Gå til innhold

@neas

@nea

Anbefalte innlegg

Klart du må ta imot den hjelpa du kan få, dersom du føler at du har behov for det! Sikkert lurt å snakka med jordmor om det, ja. :)

Høyrest ut som du hadde ein flott opplevelse på ultralyd! Det er så herlig å få sjå det lille nurket på skjermen, og vita at det er babyen din som ligg der inne og sprellar og har det fint. :hjerter_rundt:

No nærmar det seg vel ny UL? Blir spennande å sjå om dåke får vita kjønnet då, eller om babyen gøymer seg like godt som forrige gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper puppe-stikningene går over snart. :troest: Mine har heldigvis ikke vokst så fryktelig mye bortsett fra en liten "burst" i starten, men det kommer nok... :sjenert: Fikk du forresten kjøpt deg badedrakt med støtte? Mener vi diskuterte det en gang for leeenge siden... :)

Har ikke kjent så mye stikninger i det siste, så vi får håpe det er over for denne gang. Virker som om størrelsen har stabilisert seg litt også nå :fnise:

Har ikke kjøpt sånn badedrakt enda nei, men det er planen å kjøpe sånn at jeg har etter beibi'n har kommet til. Har jo litt lyst til å være med på babysvømming hvis det finnes her i nærheten.

Klart du må ta imot den hjelpa du kan få, dersom du føler at du har behov for det! Sikkert lurt å snakka med jordmor om det, ja. :)

Høyrest ut som du hadde ein flott opplevelse på ultralyd! Det er så herlig å få sjå det lille nurket på skjermen, og vita at det er babyen din som ligg der inne og sprellar og har det fint. :hjerter_rundt:

No nærmar det seg vel ny UL? Blir spennande å sjå om dåke får vita kjønnet då, eller om babyen gøymer seg like godt som forrige gang. ;)

Akkurat nå kjennes det ikke ut som om at jeg har behov for samtaler, men plutselig kan det hende at behovet er der igjen. Det blir jo sagt at bekymringer/angst kan forverre seg i første del av graviditeten pga. hormoner, så jeg vet ikke jeg. Er vel uansett bedre å ta problemet i forkant :)

Ultralyd var helt kjempeherlig ja :hjerte: Gleder meg masse til neste gang som er på fredag. Ikke lenge igjen nå :hoppe: Har egentlig ikke så store forhåpninger om å se kjønn denne gangen siden beibi'n var så flink til å gjemme seg forrige gang. Regner med det blir slik nå også :fnise: Men det gjør egentlig ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet hjem fra kveldsvakt, sliiiiten...

Har vondt i bekkenet på venstre side, så jeg må nok være litt forsiktig framover. Måtte selvfølgelig være med å hjelpe en bruker opp fra gulvet i kveld, dumme meg :sjenert: Har jo egentlig bestemt meg for å ikke løfte på jobb, men det ble vanskelig når jeg stod i situasjonen. Angret meg i etterkant, så nå har jeg lært!

I morgen blir det shopping sammen med ei venninne før jeg har enda ei kveldsvakt. Men etter den vakta har jeg fri resten av uka, det tror jeg trengs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: 20 uker :danser:

Rart å tenke på at jeg allerede er halvveis. Men samtidig så høres det så lenge ut å gå gravid i 4,5 mnd til! Lurer virkelig på hvor stor magen kommer til å bli... Den har ikke blitt så stor enda, og det er egentlig helt greit. Blir vel tungt nok på slutten uansett, tenker jeg.

Nå har jeg fri resten av uka :) Legetime i morgen og UL på fredag, så jeg har iallefall noe å finne på. Blir jo rastløs hvis jeg skal gå hjemme hele tiden. Kjenner at det er godt med noen fridager iallefall, for jeg kjenner det godt på venstre side i bekkenet når jeg er på jobb. Kanskje fordi jeg går inn og ut av bilen så mye? :klø: Prøver å huske å holde bena samlet når jeg gjør det, men det glemmes fort :fnise:

Endret av @nea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 20 uker! :hoppe:

Fri høres godt ut, det er sikkert bra for deg. Og spennende med ny UL! Blir gøy å høre om den igjen. ;) Og koselig for dere å se babyen en gang til! :Nikke:

Vondt på venstre side av bekkenet har jeg også, det kommer særlig på kveldene. Merkelige greier... Har det noe å si hvordan man går inn og ut av bilen, altså? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vondt på venstre side av bekkenet har jeg også, det kommer særlig på kveldene. Merkelige greier... Har det noe å si hvordan man går inn og ut av bilen, altså? :klø:

Synes jeg har lest noen plass at det har betydning ja, man skal helst gå inn og ut av bilen med samlede føtter hvis man har problemer med bekkenet. Spesielt hvis man går ut og inn av bilen så ofte som jeg gjør på jobb. Må prøve å huske det fremover, og se om det blir noe bedre. Har heldigvis ikke vondt når jeg ikke har vært på jobb.

:bolledeig: Grattis med 20 veker! :bolledeig:

Tenk, du er halvveis allerede! :hoppe:

Halvveis ja :hoppe: Veldig spennende, men også litt skummelt. Synes tida har gått veldig fort i det siste! Og du er jo snart fødeklar! :hoppe:

Hurra for 20 uker! :hoppe:

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt mye hopping i forrige innlegg :fnise: Men sånn blir det når :juhu: smiley'n min er borte!

Har vært til legen i dag, og det gikk kjempefint!

Vekt: 74kg

BT: 120/65

Hb: 13,2

Urin: neg.

Fl./min.: 140

Ikke gått opp noe i vekt siden siste kontroll for to uker siden, og har bare gått opp 1kg fra utgangspunkt. Helt greit for meg så lenge beibi'n har det bra :)

Hb'n min har faktisk økt fra 12,7 ved første måling til 13,2 nå. Trodde det var motsatt jeg, at den kom til å synke i graviditeten. Men ifølge resepsjonsdama var det vel fremover nå den muligens kom til å synke. Greit å ha et godt utgangspunkt da, blir vel ikke behov for noe jerntilskudd tenker jeg.

Nevnte for legen at jordmor ville henvise meg pga. bekymringer/angst, men hun mente tydeligvis at det var ganske vanlig i graviditeten. Altså, ikke angst, men å bekymre seg ganske mye. Så nå ble jeg litt usikker igjen :fnise: Akkurat nå føler jeg meg kjempefin, og har vært det den siste måneden. Synes jeg har lest noen plass at man kan være litt ustabil psykisk de første månedene av graviditeten pga. hormonene. Så kanskje det har stabilisert seg nå? :klø: Kommer uansett til å avvente til jeg skal til jordmor neste gang om en måned, så får jeg se hva jeg mener da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på ultralyd igjen i dag :hjerte:

Jordmora fikk etter hvert sjekket det som skulle sjekkes, men beibi'n var ikke så veldig samarbeidsvillig i dag heller :fnise: Både hjertet og ryggraden så fin ut, og morkaka hadde ei grei plassering bak mot ryggen min. Beibi'n var litt roligere i dag enn forrige gang, lå og sutta på foten sin :)

Fikk ikke noe svar på kjønn i dag heller, vet ikke helt om jordmora var så interessert i å sjekke det eller om det rett og slett var vanskelig. Menmen, viktigste er at beibi'n vår er frisk. Så får vi heller leve i spenning fram til februar!

Kosa oss med kyllingfajitas til middag. Nå skal jeg rydde opp og finne fram litt sjokolade som vi kan kose oss med mens vi ser Prison Break. Herlig kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at alt var bra! :klemmer: En sjenert liten en dere venter på, da? ;)

God helg! :kose:

Kanskje beibi'n er litt sjenert ja :fnise: Håper du får/har hatt ei fin helg du også :klemmer:

Var på shopping i går! :hoppe: Fant ut at det var en fordel å begynne innkjøpene til beibis'n nå, så det ikke blir så mye på slutten. Var en tur på Barnas hus og Reflex. Mye søtt og fint å se på! Kjøpte inn bilsete, Maxi cosi cabriofix med easyfix base. Betalte 2598 for begge deler, og det er vel ikke så verst? :klø: Hadde forventet å bruke 3000 jeg iallefall...

Fikk også sett litt på vogna vi har lyst på, Teutonia prestige. Den er jo sååå fin :) Er litt usikker på hva som er greiest å bruke av softbag, fashionbag eller Varioplus bærebag da. Fashionbagen er jo veldig fin på, men softbag er jo billigere og kanskje mer praktisk. Litt lunere også med tanke på at det er sånn trekk over den. Også kan man enkelt bare bære med seg hele bagen inn.

Lurer litt på hva folk bruker sammen med softbag da... Blir det plass til en voksipose/dunpose nedi der, eller bruker de bare lammeskinn og dyne? :klø: Siden vi sannsynligvis får beibi i februar er det jo ikke kaldt så veldig lenge, våren kommer jo fort. Ser ikke for meg at jeg kommer til å ut å gå så lange turer de første ukene uansett. Hadde vært greit å avvente innkjøp av voksipose/dunpose, og heller kanskje ønske seg det til dåpen. Voksi Urban var forresten veeeldig fin, så det er nok den som kommer til å havne på ønskelista. Enten svart eller turkis :)

Skulle egentlig på Ikea og handle Hensvik sprinkelseng i går også, men det rakk vi ikke. Men nå er vi iallefall i gang med innkjøpene, og det føles godt!

Måtte selvfølgelig handle litt mer klær til beibi'n i går også :sjenert: Kjøpte ei kjempefin veloursparkebukse i lysegrønt størrelse 56, to par matchende sokker og en topack body i hvitt størrelse 50. Litt usikker på hvor mye jeg skal kjøpe i størrelse 50, regner med det bare blir noen bodyer og noen sparkebukser. For alt jeg vet kan vi få en stooor beibi som hopper rett inn i 56!

Nå skal jeg spise litt frokost og hive meg rundt. Blir nok litt rydding, støvsuging og vasking i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye som skjer om dagene, har hatt fri fra jobb nesten hele uka. Men i morgen går jeg på arbeidshelg, og det blir sikkert slitsomt nok. Vil gjerne ha en mellomting, blir jo så rastløs av å gå hjemme hele tiden. Men samtidig tar det på å jobbe mange dager på rad...

Har vært ute og gått meg en liten tur nå, kjedelig å sitte inne når det er så fint vær. Sambo kommer vel hjem om noen timer, og da skal vi kose oss med fårikål fra i går :sikle:

Magen var forresten helt skjev i dag tidlig før jeg stod opp, morsomt! Tror beibis'n trives på venstresida av magen min, lå på akkurat samme plass når vi var på ul forrige gang også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sånn er jeg også - blir litt for sliten når jeg jobber masse, og kjeder meg når jeg ikke jobber. Det skal ikke være lett... ;)

Artig med skjev mage! :fnise: Men det er jo ikke så rart at de finner seg favorittsteder og -stillinger, det gjør vel vi også. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hehe, sånn er jeg også - blir litt for sliten når jeg jobber masse, og kjeder meg når jeg ikke jobber. Det skal ikke være lett... ;)

Blir aldri fornøyd uansett :fnise:

God helg :klem:

Takk for det :klemmer:

Da er arbeidshelgen endelig over, kjenner det tar på med tre vakter på rad gitt... Prøver å ta det med ro, og unngår tunge løft på jobben så langt det går an. Kjenner det fremdeles i venstre side etter noen timer på jobb, men det har ikke blitt noe verre den siste tiden. Håper det holder seg stabilt så jeg slipper sykmelding så tidlig, har planer om å jobbe i mange uker framover :)

Fri to dager på rad nå, blir en del sofasitting. Tenkte meg ut å gå en liten tur, men her høljer det selvfølgelig ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beibi'n har forresten vært litt roligere i magen de siste dagene, og det synes jeg ikke er så morsomt. Kjenner fremdeles dult nå og da, men det er sjeldnere og svakere. Regner med han/hun bare har snudd seg eller noe sånt, men håper sparkene tar seg opp igjen. Kjente det ganske godt etter frokost i dag da, så jeg er ikke sånn kjempebekymret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du kjenner litt liv kvar dag, så trur eg ikkje du treng å bekymra deg!

Det er først etter veke 30 at babyen min har blitt ordentlig aktiv inne i magen, og no er eg 34 veker på vei. Før det kjente eg gjerne berre nokre få spark i løpet av ein dag, i rolige periodar - mens andre gangar var babyen meir aktiv. Men det er først no etter veke 30, at eg kjenner masse liv mange gangar om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...