvveis i den :fnise: Etterpå venter "Mamma for første gang" i bokhylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Være forsiktig med spinning, ja! Du må passe på deg selv! :kose:

Hehe, jeg måtte også planlegge legetime rundt legens ferie. :ler: Men sånn er det jo på sommeren, og jeg vil heller komme hjem litt tidlig fra hytta enn å gå til en annen lege til kontroll.

Bra at mammaen din ble glad! Skjønner godt hva du mener med at det er litt uvirkelig, da. Det er fortsatt leeeenge til vi kommer til å merke noe særlig til babyen (vel, det er vel knapt nok en baby enda, men...), har jeg skjønt. Snålt å tenke på at i uka som kommer begynner nurket å røre på seg og turne der inne, helt uten at det merkes utenpå.

Bra bøker du har kjøpt deg, også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra bøker du har kjøpt deg, også. ;)

Ja, det har jeg allerede merket! Herlige beskrivelser av fosteret, rart å lese. Har kommet fram til fødselen nå, går litt fort med lesinga når det er interessant :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg begynner å bli syk. Altså, ikke kvalm pga. graviditeten, men rett og slett forkjølet. Kjedelig! Sambo har vært syk i noen dager nå, så det kommer jo egentlig ikke som noe sjokk at han har smittet meg. Ikke så verst i formen enda, så jeg prøver meg på jobb i kveld. Har arbeidshelg denne helga også, blir spennende å se om jeg kommer meg på jobb da... Har ikke lyst til å bli syk nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble visst syk ja... :(

Veldig veldig tett i nesen, så tett at jeg blir kvalm av det innimellom. Har brukt litt nesespray, men prøver å holde meg til saltvannspray selv om den ikke fungerer like godt. Vondt i kroppen, slapp og vondt i hodet. Måtte ringe jobb og si at jeg var syk, tviler på at det blir så mye jobbing på meg i helgen. Kjennes iallefall ikke sånn ut akkurat nå.

Har vært til legen i dag da! :) Tatt masse blodprøver, celleprøve, fylt ut helsekort, målt blodtrykk og veid meg. Legen beregnet termin en uke tidligere enn meg, og skrev at jeg var 9 uker på vei i dag. Ikke helt enig i det jeg da, ganske sikker på at min termin stemmer bedre. Men det spiller egentlig liten rolle, ungen kommer vel når den vil uansett!

BT: 120/70

Vekt: 71 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da begynner jeg endelig å bli frisk igjen. Er ikke morsomt å være forkjølet samtidig som man er gravid, har jeg funnet ut. Hver gang jeg hoster eller nyser får jeg skikkelig vondt i området rundt livmora :forvirret: Ser at mange andre har opplevd dette også, så det er jo ingenting å være bekymret for. Men vondt er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på dagvakt i dag, og har vært helt skutt siden jeg kom hjem. Tilbrakt store deler av kvelden på sofaen. Hadde egentlig planlagt å dra på spinning i ettermiddag, men slik ble det visst ikke... Får heller dra med meg sambo ut på en gåtur etterpå. Kjenner at det trengs, redd for å bli helt forstoppet. Merker at tarmene jobber litt saktere for tiden, for å si det sånn.

Ellers er formen fremdeles flott, begynner å tro at jeg slipper unna kvalmen :hoppe: Har andre symptomer da, så jeg er ikke bekymret heller. Puppene er så ømme at det er vondt å sove på siden om natten. Og det stikker og strekker i livmora store deler av dagen. Herlig å tenke på at det er noe som vokser der inne :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Uff ser du har vært syk, ikke moro :troest: Men godt å se at du er bedre!!

var bare innom for å se hvordan det gikk med deg :icon_smile: Glad for å lese at du slipper unna kvalmen!! (bank i bordet!)

Kos deg med den voksende magen og ha en super helg!

:danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*vinke* til Pysepus og F&b :)

Har hatt ei kjempefin helg! Leenge siden siste frihelg, har jobbet noen helger på rad i det siste. Bare slappet av og kost meg med sambo og familien. Nå er nyheten fortalt til de fleste i familien. Litt skummelt med tanke på at det fremdeles kan gå galt, men samtidig har jeg egentlig en god følelse for dette. Kjennes litt utenkelig ut at jeg skal miste nå...

Må snart ringe og bestille time hos jordmor også. Kan jo hende det er litt ventetid, i de største byene er det vel vanskelig å få time hos jordmor i det hele tatt! Har fått time til ultralyd 28. august, rett etter ferien. Spennende :)

Skal på spinning straks, veeeldig lenge siden sist. Ble jo så uggen sist gang, håper det går bedre i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker allerede :hoppe::danser: Så fort tiden går! Synes ikke det er noe lenge siden jeg fikk positiv test jeg...

Har trent spinning to ganger siden sist, og det går kjempebra! Blir ikke uggen, men prøver å ta det litt mer med ro. Bør vel kanskje begynne med noe styrketrening etterhvert, iallefall ryggøvelser. Litt redd for å plages med bekkenløsning, det passer ikke så veldig godt i forhold til jobben min. Da blir jeg fort sykmeldt gitt :forvirret:

Skal til tannlegen om noen timer... *grue seg* Han skal vel bare sjekke tennene da, får ny time hvis jeg har hull. Må si ifra om at jeg er gravid, har ikke lyst til å ta røntgenbilder av tennene.

Været ute er strålende, men jeg har selvfølgelig arbeidshelg. Isj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Tenk du er 10 uker allerede! tiden går fort gitt. :)

Tannlegetime er noe herk.. Jeg har unngått det i alt for mange år, så nå gruer jeg meg skikkelig for å bestille meg time, så da unngår jeg det enda lenger... :sjenert: vet det ikke er lurt, men jeg har skikkelig tannlegeskrekk..

Skal sette meg ut i sola litt idag jeg. Hører rykter om at det snart blir regn over mesteparten av landet, så får vel nyte sola mens den er her.

Ha en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...