Gå til innhold

Madam Mim gifter seg


Gjest madam_mim

Anbefalte innlegg

Gjest madam_mim

Jeg sliter litt med dette tale-greiene, det blir så omfattende når jeg skriver :dåne: Kan ikke ha tale i 1/2 time heller :skratte: Men så fant jeg et utrolig fint dikt som jeg likte...Lurer på om jeg skal lese det istedet for å skrive egen tale, og heller tilføye noen takk, og kanskje noen små ord til kjæresten før eller etter :sjenert:

Legger diktet ut i bloggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter litt med dette tale-greiene, det blir så omfattende når jeg skriver :dåne: Kan ikke ha tale i 1/2 time heller :skratte: Men så fant jeg et utrolig fint dikt som jeg likte...Lurer på om jeg skal lese det istedet for å skrive egen tale, og heller tilføye noen takk, og kanskje noen små ord til kjæresten før eller etter :sjenert:

Legger diktet ut i bloggen!

veldig fint dikt! :jepp: dersom du sliter med talen, hadde jeg heller valgt dette!! Det beste er å velge det du er mest komfortabel med! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
veldig fint dikt! :jepp: dersom du sliter med talen, hadde jeg heller valgt dette!! Det beste er å velge det du er mest komfortabel med! :Nikke:

Det er et veldig bra alternativ for meg :jepp: Mamma syntes det var fint også, måtte lese det til henne over telefonen nå :fnise:

Jeg skal jo uansett si litt om hva jeg føler for kjæresten min, men da kan dette være en stor del av det jeg skal si ellers liksom :fnise: Jeg er så emosjonell, så å legge for mye ut om følelsene mine denne dagen vil nok muligens bli litt for mye for meg :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

Vi har en plan for de neste dagene, eller, egentlig i løpet av disse 2 ukene jeg har fri :fnise: Vi har lyst at mest mulig som kan være klart før bryllupet skal bli unnagjort nå i ferien vår :hoppe: Så kan vi slappe mer av rett før bryllupet (sånn som Pysepus gjør :fnise: Det virker helt skjønt!!)

Jeg har prata meg svett med mamma over tlf så nå skal vi i løpet av kort tid sy fast det som er løst på kjolen min, sy opp underskjørtet, sy en hempe til inni kjolen bak sånn at bh stroppene ikke viser og bake lefser (:overrasket: ja Mim kan faktisk det, men kan ikke sy :fnise:)

Jeg og kjæresten har sett på budsjettet og det ser veldig bra ut,

:hoppe::danser::hoppe: litt for det ja!

I morgen skal vi kjøpe inn alt av drikkevarer, chips / ostepop / nøtter og saltstenger pluss litt twist og sånn - så kan vi stryke det fra lista også :juhu: Jeg har søppelsekker klar til gaveutpakking, silkepapir til gavenedpakking, så det som gjenstår er bok og klistrelapper....pluss noen bananesker til å frakte gavene hjem i :jepp:

Vi skal en tur ut og prate med de som leiger ut lokalet for de svarer ikke på mailene mine - mulig de er på ferie :roll: de også!!

Vi skal ha møte med restauranten som leverer maten sånn at vi kan få svar på de siste spørsmåla våre, oooog vi må prøve å få tak i kantor etterhvert - prosten sa de skulle sette opp etter fellesferien hvem som skulle spille den helga :)

vi få en orden på det med toastmaster, kjæresten skal bort til forloveren sin ikveld og prate bryllup (:dåne: han planlegger noe jeg ikke får vite :redd: Kontrollfriken får litt panikk :ler: ) så da skulle de se på det med toastmaster, for forloveren til kjæresten kan også ta på seg den oppgaven hvis det skjærer seg totalt :) Får vel vite endelig beskjed ikveld da kanskje :sukk:

Jah, og ellers så må jeg kjøpe inn litt stæsj til bryllupsnatta vår her hjemme :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planen din høres super ut! Veldig god ide å få mest mulig ferdig nå.. :jepp: det kommer GARANTERT noe som må fikses når det nærmer seg uansett, så da er det greit å ha tid til å ordne det uforutsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg synes også diktet var kjempefint! Det er godt med sånne ting som setter enkle ord på kompliserte ting.... :rødme:

Jeg har tenkt å prøve å få spilt inn tre sanger som er spesielle for meg/oss som kjære kan få i morgengave. Hadde i utgangspunktet tenkt å synge den ene live som en del av talen min, men snille forloveren min ga tips om at det kan være lurt å ha det på cd som backup. Ikke alltid det er like lett å synge i en så følelsesladet stund kanskje?

Håper jeg ihvertfall får ordnet det med å spille dem inn. Litt vanskelig å finne tid til å øve (les: ule og synge) når kjære ikke er hjemme.... Må få en ordning på det når det nærmer seg litt mer tenker jeg! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå nærmer det seg mimsen :hoppe:

syns lista di er veldig fin og du har fått gjort mye :) lurt å ha mest mulig gjort før dagen, det er min plan også :jepp: Alt som er gjort er bra, tror jeg har sagt det en del ganger nå men lever liksom etter den setningen :fnise:

så fin ticker du har fått :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

Middagsgjester:

Kommer: 20

Kommer ikke: 0

Ikke svart: 1

Kaffegjester:

Kommer: 6

Kommer ikke: 0

Ikke svart: 6

Fikk akkurat melding fra halv-søsteren til kjæresten, det er det ene "nei-svaret" vi har fått :sjenert:

Hun bor på Østlandet, og har ikke økonomisk mulighet til å komme over for 1 dag. Hun hadde veldig lyst da - men vi regna ikke akkurat med at hun hadde mulighet å komme, så det var ingen overraskelse..Men dumt var det da :sukk: Jeg har aldri møtt henne, så det får vi ta en annen gang :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig dikt Mim :rødme: Synes absolutt du bør gå for det, og det sier jo så utrolig mye :rødme:

..og hvor har du bestilt gjesteboka deres? Den var fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
Så nydelig dikt Mim :rødme: Synes absolutt du bør gå for det, og det sier jo så utrolig mye :rødme:

..og hvor har du bestilt gjesteboka deres? Den var fin :)

Det blir nok til at jeg bruker det diktet, falt pladask selv :rødme: Må bare skrive bittelitt utenom som jeg vil si :Nikke:

Gjesteboka vår er bestilt fra Bryllupsbutikken.no, veldig fin men litt liten :fnise: Bare 19 x 15 cm, så vi får lime bilde av gjestene på den ene sida, så får de skrive på den andre :jepp: Gleder meg til skiltet som hører til med navnene våre på kommer :hoppe: Ingen som kommer til å være i tvil om hvem sitt bryllup de er i ihvertfall - det står jo navn på alt :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har det meste under kontroll, ja :jepp:

Tror du jeg også kunne fått sett det diktet du har i bloggen din :sjenert: Har allerede begynt å grue meg til å holde tale. Men tale skal jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

Da er tilgang ordnet for deg Klematis :)

Jeg er temmelig sikker på at den dagen er ikke den letteste for meg å stå og snakke foran en gruppe mennesker jeg er glad i - men må prøve :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Mim :)

Kjempefint dikt ja! Likte det veldig godt :jepp:

Og for en super liste du har laget! Alt ser helt nydelig ut, jammen har du alt på stell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest madam_mim

*inspirert av alle som trener her inne*

Mandag:

20 minutter sykling

Tirsdag:

40 minutter lett sykling (hadde med lille Persille, så det gikk ikke akkurat unna men..)

20 minutter tur med hunden

Onsdag:

150 sit ups

Planen var å sykle idag også men...ble "barnevakt" i stedet :sukk:

Torsdag:

Fredag:

Lørdag:

Søndag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

Da har vi handla alt av drikkevarer :hoppe:

20 personer som drikker under middagen, ikke alle som liker vin - vi setter vann, brus, farris, øl, alkoholfritt øl og eple / pærecider 0,7 % (nesten alkoholfritt) på bordene!

12 ekstra til kaffe, her er også noen som ikke drikker :sjenert:

DRIKKEVARER:

VELKOMST - musserende

8 flasker eplecider 0,7 %

8 flasker pærecider 0,7 %

FORRETT - hvitvin, halvtørr

6 flasker Loosen Riesling Kabinett

HOVEDRETT - rødvin

10 flasker Domini Veneti Valpolicelli

DESSERT - hvitvin, bobler men ikke musserende..

3 flasker Toso Moscato D`Asti

KAFFE

1 flaske Sheridan`s

1 flaske Carolans Irish Cream

1 flaske Larsen Cognac

FESTEN

3 L rødvin

3 L hvitvin

1 flaske Absolut Citron

2 flasker Absolut

1 flaske Tom Collins drinkmix (nok til 8 drinker)

1 flaske Mojito drinkmix (nok til 8 drinker)

1 flaske San Fransisco (nok til 17 drinker)

1 flaske Rose`s Lime 0,6 l (blandes ut 1:4 ved bruk!)

3 l eplejuice

3 l appelsinjuice

3 l sitronbrus

1 flaske Sheridan`s

1 flaske Carolans Irish Cream

1 flaske Larsen Cognac

Øl - 42 flasker 0,33 l

Alkoholfritt øl - 18 flasker 0,33 l

Pærecider - 24 bokser 0,5 l

I tillegg har vi kjøpt:

4 flasker Farris Bris 0,5 l

1 flaske Farris Bris Lime 0,5 l

1 flaske Farris Bris Sitron 0,5 l

1 flaske Farris Bris Bringebær & Granateple 0,5 l

1 flaske Farris Bris Mango & Papaya 0,5 l

4 flasker Coca Cola 0,5 l

4 flasker Pepsi Max 0,5 l

4 flasker Fanta Exotic 0,5 l

4 flasker Fanta 0,5 l

Holder dette? Ser veldig mye ut når det står på gulvet her ihvertfall :ler:

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest madam_mim

Ugler i mosen :lur:

Jeg kunne gledesstrålende fortelle kjæresten at forloveren min har sagt ja til å synge Sarah McLachlan`s sang Answer i kirka, han ble helt rar i fjeset og ba om telefonnr hennes :fnise: Så nå skal hun finne ny sang, og antagelig skal herlige kjæresten min synge og spille på festen :rødme: Litt frustrert var han når han skjønte jeg hadde bedt henne synge akkurat den sangen - men til mitt forsvar :engel: har det da hele tiden vært planen at den sangen skulle synges i kirka - vi har bare mangla solist :sjenert: Ihvertfall så ordna han opp :hoppe: Blir spennende å se og høre hva som skal synges både her og der :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje dere har litt lite boblevann, det blir vel en 15-18 glass bare? Men er dere heldige og får sol og fint vær tror jeg det er flere som gjerne ville hatt litt påfyll, det er jo så utrolig forfriskende med musserende vin :)

Men om dere satser på kun et glass per person uten mulighet for påfyll og ikke alle skal ha så er det jo greit :jepp:

Og :hoppe: litt for at dere har funnet solist! Og for at det ser ut til at mannen skal synge :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

:skratte: jeg har blanda velkomst og dessertvin :dåne: Det skal være 6 flasker til velkomst og 3 til dessert :klaske: *fikser på lista* Takk Klematis :klem:

Forresten så kjører vi eplecider ved siden av, sånn at det er et alkoholfritt alternativ også :jepp: DA bør det hjelpe på :ler: Har fått hjelp fra de på vinmonopolet, hun mente disse beregningene var plenty med tanke på at våre folk ikke er veldig glad i vin liksom :sjenert: Er mer øl, cider og brennevin det kommer til å gå i :)

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...