Gå til innhold

Vimsevips og Ordensmannen 7.august 2004


Vimsevips

Anbefalte innlegg

Hovedretten er vi enige om: Helstekt oksesteik

Dessert er vi enige om: Pappas spesial, men vi må høre med kjøkkenet om de kan lage den eller om vi kan lage den selv. Den er fryktelig god, så vi krysser fingrene for at det går bra.

Forrett: der er vi litt usikre, så vi får vel ta en prat med kjøkkenet, og høre hva de vil anbefale.

Ordensmannen og Vesla dro østover i går, så det er stille og rolig her hjemme. I morgen reiser jeg etter, for når man har bursdag på vinteren, bør man ha snø på bursdagen sin. Og det er det dårlige utsikter for her, så da oppsøker jeg den, så får jeg ihvertfall oppfylt et bursdagsønske :wink:

Gleder meg til søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var vi hjemme igjen. Før vi dro i dag tok mamma og jeg oss en tur på Casetino på Majorstua. Der kjøpte vi [url=http://store.sewingtoday.com/cgi-bin/voguepatterns/shop.cgi?s.item.2512=x&TI=20003&pageNum=6&M=&UK=32151547] dette mønsteret, eggeskall farget dupioni stoff og et bredt broderibånd i sølv, til å kante halslinningen.

Det skal bli så gøy å sette i gang ! :D

Har forresten fått anbefalt Casetino på disse sidene, og kan bare bekrefte anbefalingene. Veldig god service, og koselig å handle der var det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hilsen, Ingeborg :klem:

Kjempe overraskelse! Forloveren min gifter seg i all hemmelighet i utlandet 21.mai. Jeg er forlover, men det ser ikke ut til at jeg klarer å få fri, men jeg håper det går..

Og vi rykker stadig fremover i køen..

Fredag skal vi kjøpe snakke med den fotografen vi har mest lyst på, håper ho er ledig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyst til å lage en oversikt over hva vi har gjort:

-Skaffet solist

-bestemt kjole, må bare sy den

-skaffet lokale

-fått forlovere

-delvis bestemt menyen

-blitt enige om designen på innbydelsene

Ikke så mye, men en god begynnelse :D

Nå må jeg :husarbeid:

mye å gjøre etter at vi har vært borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi fått gjort en del "småpirk".

-Tidspunkt for vielsen er satt: 13:50

-Kokken i lokalet har sagt seg villig til å lage desserten til pappa :hoppe:

-Vi har snakka med HEF om en vigselssermoni

Så i morgen er det fotograf, og snakke med noen hoteller om de kan gi en noe gunstigere pris. Så kan vi sende ut forhåndsvarsler en gang til uka. Når man velger en helg, med mye tilreisende, bør gjestene få sjansen til å skaffe overnatting før alt er opptatt..

Så på gjestelista her i stad, i underkant av 80 av 100 gjester er tilreisende, så det trengs en del rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakket med fotografen i dag. Og ho hadde kanskje en time ledig for det var et par som ikke hadde bekreftet reservasjonen sin ennå.

Da blir det i tilfelle fra 11-13, håper det går i orden. Hvis ikke må vi ut å se på andre fotografer i neste uke. For ho skulle ringe dem innen tirsdag, for å høre.

*håpe, håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var Vesla og jeg på posten for å høre om de hadde flere Valentinsfrimerker igjen. Og det hadde de :hoppe: Faktisk hadde de ganske mange, så jeg kjøpte både til "hold av datoen-brevet" og til invitasjonene. Og enda hadde de flere igjen. Så her hos oss ser det ikke ut til at de har vært altfor populære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte sniklese litt i boken din. Jeg blir jo ikke mindre giftesjuk av å lese om andres bryllupsplaner, men det er så koselig.

Nå er det bare en ting jeg lurer på. Hva er pappas spesial? :-?

Lykke til videre i planleggingen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Likte kjoleideen din kjempe godt! og takk for linkene jeg fikk av deg!Nå skal du se jeg kommer igang snart også.

Jeg også blei nyskjerrig på pappa's spesial!!

lykke til videre med forberedelsene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å få besøk :P

Tusen takk for hilsener, Saeria og Vendelin :vinke:

Pappas spesial

Hele jordbær og banan i skiver legges i en bolle, og godgjør seg over natta

Dagen etter leggger man et lag vaniljekrem, så et lag med krem og tilslutt hakka/raspa sjokolade

Man kan godt smake til med litt likør til frukten, men det er ikke nødvendig.

NAM,-kjempe godt, og friskt !

Og i familien vår, har vi denne desserten til alle "store" anledninger, som 17.mai, Thanxgiving, bursdag, navnefest og nå altså bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte selvsagt å skrive litt sukker i oppskrifta over, det trengs ikke, men gjør seg gost i fruktblandingen

Fikk akkurat telefon fra mamma og svigermor. De ringte for å fortelle at de var blitt enige om hvem som skulle stå først og sist på invitasjonene. :roll:

Kjempe kos at de er enige, og alt sånn, hadde bare ikke fått med meg at rekkefølgen var viktig for dem. Heldigvis hadde de vært helt enige, så så langt har vi ikke noe grums i planleggingen mellom dem,- og det er godt. :P

Ordensmannen har vært på nettet og myst litt på bryllupssuiter og overnatting for gjestene. Så i morgen skal vi ta kontakt med noen av hotellene. Vi vet hvor vi aller helst vil ha bryllupssuiten, håper bare at rommet er ledig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart, her klarer både Vesla og jeg å unngå diaré og omgangssjuke, så da måtte jo bare Ordensmannen få det. Så da blir vel vi og sjuke i løpet av uka :o

Ordensmannen ville helst slippe å ha Vesla klengende oppi seg i senga etter barnehagen, så da dro ho og jeg til foreldra hans. (skjønner han godt da)

Vesla lekte og koste seg med farfar, vafler, mjølk og dokker, nesten fram til leggetid.

Så satt svigermor og jeg å prata bryllup. Så nå vet vi mer om ønskene hennes. (Svigerfar er fornøyd om ho mener pengene hans er velanvendt)Alltid godt å vite hva folk forventer, håper og har sterke ønsker om. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:frustrert:

Dette er en dag med frustrasjoner.

Først måtte jeg ta med Vesla på jobb, da Ordensmannen var dårlig. Da ble det plutselig mye å gjøre i 06:30, og så tidlig er ihvertfall ikke jeg våken.. :Gjesp: :-(

Avspaserte litt i 8:30 tida så jeg fikk levert ho i barnehagen hennes, da. Så det var jo egentlig greit. :tunge1:

Så kommer jeg hjem og ringer for å bestille bryllupssuite. Da er selvsagt det meste opptatt (men det visste vi i grunnen). Vi kan få en med utsikt mot byen, istedenfor Vågen, så jeg tror vi går for den, rett og slett fordi Vågen ikke er et valg lenger. :-?

Etterpå ringte jeg fotografen, siden vi ikke har hørt noe, men ho hadde selvsagt ikke fått tak i det paret som bare hadde reservert, så da ligger den også å dingler litt i lufta. :-(

Har en positiv ting å rapportere da, hotellet nærmest festen har mye ledig, så da anbefaler vi det til gjestene våre. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P

HIPP HURRA

Fotografen ringte i dag, de andre hadde avbestilt, så nå har vi FOTOGRAF :P

Søstern og jeg var ute å handlet undertøy i dag. Et kledelig, hvitt og lekkert torsolett, i et mykt stoff som ikke klør. Gleder meg til å bruke det.

"PS,-vi-gifter-oss,-husk-å-skaff-deg-et sted-å-sove-invitasjonene" våre er snart ferdige, satte valentins frimerke på de også vi. Var å kjøpte noen flere i dag, slik at vi har til alle de offisielle innbydelsene. Så her borte har de definitivt ikke vært like populære, som hos Tex..

Så hva er klart:

-fotograf, klokka 11

-vielse, klokka 13:50

-lokale

-kjolemønster

-pynt i lokale

-meny, mangler bare forrett

Jo, jeg tror dette skal gå bra, jeg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt gikk i orden med fotografen. "Ting ordner seg for snille mennesker" sier alltid svigers til meg...Har nok vært snill du da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, så gøy å åpne dagboka og lese hilsner! :P Tusen takk Vendelin, og *marte* :vinke:

Så bra at alt gikk i orden med fotografen. "Ting ordner seg for snille mennesker" sier alltid svigers til meg...Har nok vært snill du da

:enig_animasjon:

Det tror jeg også.. Uansett, er jeg hoppende glad for at fotograf er i orden.

Håper det betyr at ordensmannen er frisk igjen! (bortsett fra omgangssyke da)

Helt frisk er han ikke, men han er sinnsvakt mye bedre, og blir bedre for hver dag som går. Og dette bryllupet gleder han seg til, og trives med planleggingen, så fremt vi gjør alt sammen. Så da gjør vi det, og lar forelskelsen blomstre. For som 14062003 sa i fjor: Det som ikke knekker en, gjør en sterkere. Mener bestemt det gjelder for oss også hele dette siste året :wink:

Ellers har vi sett på bryllupssuiter i dag. Utrlig stor forskjell i pris, størrelse og innhold på rommet. Her varierte prisene fra 1750 til 4000. For øyeblikket er faktisk den til 1750 favoritten. Suiten var fin størrelse, hadde badekar (det hadde ingen andre.) og ligger fint og sentralt til. Har allikevel ikke bestemt oss 100%, for det er en suite til vi vil se først. Så vi skal ta en kikk på den i løpet av uka, og bestemme oss da. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bestemt oss for brullupssuite. Var å så på den siste i dag, og bestemte oss for å ta den. Den kommer på 3200, men badekaret har plass til 2, beliggenheten er bedre, og ikke minst, det er ikke samme sted som resten av gjestene.. :sjarmor:

Nå har såpass mye falt på plass, at nå bare gleder vi oss :P

Snart bare 5 mnd igjen, men gosj som tida flyr. Og i dag fikk jeg vite at det vil bli ledig en fast 90% stilling på jobb, håper jeg får den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"PS,-vi-gifter-oss,-husk-å-skaff-deg-et sted-å-sove-invitasjonene" er ferdige :P

Mangler bare 2 adresser, så vi kan få alle med i posten i morgen. Regner med å få begge i løpet av kvelden..

Svigermor var innom her i ettermiddag, og lurte på bryllupskaka. Så da ble vi enige om å bruke kakestativet, som allerede er i familien (en mindre utgift), at alle 3 kakene skal ha marsipan og ordentlig marsipanroser. Ingen rosa roser, ikke 30 tonn krem eller valnøtter. I tillegg fikk Ordensmannen klarert med mor si, noen av søskenbarna han var usikker på..

:hjertesmil: Det er nå 5 måneder og 3 dager igjen :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...