Gå til innhold

Mayes bryllupsplaner.


Kanutten

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Heihei.

Her er jeg. :vinke:

Beklager at jeg er treg, men her har det skjedd så mye, at jeg ikke har orket å sette meg ned for å skrive lange avhandlinger. :)

Men.... Her er referat fra dagen: :bryllup:

Våknet tidlig lørdag morgen, og ordnet håret til kjæres datter, før jeg tok en dusj, og la alt i bilen som skulle være med hos frisøren.

Det var vel ikke til å legge under en stol at natta før hadde det vært lite søvn, så jeg var glad for at jeg ikke skulle grytidlig oppe.

Da jeg var ferdig med håret, var det opp til hun som skulle sminke meg, og jeg ble sååå fornøyd med sminken. Da det var unnagjort, gikk jeg ned i kjelleren på frisørsalongen igjen. Vi hadde den for oss selv, og det var veldig godt egentlig.

Forloveren min ble så superfin på håret hun også.

Så der satt vi da, å koste oss med litt champagne, før gudfaren min som var mere enn litt nervøs kom. Han var så stressa stakkar. visste ikke helt hvor han skulle se, eller hva han skulle holde i. Men forloveren min fiksa opp ett glass med champis til han også, og det tror jeg hjalp.

Kjære hadde vært en tur i sentrum å hentet buketten min, og den var så utroooolig nydelig :hoppe:

Så var det tid for å ta på kjolen, og da kjente jeg at nervene begynte å komme. Følte ikke jeg hadde kontroll på noe plutselig, og svetta så ansiktet var helt glinsete, men fikk roa meg ned litt, og sminkedama kom ned og la på ett nytt lag med pudder, så var vi klare for avreise...

Den gule Buicken sto blankpolert utenfor kirka, og jeg følte meg nesten kongelig da jeg satte meg i bilen på vei til kirka.

Heldigvis kikket sola frem, så vi kjørte med taket nede. :reise:

Da vi sto å venta på at kirkedørene skulle åpne seg, var jeg egentlig helt rolig, men ble superstressa etter at dørene var åpne, og vi skulle begynne å gå. Jeg trampa nemmelig på kjolen min det første steget, og da begynte jeg å famle noe veldig før jeg fikk tak i den, slik at vi kunne gå inn. Gudfar stakkar ble kjempenervøs av det, emn vi kom nå oss opp på ett vis.

Vielsen var helt nydelig. Jeg var så rørt, og jeg greide ikke å stoppe å grine. Kjære var så flott, og alle gjestene var så fine, og det var mange folk i kirka.

Kusinen min og mannen hennes sang to nydelige sanger, og alt var bare fryd.

Hun var så flott der hun sto, med mage som skjulte tvillinger. jeg har ikke truffet henne siden hun ble gravid, så det var flott å se hvor lykkelig hun så ut. :)

Da vi kom ut på kirketrappa, var det de oblogatoriske bildene som skulle tas, før vi dro til erkebispegården for å ta bilder der. Det gikk fort og greit unna. Etterpå dro vi til kirkegården hvor mamman til kjøre er begravd og la ned buketten som kjæres datter hadde i kirka. Der var kjære kjemperørt, og det var litt godt å få den tiden på kirkegården litt for oss selv, før vi dro til lokalet.

Der ventet gjestene ved plassene sine, og vi fikk trampeklapp på vei der vi skulle sitte. Middagen var bare nydelig, og alt var perfekt der.:spise:

Vi fikk noen flott taler, og kjære reiste seg og holdt sitt livs første tale, og jeg var fram med lommetørkledene igjen. vet ikke hvor mange pakker med slike papirtørkleder jeg brukte i løpet av dagen. Forloverern min hadde handlet inn en stor pakke, og det var ikke så dumt. Ære være henne. :)

Vi var ganske effektive med middagen, så vi hadde ei stund til kaffegjestene kom, men været var så flott og det så ut til at de fleste koste seg.

Kakebordet kom fram og jeg var ganske fornøyd med bryllupskaken. Selv om ikke alle de andre kakene ble så fine, men vi fikk matet hverandre, og fikk oss en cognac og likør ved siden av, så alt ble bra.

Det var flere som ville holde tale ved kaffen, og jeg holdt på å le meg ihjel da en barndomsvenninne holdt talen sin. det var så gøy. Alt hun hadde husket på fra vi var barn og fram til i dag. :rodme:

Etter kakene, ble det ryddet fram dansegulv, og kjære debuterte for andre gang den dagen med brudevals. Vi hadde ikke fått øvd en gang, men det gikk så bra. Skulle tro han ikke hadde gjort annet. Det ga en god følelse å høre min grandonkel spille trønderbrura på trekkspill.

Soddet til nattmat var en stor hit, og det var godt med varm suppe utpå natta.

Dagen gikk så alt for fort, og følte jeg ikke fikk pratet med alle, men jeg prøvde å nå alle sammen før vi stakk av til Britannia i 3 tiden. Da vi kom dit, var vi så slitne at vi sovna før hodet hadde truffet puta, men vi våknet igjen ganske tidlig, og fikk pratet en del om den store dagen før vi sto opp.

De siste hadde dratt hjem halv 6, og jammen meg greide de fleste å dukke opp i

huset dagen etterpå også, for å spise rester og få sagt ordentlig farvel.

Det var en så vellykket dag. Akkurat som vi ville ha den.

Rart å tenke på at den er over.

Det var deilig å ha ei uke fri etterpå, for å komme i orden, sette på plass alt vi hadde fått, og bare roe ned.

Etter det har det vært ganske heavy her. Det har vært så mye sykdom på jobb, og det merkes på helsa akkurat nå. 18 dager på jobb i strekk blir litt mye i lengden.

Har stort sett bare sovet etter jobb jeg, men håper det bedrer seg nå.

Kan legge inn noen bilder på gruppa vår om det er noen som ikke har sett, og ønsker å se. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre du lever! ;)

Hørtes ut som en flott bryllupsdag!!

Koslig med uventede taler med artig innhold :fnise:

Jeg har veldig lyst til å se flere bilder! :jepp:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med referat! Koselig å lese at dagen levde opp til forventningene! :rødme:

Håper du ikke trenger å jobbe like mye fremover, det hørtes veldig slitsomt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg også Mazilla, kjenner at det er for mye jobbing akkurat nå.

Har forresten fått fotografbildene, men jeg er kjempeskuffa. Er ikke så mange bildene det går å bruke. :( Nesten alle bildene som er der er slike kyssebilder, så bare bakhodet til kjære vises. Vi har ikke vært på sånn visningstime ennå, men håper å få bestilt snart.

Brud alene bildet, er kun fra midjen og opp, så hverken kjole eller bukett vises.

Jeg er ikke glad i å klage jeg, men føler jeg må det når vi overhodet ikke er fornøyde og vi betalte så masse for hele greia. Kjenner nesten at jeg er på gråten av fortvilelse når jeg ser i albumen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forresten fått fotografbildene, men jeg er kjempeskuffa. Er ikke så mange bildene det går å bruke. :( Nesten alle bildene som er der er slike kyssebilder, så bare bakhodet til kjære vises. Vi har ikke vært på sånn visningstime ennå, men håper å få bestilt snart.

Brud alene bildet, er kun fra midjen og opp, så hverken kjole eller bukett vises.

Jeg er ikke glad i å klage jeg, men føler jeg må det når vi overhodet ikke er fornøyde og vi betalte så masse for hele greia. Kjenner nesten at jeg er på gråten av fortvilelse når jeg ser i albumen.

så utrolig trist. og rart ikke minst. vi brukte jo samme firma og vi var veldig fornøyd med våre..

synes du skal si i fra. jeg heier på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kjedelig ja, men håpet ligger jo i at de andre bildene de har tatt er bedre. :)

Åh, glemte å skrive en trist ting i går.

Om de som sang i kirka. De fikk to nydelig gutter for litt over ei uke siden, de kom tre mnd før de skulle, og var så pittesmå. Ca 500 gram. Desverre sovna den minste inn etter bare noen få dager, og nå har den andre lille gutten gitt opp kampen også. Det er så trist, så trist. :cry:

Endret av Maye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... så trist å høre om de bitte små :trist:

Skikkelig leit dette med fotografen også! :tristbla: Krysser fingrene for at de har flere bilder som dere kan bruke!! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må først få :strix: for at dere hadde en like fantastisk bryllupsdag som dere drømte om. :rødme:

Leit at ikke fotografbildene ble som forventet, men det er sikkert mange andre som har tatt fine bilder. :)

Det med de to små var forferdelig trist. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...