Caos Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #121 Del Skrevet 24. februar 2008 Takk takk alle sammen! Koselig når dere titter innom! Ooog ja, små gleder er koselige, å viktige å ta vare på! Da får man ekstra mye å sette pris på i hverdagen! Og glede liker vi! Vi har vært litt i "bygge-eget-hus-modus" en stund.. lett etter tomter og sett på forskjellige husmodeller, tegnet hus selv osv.. idag satt jeg å tittet i en huskatalog vi har hatt liggende her leeenge, da fann jeg dette huset Synes det var stilig jeg.. Men, veldig få som er enig i vår hussmak, så skjønner dersom dere ikke liker det! Men har mye av det vi vil ha... Men ville nok gjort en håndfull forandringer, utvendig da.. Jeg liker masse vinduer, gjerne store! Men ja, så er det jakten på den perfekte tomten da... Slekten til sambo eier endel tomter i det området vi helst vil bo, så skal på besøk til hans farmor i morgen for å forhøre oss litt om hvem som eier hva.. Hun har forklart noe tidligere, men det er nesten et år siden nå, å vi har glemt det... pluss noen er blitt solgt. Husbygge planene går litt i rykk og napp med oss, siden det er lenge til det blir aktuelt å bygge. Men planlegging liker vi jo kjempe godt! Spesielt sambo.. han er litt duppeditt-mann, som vil ha masse elsktriske greier og slikt som jeg ikke skjønner så mye av.. så han er i planleggingsmodus hele tiden føler jeg..! Men søøt er han.. Ista sa han så fint, at vi må ha soverom i samme etg som våre fremtidige barn, pga sikkerheten, ved brann, innbrudd osv.. Og planla at vi måtte ha do nært inngangsdøren, slik små barn slapp å springe langt dersom de måtte på do når de var ute.. Slike ting jeg egentlig ikke trodde han tenker på.. men joda. veranda var kjekk å ha, for den kan jo barnevognen stå på, dersom jeg ikke går tur med babisen, så kan den "luftes" der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 25. februar 2008 #122 Del Skrevet 25. februar 2008 Det er jo kjempekos å planlegge ting sammen da, og tenke inn i en felles framtid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 25. februar 2008 #123 Del Skrevet 25. februar 2008 Enig med kjæresten din at det er greit å ha soverom i nærheten av barna når de er små. Greit å ha kort vei til do også Smart her at det var kort vei til vaskerommet nede. Da kan du hive de inn der og få av klærne med en gang når de kommer inn fulle av søle. Likte huset godt jeg. Eneste jeg er skeptisk til er åpen kjøkkenløsning. Vet det blir fint. Men synes det er greit å ikke få matos over hele rommet. Dessuten er det ofte litt rot på kjøkkenet, da er det greit at gjestene kan sitte i stua uten å se rotet derfra... Ville kanskje ha større bad nede enn oppe, siden de fleste soverommene lå nede. Fint om soverommet oppe kan gjøres stort nok til en dobbeltseng. Da er det fint gjesterom i begynnelsen. Så kan dere flytte opp når ungene er større. Greit å ha litt avstand da... Ellers savnet jeg litt bodplass. Det får en aldri nok av... Enig med deg at jeg ville hatt flere vinduer. Gjerne noen store skråvinduer i mønet. Elsker sånne vinduer... Lot meg visst rive litt med... Har kanskje lyst til å bygge en gang selv, og har VELDIG mange meninger om hvordan jeg vil ha det Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #124 Del Skrevet 25. februar 2008 Oj, så flott jente 79!! Vi er hvis veeeldig enig i forandringene!! Du sa alt vi hadde tenkt på gitt! Kjøkkenet er vi litt i tvil på hvordan vi kan løse.. har åpen kjøkkenløsning nå, og synes det går fint med tanke på matos, men det er dette med rot. greit at det kan komme gjester etter vi har laget middag uten å få helt fnatt fordi vi ikke har ryddet opp igjen etter oss... men men, får tenke på det. Vindu er VIKTIG for at et hus blir pent synes jeg. og vi skulle absolutt hatt mange fler vinduer enn de som er inntegnet. Slike skråvinduer i møner er pent jaa! Nå har jeg bare lyst å finne tomt! Alle de tomtene vi har sett oss ut ligger til ca 1 mill. Høres nok ikke så mye ut, for mange andre plasser i norge er jo dette vanlig. Men her vi bor, har boligtomtene lagt på 2-300.000 inntil en stund siden, da steg de KRAFTIG i pris.. jeg og sambo er bittelitt irritert for at vi ikke kjøpte da... Men da var vi så "ferske" at vi ville bo en stund ilag før vi bygde.. Vi krysser nå fingrer for at min kjæres slekt har noen fine tomter igjen til oss... Det hadde vært herlig!! :juhu: Dette huser var ikke så innmari dyrt heller. Vi har nemmlig funnet mange fine, perfekte hus, som ikke har fristet når vi ser prisen på de! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 25. februar 2008 #125 Del Skrevet 25. februar 2008 så bra vi er enige :-D Tenkte jeg skulle lufte meningene mine. Er jo ikke alltid man tenker på alt selv. Og er man ikke enig overser man det bare 1 million er jo en del da... Blir dyrt med hus i tillegg, men samtidig så skal man jo bo der lenge. Så da er det verdt å finne en løsning man virkelig liker. blir spennende :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #126 Del Skrevet 25. februar 2008 Flott du luftet meningene dine! For det er lett å glemme noe å da blir man glad om noen kan komme med tips!! Blir tatt imot med takk! Ja, man skal bo der lenge, finne løsninger man kan leve med over en lang tid, osv. For oss var det viktig å kunne ha et soverom på hovedplanet, siden jeg til tider har vært så dårlig nå at jeg må ha hjelp for å flytte meg en etasje ned.. Om jeg skulle bli så dårlig igjen, så er det greit å ha "alt man trenger" på et plan.. Her må jeg ned siden bardet er nede, soverom kjøkken og stue oppe.. veldig upraktisk når man ikke klarer å gå trappen! Så det har lagt i bakhodet vårt hele tiden. i tillegg er det MYE vi vil ha, også vil vi gjerne ha et hus som ser litt spesielt ut. Vi liker heldigvis det samme, hadde vært kjedelig om han ville hatt funkis hus og jeg et godt gammeldags "vanlig-utseende" hus... Men, er jo langt frem i tid dette, men er kjekt å planlegge!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 25. februar 2008 #127 Del Skrevet 25. februar 2008 Ja, sånne hensyn er jo ekstra viktige å ta hensyn til når formen ikke er helt på topp.... Jeg tenker veldig sånn selv. Rett og slett fordi faren min alltid har mast om at man må tenke sånn hvis man skal bo der når man blir gammel... (Ikke det at de har et sånt hus selv da, men greit å ha i bakhodet for alle og enhver...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #128 Del Skrevet 26. februar 2008 Ja, når man har planer om å bygge, er det viktig å tenke langt frem i tid, at man skal bo der måde med unger, ungdommer, når man blir gammel osv.. Vi har tenkt på forskjellige planløsninger i ca 2 år, så vi vet litt om hva vi vil ha, hva vi IKKE vil ha, osv. er kjekt å være litt tidlig ute med noe så viktig som et hus.. Idag har jeg vært 8 uker uten snop! *stolt* Det var det store målet, deilig å ha klart det.. Så i kveld skal jeg kose meg med slike påske-egg i lilla kartong! Mmmm! Har hatt vaskedag idag, begynte med STORT pågangsmot, men ble etterhver lei, vond, sliten og trøtt... Men må vel fortsette, heldigvis fått tatt det viktigste da, så her er iallefall rent og pent. I kveld skal jeg om alt går etter planen male pipa vår.. Den er jo hvit, som de fleste andre piper, men nå har vi bestemt oss for å male den mørk grå. Tror det vil passe veldig godt inn med resten av stilen vi har! Gleder meg til å se resultatet! Ellers er jeg rastløs, men orker ikke gjøre så mye.. en rar følelse! Kunne kjørt meg en tur, men min kjære søte bil, vil ikke starte..! Den har gått som en klokke før, men en dag ville den bare ikke mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 26. februar 2008 #129 Del Skrevet 26. februar 2008 Viktig å bruke tid på å finne løsninger Jeg har noen vennepar som bygde hus for noen år siden. Må innrømme at jeg ble veldig syk da... Det ene paret har noe som er bortimot drømmehuset mitt :rødme: Selvfølgelig litt jeg ville gjort annerledes, men kjempefint :-D Men man får gjøre det beste av hva man har. Vi har det veldig fint der vi bor nå. Litt oppussing etterhvert så blir det veldig bra. Har 3 soverom, så det holder fint i noen år til. Jeg er også kjempesær på beliggenhet. Dermed er det mye som faller bort. Problemet med å bo i by... Blir altfor tett... Helt utrolig at vi har klart å finne et sted som er så privat og likevel så sentralt. Blir ikke lett å finne noe med tilsvarende beliggenhet. Da må vi nok ut av byen... Flink du er som har holdt deg unna snop. Burde nok gjort noe tilsvarende, men er utrolig fysen om dagen... Flink du er som har fått det rent og pent. Selv om du kanskje ikke får tatt alt i dag, så går jo ikke møkka noe sted. Så går an å fortsette i morra hvis du ikke orker mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 26. februar 2008 #130 Del Skrevet 26. februar 2008 Caos Innom med en liten tirsdagsklem til deg. Håper dagen blir fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #131 Del Skrevet 28. februar 2008 til dere begge! Idag har jeg hatt en grei morning. Lå leeenge å sov, tror klokken bikket halv 10. Det er uvanlig for meg, men det var deilig! Så sto jeg opp, hadde på meg malingsklær, og malte andre strøket på pipa. Den ble veldig fin! Passer perfekt inn her! Ryddet litt og tart livet med ro! Herlig! Gleder meg bare til det tørker jeg nå, for stua er lit kaotisk, med møbler i ett hjørne, og malingssaker i det andre hjørnet..Skal bli godt å få møblene på plass der de hører til! Idag tenkte jeg at jeg skulle lage et slik søtt kjærlighets-kort/brev til min kjære. Jeg driver og scrapper litt, og elsker å lage kort til han! Er en stund siden jeg har gjort det nå, å han fortjener absolutt litt oppmerksomhet!! Tenkte jeg inni det kortet også skulle få plass til et søtt dikt. Men siden kreativiteten er fraværende, så tror jeg kanskje jeg må finne et fint dikt på nettet.. Han bruker å bli glad da også han, søten min.. Ellers er det vel rydding som står på timeplanen.. Her er litt smårotete overalt føler jeg.. Men blir nok bedre når møblene får komme på plass igjen! Hunden er veeeldig oppmerksomhetssyk idag. Skal helst sitte oppå meg hele tiden.. Søt er han da.. skal bare kose eller leke hele tiden. Ha en fin dag alle sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 28. februar 2008 #132 Del Skrevet 28. februar 2008 Deilig å sove lenge av og til. Blir sikkert kjempefint når du er ferdig med å male. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 28. februar 2008 #133 Del Skrevet 28. februar 2008 Caos :-D Dikt ja. Jeg elsker å skrive dikt. Bare sånn til hjemmebruk og når jeg føler for det. Men det er moro, og min kjære har fått noen av og til, og blir alltid like glad selv om det ikke er proft akkurat. Skrev sangen i min tantejente sin konfirmasjon og den ble kjempefin. Hadde bestilt en på nettet, men det var liksom ikke helt rett, så jeg fikk litt panikk ettersom den store dagen nærmet seg. Så plutselig en kveld etter leggetid var den der. Måtte stå opp og skrive den ned. Og den ble så rikitg. Jeg og denne tantejenta mi har alltid hatt et helt spesillt forhold, og defor var det så fint at både hun og alle de andre likte den :-D Men som jeg sa: Det skjer nok ikke igjen. At jeg klarer det mener jeg. Klart din kjære blir glad. Det er mye mer personlig og romatisk det, enn en dyr gave. :rødme: Det synes iallefall jeg. Sier som jente79: Det blir nok knallfint når du er ferdig med å male og har fått alt på plass Ha en fortsatt fin torsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #134 Del Skrevet 28. februar 2008 Ååå, så flink du er Ulva35!! Sanger holder jeg meg langt unna, det blir for vanskelig for meg! Er oppvokst med en mor som skriver sanger til barnedåper, bryllup og konfirmasjoner. Har alltid vært veldig fasinert av alt hun klarer å skrive. For meg holder det med dikt! Det er så koselig, og en fin måte å skrive ned følelser og forklare situasjoner på! Husker når tante og onkel giftet seg, da skrev mamma sang fra brudgom til brud, og fra brud til brudgom.. Idag er jeg i stooorform! Lenge siden jeg har følt meg så bra! Så jeg har baket muffins idag også. Gubben jobber overtid, så tenkte det kanskje var koselig å komme hjem til noen muffinser! 3. brettet med muffins står i ovnen nå, ble mellom 50 og 60 stykker..! Greit å ha, kan jo fryse ned også, å ta opp når man får besøk.. Badet hunden også ista, han er såå deilig å kose med når han er nybadet og fin! En skjønn sjarmør er han! Å nå har jeg fått satt på plass endel av tingene i stuen, og jeg er kjempe fornøyd!! Ser supert ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 28. februar 2008 #135 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Badet den ene katten i går.. Det gikk.. bare sånn passe Endret 28. februar 2008 av Lille Ballerina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #136 Del Skrevet 28. februar 2008 :ler: Der fikk jeg meg en god latter! Muffinsene ble kjempe gode! Og nå lukter hele huset deeeilig nybakt mufins! Mmm! Herlig! -- Jeg har vært ganske tankefull idag. Livet er så skjørt, og det skal så lite til for at det går gale noen ganger.. Mannen til søskenbarnet mitt var med i en bilulykke i går, hvor en mann mistet livet, og hans kone ble hardt skadet. Det har virkelig fått meg til å tenke idag, hvor heldig min kusines mann var, og på den stakkars familien til de som var i den andre bilen.. Det skal så lite til, og pluttselig inntreffer det ulykker i familie/vennekrets. Uff, man skal ta vare på de man er glade i, for man vet ikke hvor lenge man har dem... Snart kommer min kjære hjem fra jobb, da skal vi kose oss, se på film og bare være gode kjærester! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 28. februar 2008 #137 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg er nært på livet og døden hver dag på jobb, men av og til skjer det ting som også får meg til å tenke ekstra over hvor godt jeg egentlig har det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #138 Del Skrevet 28. februar 2008 Åh, tror ikke jeg hadde klart å ha en slik jobb. Hadde liksom ikke klart å lagt igjen tankene når jeg gikk fra jobb, å da blir jeg alt for engaskjert.. Men om man klarer å ha en slik jobb, er nok det også fantastisk, for som du sier, så får man litt dypere tanker om rundt livet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 28. februar 2008 #139 Del Skrevet 28. februar 2008 Man takler det meste hvis man må. Og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg måtte ha sagt til pårørerende i forbindelse med feks et dødsfall at "nå må jeg også gråte litt.." Og så gråter vi litt sammen, og jeg får kjenne på at det er lov å vise følelser selv om man er sterk psykisk som sykepleier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #140 Del Skrevet 28. februar 2008 Åhh! Synes det er flott at sykepleiere også viser følelser ved dødsfall jeg.. ikke bare kommer inn med en stram maske og forteller pårørene at nå er livet ikke til å redde osv.. Du gjør en god jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå