Vimsevips Skrevet 31. mai 2004 Forfatter #121 Del Skrevet 31. mai 2004 It is now mandag 31.05.2004 at 19:35:59 Event: Bryllup Scheduled For 07.08.2004 13:50 2 months 6 days 18 hours 14 minutes 1 second or 9 weekends or 68 days or 1 626 hours (1 084 waking hours) or 97 574 minutes or 5 854 440 seconds Heldigvis er det fortsatt litt over 2 måneder igjen, men kunne godt tenkt meg å ha hatt litt flere ting i boks akkurat nå, ja.. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 1. juni 2004 Forfatter #122 Del Skrevet 1. juni 2004 Da er musikk fikset Ellers er jeg en "liten smule" irritert i dag :-x :evil: :-x :evil: I går var jeg kjempe flink og fikk gjort masse skrivearbeid, hele 14 sider. Så kom jeg på jobb idag, og skal skrive det ut, så viser det seg at det er virus på disketten :evil: Og at det nå bare er igjen 1 side, så nå må jeg skrive alt på nytt Vel, jeg får gå tilbake til skrivearbeidet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 1. juni 2004 Forfatter #123 Del Skrevet 1. juni 2004 Nå legger jeg meg, er ferdig med 3 sider, så jeg får prøve å skrive 4 til før jobb i morgen. De 7 sidene er viktigst, og må være ferdig til i morgen.. Ikke alltid like greit å skrive disse barnebrevene.. It is now onsdag 02.06.2004 at 00:16:30 Event: Bryllup Scheduled For 07.08.2004 13:50 2 months 5 days 13 hours 33 minutes 30 seconds or 9 weekends or 66 days or 1 597 hours (1 065 waking hours) or 95 853 minutes or 5 751 209 seconds Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 5. juni 2004 Forfatter #124 Del Skrevet 5. juni 2004 Nå har vi kjøpt ny dress til Ordensmannen. Han kommer til å bli så fin ! Også fikk han ny skjorte med litt mønster i det kvite stoffet, og et herlig mørkt slips, ja, også svarte sokker da Tror det vil bli besre med denne skjortaenn en helt glatt en, da jakka ikke kommer til å være på mer enn når det er høyst "nødvendig." Han er varmblodet av seg, og har så lenge jeg har kjent ham ikke hatt en eneste langarma genser :o Langarma skjorter har han noen av, men de er kun til pent, eller på jobb om vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 6. juni 2004 Forfatter #125 Del Skrevet 6. juni 2004 I dag har 6 til bekreftet at de kommer, og 1 har måttet si nei. Så nå er vi oppe i 56 JA og 5 NEI, så da kommer over halvparten Håper bare at de resterende stort sett sier JA, og ikke NEI. Det er 14 dager igjen til svarfristen, så da bør det komme en del svar de neste to ukene :oops: KJEMPE FLAUSE! :oops: Ene søskenbarnet til Ordensmannen har ikke mottatt innbydelsen :o Og det fant vi ikke ut før i dag, på den annen side ville det vært flauere om vi fant ut av det når vi ringte de som ikke hadde svart innen svarfristen.. Uansett er foreldrene våre satt i sving for å finne ut om det er flere der ute som ikke har mottatt innbydelsen.. :oops: Vi har nå avtalt møte med fotografen den 24. juni. Det gleder jeg meg til. Det blir spennende å høre forslagene hennes, og hva hun har å si om våre. Og nå er det 2mnd og 1 dag igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 10. juni 2004 Forfatter #126 Del Skrevet 10. juni 2004 De siste dagene har 5 takket NEI Samtidig har 9 takket JA JA Plan fremover: Fredag: Reise til Skjåk Lørdag: Utdrikkingslaget mitt Søndag: Reise hjem igjen Mandag: møte med feststedet Snakke med konditoren vår Tirsdag: Snakke med solisten Onsdag: dugnad møte med sermonimesteren Torsdag: Sommeravslutning i bhg til Vesla (grilling) dugnad Fredag: Slappe av Lørdag: mamma kommer,- vi begynner å sy kjole Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 14. juni 2004 Forfatter #127 Del Skrevet 14. juni 2004 Da var jeg drukket ut. Fredag tok jeg fly til Gardemoen rett etter jobb. Der sto søstra mi og ventet på meg. Vi kjøpte oss litt mat og ventet på resten av gjengen. De ringte etter 20min, da hgla det så kraftig at de ikke så noe, så de hadde måttet stoppe til det ga seg :o Etter å ha kjørt en stund ble vi sultne og stoppet på Hamar for å spise, her hadde vi noen ordentlig gode steinbitkaker, og fikk strekt på beina. Og det var godt, for vi satt 3 stykker i baksete. Så kjørte vi enda en lang stund og til slutt kom vi til Besstrond Sæter, hvor vi skulle bo. Her fikk vi bo i leilighetene i 2. etg på låven. Og etter at vi hadde kommet i orden fortsatte praten ut i de små timer, med minimalt av alkohol. Lørdag dro vi ned til NWR-Norwegian Wildlife & Rafting A/Si 9tida om morgenen. Nå skulle vi rafte Sommerfuglene i magen ble flere jo nærmere vi kom, men vi var fast bestemt på å være med alle 5. Med våtdrakter på ble ikke vannet alt for kaldt, og i en stille krok av elva hoppet vi uti alle sammen. Like greit å kjenne vannet på kroppen med en gang Turen nedover elva bar preg av at vi ikke var helt samstemte, men det gikk tålig greit. I hjvertfall helt til vi skulle prøve å surfe på en bølge.. Da gikk det dårlig. Søstra mi og jeg holdt begge på å dette ut. Søster`n kom seg opp i båten igjen, det gjorde ikke jeg.. I tillegg tok den ene venninna mi et elegant svalestup ut av båten rett etter at jeg datt ut. Så da seilte vi to litt nedover elva, og kjente på de veldige kreftene før vi svømte inn i ei bakevje, slik at de andre kunne plukke oss opp. Så litt action fikk vi, men ikke av det alvorlige slaget, heldigvis. Etter lunsj byttet vi litt om på plassene i båten, det hjalp veldig på samstemtheten vår, og denne gangen klarte vi å surfe Kjempe GØY, og en utrolig kjekke tur ned Sjoa :D Våte, litt kalde og god slitne skiftet vi klær før vi satte oss på bussen tilbake til utgangspunktet. Så bar det tilbake til Besstrond, hvor vi fikk servert en riktig god fjellaure til middag, og vaniljeis m/ varme bjørnebær til dessert. Så startet utdrikkingen, og etter en god del å drikke skulle jeg klemme på presanger, og gjette hva det var og hvem det var fra, før de var åpnet. Det var ikke lett, så da ble det enda mer å drikke. Så var det å åpne presangene, og så gjette historien og hvem det var fra. Og, ja, det ble enda mer å drikke da også. Vi koste oss, og enkelte av oss drakk til langt på natt. Og jeg ble drukket ut til gagns.. Søndagen dro vi hjemover, jeg sov mesteparten av turen, og våknet på Gardemoen i god form, til glede for alle i bilen og trolig alle på flyet også.. På Gardemoen var det selvfølgelig problemer med innsjekkinga, så bagasjen min fikk jeg ikke før i dag :-? Det viktigste er allikevel at vi hadde det kjempe kjekt i helga, og at vi tenkte rafting hadde vært kult i neste utdrikkingslag også Oj, dette ble langt.. Ja, ja,- GOD NATT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunshine-t Skrevet 14. juni 2004 #128 Del Skrevet 14. juni 2004 Dette hørtes jo skikkelig kjekt ut!! Du fikk den en ordentlig kjekke tur :D Syntes jeg hører nivået ditt på låven.. *Ler masse* Heheh!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 15. juni 2004 Forfatter #129 Del Skrevet 15. juni 2004 Tusen takk for hilsen, Sunshine-T! Da har vi 75 gjester som har takket JA, It is now tirsdag 15.06.2004 at 21:40:04 Event: Bryllup Scheduled For 07.08.2004 13:50 1 month 21 days 16 hours 9 minutes 56 seconds or 7 weekends or 53 days or 1 264 hours (843 waking hours) or 75 849 minutes or 4 550 995 seconds Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Tiili¤ Skrevet 16. juni 2004 #130 Del Skrevet 16. juni 2004 Heisann, kommer innom en tur med en hilsen! Utdrikkingslaget ditt hørtes kjempemorsomt ut!! Nå har du bare 1,5 mnd igjen, det går jo så kjempefort den siste tiden! Klem fra Heidi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 17. juni 2004 Forfatter #131 Del Skrevet 17. juni 2004 Så koselig at du har lagt igjen hilsen Tiili Tusen takk !! Lagde denne oversikten for ei uke siden,så da er det vel på tide å kommentere den litt.. Plan fremover: Fredag: Reise til Skjåk Lørdag: Utdrikkingslaget mitt Søndag: Reise hjem igjen Mandag: møte med feststedet Snakke med konditoren vår Tirsdag: Snakke med solisten Onsdag: dugnad møte med sermonimesteren Torsdag: Sommeravslutning i bhg til Vesla (grilling) dugnad Fredag: Slappe av Lørdag: mamma kommer,- vi begynner å sy kjole Utdrikkingslaget har jeg jo alt skrevet referat fra, så det skriver jeg ikke noe mer om nå. Annet enn at det var kjempe GØY Så var det altså: Mandag: møte med feststedet Snakke med konditoren vår Vi ble enige om den endelige menyen: *kremet skogsoppsuppe *helstekt ytrefilet av okse *pappas spesial Så ble vi enige om å ikke ha duk på bordene. Det er skikkelig fine tømmerbord. I tilleg har vi lagt oss på en linje der i bruker mye naturmateriale, så da passer det. Vi skal ha lys og servietter i mørkeblått. Vi så også på bordplanen, slik at vi kan begynne å plassere gjestene ved bordet. Konditoren vår skal lage tre ttradisjonelle marsipankaker. Den øverste vil være fylt med jordbær, den midterste med bringebær og den nederste med aprikos. Kunne selv ha tenkt med bringebær i den øverste, for det er så godt. Problemet er bare det at Ordensmannen blir nummen og litt hoven på tunga av bringebær Aprikosen nederst har jeg ingen intensjon om å smake på, liker det ikke i det hele tatt..Svigermor derimot elsker det, og noe ho liker må ho få i dette bryllupet Så langt har vi forkastet alle sermoni, middag, blomster, farge og bordkort forslag hun har kommet med, i tillegg til enkelte kakeideer og ønske om proff toastmaster Dette blir nemlig vårt bryllupet, og ikke noen andre sitt. Og hvem ville hatt kaker de var allergiske mot i bryllupet sitt? Hmm,- dette ble langt. Fortsetter rapporten i morgen jeg ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 18. juni 2004 Forfatter #132 Del Skrevet 18. juni 2004 Selvsagt ringte to av mammas viktigste kunder i dag. De ville ha et møte på tirsdag. Så ho kommer ikke før det, så da blir det heller ikke noe kjolesying før det :-? Ho mener vi fortsatt har god tid :o Selv er jeg ikke helt sikker.. Sermonien er nå ferdig planlagt: *Flott musikk når pappa og jeg kommer. *Solist: "Tir n´a noir" *tale *rose til hver av svigerforeldrene våre *ring påsettelse *"Champagnegaloppen" *Det blir servert champagne Ca 30 min tar sermonien, og vi tror den blir kjempe FLOTT Gleder oss mye nå! It is now fredag 18.06.2004 at 17:55:17 Event: Bryllup Scheduled For 07.08.2004 13:50 1 month 18 days 19 hours 54 minutes 43 secondsor 7 weekends or 50 days or 1 195 hours (797 waking hours) or 71 754 minutes or 4 305 282 seconds Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 18. juni 2004 Forfatter #133 Del Skrevet 18. juni 2004 Hva gjenstår liste: -Sy brudekjolen, er i gang, men har et stykke igjen.. -sko og strømper til meg -få noen til å sy kjole til Vesla, -skal vi ha nattmat ? -ordne papirene, leveres på mandag -blomster til bordene Og det er 50 dager igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #134 Del Skrevet 20. juni 2004 Svigerinna mi har begynt å mase igjen :evil: "Kan ikke min barn være brudepiker -svenner, sammen med Vesla. De har så lyst! De eldste husker jo ikke at de var for oss, og da synes jeg de bør være for dere, slik at de husker den ene gangen i det minste." Osv, osv. Nå har vi tatt det opp med henne flere ganger at det er uaktuelt, så denne gangen prøver vi å ignorere det. Noen som har andre gode forslag ? -De tas imot med TAKK Blir vel egentlig like provosert fordi de 2 yngste ikke er invitert og ved å holde på slik, sier hun jo at de burde vært det. Hun mener det ikke ville vært noe problem under middagen med alle 4 der. Og da tenker jeg jeg:"JO, med bare en blir det trøbbel." For de eier jo ikke takt og ter seg likt hjemme og borte i fine selskaper. Noe jeg synes er helt uholdbart av barn på 6 og 8 år, som de to eldste er. Disse to er i grunnen de gjestene vi har hatt flest diskusjoner om, men de to yngste var vi i hvertfall skjønt enige om at måtte bli hjemme. Aldri i verden at foreldrene ville klart alle 4, de har som sagt trøbbel nok med de to eldste. Å, det var godt å få ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #135 Del Skrevet 20. juni 2004 It is now søndag 20.06.2004 at 23:30:32 Event: Bryllup Scheduled For 07.08.2004 13:50 1 month 16 days 14 hours 19 minutes 28 seconds or 6 weekends or 48 days or 1 142 hours (761 waking hours) or 68 539 minutes or 4 112 367 seconds Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #136 Del Skrevet 21. juni 2004 I dag har vi levert papirene. Tok litt tid når vi måtte sende dem til forloverne våre, men etter litt mas og gnål fra oss kom de i posten på lørdagen Hadde på forhånd blitt forespeilt å måtte vente noen dager på fødsselsattestene våre, men her fikk vi alle 3 i hånda med en gang Og det synes jeg er effektivt og god service, Takk til Folkeregisteret Så da er altså enda en ting gjort. Vi har henta ringene våre i dag også. De ble knallfine! Ordensmannen ble selvsagt igjen mint om "resirkuleringen" sin i fjor, men likte den nye ringen så godt at det ikke gjorde noe JO, også har jeg avtalt prøvetime for meg fredag 30. juli klokka 10:00. Gleder meg kjempe mye til det. Er fortsatt litt usikker på hvordan jeg skal ha håret.. Og så mente Ordensmannen at Vesla måtte bli klipt hos frisør i anledning bryllupet, så da bestilte jeg time til henne samtidig. Tok 20. juli jeg, det er bursdagen hennes, så da blir ho fin til den også. I tillegg er det da bare 18 dager igjen, så ho vil fortsatt være fin 7.august Så i dag har vi faktisk fått gjort en del Og onsdag begynner vi på kjolen, og torsdag skal vi snakke med fotografen,- dette kan bli en svært produktiv uke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 27. juni 2004 Forfatter #137 Del Skrevet 27. juni 2004 Da var jeg kommet hjem igjen. Har vært en tur på Østlandet i helga. Så nå er vi (mamma og jeg) endelig enige om halsutringingen. Det viste seg så klart at vi egentlig hadde vært enige hele tida :oops: Ellers har vi fått klipt stoffet, så nå er egentlig svært lite som kan forandres på. Gleder meg kjempe masse til å sette igang, for nå er det bare 5 lørdager igjen.. Søster`n og jeg kjøpte disse skoa på lørdag. De var utrolig gode å gå i, særlig etter at jeg fikk en halvsåle uti.. Vi ble også enige om at det blir best uten smykke i halsen. Kjolen skal ha et bredt broderi langs halslinningen, og da blir det finest uten noe mer der. Så tenkte jeg på noen små perler i ørene og perler eller blomster, kanskje en kombinasjon(?) i håret. Tror i grunnen det blir pent jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 27. juni 2004 Forfatter #138 Del Skrevet 27. juni 2004 07.08.2004 Event: Bryllup Scheduled For 07.08.2004 13:50 1 month 9 days 14 hours 19 minutes 16 seconds or 5 weekends or 41 days or 974 hours (649 waking hours) or 58 459 minutes or 3 507 555 seconds Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 30. juni 2004 Forfatter #139 Del Skrevet 30. juni 2004 Så ringte svigermor i kveld, og da var det selvfølgelig naturlig å snakke om gaver.. Og selvsagt hva de forskjellige har kjøpt til oss :-x Har sagt til henne i klartekst at vi liker overraskelser, og helst ikke vil vite hva vi får på forhånd. Dessverre har det ikke gått inn denne gangen heller, men den dagen ho forteller Vesla hva ho skal få i bursdag/julegave da bør det gå inn etterpå Så langt vet vi at vi får: *damaskduk (mest sansynlig linduk, svigers er ikke så god på slikt..) *trearma lysestake i sølv *10 asjetter i "Gray Pearl" fra Villeroy & Boch *2 store ovale fat i samme serie *1 stort rundt fat i samme serie *1 salatbolle i servise vårt *2 kaffekopper m/ asjett i "Gray Pearl" Ho snakka noe om bestikk også, men da klarte jeg endelig å lukke øra. Er fryktelig nysgjerrig, men skulle allikevel ønske jeg hadde klart å lukke dem før.. Det er aldri GØY på julaften, om gaven er åpnet fra før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 1. juli 2004 Forfatter #140 Del Skrevet 1. juli 2004 Da var antrekket til Ordensmannen så godt som i havn. Kjøpte sko i dag, så nå mangler han bare belte, og evt et sånt lommeplagg. Skal man ha det til dress tro? Vesla sin kjole er begynt på, så den regner jeg med å være ferdig med til bursdagen hennes, den 20. Ja, også trenger ho selvsagt sko, får prøve å fikse det til uka. Strømper og strømpebukse er innkjøpt allerede, og hårbånd håper jeg å få laget av kjolestoffet. Til meg selv er det nå bare Kjolen som gjenstår. Den er nå begynt på, og alt ser ut til å bli ferdig i relativt god tid før dagen er der. Men i hvor god tid tørr jeg ikke si noe om.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg