Gå til innhold

Vimsevips og Ordensmannen 7.august 2004


Vimsevips

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for hilsen, sunshine-t :)

I dag og i går har mamma og jeg lest mønsterbeskrivelse, klippet og målt stoff, meg og mønsteret. Så nå er vi om ikke annet i gang.

Spiste søndagsmiddag der vi skal ha festen i dag, og maten var helt utrolig GOD :)

It is now søndag 04.04.2004 at 18:20:24

Event: Bryllup

Scheduled For 07.08.2004 13:50

4 months 2 days 19 hours 29 minutes 36 seconds or

17 weekends or

125 days or

2 995 hours (1 997 waking hours) or

179 729 minutes or

10 783 775 seconds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var vi tilbake fra påskefjellet. En fin tur, med mye fint vær, og morsomme turer.

Har faktisk fått gjort litt i påska også :P Så nå er innbydelsene nesten ferdig skrevet, og prøvekjolen sitter som et skudd 8) Så nå er vi klare til å ta fatt på den ordentlige kjolen, og denne gangen tror jeg det vil gå riktig så bra.

Da får jeg vel pakke ut, og :husarbeid: utrolig mye tøy som må til vask..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It is now mandag 12.04.2004 at 19:17:46

Event: Bryllup

Scheduled For 07.08.2004 13:50

3 months 24 days 18 hours 32 minutes 14 seconds or

16 weekends or

117 days or

2 802 hours (1 868 waking hours) or

168 152 minutes or

10 089 133 seconds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var innbydelsene ferdige, så i morgen går de i posten :P

Kjempe herlig å være ferdig !

Nå kan vi bare vente på at svarene skal komme, og slappe av en liten stund, før vi tar fatt på kjolen, bordkort, samtaler med vigseltaler, blomsterbinder, fotograf, stedet vi har selskapet osv..

Mye å gjøre fortsatt, men stort sett bare kjekke ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lenge siden jeg har skrevet nå..

Har egentlig tatt det ganske med ro, med bryllupsforberedelser da, vel og merke. Ellers har det vært temmelig hektisk med foreldresamtaler, barnesamtaler, portfolioer som må oppdateres, barnebrev og årets ferdaskrin som skal være ferdig i slutten av mai. Nå begynner ting i midlertidig å roe seg ned.

Så nå blir det tid til mer bryllup igjen.

Mandag skal jeg snakke med blomsterbinderen. Og se hva ho har tenkt. Selv har jeg ønsket noe i blått og litt markblomstpreg. Det blir spennende å se forslagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Date was copied to the clipboard

Event: Bryllup

Scheduled For 07.08.2004 13:50

3 months 1 day 15 hours 21 minutes 52 seconds or

13 weekends or

94 days or

2 247 hours (1 498 waking hours) or

134 841 minutes or

8 090 511 seconds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått noen flere svar, så nå er det foreløbig 40 ja, og 2 nei. Men de to som har sagt nei, visste vi om på forhånd. Bestemora mi er den ene og der er det vi som har sagt nei for henne. Hun er "litt" ute i "alzheimer-land, så ho takket for invitasjonen på føgende vis:

"Jo, jeg kan kunne godt tenkt meg til Amerika. Gifter de seg ofte der??"

:ler::hoho::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjenstår liste:

-Sy brudekjolen, er i gang, men har et stykke igjen..

-sko og strømper til meg

-alle klær til Ordensmannen

-sy kjole til Vesla, sist jeg skrev trodde vi den ble i 18mnd, men det er fortsatt drukne str, så da blir det 12..

-få OK fra barnevakten, ho er spurt

-musikk,vi jobber med saken

-bli enige om forrett og nattmat

-ønskeliste, jobber med saken

-ringer

-ordne papirene

It is now søndag 09.05.2004 at 22:15:40

Event: Bryllup

Scheduled For 07.08.2004 13:50

2 months 28 days 15 hours 34 minutes 20 seconds or

12 weekends or

90 days or

2 151 hours (1 434 waking hours) or

129 094 minutes or

7 745 659 seconds

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er blomsterbinderen og jeg enige :P

Det blir en tett bukett av markblomster, tror det kommer til å bli kjempe bra jeg. Hvilke blomster tar vi ei lita uke før bryllupet, ingen vet hvordan sommeren blir og dermed heller ikke nøyaktig hvilke hvilke blomster som er i full blomst 7.august..

Vi er blitt enige om gavelista også.

Av servise ønsker vi oss "Gray Pearl" fra Villeroy & Boch

Så skal vi supplere samlingen av både Telesølv og Ramona stålbestikk fra Hardangerbestikk.

I tillegg ønsker vi oss:

digitalt videokamera

gassgrill

brødrister

kvit duk til spisebordet

Så nå er å gjøre lista litt kortere:

-Sy brudekjolen, er i gang, men har et stykke igjen..

-sko og strømper til meg

-alle klær til Ordensmannen

-sy kjole til Vesla, sist jeg skrev trodde vi den ble i 18mnd, men det er fortsatt drukne str, så da blir det 12..

-få OK fra barnevakten, ho er spurt

-musikk,vi jobber med saken

-bli enige om forrett og nattmat

-ringer

-ordne papirene

It is now tirsdag 11.05.2004 at 19:37:10

Event: Bryllup

Scheduled For 07.08.2004 13:50

2 months 26 days 18 hours 12 minutes 50 seconds or

12 weekends or

88 days or

2 106 hours (1 404 waking hours) or

126 372 minutes or

7 582 369 seconds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjedelig og trist uke dette her.

Hunden til mamma og pappa døde fredlig hos dyrlegen på onsdag.

:cry: Han var gammel hadde syk og hadde ikke lenge igjen, men trist er det nå allikevel. I juni får vi igjen asken hans, så da skal vi på hytta for å sette den i jorda og plante en busk på stedet. Tror det blir veldig fint jeg.

Onkelen min ringte i går og sa at han dessverre ikke kom i bryllupet. De var i USA på slektstreff da. Så nå er det 42 JA og 4 NEI. Så lenge Ja sida er størst er jeg vel i grunnen fornøyd..

Er hjemme fra jobb i dag med halsbetennelse, skikkelig kjipt. Skulle egentlig på hyttetur i helga, men med feber er jo ikke det noe særlig.. På den annen side får jeg sett Kronprins bryllupet i Danmark :P Det gleder jeg meg til. Tenker Vesla og jeg tar middagen foran TV`n i dag. Ordensmannen skal bort, så da blir det bare oss. Tror ho kommer til å like å se alle kjolene..

Også ringte søsteren min i dag :P Utdrikkingslaget blir 11.-13.mai. I hvertfall tror jeg det. Ho ba meg skaffe flybillett tur/retur Oslo til de dagene. Og at jeg hadde å innfinne meg på Skjåk senest 20:30 på fredagen :o

Personlig synes ihvertfall jeg at dette lukter utdrikkingslag lang vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjenstår liste:

-Sy brudekjolen, er i gang, men har et stykke igjen..

-sko og strømper til meg, kanskje vi finner i Amsterdam

-alle klær til Ordensmannen, kanskje vi finner den i Amsterdam..

-sy kjole til Vesla, i str 12mnd, tips ?

-få OK fra barnevakten, ho er spurt

-musikk,vi jobber med saken

-ønskeliste, nesten ferdig

-ringer

-ordne papirene

Da er menyen og nattmaten klar :P

Menyen blir:

forrett: Spekeskinke og melon

hovedrett: helstekt ytrefilet av okse (x2)

dessert: Pappa spesial

Nattmaten blir kjøttsuppe.

Fant ut i går at vi trenger ny kjøkkenvekt også. Vekta viste alt fra 100g til 500g når vi veide akkurat det samme. Det kom halt ann på hvor hardt vi la det på vekta.. Så da ble ønskelista litt lengre..

Og i morgen er det 17.mai ! Gleder meg! Og da er det bare 2 dager igjen til vi drar til Amsterdam, og 4 dager til forloveren min gifter seg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER

Noen flere har svart. Denne gangen kan jeg rapportere om 5 JA og 2 NEI (+1 kanskje). Så nå har vi 45 JA og 4 NEI. Så fortsatt er det flere JA enn NEI :P

Nå må jeg prøve kjolen jeg skal ha i bryllupet på fredag. Håper den passer, så slipper jeg å gå ut å handle i morgen. GLEDER MEG TIL VI SKAL DRA. Nå er det bare 2 dager igjen til avreise, og 4 dager igjen til fredag :P

Hva skal gjøres denne uka:

Tirsdag:

-jobb

-ringe 2 søskenbarn for å ordne privat overnatting for dem

-skrive liste over vaner, ord etc til Vesla som foreldrene mine skal ha når de passer ho, mens vi er borte

-pakke

-ringe forloveren min, fredagens brud, og avtale å møtes på Gardemoen

-ringe nye bhg til Vesla og avtale et besøk i neste uke, ho starter 1.juni

-ringe solosangeren, for å avtale hvilken sang.

Onsdag

-jobb

-kose meg med Vesla, i en halvtime kunne godt sluttet litt tidligere altså..

-dra på flyplassen

-dra til Oslo

-vente på flyet til Amsterdam

-ankomme Amsterdam :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var vi hjemme igjen.

Forloveren min er nå godt gift, og vi hadde det helt topp i Amsterdam.

Torsdag brukte vi til turistdag.

Vi besøkte Anne Frank museet. Forloveren min og jeg brukte 1t der inne, mens våre kjære brukte 15min.. Så gikk de på pub og ventet på oss,- hvorfor de ble med inn i det hele tatt er litt usikkert, men koselig :wink:

Så tok vi turen til Heineken, her fikk vi litt mer å drikke, "oppleve livet som Henineken flaske"-simulator, og ha det artig.

Som en avslutning på kvelden dro vi på

Supperclub. "Blm Bryllup" var der da de var i Amsterdam, man sitter i noen store hvite senger og spiser.. Militærbåt ville jeg ikke kalt det, men millitærgrå var den. Middagen var en 5 retters overraskelse, prisen var var ca 700 per pers for en helaften. Da er middag, drikke og underholdning regnet med. Og ja, båten tar en runde utpå vannet. Så i og for seg var det ikke alt for dyrt, selv om det ikke var direkte billig. Turen tok 4t

Nå ble det lang gitt, fortsetter senere jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEL 2:

Stod opp tidlig, pyntet oss og tok toget til Haag, sammen med brudeparet. På vei til ambassaden (tok 5min å gå) så vi etter steder vi kunne ta bilder etterpå. Vi var ute i god tid, og brud og brudgom var nervøse, og dermed også usikre på tidspunktet :oops: Så Ordensmannen var en tur inne på selve ambasaden for å finne ut om det var hel eller halv.. Så gikk vi på kafé og ventet på at klokka skulle gå. Da tiden nærmet seg gikk vi tilbake til ambassaden. Vielseslokalet var gjort ordentlig koselig, og rammen rundt var kjempe fin :P

I ettertid er jeg kommet til at men ikke bare bør vite hvorfor man vil gifte seg med akkurat den personen, men også hvorfor man velger å feire slik man gjør (evt. ikke feire).

Etter en nydelig vielse, og bilder ved kanalen og i parken bar det tilbake til togstasjonen.

Utpå kvelden hadde vi bryllupsmiddag på Indrapura, en indonesisk resturant i Amsterdam. Maten var skikkelig god :P Og det ble en artig, fin og mettende kveld.

Lørdag skulle vi reise hjem, men først tok vi en kanalbåt tur. Og så dro vi på Stoeltie Diamonds for å få en omvisning (gratis). Og tror du ikke jeg fikk en diamant satt inn i ringen min ! :hjerter2: Jo, Ordensmannen er skikkelig romantisk og spandabel når han har lyst

:hjerter:

Turen hjem gikk fint, og Vesla hadde lagt seg når vi kom. Så vi våknet av ei hylende glad frøken som hadde lagret opp mange dagers våte kukyss bare til oss søndagmorgen :wink::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:(

Så trakk barnevakta seg, så nå må vi finne en ny en :murvegg:

Det gåtr sikkert greit, men det er så kjdelig når ting som er kryssa av på lista plutselig må settes opp igjen.

Vi har avtalt møte med festlokale 14.juni klokka 17. Så da tenkte vi å snakke med solisten og vigseltaleren etter det.

Ja, også kommer mamma i slutten ei uke i slutten av juni, slik at vi får sydd den ordentlige kjolen :P Det GLEDER jeg meg til ! For øyeblikket får jeg ikke gjort noe med den, for tror du ikke stoffet ligger hjemme hos henne :-?

It is now onsdag 26.05.2004 at 22:48:48

Event: Bryllup

Scheduled For 07.08.2004 13:50

2 months 11 days 15 hours 1 minute 12 seconds or

10 weekends or

73 days or

1 743 hours (1 162 waking hours) or

104 581 minutes or

6 274 871 seconds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 til har svart i dag :P

Så nå har vi 50 Ja og 4 nei.

Har registrert ønskelista vår i dag. Registrerte den litt rundt omkring jeg, da. Gjestene kommer jo fra så mange forskjellige steder, og nå mener vi de fleste stedene ihvertfall har en butikk med ønskelista vår. Ja, det er i tillegg til gullsmedene da..

Og så har vi mye glass å gi bort i gave fremover :wink:

Vesla har tydelig fått med seg en del bryllupsnakk i det siste, for nå heter alle jenter, voksne som barn, "BRUD," og ikke jente eller dame lenger

:ler: :oops: :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjenstår liste:

-Sy brudekjolen, er i gang, men har et stykke igjen..

-sko og strømper til meg

-alle klær til Ordensmannen

-sy kjole til Vesla, i str 12mnd, tips ?

-skaffe barnevakt

-musikk,vi jobber med saken

-ordne papirene

Nå har vi kjøpt ny ring til Ordensmannen og levert begge ringene inn til gravering. Tar meg stadig i å tro jeg har mistet den :hår: Så kanskje jeg tar en annen ring på fingeren frem til bryllupet,- vi får se.

Ellers ringte forloveren til Ordensmannen i dag for å få en gjesteliste til utdrikkingslag, og ønsker etc. Så da satte jeg de samme krav som Ordensmannen satte til min forlover:

-siste uka før bryllupet er uaktuelt

-de skal sørge for at han kommer hjem i god behold. I hvertfall relativt sett :wink:

På søndag skal vi i barnedåp til den yngste niesen vår. Det kan bli interessant, vet at svigermor vil diskutere bordkort, tidspunkt for sermonien, ønskelista, og en del andre områder ho ikke er helt enig med oss :roll: En del av det kan vi bare la passere som tidspunktet for sermonien siden innbydelsene er sendt ut, og tidspunktet dermed er satt.. Hvorfor kan ikke enkelte innse at toget har gått når det forlater perrongen :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjenstår liste:

-Sy brudekjolen, er i gang, men har et stykke igjen..

-sko og strømper til meg

-alle klær til Ordensmannen

-sy kjole til Vesla, i str 12mnd, tips ?

-skaffe barnevakt

-musikk,vi jobber med saken

-ordne papirene

Da kan vi stryke barnevakt, tror jeg. Naboen har sagt ho kan sove der, og de kan hente henne når det trengs, men tror vi allikevel skal ha en sammen med henne under middagen. En som kan ta ho ut for å springe om ho synes det blir for lange, for kjedelige eller for mange taler :-? Lurer litt på hvem det skulle blitt ? Eller om vi bare skulle skaffet noen andre til hele greia..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...