Gå til innhold

Mazillas store dag, 01.08.09

Mazilla

Anbefalte innlegg

Det var jo bra at de kunne ta deg inn så kjapt da :)

Jeg har ingen erfaringer med gastroskopi. Men jeg har vært gjennom bronkoskopi. Det er også slange i halsen, men istedet for at den går ned i magesekken så går den ned i luftrøret og ned i bronkiene. Det er ubehagelig ja, skal ikke ljuge på den. Men de er raske og flinke. Og du må tenke på at nå finner de ut av hva som feiler deg. Tenk positivt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klemmer: skal tenke på deg jeg... skjønner jo godt at du gruer deg, men det blir gjort for noe godt så du må nok se på det sånn!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte og snille dere er!! :klem:

Sykepleieren på telefonen sa noe om en bedøvelse man kunne spørre om å få, tror jeg skal gå for den! Kan ikke kjøre bil resten av dagen etter å ha fått den! Det tyder jo på at man blir litt rusa, og det høres ut som en bra ting! Vil helst være så fjern som mulig! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville nok lett gått for den bedøvelsen jeg også!! pleier stort sett å takke pent til alt slikt.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å se at det ikke bare er jeg som er pingle! :skratte:

I dag skal vi spise ute, jeg skal spise pasta!! Må nesten det, i tilfelle de finner ut i morra at jeg ikke kan spise det mer... Lurer på om jeg skal gå for en pizza i tillegg, sånn for sikkerhets skyld! :klø:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, jeg trodde bedøvelse var obligatorisk?

Jeg husker jeg fikk en vival (den svevde jeg på :fnise: ), en hostedempende tablett. En smertestillende sprøyte og en "beroligende" sprøyte. Samt at jeg pustet inn en sånn forstøver. Og de bedøvde underveis Men, dette var bronkoskopi da. Den går jo i luftrøret, blir jo annerledes.

Jeg sier ikke dette for å skremme altså. De er så flinke og netthendte. Kommer til å gå så bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får bedøvelsesspray uansett, men jeg vil ha sterkere saker! :tronderbart:

Måtte bare bruke en totalt random smiley! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om et døgn er jeg forhåpentligvis ferdig gastroskopert og vel så det... Kanskje jeg er død av skrekk og brekninger, men pytt sann... Her skal det gastroskoperes, koste hva det koste vil!

:døravskrekksmiley: (Hæ?! Finnes det ikke en sånn smiley?!?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå (for lengst, forsåvidt..) har jeg tatt gastroskopi!! Det gikk over all forventning, og jeg fikk bare den bedøvelsessprayen alle får!!! :juhu:

Legen og sykepleieren påstod at jeg ikke trengte mer, og de hadde faktisk rett! Jeg var så nervøs at jeg grein inne på undersøkelsesrommet, men utrolig nok gikk det bra! De sa etterpå at de ikke hadde trodd jeg skulle vært så flink som jeg var! De hadde visst trodd jeg skulle fått panikk osv, på grunn av sånn jeg oppførte meg i starten! :flau:

Men uansett, jeg har tatt gastroskopi!! :juhu:

(Har antakeligvis cøliaki, men da har jeg i det minste ikke tatt gastroskopi til ingen nytte! :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var :klemmer:

Cøliaki ja... Har en mistanke om det samme her, men jeg tror ikke det er mulig å få noe slange ned i halsen her :fnise:

Driver med alternativt kosthold på egenhånd - funker supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var :klemmer:

Cøliaki ja... Har en mistanke om det samme her, men jeg tror ikke det er mulig å få noe slange ned i halsen her :fnise:

Driver med alternativt kosthold på egenhånd - funker supert!

Jeg hadde aldri trodd det skulle vært mulig med slange ned i halsen her heller!! Og hvis de har gode grunner for det så får man enten mer bedøvelse (likeglad-sprøyte) eller i "verste" fall narkose! Men det var seriøst ikke ille, og tro meg - jeg var fantastisk nervøs!!! Trodde jeg skulle besvime, hadde mest lyst til å rømme fra venterommet! Jeg er verdens største pingle, og det gikk faktisk greit! :fnise:

Hvis du har mistanke om cøliaki burde du ikke begynne på glutenfritt kosthold uten å ha fått diagnosen! Da normaliserer tarmene seg, og cøliakien vil ikke kunne påvises på prøver! Da må du leve glutenfritt, men uten å få de 1730 kr i måneden som du har krav på! Det er jo litt kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk om å være emosjonell! I går fikk jeg tårer i øynene da jeg så ei jente som kom ut fra en brudesalong med kjolen i et kjoletrekk, og så ut som hår og sminke osv var ordnet..! Måtte ordentlig ta meg sammen for å ikke begynne å grine helt på ordentlig! :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å være emosjonell! I går fikk jeg tårer i øynene da jeg så ei jente som kom ut fra en brudesalong med kjolen i et kjoletrekk, og så ut som hår og sminke osv var ordnet..! Måtte ordentlig ta meg sammen for å ikke begynne å grine helt på ordentlig! :flau:

:) du er ikke alene om det :sjenert: det er lov å være det, det er en stor dag og vi gleder oss jo til bryllupsdagen vår.. Og din er ikke sååå langt unna :) ..tiden kommer til å :kosteskaft: avstedet og før du vet ordet av det så er dagen deres her :hoppe: Ingen grunn til å være flau :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal vente med sminka til etter vielsen jeg, så ikke jeg griner alt utover til ei eneste smørje før jeg i det hele tatt er gift... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...