Gå til innhold

Flink Pike-boka


Idril_M

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I'm not dead!

I hvert fall ikke så mye! :ler: Har hatt skikkelig maraton etter at vi kom hjem fra en kjempebra ferie. Masse styr med flytting og foreldre som skal hjelpe til. Minn meg på å ikke blande mamma og svigermor for mye! :oppgitt:

Først til ferien: Vi fløy med SAS så for en gangs skyld hadde jeg nok benplass! :fnise: Første dagen klarte jeg å skjære av meg tuppen av pekefingeren på barberhøvelen til Helten fordi lure meg skulle ha tak i noe på bunnen av toalettmappen hans. Er snart grodd nå, da, men det var mye blod. Cagliari er herlig. Det er hovedstaden på Sardinia og vi bodde midt i gamlebyen, som, selvfølgelig, var på den høyeste toppen. Det var trapper, bakker og heiser som måtte tas for å nå leiligheten, men det var virkelig verdt det. Sardinerne har jeg nå konkludert med at er de hyggeligste italienerne. De er utrolig vennlig innstilt og lot meg fullføre mine haltende italienske setninger. Og sardinsk vin! :wow: De har skikkelig gamle druestokker der, så vinen er intens og smaksrik og hvitvinen var det beste jeg har smakt! Ikke noe av den kjedelige vanlige hvitvinssmaken, nei. Det smakte mer som rødvin enn klassisk hvitvin, for det var så mye kryddersmak. Herlig. Vi fikk også tilbrakt litt tid på bystranden, som ligger en timinutters busstur fra sentrum. Herlig å bade i middelhavet og ligge og nyte solen.

Flytting: Vi har slitt, strevet og sjauet, og likevel var ikke mamma fornøyd. Vi kunne jo organisert det enda bedre! Blæ! Hun blir virkelig aldri fornøyd. At det går an å klage på å bli satt i arbeid fra aførste stund og full oversikt er beyond me. Men vi har nå kommet veldig langt i utpakkingen. Bare stuen igjen. Men den er også mest arbeid iom at vi har en del midlertidige møbler som ikke gjør den så koselig. Utrolig hvor mye som skal kjøpes! Ikke nok med at vi trenger store ting som vaskemaskin (som jeg nå har! :juhu: ) og sofa, men også småting som toalettbørste og dørmatte må jo kjøpes inn. Tusenlappene flyr, med andre ord.

Jobb... Jepp. Oppgitt som vanlig. Har ikke søkt på noen jobber i det siste for jeg finner ikke vitnemålene mine. Har bare det fra universitetet. Om ikke annet så har jeg nå et kjempekult verv!

Jeg føler ikke for å skrive så mye her for tiden. Føler alt blir gjentakelser av gamle klager. Og jeg har det jo ikke ille! Jeg har egen leilighet med VASKEMASKIN og balkong med gassgrill! :juhu: Men det er så utrolig mye lettere å klage over det man er misfornøyd med enn å telle alle de gode tingene i livet. I dag teller jeg for eksempel at sjefen ikke kommer på kontoret på enda et par timer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også til Sardinia :)

:juhu: for vaskemaskin, grill og balkong!!

:kjefte: litt på foreldre og jobb

Og ikke minst: DIGER :klem: fordi du er du!!

Glemte nesten innflyttingsgave :roser::gave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med 2 inntekter så klarer dere nok å behandle lånet, men det blir nok trangere..

:klem:

Mer tid til hjemmekos og grilling på egen terrasse!

Snakkes etter ferie og flytting, fantastiske damer! :klemmer:

Idril :vinke:

Alt går seg til etterhvert :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Den ferien hørtes herlig ut!! :-D

Gatulerer med nytt hjem! :roser:

Ikke skjønner jeg at foreldre kan finne på å klage på måten å flytte på! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se deg igjen Idril. :klemmer:

Blir litt misunnelig når jeg leser om den ferieturen ja. Hørtes helt herlig ut. :jepp:

At tusenlappene flyr når man flytter er helt sikkert. Det er alltid masse småting man mangler, og selv om hver ting ikke koster stort, så blir det vanvittig mye penger ut av det til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer tid til hjemmekos og grilling på egen terrasse!

Idril :vinke:

Alt går seg til etterhvert :klem:

Du har bedrevet litt interessant sitering, berta! ;)

Men takk for velkomsten, damer! Det varmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Gratulerer med innflyttning i ny leilighet :hoppe:

Og hørtes ut som du har hatt en fin ferie. Jeg driver full nedtelling til min ferie.... :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner det å likne på noe i leiligheten, ja. Fikk endelig orden på stuen i går, som var det rommet som hovedsaklig stod igjen. Deilig.

Fint om noen stikker innom jobb-tråden i bloggen. Frustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...