Gå til innhold

@neas


@nea

Anbefalte innlegg

Så lenge du kjenner litt liv kvar dag, så trur eg ikkje du treng å bekymra deg!

Du har nok rett i det, Mirabella! Var bare så rart at det ble mer stilt enn til vanlig i noen dager, har jo kjent liv flere ganger daglig siden uke 16. Men nå har aktiviteten tatt seg opp igjen :)

22 uker allerede :hoppe: Sykt å tenke på at jeg har kommet så langt! Noen ganger kjennes det ut som om tida går kjempesakte, mens andre ganger, som i dag, blir jeg helt overrasket over hvor langt jeg egentlig har kommet.

I morgen skal jeg på jobbintervju på arbeidsplassen min, har søkt på ei fast stilling. Har ikke så store forhåpninger om å få den, men jeg er ganske sikker på at det står mellom meg og ei anna ei som jobber der fra før av. Spennende! Tenk så deilig det hadde vært å fått fast før jeg går ut i permisjon! Det er jo der jeg vil jobbe!

Gleder meg allerede til helg igjen jeg. Vi skal på besøk til et vennepar som fikk beibi for halvannen måned siden, blir koselig! Også har jeg store planer om å fortsette innkjøpene til vår lille, har iallefall tenkt å kjøpe sprinkelseng og evt. madrass. Har bestemt oss for Hensvik sprinkelseng fra Ikea, men er usikker på hvilken madrass vi skal kjøpe. Og om vi i det hele tatt skal kjøpe den på Ikea eller en annen plass. Vi får se hva vi finner :)

Nå skal jeg snart på kveldsvakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du får en fin helg! :klem:

Takk for det kiwii :klemmer: Regner med du fikk ei fin helg, iallefall til slutt når lillejenta kom ;)

Lenge siden jeg har vært her nå :sjenert:

Helgen gikk fort som vanlig, og nå lengter jeg bare etter helg igjen... Var på kveldsvakt i går kveld, og det var slitsomt! Ble mye ekstraarbeid, så jeg stresset litt mer enn jeg ville. Kjente en del kynnere mens jeg var på jobb. Bruker jo å ha noen av dem hjemme også, spesielt på kveldene, men det virket som om det var flere av dem i går. Kjenner at jeg sikkert ikke kommer til å holde ut i jobben fram til permisjon iallefall, men håper det blir litt tilrettelegging etter hvert. Evt. aktiv sykmelding. Har full arbeidsuke denne uka, det har jeg ikke hatt på leeenge. Så det blir spennende å se hvordan det går!

Nå har jeg begynt å kjenne liv helt opp til navlen :hjerte: Tidligere har beibi'n holdt seg laaangt nede i magen. Rart og uvant med spark høyere opp, men veldig koselig da :)

Hensvik sprinkelseng er innkjøpt, montert og plassert på barnerommet! Har ikke madrass eller sprinkelbeskytter enda, men det haster ikke så mye :fnise: Kommer vel ikke til å bruke den senga den første tiden heller, da blir det vel vognbagen eller vugga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jobber du egentlig med? :klø: Tror du det blir greit å få til tilrettelegging etterhver? Har inntrykk av at det er problematisk mange steder. Teit, men...

Så koselig med seng! :rødme: Det er rart med det - blir liksom litt mer virkelig når "effektene" begynner å komme på plass. :fnise: Og når babyen sparker i navelhøyde, såklart! :nigo:

Lykke til med full arbeidsuke, og pass på deg selv! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jobber du egentlig med? :klø: Tror du det blir greit å få til tilrettelegging etterhver? Har inntrykk av at det er problematisk mange steder. Teit, men...

Jobber som sykepleier. Tror faktisk det skal gå greit å få litt tilrettelegging ja, men jobben er jo ganske fysisk uansett. Slipper unna de tyngste stellene hvis man sier ifra til kollegaene at det begynner å bli tungt. Men det kreves høyt tempo, så de fleste gravide på min arbeidsplass blir aktiv sykmeldte. Sjelden noen har jobbet tiden ut til permisjon desverre.

Snart ferdig med arbeidsuka, og det går overraskende bra. Problemet er å komme seg opp om morgenen... Kan vel ikke akkurat skylde på graviditeten der :sjenert: Har blitt bortskjemt de siste ukene, har nesten bare hatt kveldsvakter! Kjenner at jeg er sliten når jeg skal hjem, men det merker jeg ikke noe særlig til mens jeg er på jobben. Blir uansett godt med frihelg nå :)

Begynner å bli ubehagelig å ligge halvveis over på magen om nettene nå. Kjennes ut som om jeg ligger på beibi'n. Må vel finne meg i å ligge mer på siden etter hvert, men det skal jeg vel klare å venne meg til :)

Endret av @nea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, sykepleier, det kan nok bli i overkant tungt etterhvert, ja! Bra de prøver å legge til rette for deg, da, og at de bruker aktiv sykemelding når det blir nødvendig. Selv om jeg er enig i at det er synd at man ikke kan jobbe som "normalt" hele veien med litt tilrettelegging. Så du forresten den artikkelen i Aftenposten her om dagen, om at noe sånt som halvparten av alle gravide sykemeldes fra jobb i forbindelse med graviditet? Ganske drøyt, synes jeg! Har litt inntrykk av at enkelte utnytter situasjonen litt også, jeg... :sjenert: Men det er også klart at mange arbeidsplasser er for trege til å legge til rette/gi endrede arbeidsoppgaver. Og det er vel ikke alle steder det er så enkelt å få til, heller, vil jeg tro. Som i ditt yrke...

Jeg merker også det du skriver om at det går greit på jobb (og skole, for min del), men at man blir sliten på kvelden. Kanskje ikke så rart, men... Det er ihvertfall klart at man har mindre å gå på som gravid når det gjelder overskudd. Jeg har nesten sluttet å legge planer etter jobb/skole på hverdagene, for jeg har innsett at det ikke blir noe av uansett, for det meste.

Jeg ligger mindre og mindre på magen, jeg også. Det virker som det går av seg selv, egentlig, at kroppen oppdager at det ikke er noe særlig mens jeg sover. Er du sånn som alltid sover på magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med lange innlegg i boka mi, itla :)

Så ikke den artikkelen du snakker om nei, men synes jeg har lest noe av det samme tidligere. Synes det høres vanvittig mye ut at halvparten av alle gravide sykmeldes ja! Skal nok ikke se bort ifra at enkelte utnytter systemet litt nei, men samtidig så er det veldig mange kvinner som har fysisk tunge jobber. Sånn som formen er nå, kan jeg ikke se for meg at det hadde vært nødvendig med sykmelding etter hvert hvis jeg hadde hatt et mer stillesittende yrke. Men nå har jeg jo vært vanvittig heldig så langt i graviditeten *bank i bordet* Håper virkelig jeg klarer å jobbe hele tiden ut, men jeg har ikke noe særlig tro på det. Får bare være flink til å si ifra til kollegaer og sjefen etter hvert som jobben blir tyngre slik at jeg får mer tilrettelegging.

Sånn som deg havner jeg ofte på sofaen etter ei dagvakt. Og blir liggende der :sjenert: Må sove et par timer på ettermiddagen for å få igjen litt energi, og da er det jo plutselig kveld! Har hatt store planer om daglige gåturer, men det har ikke gått så bra... Er flink til å gå til jobb når jeg skal på kveldsvakt da, men det frister ikke akkurat å gå hjem en halvtime i stappmørket etter vakta er ferdig... *mørkredd*

Jeg er vant til å ligge sånn halvveis over på magen/siden med den ene foten trukket opp under meg. Vanskelig å forklare :fnise: Det går sånn halvveis bra enda, men det begynner å kjennes ut som om jeg ligger på beibi'n. Vet jo at han/hun ligger trygt og godt inni masse fostervann, men det kjennes rart ut uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med helg :hoppe:

Har vært på shopping i dag (som vanlig på lørdager). Handlet litt småtteri til leiligheta. Tenkte jeg skulle skifte ut gardiner, lys, duk og puter igjen, begynner å bli lei av turkis og grønt. Nå som det går mot høst bytter jeg ut med oransje ting. Herlig med litt forandring! Shoppet også bursdagsgave til søs samt ei av yndlingstskjortene mine fra VeroModa. Lange og gode til gravidmagen :)

Nå sitter vi og sløver i sofaen, men må vel hive oss rundt snart. Tenkte vi skulle rydde og vaske litt før vi skal ordne middag. Hjemmelaget lasagne med rundstykker og salat i kveld :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om vi gjorde, Mirabella :) Også ble det brownies med is til dessert :sikle:

Da var helga over igjen... Kjedlig! Skal på kveldsvakt i kveld, så formiddagen tilbringes i sofaen. Koser meg med frokost, te og litt sjokolade nå :) Var igjen litt fra helga, vanskelig å holde seg unna :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente absolutt ikke at du utnytter systemet, altså! Men når jeg hører om kvinner med typiske kontorjobber som slutter å jobbe rundt der vi er nå, blir jeg litt suspekt. ;) Jeg kan ikke akkurat skryte på meg et fysisk tungt yrke, så om jeg skulle blitt sykemeldt nå bare fordi jeg, vel, kunne, hadde det blitt for dumt, synes jeg.

Jeg tror vi har samme favorittsovestilling, forresten! ;)

Høres ut som en herlig frokost! :Nikke: Deilig med litt myk start på uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg trodde ikke du mente det sånn nei, itla :) Skjønner absolutt hva du mener, og er enig med deg. Når jeg leste gjennom innlegget mitt igjen, så ser jeg at det virker som om jeg forsvarer meg :fnise:

Nå har jeg fri helt fram til arbeidshelg! Har heldigvis litt planer, ellers hadde jeg sannsynligvis gått på veggen her hjemme.

*hente litt sjokolade i skapet* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært i denne dagboken før heller, jeg (var nettopp inne i Itla sin for første gang i stad) :sjenert:

Vil gjerne følge deg framover, vi er jo nøyaktig like langt på vei!

Håper du får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med besøk, aimee :) Har lagt merke til at vi har termin samme dag ja, blir spennende å se hvem som føder først :fnise:

Fri i dag også :) Elsker rolige formiddager med herlig frokost, te og god morgen norge surrende på tv'n i bakgrunnen. Har satt i gang en del klesvasker og gjort litt husarbeid. Har faktisk begynt så smått på middagen også *flink husmor* ;) Har laget paideig som er forstekt i ovnen, så det er klart til å bare hive oppi fyll og steke like før sambo kommer hjem fra jobb.

Tror kanskje jeg skal ta meg en liten tur ut nå, blir gal av å sitte inne en hel dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har sambo og jeg vært på kontroll hos jordmora :)

Vekt: + 5 kg totalt

BT: 126/82

Urin: neg.

Ødem: 0

Fl./min.: 145

SF-mål: 23 cm

Ble litt sjokkert da jeg stod på vekta. 4kg opp på 4 uker :overrasket: Skjønte jo at det kom til å komme et vekthopp snart, men ikke så mye på en gang. Men 5kg opp etter 24 uker er jo ingenting, så jeg har absolutt ikke noe å klage over!

Skal på shopping sammen med ei venninne i ettermiddag, også skal vi på teater sammen med jobben etterpå. Tror det blir en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt sjokkert da jeg stod på vekta. 4kg opp på 4 uker :overrasket: Skjønte jo at det kom til å komme et vekthopp snart, men ikke så mye på en gang. Men 5kg opp etter 24 uker er jo ingenting, så jeg har absolutt ikke noe å klage over!

Skal på shopping sammen med ei venninne i ettermiddag, også skal vi på teater sammen med jobben etterpå. Tror det blir en fin dag :)

Jeg har gått opp 7 kilo allerede, og fikk nesten sjokk! Du er ikke alene ;)

Hva skal dere shoppe? Til deg eller babyen? Og hva slags teater skal dere se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har gått opp 7 kilo allerede, og fikk nesten sjokk! Du er ikke alene ;)

Hehe, jeg har jo vært utrolig heldig uansett. Tror ikke jeg kommer til å legge på meg 20kg akkurat, men man får bare litt sjokk når vekta gjør så store hopp på kort tid. Ikke vises det på meg heller, så jeg har ingenting å klage over ;)

Hva skal dere shoppe? Til deg eller babyen? Og hva slags teater skal dere se?

Som vanlig shoppa venninna mi mye mer enn meg :fnise: Er ikke så enkelt å shoppe klær til seg selv for tida, merker jeg. Men fant meg enda ei av yndlingstskjortene fra VeroModa i en ny gråfarge :hoppe: Vet ikke hva jeg hadde gjort uten dem for tida! De er jo så sinnsykt lange og elastiske at jeg tror de kan brukes så og si tiden ut. Kjøpte også en basic mammasinglet fra h&m i hvitt samt et skjerf fra byoung i svart og hvitt med sølvstriper i.

Skulle prøve å finne noe ullklær til beibi'n også, men det er enklere sagt enn gjort. Enten er det utplukket i størrelser, ellers så finnes det bare i lyserosa og lyseblått. Litt dumt for dem som ikke vet kjønn enda... Har funnet ullbody og matchende longs på cubus i hvitt med søte figurer på som jeg skal ha i str. 60, men den størrelsen er vanskelig å finne gitt. Hvis ikke jeg finner dette etter hvert må jeg vel kjøpe ullbody m/ longs på h&m i hvitt istedet, men jeg liker det på cubus bedre. Skal ikke være enkelt ;)

Hvor finner man forresten vanlige strømpebukser i ull? :klø: Altså, det er greit med longser også, men synes det er mer praktisk med ben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, tiden raser avgårde :overrasket: Har arbeidshelg, så jeg må nok begynne å ordne meg og rusle til jobb.

Håper alle sammen får ei fin helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en herlig shoppingrunde! Jeg tror jeg må innom Vero Moda for å sjekke ut de skjortene du snakker om.. Alle plagg som kan brukes fram til februar er perfekte nå ;)

Bare rosa og lyseblå klær i butikkene? Æsj, så kjedelig da! Blir jo lei av det allerede FØR vi har begynt å tenke på klær. Sånn sett er det nesten bare bra at man ikke vet kjønn :ler:

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare rosa og lyseblå klær i butikkene? Æsj, så kjedelig da! Blir jo lei av det allerede FØR vi har begynt å tenke på klær. Sånn sett er det nesten bare bra at man ikke vet kjønn :ler:

Det har du absolutt rett i! Hvis jeg hadde visst kjønn, så hadde jeg gått bananas i butikkene for lenge siden. Nå klarer jeg heldigvis å holde igjen litt på shoppinga, det er jo begrenset hvor morsomt det er med kjønnsnøytrale klær i lengden. Har kjøpt inn det meste vi trenger i str. 56, men ingenting i str. 62. Har ikke tenkt å gjøre det før fødselen heller, får vel nok med gaver tenker jeg. Også er det vel morsomt å ut og shoppe litt selv etter hvert også ;)

Har hatt ei veldig slitsom arbeidshelg. Kjenner at nedbemanningen som er gjort i det siste sannsynligvis kommer til å føre til at jeg blir fortere sykmeldt. Eller aktiv sykmeldt. Klarer ikke å henge med i svingene lengre. I helga har jeg vært bekymret og lei meg når jeg har kommet hjem fra vakt, og sånn skal det jo ikke være... Har hatt en god del kynnere, og kjenner at stresset ikke er bra for meg. Var på jobb igjen i går, og da var det heldigvis innleid en ekstra person. Vi hadde nok å gjøre likevel... Menmen, nå har jeg to vakter igjen, også har jeg langhelg + 1 ukes ferie. Det skal bli godt!

Må forresten hoppe litt for 25 uker! :hoppe::hoppe: Bare 15 uker igjen :overrasket: Det er jo ingenting! Plutselig så sitter vi der med en beibi i fanget :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...