Gå til innhold

Flink Pike-boka


Idril_M

Anbefalte innlegg

Med 2 inntekter så klarer dere nok å behandle lånet, men det blir nok trangere..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå begynner heldigvis værmeldingen å likne på noe. Takk og lov! Er spådd hovedsaklig sol og 26-27 grader. Overlevbart det. ;) Ser ut til at jeg endelig kommer meg på min første sydenferie likevel. Gleder meg også enormt til å flytte. Så mye spennende som skjer!

I dag kommer det også noen og ser på leiligheten vi flytter fra. Helten er så oppsatt på at vi skal skaffe noen til å ta over og klarer visst ikke å tenke annet enn at vi må betale leie frem til noen nye flytter inn. Jeg er uenig og mener at vi allerede har gjort det som kan forventes av oss når det gjelder å finne noen nye og siden vi ga tre måneders varsel på utflytting så er det ikke vårt problem at man ikke har fått tak i noen nye. Forskjellen mellom oss er jo at han har kjent familien som eier leiegården hele livet. Men de har ikke vært spesielt ålreite mot oss, så hvorfor skal vi være greie mot dem? ... Dette er faktisk ikke en Flink Pike-holdning! Det er faktisk det motsatte! :juhu: Ser ut som jeg fremdeles utvikler meg!

Det er lenge siden jeg har skrevet noe her om den Flinke Piken i meg. Mye fordi jeg ikke føler meg så innmari Flink lenger. Jeg finnes ikke lojal mot de som ikke er lojale mot meg. Jeg fremhever i mye større grad at jeg også kan noe. Jeg er blitt mindre perfeksjonist og ikke fullt så hard mot meg selv. Deilig, er det. Jeg vet ikke helt hvor endringen kommer fra. Jeg har ikke vært veldig bevisst i det siste, men det kommer vel kanskje med å bli ufrivillig dratt ned på jorda og fratatt noen illusjoner. Det har vært en hard vår. Ikke spesielt morsom. Men jeg har ferie og ny leilighet og jobber aktivt for å komme meg vekk fra jobben min. Man må jo ta tak i sitt eget liv for å få noen endring og så negativ og klagete jeg har vært i vår er ikke noe jeg orker å fortsette med. Det er rett og slett ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TAKK, Annie! Det er et kompliment jeg skal ta med meg! :klemmer:

De som så på leiligheten i går var veldig positive. Så positive at jeg blir overrasket om de ikke slår til! :juhu: Og værmeldingen for Sardinia blir stadig bedre også! Det eneste som mangler er at drømmejobben blir utlyst, men det blir jo nesten for mye å forvente! :fnise:

Jeg føler meg som en sta optimist for tiden. Jeg er optimist fordi jeg velger det, mer enn at jeg føler det. Det er jo så mye som går bra for tiden at jeg prøver å nekte meg selv å bli altfor nedfor pga jobb. Jeg tjener jo penger som gjør at jeg har råd til den nye leiligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke så mye lenger enn til Malle jeg heller i år. Men jeg får nesten en hel uke hos Skravla da. :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er lengre til malle for deg enn meg..

:idesmil: Du kan ta en tur hit også i sommer. Da har du reist like langt som meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at hvis man langtidsplanlegger ferier, så er det mye lettere å få de til å bli kjempebillige. Tur/retur for meg og Helten til Sardinia med en ukes overnatting i leilighet med boblebad blir fem tusen kroner! Det er den dyreste ferien vi har tatt sammen! Påskeferien i London var veldig billig. Fly og overnatting i fem dager ble 2500!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det det med cash- flow da.. :sukk:

199 kr hver vei med toget. Eller du kan ta nattbussen. Det er ofte greit og billig. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nattbuss er greit så lenge man ikke har for lange ben... :sukk:

Annie har en merkelig opplevelse med nattbussen. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å bli litt varmt ute og varmt i toppen. Jepp! Sjefen har klart å irritere meg igjen. Liten ting, men hun henger seg opp i det utroligste. Må hjem og lese stillingsannonser.

Men snart har jeg ferie! :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...