Gå til innhold

Kaotisk Caos


Caos

Anbefalte innlegg

Hørtes ut som en fin og begivenhetsrik helg :-D

Greit det ble en billig tur på IKEA da...

Ikke så ofte det går den veien ;)

Morsomt med besøk hos oppdretter ja og greit å tenke litt igjennom om en vil ha to hunder av hvert sitt kjønn :jepp:

Derfor vi er hundepassere nå, for å si det sånn. Selv om han var ganske rolig blir det jo en del styr...

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow, dagboken min har fått tre sider!! :duskedame:

Ikke så mye å skryte av i forhold til andre her inne da, men jeg var redd ingen ville skrive til meg, slik det bare ble oppramsing fra meg..

En god klem til alle som har fylt opp dagboken sammen med meg! :klemmer:

Billige IKEA turer takker man ikke nei til!! Det gav meg en god følelse å vite at man ikke blakket seg helt på ting derfra..!

Ja, kjempe koselig å besøke oppdretter, hun er et fantaskisk mennekse, og det er såå koselig å være hos henne. Dumt hun bor så langt unna..

Mamma og pappa har tispe, og vår hormonelle guttetass reagerer ikke på henne eller venners løpetisper, men tør ikke ta sjangsen når jeg ser hvordan "pappa-voffen" oppfører seg.. Det var skrekken! :ler:

Nå håper vi på valp i løpet av året. Har også en mulighet på å kanskje bli forvært til en hannhund på 2 år.. men er litt usikker.. Jeg liker valpetiden jeg, i forhold til alle andre som er lei etter en uke..

Valpetiden er fantastisk! Da man blir kjent med voffen, lærer de hvordan de skal oppføre seg, og ser personlighten utvikle seg dag for dag! Ahh... Me want puppy! :hjerte:

Mannen er så søt! Hvem skulle tro at han kunne bli like hundegal som meg..?

Han hadde aldri hatt hund før han møtte meg, og var ikke noe han trodde kom til å skje heller. Men neida, nå planlegges hund nr to, å i gårkveld lå han å filosoferte over hvor mye kjekkere livet hans var, nå som han hadde hund! :hjerte:

For en søøting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: 3 sider.

Vi har alle begynt et sted vet du, så fyller det seg opp litt etter litt...

Moro at mannen din også synes det er koselig med hund. Jeg er oppvokst med hund, mens mannen kun var med hun hos faren sin. Men han har alltid vært glad i hunder, og vi merket det når vi fikk hund selv at det gjorde oss mer til en "familie".

Vi hadde jo ingen planer om å skaffe oss hun på noen år, men når vi fikk det og så måtte ta han så savner vi det veldig...

Hadde nok blitt hund igjen raskt hvis ikke jeg var gravid... (Greit med enten valp eller baby tror jeg... Begge deler virker litt i meste laget :sjenert: )

Får håpe hunden deres ikke er av de verste... Enkelte hannbikkjer synes jeg kan være i overkant slitsomme noen ganger, spesielt de super hormonelle... :sjenert:

Husker når hunden jeg vokste opp med hadde løpetid. Kunne ikke slippe henne ut alene for å tisse da... Var spesielt en hannhund som lusket rundt hjørnene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, familiefølelsen er der absolutt når desse små kommer.. er litt rart med det.. :)

Noen hannhunder er forferdelige! Vi skulle egentlgi ha tispe, siden jeg ikke er overbegeistret for over-hormonelle hann bikkjer! Men så såg vi denne lille valpen å da var vi solgt.. har gått veldig greit egentlig.. han er ikke dominant og tispegal slik jeg fryktet.. Men ja, markeringen kunne jeg godt sluppet unna med... er jo travelt å gå tur.. to skritt, så markerer han igjen, tar jo en evighet!! :hund:

Valp og bay samtidig hørtes veldig travelt ut ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe han begrenser det til markering. Det er jo greit, selv om det tar litt tid i perioder... Men sånne hannhunder som "jokker" på alt og alle de kan du få billig av meg :sjenert:

Men er jo ganske vanskelig å se det på forhånd da... :sjenert: Og de er jo gjerne så skjønne som små...

Han vi har hjemme nå har jeg aldri sett sånne tendenser på heldigvis. Han markerer jo, men nøyer seg med det. Selv med ei tispe med løpetid i huset var han forholdsvis rolig.

Greit å få handlet inn litt. Er gjerne sånn når vi har vært på helgetur også... Helt skrapet hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jokking og annen dominant oppførsel har vi slått hardt ned på, det er ikke akspetert her i heimen!! Det synes jeg ikke noe om.. Er viktig at hundene faktisk klarer å oppføre seg, hvis ikke er det ikke så artig å ha de heller gitt.. er vanskelig å få pass til de, om man skal noe og denslags.. Så her i huset trener vi på lydighet og oppdragelse. Noen dager er han flinkere enn andre.. men for å være et år må jeg si han er flink! Ikke merker vi noe til denne "ungdomstiden" alle snakker om heller..! Han er egentlig snill som dagen er lang.. Han har nettopp våknet opp også, tror han synes det er deilig å være hjemme!! Går bare rundt å legger seg på plassene sine og ser fornøyd ut!

Egentlig oppfører han seg som ei tispe.. hihi.. bortsett fra markeringen da... Eller.. mamma og pappas tispe markerer like mye, om ikke mer, som denne lille saken vår. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Caos :)

Måtte innom å titte på deg etter at du hadde lagt igjen så hyggelig hilsen hos meg. :)

Har skumlest litt igjenom tråden din, men ikke så mye ennå. Skal ta det igjen en annen dag, og jeg besøker deg gjerne igjen, om jeg får lov.

Tusen takk for klem og omtanke i tråden min.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hjelper mye når man begynner å jobbe fra begynnelsen av... Greit å være obs på sånne problemer fra begynnelsen...

Er imponert over hva dyktige hunde eiere kan få til med hundene sine. Faren min trente hunden vår noe innmari, og fikk henne til å gjøre det meste...

Jeg har nok aldri satt meg godt nok inn i det. Men skal vi ha en valp en gang må vi selvfølgelig det... Kan ikke tolerere alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulva35: Så koselig at du stikker innom! Du er hjertelig velkommen til å stikke innom dagboken min når det måtte passe! Er så koselig når noen vil fylle opp tråden min!! Stikker nok innom din ved flere annledninger også! :klem:

Jente 79: Ja, det er helt utrolig!! Og så inspirerende! Alt fra små triks, lydighet på høyt nivå (ikke noe for meg, men artig å se på de som virkelig kan det!!) Agility og bruks.. Er utrolig spennende.. jeg går blodspor med min lille tass, og han elsker det! Artig å se at hjernen jobber! Så har jeg planer om å begynne på agility med han når han blir litt eldre, vil ikke belaste kroppen for mye nå som han er så ung..

Er spesielt artig å trene på blodspor med en miniatyrhund... Er jo mange som mener de ikke kan annet enn å bjeffe å bli bært rundt.. Men neida. Min er en hund, og tåler å både gå lange fjellturer å bli møkkete! En liten arbeidsgutt!

Det ser ut som at sambo ikke trenger å jobbe overtid likevell! Men resten av uken blir det nok laange dager på han.. Vi får nyte tiden vi får sammen om dagene nå.. Er mye stress på jobben hans, så frem til påske blir det nok mye overtid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Nå kom jeg til å tenke på spor treningen pappa drev med hunden vår...

Husker vi skulle gjemme oss best mulig inni skauen. Vi gjorde alle mulige triks for å gjøre det så vanskelig som mulig. Men hun fant oss alltid.

Hva slags hund har dere?

Jeg er mest vant til mellomstore hunder, og må innrømme at jeg synes mange av de små kan være slitsomme :sjenert:

Men kommer jo veldig an på lynnet da... :Nikke:

Så bra at samboeren ikke trang å jobbe overtid. Skal snart hjem selv. Alltid godt å nærme seg slutten av mandagen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rundering (det jeg forbinder med det pappan din drev med) bruker vi å trene med vår også! Han elsker det!

Har en papillon vi. en rase som er kjent for å være gneldrete og små.. Vår er liten (3,1 kg for øyblikket) men bjeffer ikke da.. Deilig å ha en hund som ikke lager lyd.. :ler:

Er vokst opp med brukshund i mellomstørrelse jeg også. Border collie, fantastiske hunder, men litt lett for å stresse synes jeg..

Når vi skulle ha hund nå, hadde jeg ikke lyst på en liten hund, siden jeg aldri har likt småhunder... :sjenert:

har liksom tenkt på småhunder som katter jeg... :ler:

men angrer ikke da! (sier seg kanskje av seg selv, siden vi skal ha en til..)

Har pluttselig sett alt det positive med små raser, dersom man oppdrar de som hunder.. :)

Tar liten plass,

ELSKER å kose (jeg synes det er herlig..)

Kan selv om de er små gå laaange og slitsomme turer. (vi skal en uke på fjellet i sommer!!)

Er økonomisk i forhold til større hunder, med tanke på utstyr, mat osv

Kan ha de med som håndbagasje på fly, er lett å håndtere om man er plasser det ikke "passer" seg med hund..

Røyter lite (papilloner har ikke underull)

Og vår rase er veldig frisk i forhold til de større rasene vi så på..

Det som er negativt er at det er forferdelig mye useriøs avl på miniatyrer, så man må gå igjennom hver og en oppdretter med lupe for å granske de... Travelt..

Vår har et fantastisk gemytt og elsker mennesker. Kan være litt travel med at han ALLTID vil kose på mennesker vi møter... men som jeg sier til min kjære; heller det enn en hund som står å gneller! (de har jeg ikke mye til overs for...) :)

Men nå er jeg oppvokst med en stor hund som hopper opp på besøkende (selv etter råd fra adferdsterapaut) som velger ut hvem hun liker og ikke liker på dagsformen.. Og som røyter noe innmari..!

Elsker mammas og pappas hund (ser egentlig på henne som litt min enda jeg da..)

Men pga helsen min og erfaringene vi har med liten hund hittil, tviler jeg på vi skal ha en mellomstor hund igjen..

Rart å se meg selv skrive det.. for det hadde jeg IKKE trodd for 3-4 år siden..!! Da var det store brukshunder som var tingen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok veldig mye med trening av hundene å gjøre ja...

Er jo veldig mange som behandler små hunder som noe helt annet, så ikke så rart en forbinder det sånn da...

Ikke akkurat ofte en møter småhunder på fjelltur... :sjenert:

Er nok der du var før jeg. Men har selvfølgelig med at en har sett mest en type hunder... Hvem vet kanskje jeg ombestemmer meg en gang når vi skal ha hund selv igjen...

Labrador jeg er vokst opp med da. Hun var veldig rolig og utrolig tålmodig med unger. Er nok en stor forskjell til Border Collie ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaa, hunder i forskjellige raser, fasonger og bruksområder kunne jeg snakket leeenge om! Merker jeg blir litt engaskjert ja.. :sjenert: Men det har blitt en stor del av livet mitt, spesielt siste året.. Mange av interessene mine kan jeg ikke engaskjere meg så mye i lenger, nå som jeg er syk. men hunden holder humør og sinn oppe! Og er vel kanskje derfor jeg er blitt litt ekstra glad i papilloner..? Eneste mini-rasen jeg kan tenke meg.. og siden jeg med min helse ikke kan ha en stor hund, så valgte jeg papillon over å ikke ha noen hund, og er blitt helt frelst.. Er veldig glad jeg tok det valget! :hjerte: Voffen og kjæresten min er de mest fantastiske å dele hjemmet mitt sammen med! :rødme:

Har sett på den derre amerikanske ungkaren nå! Gash, synes det virker såå falskt jeg, likevell klarer jeg ikke la være å se på... god underholdning når hodet mitt henger litt etter å bare tåler slik "ikke-tenke-underholdning" :ler:

Men ja, jeg heier på Bevin eller Tessa, synes de er søte, oppriktige og har noe fornuftig oppi hodet..

Kjæresten har vært fantastisk idag, såå søt og snill, som pleier og passer på meg når jeg har en dårlig dag.. finner frem medisin og vann, lager middag, pakker meg inn i pledd, og gjør ALT! Hadde ikke klart meg uten han! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at helsa kan sette grenser for hundestørrelsen... Merker det selv om dagen... Et stykk sprek samojed, glatte veier og en gravid dame med noe som antagelig er en murrende bekkenløsning er ikke den beste kombinasjonen. Jeg holder han jo igjen, er ikke det... Men må ta meg sammen så jeg ikke beinet gjør vondt...

Papilloner er søta ja. Har ikke truffet så mange av dem da... Men har møtt enkelte små hunder som er ålreite, og kan tenke meg at en blir like glad i dem som i de større. Har jo egentlig ikke noe med det å gjøre...

Den amerikanske ungkaren har jeg vel ikke sett noe av på åresvis... Men er vel mye av det samme kan jeg tenke meg :ler:

Utrolig hva enkelte jenter kan få seg til å gjøre noen ganger... :sjenert:

Så bra at kjæresten din tar vare på deg. Godt å ha noen når formen ikke er den beste.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, tror du må få med mannen på turer ja.. høres ikke noe godt ut, og med den antaglig murrende bekkenløsningen bør du vel ta det med ro ja..

Ja, helt utrolig hva noen jenter gjør.. Jeg har år på år lovet meg selv at jeg ikke skal se på ungkaren og andre lignende program, men så sitter jeg der på kveldingen, og ingenting annet går på tv.. sukk.. Men men, er jo det samme som skjer hvert år ja. Er såå amerikansk tillaget at jeg nesten blir litt kvalm.. Men likevell ser jeg på... :ler: Eier ikke kvalitetskontroll jeg...

Idag er det fint vær. Blå himmel og klar luft.. gir meg litt slik "tidelig-vår-følelse" koselig!

Jeg gleder meg til våren!! Det er min favoritt årstid! Alle blir så glade og immøtekommende, solen varmer oss, og himmelen er blå!

Etter hva jeg har funnet ut, fungerer også kroppen bedre når det er vår/sommer så det skal jo bli deilig. Høres litt rart ut, men når det er vinter og kaldt verker det veldig i ledd og muskler.. Så det er godt med dager der været er på topp! :)

Idag burde jeg virkelig ryddet... Her er rett og slett litt kaos.. Klesvask ligger å venter på å bli sammenlagt, oppvaskmaskinen venter på å bli tømt, bosset burde vært bært ut for lenge siden, osv... Håper jeg får ryddet litt senere!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var heldigvis ikke bekkenløsning, men jeg burde likevel ta det med ro og ikke irritere det. Men beroliget nå, synes bekkenløsning høres forferdelig ut :sjenert:

Er jo lett for å ta det man finner når utvalget er dårlig da... Er jo litt morsomt også, hvis en ser på det på den måten :ler:

Deilig med vår følelse. Her er det kaldt og tåket, så ikke akkurat vår følelse her... :sjenert:

Jeg gleder meg også til våren. Skal bli deilig når påsken er forbi, da kan det bli fint...

Er vel ganske vanlig at mange plager er verre om vinteren... Spesielt når det gjelder ledd og muskler. Min bestemor har vært mye på behandling i sydligere strøk siden klimaet er mye snillere mot helsen hennes.

Uff, mye vi burde gjort hjemme også. Men rotet går jo aldri noen plass...

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inwe: Så koselig av deg!! :goodbye:

Dagen i dag, går saaaakte... jeg får ikke gjort noe fornuftig heller..

Energien er fraværende idag også.. ligger rett ut på sofaen og putter i meg smertestillende med jevne mellomrom. Ligger slik jeg ser ut på den herlige blå himmelen, det gjør at jeg drømmer meg vekk!

Drømmer om vår, lukten av nyslått gress, bølger som slår mot strandkanter, sommerfugler som danser i vinden, fuglekvitter og barn som hopper paradis! :hjerte:

Er så mye jeg vil gjøre. Et år siden jeg ble syk i disse tider.. rart å tenke på.. vil ikke tenke på det, vil bare drømme meg vekk, til tiden før jeg ble syk..

...savn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tankefull idag! :)

Er alene hjemme, å lar tankene vandre, hvor fint jeg egentlig har det, hvor flott og perfekt livet blir når jeg blir frisk. Hvor heldig jeg er som har samboeren min og familien min :hjerte: Koselige tanker, takknemmelige tanker.

Har vært mye motgang siste årene, med mange dødsfall, mye sykdom. Jeg fortjenter det går oppover nå! :D

Jeg hekler meg en lue. En søøt lue, i tykt ullgarn! Den er turkis, og sal få en hvil dusk bakpå! Den blir søøt! :hjerte:

Voffen er søt med meg, ligger på brystet mitt og sover. En lykkelig hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...