Gå til innhold

Vimsevips og Ordensmannen 7.august 2004


Vimsevips

Anbefalte innlegg

Da er de nå mye nevnte "PS,-vi-gifter-oss,-husk-å-skaff-deg-et sted-å-sove-invitasjonene" sendt, til alle i inn- og utland.

Søstern fikk sin på mail, og har bestilt rom alt, så nå er det 19 ledige rom..

Tenker vi tar litt fri framover nå. Det som gjenstår av store ting er:

-blomster

-musikk, men der skal lokale gi oss tilbud

-frisør, meg og Vesla

Ja, og neste uke kommer mamma, så da skal vi alle sette oss ned og bli enige om ordlyden på invitasjonene. Og så kommer forloveren min før påske, og da skal vi lage invitasjonene. Så litt blir det å fingre med, men mest kjekke ting :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brevene våre kom fram i går, og i dag har 3 ringt alt, og sagt fra at de har booket seg inn på hotellet :P

Dette er GØY

Og det er 5 måneder igjen. Vi rykker stdig fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi snakket med vigselstaleren vår :P

Vi kom godt overens, og har blitt enige om programmet for sermonien. Så skal vi prates igjen i mai/juni, slik at vi blir godt nok kjent til at det blir en fin, god og personlig sermoni. Gleder meg !

Og det er 150 dager igjen til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyst til å lage en liste over hva vi har gjort:

-bestilt vielse

-bestilt sermoni

-fotograf

-sted å være

-brudesuite

-undertøy

-solosanger, må bare bli enig om sangen

-delvis bestemt menyen, mangler bare forretten

-bestemt oss for blomsterdekoratør

-funnet en til å lage bryllupskaka

-vet hvem vi vil ha som de 2 første parene i polonesen (har bare ikke spurt formelt, ennå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare skrive en liten hilsen til deg.

Ser du er et råskinn til å planlegge. Er bare litt nyskjerrig, men er det her i Rogaland dere skal gifte dere? Som du sikkert ser så er jeg Rogalandsjente selv, bor et stykker utafor Stavanger, og helt med havet...(deiligt)

Jaja, får gå å forberede minstemann på tannpussen, skal skrive en litt lengre hilsen neste gang jeg er innom.

God helg Vimsevims... :)

Klemzzz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hilsen :P

Tusen takk, Henri :D

Å bo helt nede ved havet hørtes deilig ut, det kunne jeg tenkt meg også..

Bryllupet blir i Rogaland, ja. I utgangspuktet ville vi ha det i Valdres, men når hverken det eller osloområdet gikk, ble det altså her. Og når alt kommer til alt, er det i grunnen helt greit og veldig fint, har vi kommet til.

Råskinn til å planlegge vet jeg nå ikke. Men Ordensmannen går hjemme for tida, så da har han "litt" bedre tid enn mange andre.. Ellers har vi begge planlagt mange store tilstelninger før, så så langt har nye gått på vane og rutine. Om noe som har med sitt eget bryllup kan kalles det :roll:

Nå har jeg jo en liste over hva som er gjort, så hva gjenstår?

-Bestille blomsterdekoratør, og bli enig om div. buketter og oppsatser.

-Lage invitasjoner, forloveren min kommer neste helg, for å hjelpe meg

-Sy brudekjolen, vi skal sy prøvekjolen i påska, og selve kjolen etter det..

-sko og strømper til meg

-alle klær til Ordensmannen

-sy kjole til Vesla,ho har vokst så den blir i 18mnd, ikke 12mnd :-D

-få OK fra barnevakten, ho er spurt

-musikk,vi jobber med saken

-frisør, noen som har gode tips på frisører ? :klø:

-bli enige om forrett og nattmat

-involvere svigermor i større grad enn nå, men tror det vil gå litt av seg selv, etterhvert..

-ønskeliste

Skal nok ikke bli noe problem å finne noe å gjøre fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Hei!

Er inne å snik leser litt uten å legge igjen så mange spor :oops:

Så nå måtte jeg nesten si hei.. Koselig dagbok du har!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselig hilsen i dagboken min, er alltid så koselig når noen har tatt seg tid til å skrive ned noen ord. :)

Tenkte at jeg skulle printe den ut etter bryllupet, og legge den inn i albumen jeg skal lage etter bryllupet. Det er jo så mange koselige meldinger en får her inne som jeg har lyst til å ta vare på..

Er det fotograf G.T på Gausel dere har fått? Vi ville egentlig ha henne, men der var ingen tider som passet den dagen, enten var jeg hos frisøren, eller så var vi kommet så langt at vi satt ved alteret.

Har sløyfet den foto/filmideen jeg hadde her forleden. Er nok mer en nervøs den dagen, om jeg ikke skal gjøre det verre med å ha med filmkamera på slet.... :hoho: -nei, det får holde å ta med seg et engangskamera som vi kan eventuelt bruke.

Du får ha en fin søndagskveld, vi prates helt sikkert siden igjen...

:klem: klemz fra Henri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med så mange tilbakemeldinger ! :vinke:

Ja, vi har GT, Henri, ho tok 1års bilde av Vesla, og de var vi veldig fornøyde med. Så vi ville gjerne ha ho nå også, hvem har dere?

I dag har Vesla og jeg vært kjempe flinke, vi har hatt storrengjøring.

:husarbeid:

Da turen kom til hennes rom dro ho og Ordensmannen til ei tante av ham, og Vesla imponerte stort. Først hadde ho ei lukt det ikke er til å ta feil av. Da hadde ho enkelt og greit, henta stellaveska og dratt den med seg ut i gangen. Ropt på sin far og sagt:"KOM." :kul:

Etterpå hadde ho fått ei kasse med leiker, som ho, som seg hør og bør, helte utover golvet, sammen med alle de andrer leikene som lå der fra før. Da ho etter en stund anså seg selv som ferdig med leikene, hadde ho rydda alle som tilhørte i kassa tilbake i kassa, plukket den opp, og satt den på plass inne på rommet den kom fra. :sjarmor:

Slikt var ikke tanta vant til. Ordensmannen hadde bare litt stillferdig sagt at en i familien måtte jo ha litt orden :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kusina mi i Tyskland ringte i dag, og takket for invitasjonen. De kommer alle 4. :P

Det betyr at 23 av 99 har svart JA, før invitasjonene er sendt ut :P HURRA :kline:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vimsevips!!

Takk for hilsen i boken min, det høres jo litt gøy ut med et Stavanger-treff. Har sett de har hatt slike treff før, men har ikke klart å "manne meg opp" for å gå...er litt sjenert til tider... :sjenert: Men det måtte jo vært veldig morsomt å være med....tror jeg må slenge meg på denne gangen. Hvordan er det med deg, skal du være med?

Ellers har jeg ikke kommet så langt i planleggingen. Har helst ordnet med mange praktiske ting, servitører/kokk og slike ting...for et pes... :ler: Vel får ta meg en runde inne på KG, og ta igjen alt det tapte, har vært litt fraværende i det siste.... :cry:

God helg til deg og ordensmannen...

Klemzzz....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag ble jeg tante til ei jente.

Så nå er jeg tante til 4. Og så klart har maset om vår neste startet opp igjen. Fatter ikke hva svigerfamilien tenker på jeg. Her har Ordensmannen vært sykmeldt i 1 år, vi gifter oss i august, også mener de dette er det "rette" tidspunktet for familieforøkelse.. Greit nok, Ordensmannen er mye bedre, men hva om han fikk lov til å komme ut i jobb igjen først..?

Uansett, er vi skjønt enige om å vente, så da er det jo i grunnen greit :tunge1:

Takk for hilsen, Henri ! :vinke:

Henri, Ja, jeg har tenkt meg på treffet, var på det første vi hadde i høst, og synes det var skikkelig kos. Forrige treff hoppa jeg rundt på krykker og hadde besøk, så da ble det ikke noe treff på meg, men nå skal jeg altså.

Ellers har forloveren min vært her i helga, så vi har fått klipt og bretta invitasjonene. Det var deilig å få gjort, grudde meg til den jobben. Klippe og brette 60 invitasjoner alene, fristet liksom veldig lite.

Så nå skal vi jobbe litt med ordlyden før vi skriver, pynter og sender innbydelsene. Håper å få ut de første i løpet av påska.

Frisør er bestilt, og jeg har bestemt meg for å spare litt. Var hos frisøren på fredag, og oppdaget at jeg hadde fått tilbake barndommens krøller, KULT :) Så da blir det ikke helt kort frisyre, men en litt halvlang en. Fint blir det ihvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Da har Ordensmannen og jeg blitt enige om en invitasjonstekst, så er det bare å fa "godkjennelse" hos mamma og pappa og svigers. Regner med at det skal gå relativt greit :)

Og lørdag begynner vi å sy prøvekjolen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og lørdag begynner vi å sy prøvekjolen

...og godt er det, for

It is now mandag 29.03.2004 at 21:18:47

Event: Vimsevips gifter seg

Scheduled For 07.08.2004 14:00

4 months 8 days 16 hours 41 minutes 13 seconds or

18 weekends or

131 days or

3 136 hours (2 091 waking hours) or

188 201 minutes or

11 292 072 seconds

Klem Tex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Tex :vinke:

Er man vimsete, så er man vimsete..

men et godt poeng det der.

4mnd, ja, ja, da blir det sikkert nok å henge fingrene i fremover :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

It is now onsdag 31.03.2004 at 19:30:02

Event: Bryllup

Scheduled For 07.08.2004 13:50

4 months 6 days 18 hours 19 minutes 58 seconds or

18 weekends or

129 days or

3 090 hours (2 060 waking hours) or

185 419 minutes or

11 125 197 seconds

Tusen takk, Tex !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner dagen å ta form:

kl ?? Frisør

kl 11-13 Fotograf

kl 13:50 Vielse

kl 15:00 Vielsessermoni

kl 17:30 mat

ca 22 kaker, eller litt seinere, så kaker og nattmat kommer på likt

ca 01 nattmat, eller litt tidligere, så kaker og nattmat kommer på likt

ca 01:30 lyssang, og brudeparet drar

ca 02:30 bussen med gjestene drar

Vi ville egentlig hatt vielsessermonien i 16-tida, men trenger en inne back-up, i tilfelle dårlig vær. Den back-upen ble i spisesalen, og da trenger de tid til å fikse lokale fra et sermonirom, til et spiserom. Så vi håper selvsagt på nydelig vær, så sermonien kan bli uti på en steinlagt terrasse med roser rundt, og mulighet for alle gjestene til å oppholde seg litt ute, ikke bare inne utover kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...