Gå til innhold

Vimsevips og Ordensmannen 7.august 2004


Vimsevips

Anbefalte innlegg

Det virker som om det var det, Ringblomst

Nå har vi sett på bordsettinga, og etter 2 forsøk er vi faktisk fornøyde :P Så ikke akkurat frem til den jobben. Regnet med at den kom til å bli vanskelig, men så var den altså ganske lett.

På forhånd hadde vi noen prinsipper:

*barn skal sitte nærme en dør

*Toastmaster skal se kjøkkendøra, og sitte på en ytterkant

*Familiene skal blandes mest mulig

*Så langt det går vil vi ha annenhver gutt/jente

*Moster til Ordensmannen må kunne lese på munnen

*Par skal få sitte ved siden av hverandre

Så først plasserte vi barna, denne ene mosteren og toastmasteren, og så gikk altså resten nesten av seg selv :P:):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:P Kjolen er ferdig! :P:hoppe::danse:

Vi har vært på bilderekognosering i dag. Vi vurderer både Vaulen og "sverd i fjell" for utefotograferingen.

Begge vil ha en del folk, tror jo ikke det blir skikkelig stygt vær..

På Vaulen ville det vært fint å fått et med svanene i bakgrunn, men Jåttåvågen kunne jeg absolutt tenkt meg å slippe :-? På Vaulen kan vi ta med badeball, og kose oss litt, kanskje til og med vasse?

På "sverd i fjell" kan man få mye stilig ut av sverdene, det vil ikke være noe problem å unngå badegjester på bildene, parkering kan bli et problem. Er det noen der ute som har synspunkter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi snakka med festlokalet :P

Så nå er foreldrene våres, festlokalet og vi enige.

Tror alle fikk gangen i det klart for seg nå. Uansett, vet alle som skal gjøre noe, når de skal gjøre dette, og det er vel i grunnen det viktigste.

Nå i kveld har vi gått i gjennom sermonien med forloverene, så nå har vi i grunnen alt klart :hoppe:

Nå skal jeg plukke blomster i morgen, og få ansiktsbehandling og manikyr, så er jeg klar. Håper og tror det blir en liten tur ut i morgen ettermiddag/kveld. Hadde vært deilig med en øl i Stavanger nå :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:(

Bestekameraten min kommer ikke allikevel :-(

Han fikk kraftig hjernrystelse i dag, og må holde seg i ro, til over helga. :cry: Tur/retur på tvers av landet, + et bryllup midt i blir ikke akkurat null hjerneaktivitet.. :(

*Litt trist nå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med dagen i morgen! Håper dere får en fantastisk dag, selv om ikke bestevennen din har anledning til å delta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for lykke ønskninger *marte* og Snorkie

En helt fantastisk dag ! :P

Helt fra begynnelse til slutt var dagen vellykket! Håper alle de andre hadde det som oss, og at dere som står for tur, også får det like fint. Skriver referatet senere i kveld. Nå kom det gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skule være hos fotografen klokka 11. Så dagen startet tidlig for meg, med frisørtime fra 7:30. Salongen var helt tom og det var stille i hele senteret, bare frisøren og meg. Det var deilig, da kunne jeg våkne litt sånn smått om senn på en ganske rolig og behagelig måte. Vi krølla håret mitt, slik at vi fikk litt orden på krøllene. Mine egne er ikke særlig samarbeidvillige..

Så ble jeg sminket og håret satt opp. Svigermor hadde skaffet en fotograf til å ta bilder fra hele dagen. Han viste seg å være en god barndomskamerat av Ordensmannen. Og det gjorde det ekstra koselig :wink: Uansett han kom innom frisøren litt før senteret åpna og tok noen bilder, mens frisøren danderte krøllene mine. Ho brukte både gele, hold spray og glansespray, og ho brukte mye. Måtte jo være sikker på at frisyren holdt

Klokka 10, åpnet senteret og det var plutselig helt fullt i salongen. 10:15 var jeg ferdig påkledd, og kunne bare sette meg ned å vente på min kjære. Han kom like etterpå, og det var utrolig deilig å være ferdig der inne, før det var stappfullt. Det kom en brud klokka 10,- og må innrømme at jeg er glad hun ikke var meg..

Ordensmannen kom å hentet meg å ba tynt om å få kjøpe seg en kortarma kvit skjorte. Så siden vi hadde god tid,- gjorde vi det. Og personalet var så snille at de strøyk skjorta for oss også :P Men de lurte nok litt i det vi kom inn i butikken i full brudestas for å kjøpe en kvit skjorte :ler: Ekspeditrisen spurte til og med om brudgommen hadde glemt å kjøpe :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, ringblomst :vinke:

Hvor var jeg.. JO, vi skulle til fotografen!

Først tok vi en del bilder i studio, lærte å kysse i slow-motion, ta meg fint ut i kjolen på bilder, og siden det var varmt,- drakk MASSE vann.

Etterpå tok vi bilder ute. Vi bestemte oss for "Tre sverd," Vaulen ville vært så fullt at vi ville måtte ha brukt nesten hele tida på å få folk til å flytte seg :-? Tre sverd er et nasjonal monument, så noen turister var jo der i tillegg til badegjestene, nede på stranda. De tok da også bilder av oss i tillegg til selve monumentet. Så etter sommeren vil nok noen i Frankrike, Tyskland, Japan og USA vise frem bilder av oss :sjarmor:

Det blåste godt ute ved Hafrsfjord, så frisyren fikk en kraftprøve, men besto med glans :)

Bildene får vi om 4-6 uker, vi tok en del bilder med blå film, og da tar det noe lengre tid enn ellers :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse som ektepar. Gleder meg til resten av referatet! Vi var faktisk på Gla'mat den lørdagen ordensmannen ble drukket ut, var han utkledd på noen måte?;)

Hva er blåfilm forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Tabby, tusen takk, vi nyter det i fulle drag. Og i kveld skal vi prøve å få gått igjennom gavene, slik at vi kan bytte noe i morgen.

Nei, Ordensmannen var nok ikke kledd ut, men at han hadde ei overivrig og livlig Vesla på skuldrene, ryggen armen, i hånda (you name it).Det er meg blitt fortalt. Så du en som ble drukket ut ?

Blåfilm er en film med blått lys i. De dekker noen av lampene med blått papir. Det gir en ganske stilig og tøff effekt på bildene. Gry Torkildsen har en del slike bilder utstilt i studio sitt. Så om du har anledning kan du jo stikke innom der, og kikke. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå oppholder jeg meg hjemme for tiden da... I østfold, men vi var på gla'mat da vi var på besøk hos pappa og samboeren hans som bor i stavanger. Så noen med instrumenter som hadde kledd seg ut den dagen, bare derfor jeg lurte. Hadde nok ikke bare lagt merke til en mann med et barn i nærheten/på seg :wink: Pappa mente det var flere folk der på lørdag enn på fredag, og ifølge lokalavisa deres var det rundt 50 000 der på fredag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og pappa`n din hadde rett, det var flere der på lørdagen..

De utkledde musikantene spiller opp til opptog under hver Gla´mat :wink:

Referatet mitt, ja..

Etter fotografen hadde vi litt tid før Byfogden, så vi dro bort på hotellet for å sjekke inn. Ordensmannen tok en kjølig dusj, og skiftet til kortarma skjorte. Så bar det ut i bilen vi hadde leid, en 1952 svart Bentley, med sjåfør. Kjempe stas, spør du meg :kul:

Utenfor Tinghuset hadde en del av gjestene samlet seg, for å se oss "vel avgårde" inn i ektestanden som en studievenninne av meg formulerte det.

Etter å ha samlet familien bar det inn til Byfogden. Vesla som fortsatt sov da jeg dro om morgenen var overlykkelig over å se meg. Så ho ville itte på fanget,- og det fikk ho lov til. Kjolen jeg sydde til henne, ble også kjempe fin på henne :wink:

Etter en nydelig seanse, to klare "JA," og Vesla dinglene på armen mellom oss kom vi ut til en roseallé, og mange gratulasjoner fra gjester, og andre fremmøtte. Alle på jobben min hadde kommet, for å gratulere. Det var overraskelse det!

Nærmere 20 min senere klarte vi å komme oss inn i Bentley`en, slik at vi kunne komme oss til vigselssermonien og festen. Gjestene satte seg i bussen, som kjørte motorveien fra Stavanger, mens vi tok gamleveien ut til Håbafjell og motorveien videre derfra. På den måten kom vi litt senere enn gjestene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi byttet en del gaver, fikk mye dobbelt,- takket være Christiania Glasmagasin som ikke registrerte alle gavene før bryllupsdagen. Dermed var flere gaver derfra kjøpt både dobbelt og firedobbelt opp :frustrert:

Dette referatet ser ut til å bli langt, men så vardet da også en veldig fin og lang dag, selv om den virket for kort.

Sermonien

Vi stoppet litt nede i bakken for festlokalet. Ordensmannen tok siste biten opp til sermoniplassen til fots, og jeg ventet på at pappa skulle komme.

Da han var kommet dro vi opp til sermonien. Der var alt forandret! Det viste seg at et par hadde giftet seg der 1t før. De hadde ikke nevnt noe om dette til festlokalet før om morgenen, og selvsagt, hadde de invitert alle gjsetene til vielse her, så da hadde ikke festlokalet så mye valg :-? Heldigvis for oss,- forandringene var fine, og det var ikke vanskelig å tilpasse planene på sparket til de kulissene vi nå hadde :tunge1:

Pappa og jeg gikk inn, og Ordensmannen møtte oss, dvs meg. Så i øyekroken mange våte øyne da vi kom inn, kjempe koselig!

Etter innmarsjen, sang kusina mi en nydelig versjon av "Tir n´a noir". Vigselstaleren vår holdt en nydelig og svært personlig tale om oss, og vårt forhold. På slutten av talen overrasket vi svigerforeldrene våre med å gi dem en langstilket rose hver. Svigerfar ble veldig brydd, svigermor ble så overrasket og rørt at ho datt av stolen :ler: Mamma hadde visst begynt å grine og pappa hadde felt noen tårer han også :wink:

Så satte vi på ringene, og servitørene åpnet noen flasker musserende til "Champagnegaloppen".

I ettertid har vi fått mange veldig gode tilbakemeldinger på sermonien,- det er koselig, særlig siden vi har hatt en del tanker rundt sermonien. Og da særlig på hvorfor vi vil ha den slik og slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer enda et avsnitt i referatet mitt.

Middag

Bordene var nydelig pyntet med markblomstbuketter, og maten smakte, som den skulle,- helt fortreffelig.

Vesla; som aldri har vært noen stor tilhenger av suppe, spiste hele sin porsjon, uten å søle :o Da ho var ferdig, spurte ho mormor om mer! Ho fikk resten av suppa til mormor, og var strålende fornøyd :ler:

Vi hadde forresten kremet skogsopp suppe,- helt nydelig

Etter forret var det tid for tale. Pappa sin, en meget god tale, der gjestene humret godt :wink:

Til hovedrett hadde vi helstekt ytrefilet av okse med stekt sopp og grønsaker. Den ble servert 2 ganger og mellom dem holdt Ordensmannen tale. Han hadde slitt med den talen lenge. Den var knallgod, poengene satt som de skulle, og vi lo alle sammen, samtidig var det en veldig personlig tale. Ja, han sa til og med at han selv var en potetsekk, og jeg var en heliumsballong, som iherdig prøvde å få han til å lette og fly litt sammen med meg. Selv hadde han sin store hyre i å holde meg nogenlunde nede på bakken, slik at jeg ikke tok helt av

:ler::hoho::ler:

Før desserten holdt jeg tale, en overraskende kort tale, til å være meg. Har forresten fått flere gode tilbakemeldinger på den i ettertid. Så var det en

strekk-på-beina pause/røyke pause, en morsom sang fra foreldrene hans og tale fra min forlover. Hun hadde laget en morsom historie om vennskapet vårt, til slutt fikk jeg en bok med hele historien med bilder :)

Desserten var en desserten vi har brukt i min familile i mange år. Den ble veldig godt mottatt, forlobveren til Ordensmannen holdt tale på slutten av desserten. Han var forundret over dessert valget. Da banan og jordbær aldri har vært blant min manns favoritter, han ble ikke mindre forundret da det viste seg at dessertvalget var initiert av Ordensmannen :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye som frue!

Gleder meg til å se bilde av deg i din selvsydde kjole. Flott referat, og bra at dagen deres var så vellykket! Virker som om alle synes at dagen var for kort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...