Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!


skogmusa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde litt på følelsen i går kveld. Gikk og la meg kl 22, og sa jeg skulle lade opp til fødselen i natt med et stort glis. Men ikke noe action. Men fikk meg en god natts søvn i det minste :) Vanligvis har jeg ikke fått sove før kl 2-3.

Tror forresten jeg må operere vekk noen ribben her. Det ER jo ikke plass! Magen går oppover!! (er 160cm høy, så jeg har ikke så lang mage)

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Magen min har gått ned! Når eg står, er det heilt hult og tomt øverst på magen! Eg er berre 162 sjølv, så eg har ikkje så lang mage å fordele ungen på, så ho må ligge godt nedi bekkenet.

Når eg sitter eller ligger har eg jo rompa heilt oppi brystene. Det hender eg våknar av at det svir i ribbeina, men om det er pga sparking eller berre dårlig plass veit eg ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har heller ikke hodet langt ned, magen går faktisk utenpå ribbeina en gnag i blant..

Jeg har vært på røsking, har to cm åpning og livmormunnen er helt avflatet og moden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min HAR glidd lengre ned. Men det blir mye sitting for tiden. Og da blir det DEN oppoverkulen :)

Er lei nå. 3 dager over termin!! Lengter etter å bli ordentlig kjent med bebisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min ligger langt nede nå. Legen måtte langt nedi trusa for å finne hodet på sist UL :fnise:. I tillegg kjenner jeg "headspin"-bevegelsene til babyen nede i bekkenet. Vet ikke om hodet er festet, i alle tilfelle løsnet det sikkert igjen i går da jeg dunket det inn i kjøkkenbenken :haar:. Stakkars lillebaby!

Det svir i ribbeina likevel, men jeg har også veldig kort overkropp, ikke mye boltreplass for lillesøster nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Han drev heftig headspin på lørdag. Det var så vondt at jeg trodde jeg skulle grine, og måtte google "rier" for å dobbeltsjekke at stikningene ikke var rier :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, de der headspingreiene er IKKE noe godt! Kan ikke huske at storesøster drev på sånn. Men lillebaby må bare spinne i vei, hvis det betyr at hun til slutt legger seg med ansiktet NED slik det er meningen man skal ligge... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*
Min har heller ikke hodet langt ned, magen går faktisk utenpå ribbeina en gnag i blant..

Uæ, går det an!? Det må vere vondt!

I tillegg kjenner jeg "headspin"-bevegelsene til babyen nede i bekkenet. Vet ikke om hodet er festet, i alle tilfelle løsnet det sikkert igjen i går da jeg dunket det inn i kjøkkenbenken :haar:. Stakkars lillebaby!

Uff, hørtes ikkje godt ut det med kjøkkenbenken, men enig i at det umulig kan ha gjort babyen noko.

Lurte på ein ting, siden du nevner det: kan hodet 'løsne' igjen etter at det er festa? Eller kor godt er det egentlig 'festa'?

Grunnen til at eg spør, er at hodet har vore festa ca sidan nyttår, og ho har heile tida lagt i samme stilling, med ryggen til venstre på magen min, utover.

Forrige veke var det voldsom romstrering, og på kontrollen forrige tirsdag sa jm at ho låg med ryggen til høgre. Det var forresten tydelig, for magen min stod ut på høgre side, heilt skeiv :fnise:

Nå kjenner eg føttene til høgre igjen, sånn som tidligare, men ingen rygg. Trur ho må ligge med ryggen mot min rygg, til venstre.

Men ho kan vel ikkje snu seg sånn rundtom dersom hodet er festa? Huffameg, ser jo for meg at ho sit fast med hovudet eg altså :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*
Huff. Han drev heftig headspin på lørdag.

Huff ja, de der headspingreiene er IKKE noe godt! Kan ikke huske at storesøster drev på sånn. Men lillebaby må bare spinne i vei, hvis det betyr at hun til slutt legger seg med ansiktet NED slik det er meningen man skal ligge... :fnise:

Der kom det jo svar på det eg lurte på, før eg var ferdig å spørre! Så sjølv om hovudet er festa kan det rotere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det løsner nok ikke igjen dersom det er festa. Men babyen kan spinne rundt på hodet om du forstår, Rundt sin egen akse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*
Nei, det løsner nok ikke igjen dersom det er festa. Men babyen kan spinne rundt på hodet om du forstår, Rundt sin egen akse.

Ok, det var bra :)

Eg har ikkje kjent noko til det, men det var i alle fall godt at det var sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om han snur seg rundt sånn veldig (når jeg tenker meg om), men han graver seg ihvertfall ned i bekkenet. Ryggen pleier å være ut mot magen på høyre side av navlen. Av og til litt mer mot siden (høyre), så tror ikke min roterer mer enn 90 grader frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest kaffedama

Jeg tror mageboern bedriver cheerleadingaktiviteter eller noe i den dur inni magen. Han heier sikkert på dere som har termin i disse dager. ;)

Jeg gikk 15 dager over tida før jeg blei igangsatt sist, veit at det ikke er noe gøy.

KOM UT, BABYER!!! :duskedame:

<<<VIBBER>>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby hadde festet hodet sitt den og når jeg var på siste kontroll nå så hadde den løsnet litt igjen.Så det går vist ann.Var vanlig på flergangsfødende vistnok sa jordmor.Gjett om jeg ble skuffet da :sukk:

Min baby driver og graver meg langt ned i tissen noen ganger kjennes det som.Utrolig vondt.Og beina stikker langt ut på høyre side av og til.Tror den har missforstått hvor utgangen er :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh - kom på en ting. Går ut fra at pappaer har rett til å være hjemme med sykt barn når mamma er i permisjon før fødsel...? Jeg blir vel ikke definert som "hjemme og frisk" nå? Hadde ikke hatt sjans om å underholde en toåring i 9 timer nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen min var hjemme med sykt barn en gang. Da lå moren hjemme med bekkenløsning. Men vet ikke hva reglene sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...