Gå til innhold

Vimsevips og Ordensmannen 7.august 2004

Vimsevips

Anbefalte innlegg

:hjerter: Så er datoen endelig satt.

Den datoen har liksom vært den eneste aktuelle hele tiden, men det er det å si det helt endelig da..

Vel, nå er det gjort !

Men så endret vi den til 7. august istedet..

Så nå starter dagboka mi.

Vi møttes i studietida, og ble sammen helt plutselig over tid, som jeg pleier å si. :hjerter:

Bryllupsdagen er min kjæres bursdag, og så godt som 6 år etter at vi ble sammen (Folk spurte så fælt, så vi sa tilslutt en dag, 15.08.) Og det er nøyaktig 3,5 år (på dagen) etter forlovelsen.

Så hva er klart så langt ?

-Forlovere, vi vet hvem vi skal ha, og min ble spurt samme dag ringen kom på fingeren.. :rodme:

Ivar sin er ikke spurt ennå, men det har han god tid til ennå, har han ikke ?

-Hvor sånn geografisk sett, har vi bestemt oss. Vi vil ha det der min mamma kommer fra.

Første post på programmet blir å finne en til å foreta vielsen. Regner med at det blir det vanskeligste. For vi vil ha selve vielsen på en lørdag, og kirken er ikke aktuell. Noen som kjenner noen ? :forvirra:

Nei, får hoppe til køys, vesla våkner i 6-7 tida, og da er det greit å være uthvilt nok til at jeg kommer meg ut av loppekassa.. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, og gratulerer.

Jeg sere dere har valgt den samme datoen som meg og Bananmannen, så det skal bli spennende å følge deg/dere framover.

Har opprettet dagbok jeg også, men der står det til nå bare "tull", siden ikke noe er "offentliggjort" eller planlagt "på papiret" enda.

Men det kommer, det kommer.

Lykke til med jakten på en prest.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Chiquita !

Så gøy at vi har sammen bryllupsdag ! :P

Det er en sorenskriver eller dommerfullmektig vi trenger. Har en fetter som forhåpentligvis blir ferdig med jussen til jul, men han tror ikke han har gode nok karakterer til en dommerfullmektigstilling. Det er så typisk ! :veldigsur:

Har satt hele slekta i sving for å finne en, så jeg håper det beste.. :blunke:

Det er fint vær, må ut å male hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og pappa har vært her i helga. Jeg har fått vist mamma noen bilder og mønstre av hva slags kjole jeg kan tenke meg. Da vi har planer om å sy den selv. Mamma mente vi skulle klare mønstrene jeg har funnet så langt. JIPPI! :hoppe:

Ellers fikk jeg endelig satt meg ned og skrevet klagen på flyreisa vår til USA. Så nå er det bare å levere den og vente på tilbud om kompensasjon, med så mye rot, kan det bli en del. Og da blir det i tilfelle Bryllupsreise neste år (det håper jeg ihvertfall) :wink:

Vesla slapp seg endelig i dag, og ble stående selv om hun var klar over at ingen holdt henne ! :D

Nei, må komme meg i seng. Har en travel dag i morgen med helsestasjon og lege til vesla på morgenen, og jobbintervju senere på dagen. Håper det går bedre enn det forige, for da var jeg trøtt og uforberedt (aldri en god kombinasjon..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Toastmaster er i boks! :P

Snakka med søskenbarnet mitt istad, og da poppa det bare ut av meg om ho ville være, og ho sa: JA. Har snakka om å ha henne, men hadde jo ikke tenkt til å spørre enda, da. Men, men, alt som er gjort er godt gjort. :blunke:

Ellers har Ivar uttrykkelig ytret et ønske om å ikke få se stoffet eller kjolen før dagen. Så romantisk ! Svigers syntes også det var fint for da kan jeg sitte der å sy, prate bryllup og spise kaker :)

Nei, der våkna vesla igjen, ho bare vil ikke sove i kveld. Klatre ut av senga derimot, det vil ho. :( Det går som regel med et brak i golvet.. Så vi får vel, finne på et eller annet så ho ikke kommer seg ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Så masse dere har fått i orden allerede! :D Lykke til videre med planleggingen. Kommer til å følge med for noen tips jeg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen, Ca.

Spørs om ikke jeg sniker, og kikker etter tips hos deg også.

Ellers har det ikke skjedd noe siden sist på bryllupsfronten, heldigvis har vi fortsatt god tid !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i dag ringte jeg tingretten der vi har mest lyst til å ha bryllupet, for å høre om de foretok vielser på lørdager. Og det gjorde de av og til på forespørsel. Men jeg skal ringe tilbake til uka, og prate med sorenskriveren, håper det går i orden ! :wink:

Forloveren min tar oppgavene sine på alvor :lol: . Ho ringte her om dagen for å si ifra om at ho ville ha navn, adresse, tlf og e-posten til alle jeg kunne tenke meg å ha med i utdrikningslaget, innen 1.august. :-?

Ho vil nemlig være sikker på at utdrikningslaget kommer som en kjempe oerraskelse :o . Må jo innrømme at med over 1år til disp, på når utdrikningslaget skal være, blir jeg vel overraska, når det plutselig er der.. I tillegg kommer jeg vel, til å stadig kikke meg over skulderen for å se om det snart skjer noe.. :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være "redd" for utdrikningslag i 1 år...

*pjuh*

Jaja, en kommer ingen vei utenom det, selv om jeg synes 1 år er litt FOR lenge å leve i uvisshet da.

Håper samtalen med sorenskriveren går bra *X'er fingrene*

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tusen takk for hilsen Chiquita !

Så har jeg altså snakket med sorenskriveren. De kunne ikke si noe som helst før de hadde satt opp ferien for neste år.. :-?

Så da håper vi svigermor får napp der ho prøver å leter.. Eller så blir det vielse i Oslo, men da må vi ta en del avgjørelser ganske snart. Og det er hverken min kjære, eller mine foreldre klare til (for vi har jo mer enn et år på oss..) Joda, stemmer det, men utvalget av steder som har plass til ca 120 personer er noe snevrere enn la oss si 13 (nærmeste familie).

I følge dem er det nemlig ikke noe problem å vente til mars med å bestille lokale til så mange. Er enig i at vi kan vente så lenge i bygda mamma er fra, men ikke i Oslo. Noen som har noen gode argumenter, slik at jeg får åpna øynene deres ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Har vært østover i helga, og fikk snakket litt med foreldrene mine. Så nå ser det ut til at vi snart kan begynne å se på lokaliteter. I tillegg ser det ut til at dommer kanskje løser seg. Jeg krysser ihvertfall fingrene, og håper vilt og hemningsløst. :roll:

Har bestilt kjolemønsteret, og venter nå på at det skal komme i posten. Så er det å prøve lignende kjoler, slik at jeg ikke lager en kjole som ser ut som et makkverk på meg.. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så plutselig at frieriet har jeg jo ikke nevnt med et ord.. :oops:

Vel, slik var det:

Onsdag 14.februar 2001, Valentinsdagen for de fleste andre, og dagen før bursdagen min for meg. Lager ikke noe oppstuss på den dagen, det blir liksom litt teit, på en måte.

Jeg stod opp litt i siste liten, som vanlig, og bestemmer meg for å komme meg av gårde fortest mulig. Sambo ligger i senga og sover og alt er nogenlunde slik det pleier. Jeg ser på klokka og kommer til at jeg rekker å stikke en kort tur inn på kjøkkenet for å grabbe med meg litt mat jeg kan spise på vegen. Til min fortvilelse (hadde dårlig tid) ligger det en rød rose over hele benken, så jeg fikser maten på komfyren i stedet. Der ligger det et kort..

Nå er jeg av den nysgjerrige typen, så jeg bestemmer meg for å lese kortet med det samme. :wink:

På utsiden står det:

"Vet du hva jeg liker best ved deg ?"

og inni står det:

"Alt!!"

Under har min kjære skrevet:

"Vil du gifte deg med meg ?" :hjerter:

Jeg hyler "JA!" Min kjære våkner glad og lykkelig den morgenen og jeg kom 30 min for seint på jobb.. :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, det var et koselig påfunn da!!!!

*smelt*

Skulle ønske Bananmannen var like oppfinnsom!!!! :-?

Lykke til videre

*kjempeklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Har vært en tur østover og orientert oss litt i jungelen av lokaler. Der vi aller helst ville ha det, har de plass, men de har bygd om. Slik at 1/3 av selskapet må sitte i eget rom (røykesalongen) under middagen. :x Det er glass i mellom, slik at de kan se, men vi syntes ikke det var noen god løsning. :(

Har allikevel to aktuelle lokaler, men vil se dem før vi bestemmer oss, og evt bestiller.. Det fine med disse lokalene er at vi kan ta med drikkevarene selv, og så stiller lokalene med bartender.. :P

Vesla fylte 1 år i dag, så vi har feira hele helga. :P Selskap på fredag, restaurant i går, og bursdagsmiddag i dag. Ho har storkosa seg, og det har vi også. :P Kan ikke helt fatte at jeg på dette tidspunktet i fjor ankom sykehuset, og at ho hadde det så travelt at min kjære ikke fikk parkert bilen før etter fødselen.. Har et lønnlig håp om at jeg ankommer før pressriene en annen gang. :roll: Kom jo, aldri lenger enn venteværelse, og jeg som hadde gledet meg til å føde i vann..

Nå er det 1år 25 dager igjen, jeg gleder meg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer vesla på etterskudd! :bursdag:

Og tusen takk for at du liker kjolen jeg sikler på.. :D

Gleder meg til å stikke nesa innom her med ujevne mellomrom og følge med i planene dine fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Heisann. Lenge siden jeg har tittet innom her nå. Masse som ser ut til å falle på plass for dere nå. Kan tenke meg det føles deilig.

Ser vi har nesten jevne barn. Min minste er født i mai samme året som din :) Kunne ikke tenke meg et liv uten barna nå som jeg har dem. De gir jo så mye glede.

Har du forresten en link til den kjolen du skal sy deg (litt nyskjerrig skjønner du :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen jamjam og Ca. :P

Link til kjolen har jeg vet du. Det er den som heter Regency. Jeg skal lage et lite slep også skal jeg ha et skjørtelag med splitt helt opp, slik som her.

Den øverste kjolen og den 5. (blå) er hvordan jeg håper kjolen med slep blir, og så leker jeg litt med tanken og ha noe av denne samme effekten som den blå.. :wink:

Nei, nå må jeg gå. Matfestivalen starter i Stavanger i dag, og dit skal jeg.

Har faktisk ikke gått glipp av den et eneste år, heller ikke i fjor. Da kom vi ut av sykehuset, og dro rett på festivalen. Hadde sverget hele svangerskapet at dit skulle jeg, og det gjorde jeg og. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Kjolen din kommer til å bli spesiell og ingen andre vil ha maken. Stilig! :D Håper du kan ta bilde når du har sydd den ferdig så jeg få se bilde da også *hinter litt*

Kos deg på matfestivalen. Selv skal jeg ut og klage på digitalkameraet vårt som har streiket, og så skal jeg møte en venninne i kveld og skravle litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott kjole da... Du kommer til å bli nydelig!

Kommer du fra Østfold du også? I tilfelle hvor? Send gjerne en PM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener Ca. og Astra.

Tror du har helt rett Ca., ingen kommer til å ha makens. :P

Astra, nei, jeg er fra Ski i Follo (Akershus). Og, ja, jeg tror også jeg kommer til å bli skikkelig pen ! 8)

Så, sjekka lørdagsvigsler her borte, siden det kan bli vanskelig å få der vi egentlig ville være (ikke i Ski). I Sør-Rogaland er det vigsel en lørdag hver måned mai-august. Hvilken lørdag, og hvor blir avgjort i januar/februar. :( Ikke lett å planlegge stort bryllup da, da er jo alle lokaler til så mange opptatt. :x

Så vi vurderer å flytte det hele til en fredag i juli, og gi alle gjester beskjed i september, slik at de vet om det når de planlegger ferien.. :o

Kommer til å ta en avgjørelse på dette i slutten av august. Da går fristen vi har satt på å finne en dommer ut. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...