Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!


skogmusa

Anbefalte innlegg

Nææææh - alle vet at man har en egen mage til popcorn (og en til is også, men det er en annen sak), selv gravide! Og spesielt sånn :popcorn: som vi knasker på her - det har vi vel uendelig mye plass til :ler:.

Og dessertmage og sjokolademage. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Frida*
Uff ja, jeg skulle ønske jeg kunne ta meg litt sammen for kjæresten sin del. Jeg får på meg "vanlige klær", men er ikke flink til å bruke sminke når jeg går hjemme. Det er jo ikke mer enn litt mascara som skal til for å se litt mer fresh ut. Og når babyen kommer blir det sikkert enda mer tiltak! Det viktigste er vel å være bevisst på det, så man ikke glemmer helt at man er kjæreste også :)

Det er viktig å ordne seg litt innimellom, ikkje berre for kjæresten sin del, men for sin eigen del også. I allefall føler eg meg bedre når eg har fresha meg opp litt!

Derfor ordnar eg meg litt før sambo kjem heim frå jobb :sexy:

Det er jo et par her inne som har gjort dette før:

eg og sambo lurer veldig på om me kjem til å få noko form for 'forvarsel' før fødselen startar? Mensmurringar feks, eller hyppigare kynnarar? Eller kan riene berre komme uten forvarsel? Eller at vatnet går heilt plutselig, uten at ein har kjent noko anna tidligare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det v et du nok ikke før det skjer.. Noen går med åpningsrier lenge, og skjønner da at det er noe på gang, sterkere kynnere (vonde) Skikkelige mensmurringer kan være et tegn.

Du kan også få tegningsblødning, da vet du at noe snart skjer.

Hos meg gikk vannet som lyn fra klar himmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe action her heller. Rolig natt. Sov nesten hele natten, med bare 2-3 dopauser! :O

Jepp, viktig å pynte seg litt :)

Håper jeg vet når riene kommer. Husker ikke hvordan de var. Men leste at man ikke ville komme til å ta feil av rier og kynnere når det kom... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige fødsel begynte med så lette rier at det tok laaang tid før jeg turte å si til meg selv at det var rier. Det lignet på kynnere, men hadde en annen form. Jeg kalte dem for "sammentrekninger" en stund. Til slutt var det sånn "hva faen kan det ellers være?". Men når riene tar seg opp er man ikke i tvil ;).

Uansett om fødselen starter med vannavgang, blødning eller rier, tror jeg man skjønner hva som er på gang.... Hvis det begynner med lette rier, vil man tidsnok skjønne hva som er "the real thing". Tror det skal litt til at man er kommet ekstremt langt i fødselen uten å skjønne noen ting :).

Kunne tenke meg vannavgang denne gangen jeg, bare for å oppleve det også :). Men helst kontrollert vannavgang hjemme, da. Ikke i butikken, eller i senga, eller andre kjipe steder :fnise:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe action her heller... også jeg som hadde gjort meg klar med fødeflette og alt :fnise:

Var på fest hos søsteren min i går og der var det en som er flettespesialist, så jeg benyttet anledningen til å få en fin flette som sitter helt stramt rundt hodet og takler litt røff behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser helst at denne fødselen ikke starter med vannavgang.. Da blir det å legge seg ned og ringe ambulanse uansett hvor jeg måtte være.. Nei, denne gangen syns jeg at det skal starte med rier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men helst kontrollert vannavgang hjemme, da. Ikke i butikken, eller i senga, eller andre kjipe steder :fnise:.

....som minner meg om at jeg må legge en kladd i senga.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde vært gøy med noe action her snart, ja... Helst den jeg lager selv, kanskje ;):sjenert:

Men om Jade eller skogmusa eller hvem som helst andre skulle bestemme seg for å føde (kanskje unntatt deg, kaffedama...) hadde det vært kjempekoselig også!!! :jepp:

Enig i at det er viktig å pynte seg litt for hverandre og ikke ta hverandre for gitt! Også når man er gravid, og ikke minst når ungen har kommet. Det er ofte fristende å gå i joggebukse og uten sminke når man bare er med baby hele dagen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Takk for svar. Det vil jo ta ei stund frå vannavgang, blødning eller rier, til fødselen er ordentlig i gang, så eg får roe meg med det. Tenker berre på når eg må dra til sjukehuset (20 minutters biltur), og viss sambo ikkje er heime og sånn... Og nå er det veldig vinterføre her :sjenert:

Jaja, ikkje uroe seg unødig!

Det er jammen spennande her inne no, mange som er nær eller har passert termin, og er veldig fødeklare!

Sjølv er eg 38+2 i dag, 14 dagar til termin. Dvs i dag er eg innanfor termin! :hoppe::danse:

Håpar berre dette startar av seg sjølv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er viktig å pynte seg litt for hverandre og ikke ta hverandre for gitt! Også når man er gravid, og ikke minst når ungen har kommet. Det er ofte fristende å gå i joggebukse og uten sminke når man bare er med baby hele dagen... :sjenert:

Jeg er mer av den typen at jeg ikke fikser å se det blasse trynet mitt i speilet, så jeg MÅ sminke meg for å føle at dagen har startet. Bra for mannen, ihvertfall, men det er dessverre ikke for ham jeg gjør det... :sjenert: Jeg hadde ikke turt å hente posten engang uten sminke.

Det fins jo pene joggebukser, da :), så man trenger ikke å se sjuskete ut selv om man ikke kler seg opp.

Takk for svar. Det vil jo ta ei stund frå vannavgang, blødning eller rier, til fødselen er ordentlig i gang, så eg får roe meg med det. Tenker berre på når eg må dra til sjukehuset (20 minutters biltur), og viss sambo ikkje er heime og sånn... Og nå er det veldig vinterføre her :sjenert:

Selv de raskeste styrtfødslene tar fort et par timer fra begynnelse til slutt, så dere rekker nok frem. Men jeg skjønner godt bekymringen din, tenkte mye på det samme sist. Vi hadde veeeeldig god tid da, så jeg ser for meg at det blir masse tid denne gangen også. Men forhåpentligvis går det likevel fortere enn sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi...mulig jeg må innlede noe seriøs popcornspising her nå...

Her skjer det virkelig noe, og om det ikke roer seg, drar vi oss nok på sykehuset i løpet av nærmeste timen. Har hatt 11 veer siste timen og nå er de nede i 5-6 min mellom hver. Dette er fryktelig skummelt og spennende, samtidig som det er utrolig deilig om vi blir ferdige nå!!! :):):)

Håper alle får en god søndag, jeg skal oppdatere aimee så godt jeg klarer.

:klemmer: på alle dere som heier på meg :)

(Skriver det samme i både skravletråden og dagboken, for orker ikke skrive så mye nå... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...