Gå til innhold

Vimsevips og Ordensmannen 7.august 2004


Vimsevips

Anbefalte innlegg

Hei Vimsevips! :)

Takk for hilsen i dagboka mi for lenge siden... Jeg svarte etter en veldig lang stund, men jeg tror ikke du har sett det.

Vi har i utgangspunktet samme dato for bryllupet, men nå får vi jo se om dere flytter deres da...

Vi har ikke fått ordnet så mye enda. Vi har kirke, lokale og fotograf klart. Jeg driver å tenker gjestelister og mat for tiden.

Kommer vel til å kikke innom innimellom og følge litt med! :D

Joli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

Er ordentlig imponert over at du skal sy kjole selv! :heiajente: Så veldig flott ut på bildene. Hva slags stoff skal du sy kjolen i og hvilken farge?

Dere har i hvert fall tenkt en del om planleggingen, selv om alt ikke har falt helt på plass ennå, ordner seg nok skal du se :D Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen *Marte* :P

Tusen takk for at du likte kjolen, det gjør jeg også :briller:

Selv er jeg også ganske imponert over meg selv, har heldigvis både mamma og svigermor til å hjelpe meg, og det setter jeg stor pris på. 8)

Stoff og sånn kan jeg ikke helt svare på ennå, hadde tenkt til å ta meg en tur til Grønland nå til uka, sammen med mamma (vi skal østover).. Men så reiste ho på hytta i dag, og jeg synes det er kjedelig å se på stoffer alene, så vi får se hva jeg gjør.

Tanken er å ha blått i bunn, og to lag med hvitt oppå. De hvite lagene i tynne lett gjennomsiktige stoffer, det blå i et tykkere som faller pent. Det ytterste (hvite) laget skal ha splitt helt opp. Da vil jeg, forhåpentligvis, se litt slankere ut. Og det har jeg ingenting i mot :wink: Så skal kjolen ha et blått bånd i livet og nederst på armen i samme blå stoff som den underste kjolen.

Ble du noe klokere nå ?

Du har rett vi har tenkt mye, så mest sannsynlig vil mye være "fort og greit" gjort når vi begynner å booke og få ting ordentlig ned på papiret.

Er litt susen i dag kjenner jeg, var på fest i går, og det merkes i dag. Godt jeg bare er håndlanger i flislegginga på kjøkkenet. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vimsevips

Ser ut som dere er godt i gang med planleggingen allerede :D Kjolen var flott og spesiell. Så flink du er som kan sy selv :)

Kommer sikkert til å titte innom igjen (datoen dere har valgt er to dager før bursdagen til veslejenta vår som blir 1 år 16. august)

Lykke til med å finne en dommerfullmektig til lørdagen deres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss samme dag, så gøy :). Virker som det er flere av oss, men så langt jeg kan se, er det Chiquita, deg og meg med dagbøker. Synes det er spennende å se hvor langt andre har kommet.

Kjolen din er ultraromantisk da, og som svoren Jane Austen - fan er den jo helt fantastisk :). Men hva skal din kjære ha på seg, kommer dere til å matche? Selv har kjolen min litt kina-preg over seg, og min kjære har kinakrage på sin dressjakke.

Lykke til med både dagbokskriving og planlegging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner :P

Snorkie:

Da er det nesten en måned mellom jenta vår og deres, ho fylte 20.juli.

Du har rett, å finne dommerfullmektig er ikke lett..

Ringblomst:

Min kjære stiller i dress, det bestemte han seg for lenge før han fridde, så vi kan bli en interessant match i klesveien :ler2:

Var østover på ferie i forrige uke, men dro rett på hytta, så det ble ingen tur på Grønland for å se på stoff :wink: Får ta det senere i høst, for nå vil jeg ha en jobb !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med jobbleting!

Hvis du er flink til å sy har du god tid på kjolen :D Ble mye klokere etter forklaringen din! Håper du kan legge ut bilde når du er ferdig, ikke mange selvsydde brudekjoler nå om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er flink til å sy har du god tid på kjolen :D Ble mye klokere etter forklaringen din! Håper du kan legge ut bilde når du er ferdig, ikke mange selvsydde brudekjoler nå om dagen.

Så klart jeg skal legge ut et bilde !

Og bra du skjønte forklaringa mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mindre enn 1 år igjen :P

Og vi har ikke kommet så mye lengre, vi kjøpte boka til Gry i går. Sambo mente vi trengte den slik at jeg fortsatt har litt bakkekontakt :o

Ellers ble dagen hans i går feira til langt ut i de små timer.. :wink:

Vesla tok 1års bildene sine i går. Svigermor har stått for 2års bilder til de andre barnebarna. Så siden vesla hadde tatt bilder i går, snakket vi litt om dem. Og ho er enig med meg :P Kjolen ho skal ha i bryllupet vårt bør ho ha på 2års bildene. Vet det er lenge til, men vi er ofte bare nesten enige, så det er kjempe deilig når vi faktisk er helt enige :briller:

Har laget et foreløbig budsjett, på klær og festen på ca 85 000, har tatt litt godt i på enkelte ting da. Håper sluttsummen blir på ca 80 000. Foreldrene våre har antydet at de vil bidra med ca 30 000 hver, og så håper vi å slippe unna med 20 000. Men vi får se når ting kommer på plass. Inntil videre ser det ut til å bli 25 000 på oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen runder er vi nå enige om innbydelsene. :P

1/3 av et A4 ark (ca). Bilde av oss to midt på, så bretter vi sidene over bildet, og fester med hjerteklistremerke. Når man åpner ser man dermed et bilde av oss i midten og innbyhdelses teksten på hver side. Regner med at innbydelsene vil gå i blått, men det er ikke avklart ennå.

Vi er nemlig veldig glad i blått begge to, faktisk så mye at vi pyntet med blåtoner i Navnefesten til Vesla :oops:

Var ikke bare svigermor som stussa da :o

Forloveden min og jeg skal klistre, lime og drikke vin en gang nå i høst. Vi er noen store skravlepapegøyer og sosehuer begge to, så vi burde kanskje ta mest vin etterpå :wink: Uansett jeg gleder meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en liten runde i byen i dag, og så en kjempe søt og fin kjole til vesletrollet. Den ville vært kjempe fin som brudepikekjole. *drømme*

Problemet er bare at jeg er fryktelig usikker på hvilken størrelse jeg skal kjøpe. Særlig siden det er nesten et år til. Tror jeg venter med å kjøpe kjole til neste sommer. Vil jo at kjolen skal passe.., men den var skikkelig fin altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

Takk for koselig hilsen i dagboka mi for leeenge siden!!

Bryllup på bursdagen min dere også!!hehe..morsomt :D

Kikket på kjolen din og det er sånn kjole som jeg alltid har hatt lyst til å gifte meg i! Sånn empirestil eller bunad. Det blir bunad da, så det var morsomt at noen andre hadde det i stedet!

Hei å hopp fra Leya:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen, Leya :P

Alltid koselig å se at andre stikker innom, særlig når de legger igjen en hilsen :wink:

Tror vi er litt like, jeg har endt opp med en empirekjole, men har alltid drømt om bunadsbryllup. Det vil si helt til jeg møtte Ordensmannen, da slo jeg fort fra meg den ideen. ("Bunad er ikke fint på gutter," ja vel, ja..)

Men jeg er kjempe fornøyd med kjolen jeg altså, så det skal ikke bli noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:P Nå er jeg glad nå, for nå har jeg fått meg ny jobb!! :P

Så nå kan vi begyne å konsentrere oss om bryllupsplanlegging igjen.

Vesla begynte i barnehagen i går, Ordensmannen tar tilvenningen, han mente det kunne være sunt for alle perter, og han kunne få litt bedre innblikk i barnehagehverdagen. Jeg bare smiler og er fornøyd jeg !! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Nå er jeg glad nå' date=' for nå har jeg fått meg ny jobb!! :P

Gratulerer! Så moro! Alltid gøy når man starter på noe nytt og spennede :D Hva slags jobb er det?

(F.eks nå kunne jeg trengt en klappesmiley!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førskolelærer så det er en ped. leder stilling i en barnehage. Og ja, det skal bli kjempe deilig å begynne et nytt sted. Gleder meg som en unge til tirsdag (det er første dagen min) :P

(F.eks nå kunne jeg trengt en klappesmiley!)

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med ny jobb, Vimsevips.

(Uff, nå er det lenge siden jeg har skrevet noe til deg her - men jeg leser mye her da) :oops:

Håper alt står bra til i Vimpsevips-heimen, og at dere koser dere med planleggingen videre

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hilsen Chiquita !

Og så er det koselig å vite at noen leser skribleriene mine. Er jo ganske mye som rører seg oppi hodet mitt, og da er det koselig å vite at noen der ute er interessert i det som kommer ut.

Jada, vi koser oss her i vimsevips-heimen. Vesla koser seg over måte i barnehagen, og prøver å lære mamma`n sin å rydde og holde orden ved hver anledning ho får. Dessverre er mamma`n hennes relativt tunglært på det området.. :oops:

Ordensmannen begynner å skjønne at vi gifter oss neste år. Selv om det fortsatt er uvisst når. Og hver gang det går opp for han, kikker han litt i boka til Gro, og kommer med noen synspunkter. Eller vesla blir "parkert" på rommet sitt med en boks rosiner :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig tenkt å gjøre "bryllupsting" i dag, men så fikk vi sove i natt. Så da har vi prioritert husvask i stedet. Trenger litt mer overskudd til å gjøre det, enn bryllup, jeg..

Men litt bryllup blir det sikkert tid til også. Føler meg i plutselig i like god form som mens jeg gikk gravid og de først 3-4 ukene etter på:P KJEMPE DEILIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...