Gå til innhold

Mayes bryllupsplaner.

Kanutten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det blir bra :) Håper vi frå en fin suite da, når vi først skal legge så mye penger i det. :)

Må bare :hoppe: litt. 2 mnd igjen i dag. :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :strix:

Nå er ALL alkoholen i hus. Eller, nesten. Mangler bare til velkomstdrinker nå.

Ble bare ordentlige varer, og det synes jeg er kjekt. Hadde hjerte i halsen i dag når kjære var en tur over grensa. Men han ringte da han kom hjem, så nå er stua full. :)

:hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sukk:

Har vært litt lei meg de siste dagene.

Kjære skal ha sin bror som forlover. Han har ikke så mange kompiser,

men har invitert de tre han har mest kontakt med til middag.

I tillegg så har ikke kjøre så stor familie heller, så det blir ikke så mange i bryllupet der fra "hans" side.

Vi har invitert en del felles venner da, så det er ikke bare fra min familie som kommer.

Jeg sendte en meldig på facebook til kjæres forlover her en dag for å spørre om jeg kunne få vite dato for utdrikningslag, fordi det hadde vært dumt om de kom å hentet han og jeg hadde senvakt slik at gutten vår måtte være alene hjemme.

Synes egentlig ikke det var noe frekt å be om. Jeg sa samtidig at han gjerne måtte ta kontakt om han ville vite gjestelista til bryllupet, og hvem som var mest aktuell til å bli med i utdrikningslaget hans.

Så gikk det to dager, og tlf min ringer. Da er det en rasende svoger (altså bror til kjære) og kjefter meg huden full i den andre enden ???!

For at han følte seg presset til å si ja til å være forlover, at han syntes det ble falskt at vi skulle gifte oss fordi vi ikke har så mye kontakt med den broren samt faren til kjære. ( Dette fordi far er alkoholiker, og blir veldig stygg i fylla).

Han orket ikke tanken på at han skulle stå der i kirka å leke glad på sin brors vegne når han egentlig håpte at vi skulle gifte oss på tinghuset. ?

Skjønte ingenting jeg, satt der som ett spørsmålstegn. ..

Spurte han da, hva han mente jeg kunne gjøre med det, jeg ønsker jo heller ikke at det skal være dårlig kontakt med den siden av familien, men jeg føler ikke jeg kan tvinge meningene mine på noen heller...?

Jeg kommer fra en familie som er mye større og som har ett myye bedre forhold til hverandre enn hva disse kan drømme om, så jeg er jo ikke komfortabel med at ting er sånn jeg heller.

Nei da kunne han fortelle at alt var nok ikke perfekt i min familie heller, og det er jeg jo enig i. (Min far er også alkoholiker, og jeg har ikke så mye kontakt med han i dag). Men han hadde ikke noen formening om hva jeg kunne gjøre.

Så kom det til det med utdrikningslag. Jeg måtte bare ha det klart for meg at når han skulle arrangere utdrikningslag, så var det ikke aktuelt å invitere noen han ikke kjente (Altså som bror ikke kjente) Han skulle ha sine kompiser der, for det var jo han som skulle arrangere den festen. . .

Satt der igjen som ett spørsmålstegn jeg??!!..

Prøvde forsiktig å si at dette var jo en fest for kjære, og at det mest vanlige er jo om kompisene fra bryllupet iallefall ble invitert.

Da ropte han tilbake at han "Dreit vel faen i hva som var vanlig å gjøre"

Han taklet ikke å ha en haug med folk der som han ikke kjente. . .?

Jeg prøvde å forklare at det bare var tre stykker det var snakk om da, og da ble han litt roligere. For han hadde tenkt de skulle ut å kjøre gokart å så hjem til han for å drikke der resten av kvelden, og da taklet han ikke at det skulle være masse fremmede der..... Han skulle gjerne ønsket at han aldri hadde skrevet under på de papirene, så han spurte om jeg kunne ringe skatteetaten å få prøvingsattesten annulert. Jeg sa bare at det ikke var mulig jeg. . .

I tillegg fikk jeg forbud mot å si noe om dette til kjære, for han skulle ta det opp med han selv. Jeg har fortalt kjære litt av samtalen, men kan jo ikke si alt. han kommer til å bli så lei seg. Samtidig håper jeg broren holder kjeft om dette slik at han ikke ødelegger kjæres dag.

Huff... Nesten så jeg ikke har lyst til å gifte meg inn i den familien lengre. HAr faktisk vært på tanken å avlyse hele greia nå.

Vet at det er kjære jeg skal gifte meg med, men jeg får jo familien på kjøpet.

Jeg har iallefall bestemt meg for å beholde pikenavnet mitt.

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Maye :kose:

Dette var ikke hyggelig lesning, og jeg forstår frustrasjonen din :tristbla:

Du må bare prøve å fokusere på at det er din kjære du blir gift med, familien kan du alltids på en måte distansere deg litt i fra :Nikke:

Håper du finner tilbake gleden med bryllupet deres :hjerte:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Agnethe. :klemmer:

Trengte den klemmen akkurat nå. :)

Jeg vet du har rett, men det er ikke så lett å tenke sånn fornuftig akkurat nå.

Jeg kjenner at jeg har ikke noe interesse av å ha kontakt med de heller.

Vi har jo prøvd å inkludere de.

Vi inviterer de hit i alle høytider, men de takker sjeldent ja.

De kommer ikke en gang i bursdag til barna, så de prøver jo ikke å holde kontakten så mye de heller da.

I stedet for å komme inn når det er bursdag, legger de igjen en konvolutt i postkassa. Så jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre for å komme i bedre kontakt med de jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Agnethe. :klemmer:

Trengte den klemmen akkurat nå. :)

Jeg vet du har rett, men det er ikke så lett å tenke sånn fornuftig akkurat nå.

Jeg kjenner at jeg har ikke noe interesse av å ha kontakt med de heller.

Vi har jo prøvd å inkludere de.

Vi inviterer de hit i alle høytider, men de takker sjeldent ja.

De kommer ikke en gang i bursdag til barna, så de prøver jo ikke å holde kontakten så mye de heller da.

I stedet for å komme inn når det er bursdag, legger de igjen en konvolutt i postkassa. Så jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre for å komme i bedre kontakt med de jeg.

Du vet i allefall at det ikke står på deg, når det gjelder kontakt :jepp:

Bare fortsett og inviter dem, en dag kommer de, og det er sikkert ting blir verre hvis du slutter å be dem :)

Jeg er sikker på at du kommer til å finne gleden med planleggingen igjen.

Og en :klemmer: trenger vi alle i blant :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Dinemor. :klemmer: Omtanken varmer. :)

Det verste er at jeg ikke skjønner hvor alt sinnet kommer fra og hvor det med tinghuset heller. Vi har ALDRI snakket om å gifte oss på tinghuset.

Det har aldri vært ett tema, så skjønner ikke hvorfor vi skulle gjøre det for hans skyld liksom.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så trist :klemmer:

Vet ikke hva jeg skal si, men jeg synes i alle fall at du har taklet det veldig bra. Du fortsetter å be dem, du forsøker å hjelpe hans bror i forloverrollen.. jeg blir veldig imponert over deg.

Og jeg skjønner hvordan du tenker når det kommer til å gifte seg inn en familie, men du trenger jo egentlig ikke å forholde deg hverken mer eller mindre til hans familie selv om dere gifter dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, tusen takk Plingo. Ordene varmer. :klemmer:

Måtte bare fortelle greia til kjære tidligere i kveld jeg, han ble mildt sagt sint. Han skjønner ikke hvorfor broren er ute etter meg. Han mente han kunne ta det opp med han om det var noe. Og det er jeg enig i.

Og du har så rett i det at jeg ikke trenger å ha noe mere kontankt enn før med de etter bryllupet. men kjære forsto at jeg ikke ønsker å ta hans navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har prøvingsattesten kommet i posten, så da har iallfall ikke bror til kjære ringt å trukket tilbake sin signatur. :tommelsmil: Var litt nervøs ei stund for akkurat det.

Men da ser det ut til at ting skal gå i orden.

Kjolene til forlover og datteren til kjære har kommet også, så nå gjenstår bare å se om de passer. :) Forloveren min kommer i kveld og skal prøve sin.

( Det er ikke jeg som har bestemt at hun skal ha ny kjole altså, det var noe hun ville selv, og hun har selv bestemt hvordan den skal være og hvilken farve osv. Men jeg gleder meg til se den på henne uansett da. :):hoppe:

Jobber litt med bordkartet for tiden, men det er litt vanskelig å få kabalen til å gå opp ennå, fordi det er så mange som ikke har svart. Rart det der at folk venter til siste dagen liksom. Ja jeg er litt tidlig ute da, for fristen er ikke før 1 juli, men folk vet vel nå om de kommer eller ikke vel? Er vel ikke så mye annet å gjøre enn å vente.

Jeg leste på bryllupsklar.dk her en dag om en del som har ordnet en "papireske" med blomsterfrø i. Slik at de kan sette disse i jorda, å tenke på dagen når blomstene kommer opp. Jeg likte egentlig den ideen jeg, så nå har jeg lagd ferdig en sånn mal på dataen, og så skal jeg ut å kjøpe blomsterfrø og ark å lage sånne. Har ikke sett noen har gjort sånn før her, så gøy å overraske med noe nytt. :)

Edit*

Legger til her at kaffeserviettene har kommet, og jeg ble veldig fornøyd. :hjertesmil: ebay

Endret av Maye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få :hoppe: for prøvingsattest og kaffeservietter :nigo:

Likte godt den tanken på å så frø, skikkelig romantisk :rødme:

Det var ikke noe kjekt å lese om svogeren din, jeg forstår godt at du nesten ville avlyse. Det var godt å lese at du ihvertfall har din kjære på din side :kose:

Jeg er sikker på at det ordner seg tilslutt, og at du og din kjære får et flott liv sammen som ektepar :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så trist og slitsomt med svogeren din. :troest: Håpløs oppførsel. Håper dere ikke lar dette ødelegge altfor mye for dere i forhold til bryllupet og planleggingen. Det kommer nok til å bli en veldig fin dag. :) Og heldigvis gifter du deg bare med din kjære, og ikke resten av familien. Det er jo litt leit at de ikke vil ha noe særlig kontakt, men oppfører de seg sånn er det kanskje like greit. :sjenert:

Vil hvertfall gi deg en god :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få :hoppe: for prøvingsattest og kaffeservietter :nigo:

Likte godt den tanken på å så frø, skikkelig romantisk :rødme:

De ble ikke så dumme de blomsterfrøpakkene. Jeg ble egentlig veldig fornøyd selv også. :) Nå gjenstår bare å finne ut hvor de passer på bordet. :)

Det var ikke noe kjekt å lese om svogeren din, jeg forstår godt at du nesten ville avlyse. Det var godt å lese at du ihvertfall har din kjære på din side :kose:

Jeg er sikker på at det ordner seg tilslutt, og at du og din kjære får et flott liv sammen som ektepar :klem:

Takk for varmende ord. Jeg må innrømme at han har greid å ødelegge litt av gleden. Nå bekymerer jeg meg for om han kommer i det hele tatt. Prøvde å sende han en hyggelig melding tidligere i kveld,men har ikke fått noe svar. Spurte dama hans på facebook om han fremdeles var sint på meg, men det hadde hun ikke hørt om, og så ville hun ikke blande seg sa hun og logga av.. :sukk:

Huff, så trist og slitsomt med svogeren din. :troest: Håpløs oppførsel. Håper dere ikke lar dette ødelegge altfor mye for dere i forhold til bryllupet og planleggingen. Det kommer nok til å bli en veldig fin dag. :) Og heldigvis gifter du deg bare med din kjære, og ikke resten av familien. Det er jo litt leit at de ikke vil ha noe særlig kontakt, men oppfører de seg sånn er det kanskje like greit. :sjenert:

Vil hvertfall gi deg en god :klem:

Takk for trøsten :) Godt jeg har dere her. Jeg synes det er leit at de ikke vil ha kontakt jeg også, for de er så få, og jeg er så vant med at familie støtter opp for hverandre. Men helt ærlig så er det ikke det store tapet for min del da. Men verre for kjære, det vet jeg.

:klem:

Jeg stikker også innom med en :klem:

Tusen takk Twisted. :klem: varmet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at det skal være sånn... :sukk: Håper ikke han klarer å ødelegge dagen deres! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...