Gå til innhold

Flink Pike-boka


Idril_M

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Du har bedrevet litt interessant sitering, berta! ;)

Men takk for velkomsten, damer! Det varmer.

Orker ikke finne ut hva galt jeg har gjort :fnise:

Håper dere koser dere i den nye leiligheten :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En måned går fort! :sjokkert:

Men ny leilighet tar tid, ny jobb tar tankevirksomhet selv om jeg ikke begynner i den før om en uke. Ferien bare forsvant. Gjorde veldig lite. Minimalt, faktisk. Vi har satt en gammel sofa ut på balkongen. Helten drømmer om å settte nytt trekk på den, jeg lar den stå der ute i håp om at den skal råtne. Stygg og knirkete er den uansett, men herlig å ligge på mens solen skinner. Drømmene har endret seg nå som vi endelig er huseiere. Vi drømmer om totalrenovering av kjøkkenet og nye tapeter både her og der. For et par år siden hadde jeg syntes slike drømmer var tamme og satt. Nå nyter jeg dem. De er et bevis på at vi har bundet oss til hverandre, i hvert fall økonomisk. Vi har kranglet. Som i vært vanskelige mot hverandre. Jeg har smelt i dører. Han blir et nervevrak av dørsmell. Jeg får så dårlig samvittighet samtidig som jeg synes det er bedre å slenge i dører enn å hyle og skrike.

Vi har sofa. Toseter med sjeselong. Naturhvit. Den lyser opp i rommet. Den har allerede etter bare et par ukers bruk gode sittegroper. Og heldigvis ingen flekker. :ler:

Tre arbeidsdager igjen til ny jobb. Det skal bli så herlig. Lite arbeidsmiljø igjen, men større enn nåværende og mer erfaren sjef. Det kommer til å gjøre forskjell. I tillegg til at jeg får brukt hodet. Mye. Høsten kommer til å bli kjempetravel med tre-fire verv/forpliktelser og ny jobb. Men jeg har alltid elsket å være travel. Må bare huske på å prioritere Helten av og til også. Han har ikke så mye å gjøre som jeg har og selv om han vet hvor mye det gir meg å være travel så ønsker han jo åpenbart å tilbringe tid med meg også.

Vi delte en flaske portugisisk rødvin i kveld. Jeg er i en behagelig rødvinsrus. Alt er vennlig og litt saktegående. Jeg leser en totalt hjernedød engelsk chick-lit bok som jeg snart er ferdig med etter at jeg begynte på den for bare et par timer siden. Jazz på anlegget. En herlig, utfordrende mann i motsatte hjørnet av sofaen som av og til sender meg flørtende blikk. Ah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: :klemmer:

Søte søte du. Håper den store begivenheten ble kjempebra.

Og siden jeg egentlig aldri sa det: tusen takk for at du var en fantastisk støtte og oppmuntrer forrige høst! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sitter i hvert vårt hjørne av sofaen og oppdaterer oss på verden. Han leser DN (som har et utrolig bra lørdagsmagasin) og jeg blir aldri mett på NYtimes. Alle de utrolig godt skrevne kommentarene som provoserer og setter i gang tanker, i motsetning til norske aviser som har en veldig gjenkjennelig gruppe av faste kommentatorer som aldri skriver noe uventet og som sjelden er nyanserte. T.o.m. Aftenposten er lettvinn. NYtimes har også gode bokanmeldelser som får meg til å bruke alt for mye penger og kunstartikler som gjør meg kjent med ukjente kunstnere samtidig som jeg får en følelse av faktisk å være en del av kunstverdenen.

Nå er det egentlig på tide å komme i gang med dagen, men hva gjør man egentlig på en dag som denne med gråvær og manglende tiltakslyst. Det eneste jeg har lyst til er å shoppe på Mango, som har en gjennomgående lillafarge i høstkolleksjonen som jeghar forelsket meg i, men hvem orker vel å shoppe i Oslo sentrum på en lørdag? Not me.

Dette er en dag for bakevarer og varm sjokolade. Jeg vet det "bare" er august, men er det noen av dere som våger å påstå at det fremdeles er sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sitter i hvert vårt hjørne av sofaen og oppdaterer oss på verden. Han leser DN (som har et utrolig bra lørdagsmagasin) og jeg blir aldri mett på NYtimes. Alle de utrolig godt skrevne kommentarene som provoserer og setter i gang tanker, i motsetning til norske aviser som har en veldig gjenkjennelig gruppe av faste kommentatorer som aldri skriver noe uventet og som sjelden er nyanserte. T.o.m. Aftenposten er lettvinn. NYtimes har også gode bokanmeldelser som får meg til å bruke alt for mye penger og kunstartikler som gjør meg kjent med ukjente kunstnere samtidig som jeg får en følelse av faktisk å være en del av kunstverdenen.

Nå er det egentlig på tide å komme i gang med dagen, men hva gjør man egentlig på en dag som denne med gråvær og manglende tiltakslyst. Det eneste jeg har lyst til er å shoppe på Mango, som har en gjennomgående lillafarge i høstkolleksjonen som jeghar forelsket meg i, men hvem orker vel å shoppe i Oslo sentrum på en lørdag? Not me.

Dette er en dag for bakevarer og varm sjokolade. Jeg vet det "bare" er august, men er det noen av dere som våger å påstå at det fremdeles er sommer?

Høres ut som en herlig lørdag morgen. Her har det bare vært en rask gjennomlesing av aftenposten og rydding i kjellerbod. Får tilgang på bil i morgen og da er det greit å få kjørt en del ting til fretex.

Jeg påstår at det er sommer, for jeg startet sommerferien i går. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Så koselig å se deg her igjen. Og godt å høre at det går bra med deg og Helten. :klemmer:

Jeg påstår ikke at det er sommer ihvertfall. Jeg har fyr i ovnen, og lurer sannelig på om jeg skal finne meg en kopp varm kakao jeg også. Det passer fint på en sånn dag det. Også er det håndball på tv. :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var på Diana Krall-konsert søndag kveld da følgende melding tikket inn fra Helten: "Vi har litt mindre strie på veggen *ta av*". :sjokkert:

Forhistorie: i stua er det ikke lister. det er fake stukkatur laget av isopor! :ønske om spysmiley: Så før jeg dro på konsert så dro Helten litt av dette av for å se hva som var under. Jeg regnet derfor med at han kom til å tilbringe kvelden med å ta av stukkatur. I stedet kom jeg altså hjem til strippede vegger! Han skulle bare prøve å se hvor lett strien kom av! :engel::ler: Vi har nemlig klassisk fiskebenmønstret strie på de fleste vegger, noe vi begge har vokst opp med så det har ikke akkurat vært aktuelt å beholde. Men vi hadde tenkt å ta kjøkkenet først.

For å si det sånn: i dag har vi vært og sett på tapet! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig! Vi strippet stua, kjøkkenet og trappehuset for strie i vinter, og det angrer vi ikke på for å si det sånn. :)

Spy-smiley: :spy:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...