Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!


skogmusa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UL-termin på fredag!! Gleder oss sånn til å se gutten vår, men hjelpe meg så jeg gruer meg til fødselen :) Bagen står klar, og kameraet er ladet. Men; Hjeeeeeeelp :O :)

Skulle forresten ønske at jeg hadde energi til å fylle fryseren med bakverk! :)

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL-termin på fredag!! Gleder oss sånn til å se gutten vår, men hjelpe meg så jeg gruer meg til fødselen :) Bagen står klar, og kameraet er ladet. Men; Hjeeeeeeelp :O :)

Skulle forresten ønske at jeg hadde energi til å fylle fryseren med bakverk! :)

Du og Smilefjes :)

Er skikkelig konkurranse på fredag da :popcorn:

Er nesten med på konkurransen jeg også... det er nemlig den datoen mannen har tippet at sønnen kommer på, og han er en god tipper :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvem gjør ikke det, men alternativet er verre.. Jeg vil ikke ha babyen i magen lenger enn jeg absolutt må, orker snart ikke mer.

Men, kan ikke si jeg gleder meg til de timene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Praktisk spørsmål til dere som har gjort dette før.

Når starter pappas to uker? Fra den dagen barnet er født, eller den dagen fødselen begynner?

Jeg mener, når riene mine starter eller vannet går, vil jeg jo at han skal være hjemme, og da må han ta seg fri fra jobben. Ble plutselig usikker her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAn kan ta de to ukene inntil to uker før fødselen, men da bruker han dem jo opp. Så dette bestemmer dere selv:) Min skal ikke ha to uker, han får ikke lønn, så her blir det bare en, men den starter når vannet går eller riene har kommet i gang.

Han må være tilbake på jobb senest to uker etter at du og babyen har kommet hjem fra sykehuset.

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Så de to ukene starter fra den dagen han begynner på dem (ehh... logisk), ikke den dagen babyen er ute.

Samboer får heldigvis lønn (fint å jobbe i staten). Jeg sa til han i dag tidlig at han kunne ta med den jobb-laptopen hjem snart, for da kan han jobbe hjemmefra den dagen fødselen starter. Det tar jo sikkert lang tid uansett, og da slipper han å begynne på permisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige er de som får lønn ja.. Vi har litt lite penger fremover, ble jo to uker uten jobb i jule, pluss den uka når babyen kommer. Ogs¨å er det så masse utgifter de neste mnd at det er til å bli kvalm av.. Nå kom nrk-lisensen også- noe så unyttig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige er de som får lønn ja.. Vi har litt lite penger fremover, ble jo to uker uten jobb i jule, pluss den uka når babyen kommer. Ogs¨å er det så masse utgifter de neste mnd at det er til å bli kvalm av.. Nå kom nrk-lisensen også- noe så unyttig..

Kjedelig å ha det trangt nå rett før babyen kommer. Skjønner han må jobbe da, to uker borte blir jo tross alt en del penger. Det er egentlig en skam at ikke alle arbeidsgivere er lovpålagt å gi fedre penger de første ukene!

Min samboer for også lønn, og det er flott. Hjemmejobbing i starten var et flott tips. :)

Ja, ikke sant. For så lenge samboer er tilgjengelig på mail og telefon, slipper han å ta ut permisjonsdagene. Vi skal i hvertfall prøve å gjøre en deal med sjefen hans om det. De er for øvrig veldig snille og medgjørlige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns også at det burde være likt for stat og privat. Men det er jammen bra at stat har noen fordeler også, de har ikke for mange..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sa til han i dag tidlig at han kunne ta med den jobb-laptopen hjem snart, for da kan han jobbe hjemmefra den dagen fødselen starter. Det tar jo sikkert lang tid uansett, og da slipper han å begynne på permisjonen.

Tror du han klarer å konsentrere seg da, mens du ligger og puster deg gjennom rier hvert tiende minutt ;)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Mannen får visst en uke med lønn og en uke uten. Eller det var det han trodde, han måtte sjekke opp. :ler:

Jeg vurderer å søke betalingsutsettelse på studielånet i februar, siden jeg pleier få lønn fra jobben den 12. (fikk siste 12. januar) og NAV betaler ut pengene 30. (får første NAV-utbetaling forhåpentligvis 30. feb). Har noen "ekstrapenger" i bakhånd men har ikke lyst til å bruke dem nå helt i starten av et år med 80% utbetalt... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns også at det burde være likt for stat og privat. Men det er jammen bra at stat har noen fordeler også, de har ikke for mange..

Det er helt sant. Både kjæresten og jeg jobber i staten og kunne sikkert tjent myyye mer om vi hadde tatt liknende jobber privat. Men, men. Jeg trives i staten, det er trygt og godt ;)

Tror du han klarer å konsentrere seg da, mens du ligger og puster deg gjennom rier hvert tiende minutt ;)?

:ler: Nei det tror jeg ikke! Men da er han i hvertfall offisielt på jobb mens jeg ligger der, hehe..

(...) og NAV betaler ut pengene 30. (får første NAV-utbetaling forhåpentligvis 30. feb). Har noen "ekstrapenger" i bakhånd men har ikke lyst til å bruke dem nå helt i starten av et år med 80% utbetalt... :klø:

Er det sånn at NAV har "lønningsdag" den 30 hver måned og at alle vi som har termin i februar får første utbetalig 30 feb? :klø: Jeg har ikke fått brev fra dem ennå og aner ikke hvordan det fungerer framover. (Har for øvrig ringt og fått bekreftet at alle papirer er inne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden vi starter permisjon i januar, så skal første være i januar. Det er det som står på arkene mine. Men dersom du ikke har fått svar ennå, kan det jo hende du ikke får noe før i februar. Det blir sikkert lenge å vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som føder eller? :popcorn:

Jeg gjør! :hoppe:

Hehe.. :fnise: Følte bare for å provosere dere ventende litt. :ler:

edit: Glemte å presisere at jeg bare tuller. :roll:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har gjort sitt beste for å sette det i gang, men inegnting.. Bare en kynner..

Så nå har jeg vært på butikken, kjøpt after eight og cola (+karamellpudding) og skal trøstespise..

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...