Gå til innhold

Marsy og annerledeslivet

marsy

Anbefalte innlegg

Her i huset lukter det hjemmelagd pizza nå.... og jeg vil ha bruuuuus selv om det er midt i uka!

*vill og gal* :fnise:

Pytt pytt.. jeg drakk en 1/2 liter cola i går. Men fikk til gjengjeld skikkelig halsbrann på kvelden... :kjefte:

må nok holde meg unna ting med kullsyre fremover....

i dag blir det venninnebesøk og cafetur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar i mot middagstips med gled forresten.

I dag blir det pitapizza til middag... neida, jeg blir IKKE påvirket av reklame :fnise:

Hehe, godt å høre det er flere. Jeg har hatt pitapizza til middag 2 ganger på halvannen uke tror jeg - enkelt når man er hjemme alene :fnise:

Jeg tenker på mat hele tiden, og deler derfor med glede mine middagsplaner! I går hadde vi hjemmelaget Biff Stroganoff, noe som var kjempegodt. Og jeg innbiller meg at det er mye sunnere enn fra Toroposen, til tross for både rømme og fløte :fnise:

I dag blir det poteter, fiskeboller i hvit saus og revne gulrøtter!

Høres ut som en koselig dag for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt å høre det er flere. Jeg har hatt pitapizza til middag 2 ganger på halvannen uke tror jeg - enkelt når man er hjemme alene :fnise:

Jeg tenker på mat hele tiden, og deler derfor med glede mine middagsplaner! I går hadde vi hjemmelaget Biff Stroganoff, noe som var kjempegodt. Og jeg innbiller meg at det er mye sunnere enn fra Toroposen, til tross for både rømme og fløte :fnise:

I dag blir det poteter, fiskeboller i hvit saus og revne gulrøtter!

Høres ut som en koselig dag for deg!

rømme er vel ikke usunt :fnise:

Vi skal ha samme som dere til middag, bare at de var utsolgt for fiskeboller på butikken, så da blir det fiskepudding i biter i stedet.

Vi skal ha middagsgjester på lørdag - må finne på noe kreativt til da også.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha speltpizza. Så Grandis-reklamen like før jeg gikk på butikken :ler:.

Lett påvirkelig! Og mere midt-i-uka-brus :fnise:...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

au au au... våknet i natt med kjempevond hals. Nå blir jeg sikkert forkjøla.... :(

må nok avlyse planene for ikveld og heller holde meg hjemme....

huff... føler meg snart som en eremitt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært ute på en times tur i det fine været... herlig, selv om jeg fort blir sliten. Fikk selskap av pusen min også, så det var ekstra koselig å tusle rundt sammen med go gutten min :-) Må benytte muligheten mens han er "enebarn" :fnise:

Har gått tur hver dag i to uker, og merker at formen faktisk har blitt litt bedre. Utrolig hvor lite som skal til før formen bedres. Gleder meg veldig til jeg kan trille rundt. Håper bare det flotte været holder seg.

Skal på kontroll på sykehuset i morgen. Hvis den går fint tenkte jeg å kjøpe et soveskinn til vesle tulla :) Ser at flere har tilbud på skinn til 199kr (bl.a. Barnas Hus)

Må også huske å hente en gratis bleiebøtte *notere bak øret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute på en times tur i det fine været... herlig, selv om jeg fort blir sliten. Fikk selskap av pusen min også, så det var ekstra koselig å tusle rundt sammen med go gutten min :-) Må benytte muligheten mens han er "enebarn" :fnise:

Pusen? Betyr det katten eller mannen..? :sjenert:

Ble bare litt i tvil sånn plutselig.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen? Betyr det katten eller mannen..? :sjenert:

Ble bare litt i tvil sånn plutselig.. :ler:

hehe.. pusen er katta :-)

er litt i tvil på hva jeg skal gjøre i dag. Var på kontroll på fredag, og bortsett fra høyt blodtrykk var alle tester fine. Jordmor mente også at hodet mest sannsynlig hadde festet seg. Det lå ihvertfall langt nede.

Men i går (søndag) fikk jeg mye vann i kroppen. Presset på i føtter og hender.

Bestemte meg for å vente til i dag, for å se om det roet seg ned over natten.

I morges var det tilbake på normalen, men synes jeg har blitt litt hoven i ansiktet til gjengjeld. Kjørte mannen til togstasjonen, men når jeg kom hjem begynte jeg å få småvondt i brystet (like over magen, like under puppene). Litt usikker på om det er babyen som dytter føttene oppover....

Skal ta en dusj og se over sykehusbagen. Hvis det ikke blir bedre om en stund må jeg ringe sykehuset... Smerter i magen og økt vann er jo begge symptomer på svangerskapsforgiftning.... :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, får ikke håpe det er svangerskapsforgiftning. Du må love å ringe føden om det forverrer seg!

Tok en dusj og tuslet rundt i huset.. nå kjenner jeg nesten ingenting. Så da venter jeg litt til. Lille babyen trykker føttene opp mot ribbein og mage så jeg tror det gjør sitt til at jeg er litt øm. Kan godt være luftsmerter også...

Skjønner forresten ikke helt dette... jordmor mente babyen lå langt nede i bekkenet med hodet, men jeg synes fortsatt magen er høy? Hun har vel bare strekt ut beina da :fnise:

Gleder meg sånn til vår og sommer! Skriver lister over ting vi skal handle inn til hagen og veranda - dette blir første sommer med uteplass!!! :hoppe:

Nå blir det Oprah og Dr Phil, så må jeg finne katta så jeg får tatt han med til dyrlegen for vaksinering. I kveld skal jeg snike meg med på et BIM treff i byen sammen med en venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg var stolt mor når pusen fikk skryt for flott pels, flott vekt og flotte tenner av dyrlegen :fnise:

smertene i brystet har gitt seg. Må ha vært beina til knøttet som presset mot noe vondt, kanskje en nerve eller noe. Merket det nemlig best når jeg satt, og minst når jeg gikk rundt - så det var vel et hint om at noen har dårlig plass.

Hadde først lyst til å føde denne uken... men neste uke er det jo påske - og da får jeg jo mannen helt for meg selv. :rødme: Må nok knipe igjen 2 uker til da... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner også mye press opp mot ribbeina selv om hodet er festa her. De prøver seg vel på å strekke ut beina... Men det er nok trangt der inne nå!

Godt du ikke merker noen forverring. Du får ta det med ro og ligge med beina høyt! Jeg merker ikke noe til vann i kroppen i det hele tatt jeg... Merkelig...

Satser på å knipe igjen i to uker til jeg også :jepp:

Så koselig med skryt av pus da. Da er du nok en flink matmor ;) Hva slags pus har du? Vi har nemlig to katter vi også. Bare vanlig gatemix da :) En gutt og en jente (søsken). Er herlig med katter. Men lurer litt på hvordan det blir med baby og puser... Vi stenger dørene så pusene ikke får komme inn på soverommet da. Men vi planlegger å ha vogge i stua (pappa lager), så vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det der. Må kaste ut kattene når babyen sover i vogga? :klø: Må finne ut en løsning der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med skryt av pus da. Da er du nok en flink matmor ;) Hva slags pus har du? Vi har nemlig to katter vi også. Bare vanlig gatemix da :) En gutt og en jente (søsken). Er herlig med katter. Men lurer litt på hvordan det blir med baby og puser... Vi stenger dørene så pusene ikke får komme inn på soverommet da. Men vi planlegger å ha vogge i stua (pappa lager), så vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det der. Må kaste ut kattene når babyen sover i vogga? :klø: Må finne ut en løsning der...

Min pus er gatemix også, men tror han har skogkatt i seg, for han er langhåret, og ganske stor/muskuløs. I tillegg har han de karakteristiske dottene i ørene.

Jeg er også litt betenkt ang baby og katt. Har hørt skrekkhistorier om katter som har lagt seg oppå babyen i senga, eller i vogna. Det er jo mange andre katter i nabolaget også, så jeg vet ikke helt hvor trygg jeg vil føle meg når knøttet ligger ute i vogna.....

Katta er alltid inne på natten, så da må vi være nøye med å lukke dørene til soverommene. Vi skal også ha vogge i stua, men jeg regner jo med at jeg kommer til å være i nærheten når hun ligger i vogga, så da har jeg vel ganske grei kontroll på katta også. Han er forresten skeptisk til babyer og barn, så det blir spennende hvordan han tar det å bli storebror :) Synes vogna ute er det skumleste. Men har allerede tenkt ut et par steder jeg kan sette vogna, slik at jeg lett kan titte ut - også skal vi kjøpe et nett vi kan legge over også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. pusen er katta :-)

Det var det jeg trodde, men jeg ble litt i tvil da du sa han hadde vært med deg på spasertur. Det høres så koselig ut å få selskap av katten mens man går tur. Det kan jeg bare drømme om. Har to pusejenter selv (søsken), men de er så hjemmekjære at de nesten ikke tør gå utenfor tomta vår.

Den ene er iallfall en skikkelig pingle. Nå om høsten/vinteren skal hun nesten ikke være ute i det hele tatt. Hun er ute i maks en halvtime om gangen før hun henger i kjøkkenvinduet og mjauer, rimelig panisk for å komme inn og varme seg. Men ikke er det stor sjanse for at hun fryser egentlig, for hun er langhåret. :klø:

Nei, hun er nok bare rar!

De er herlige da, er veldig glad i dem. De er liksom barna våre de, nå før Junior kommer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også tenkt litt på dette med kattene og vogn/kurv/seng. Men jeg tror det kommer til å gå veldig bra. De skrekkhistoriene man har hørt, er faktisk veldig sjeldne. Så jeg tror ikke det er så mye å bekymre seg for. Men å følge litt med er jo alltid lurt uansett. :)

Hva slags nett tenker du å kjøpe til vogna? Holder det med vanlig insektsnett, tror du? For det har jeg allerede, og dersom det kan holde kattene unna vogna er jo det helt topp! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også tenkt litt på dette med kattene og vogn/kurv/seng. Men jeg tror det kommer til å gå veldig bra. De skrekkhistoriene man har hørt, er faktisk veldig sjeldne. Så jeg tror ikke det er så mye å bekymre seg for. Men å følge litt med er jo alltid lurt uansett. :)

Hva slags nett tenker du å kjøpe til vogna? Holder det med vanlig insektsnett, tror du? For det har jeg allerede, og dersom det kan holde kattene unna vogna er jo det helt topp! :-D

Har allerede insektsnett jeg også, og tror vel egentlig det burde holde. Katter gidder jo sjelden å hoppe opp hvis det er noen hindringer i veien. Eller?

Hmm... kommer nok til å bli hønemor jeg :ler:

Katten vår er jo veeeeldig kosete, og elsker å ligge på brystet vårt hvis vi ligger på sofaen (eller, ihvertfall brystet til mannen - jeg er visst for klumpete :fnise:) så jeg får bare lære han at babyen ikke skal ligges på. Er enig i at skrekkhistoriene ikke er så mange - heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du stakk innom dagboka mi!

Jeg lever visst litt gjennom andres graviditeter her, merker jeg :fnise:.

Imli er også en jeg føler jeg "kjennr igjen" etter mange innlegg på KG, så det er spennende å se at dere nærmer dere termin!

Gled dere, det er så kooooselig! Jeg er en ultrahønemor, helt superforelsket i prinsessen min. Er så utålmodig på å begynne prøvingen på nr. 2....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled dere, det er så kooooselig! Jeg er en ultrahønemor, helt superforelsket i prinsessen min. Er så utålmodig på å begynne prøvingen på nr. 2....

Håper dere kan begynne om ikke så lenge da :)

Tenkte meg på biblioteket i dag, men utsetter det til i morgen når jeg uansett skal ned til byen på kontroll. I dag blir det heller bakedag! Sitter å surfer på nettet etter inspirasjon for hva jeg skal bake.

Skal bake horn, både vanlige, og noen fylte (med skinkeost). Nam nam.

Sjokoladeboller og kanelsnurrer frister veldig... Kanskje noen rundstykker også, så har vi til helgen/påsken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...