Gå til innhold

Kaotisk Caos


Caos

Anbefalte innlegg

:vinke:

Jeg må innrømme ettpar ting: Jeg har vært aktiv sniker og leser på KG i lang tid, så det er på høy tid jeg registrerer meg! Jeg har lært mye av dere, og har planer om å lære enda mer! Jeg har vært innom endel nettsamfunn, og vandrer alltid videre, men noe holder meg igjen her på KG, kan det være koselige medlemmer? :Nikke:

Jeg blir straks 21 år. Skulle ønske jeg var spretten, impulsiv, sprek og artig. Men desverre har livet snudd seg litt på hodet, dermed sitter jeg her med en diagnose jeg håper å bli friskmeldt fra om fort som fy, uten jobb og sosiale antenner.

MEN jeg har verdens nydeligste samboer som også er min bestevenn, hund (som er vårt kjærlighetsbarn :hjerte: ) Bil og hjem! Og neida, jeg har ikke mistet alle sosiale antenner, jeg har jo venner, men desverre ikke mulighet til å være sammen med de så ofte som jeg ønsker.

Kaotisk Kaos, veeel, på utsiden virker jeg nok ganske så avslappet og rolig, spesielt siden jeg er hjemmeværende og har alt for mye tid. Men inni meg renner tiden litt ifra meg!

Jeg hadde nemmlig planlagt livet jeg! :ler:

Og tro det eller ei, så gikk alt etter planen også:

Jeg møtte mannen i mitt liv, og flyttet fort sammen med han. Mr. Caos er en fantastisk mann, som hele familien min har blitt utrolig glad i.

Vi kjøpte oss stasjonsvogn og fikk oss hund. Flyttet fra leiligheten vi hadde og kjøpte oss tomannsbolig, med hageflekk, turstier på alle kanter, badestrand 1 minutt unna og fantastiske solforhold!

Men så gikk ikke alt etter planen lenger, og jeg har dermed vært sykemeldt i et år, noe som er helt forferdelig kjedelig, og jeg holder virkelig på å gå på veggen! Å være tappet for energi er en ny opplevelse for meg. Men jeg gleder meg stort og ser veldig frem til den dagen jeg kan gå turer og begynne å jobbe igjen! Å ikke minst fortsette livet slik det var planlagt:

Forlove oss

Planlegge graviditet

En hund til

Bygge enebolig

Få meg en fantastisk jobb som jeg trives i

og fortsette livet sammen med min kjære og nyte dagene vi har sammen!

Ja, dette var litt om meg, mer kommer nok garantert om ikke så lenge, for jeg er en ganske pratesyk person... :fnise:

Endret av Caos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Gratulerer med dagbok og som registrert. Håper du koser deg like mye som registrert som du gjorde som gjest.

Synd å høre ikke ting akkurat har gått som planlagt, men bra det går bedre. Får satse på at alle planene blir realisert etterhvert :-D

Du høres i hvert fall positiv ut. Det er et godt tegn.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror absolutt jeg kommer til å trives like godt, om ikke bedre som registrert! Er jo litt kjedelig å alltid være en gjest..!

Positiv er jeg ja, er ikke vits å tenke negativt, for det gjør meg ikke frisk det heller!! ;)

Dagen i dag, har jeg faktisk fått en bra begynnelse på! Ryddet soverommet, lagt sammen klær og slikt. Deilig å få gjort noe!

I løpet av uken skal jeg ta gjesterommet også! Vi har nemmlig MINIMAL plass til å oppbevare klær/duker/sengetøy og denslags.. En kommode og et vanlig klesskap på deling mellom meg og samboer. og, jeg har alt for masse klær! Så nå skal vi rett som det er skru fra hverandre gjestesengen å pakke den opp på loftet, så skal vi få inn et skap til, muligens en kommode også, slik vi har mer klesplass! :jepp: For nå er vi avhengig av at endel klær ligger til vask!! :ler: hvis ikke må de bare ligge sammenlagt i sengen eller noe..

Så jaa, det skal bli deilig å endelig få plass til klærene mine! Gleder meg!!

Ellers har jeg siste dagene innsett hvor glad jeg er i dette huset, passer flott til oss, eneste minus har vært lite skapplass/mangel på plass til gjesteseng og et skap til! Men nå løser vi det med at overnattingsgjester får en slik fin oppblåsbar madrass å ligge på... eller den stooore gode sofaen vi har nede.. Er ikke en slik liten skrøplig madrass, men en slik som er ca en halvmeter høy, "dobbeltseng" den er god å ligge på synes iallefall jeg! :jepp:

Ellers trives jeg godt som registrert KG-bruker hittil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plass til klær er alltid en utfordring :jepp:

Vi bor også i en tomannsbolig. Var elendig med skapplass når vi kjøpte. Så første som ble gjort var å hive de gamle skapene ut av soverommer og få på plass en svær skyvedørsgarderobe.

Gjorde en kjempeforskjell :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smart! Jeg skjønner ikke hvordan jeg tenkte det skulle gå greit med et vanlig lite klesskap på deling! :ler: Men nå har jeg altså lært! Vi har heldigvis skyvedørsgarderobe til ytterklær og denslags, så det hjelper jo litt på, for fineklær og slik henger også der!

Men nå er utfordringen å finne billige klesskap! (kommoder er forferdelig dyrt!)

Vi får jo et slik vitrineskap også i desse dager, og det kostet jo endel det også. Skulle ønske jeg bodde nært IKEA! Men men, reklamene skal granskes, og en samboer skal snurres rund lillefingeren, så skal vi nok få masse masse skapplass! :D

Leste noen annbefalte å ha IKEA kjøkkenoverskap over en eventuell komode.. Jeg er litt usikker. jeg må jo først og frems se om jeg finner kjøkkenskap som kan brukes på andre rom. Pluss at dette "garderoberommet" som det nå bli, er lite.. 6 eller 7 kvm.. Er redd det skal bli litt overdrevet og MYE møbler på et lite rom.. Hmm..

Vi får se! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster fort penger med sånne skap :jepp:

I hvertfall hvis de skal romme mye, være praktiske, være fine og god kvalitet...

Et vennepar av meg har garderoberom. Men da brukes det kun til klær da. De har kjøpt innredning som i skyvedørsgarderober. Veldig praktisk, og lett å holde oversikten. Men innredningen der også er jo dyr.

Et alternativ er å handle på IKEA, men det kommer jo litt an på hvor langt det er til IKEA da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi bor liksom langt ifra IKEA, men vurderer en oslo tur om ikke så lenge, å da hadde vi jo garantert dratt innom. er vel ca 7 timer med til tror jeg... Så er et stykke! ;)

Dette rommet er det som vi alltid har kalt for "gjesterom" (pga den alr for store gjestesengen som har vært ibruk en gang og tar alt for mye plass) eller hunderommet, siden hunden elsker å ligge der inne, og har lekene sine der. Det er også tenkt som et fremtidig barnerom, meen, mulig det blir et annet rom som bli barnerom- når den tid kommer!! Men det er nok lenge til..

Tror det fra nå av blir et garderoberom. har sett på litt forskjellige muligheter, målt vegger og styret på. Noe lurt skal vi nok få til, med plass til mye klær!! :jepp:

Har forresten funnet ut at det er farlig å lese andres dagbøker her inne! Blir jo sååå babysyk/giftesyk! Alle har så koselige og stemningsfulle dagbøker!! :love:

Men nei, vi har det fiiint slik vi har det nå! Men jeg kan jo få lov å glede meg!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med flere muligheter.

Kan skjønne du blir giftesyk/babysyk av dagbøkene her :rødme:

Er jo fantastisk å gjennomføre sånne ting. Men greit at det passer sånn ellers også...

I mellomtida får du suge til deg alle gode tips :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, vi har god tid! Å jeg liker å suge til meg tips, å det er det maaange gode av her inne! Koselig!!

Og ikke har vi hast heller, vi skal jo være sammen hele livet, :rødme: så da kan vi ta det når kroppen min finner ut den skal bli frisk, vil tro det er bedre å gjennomføre slike store ting med en frisk kropp, dessuten er jeg ikke gamle sjela heller enda såå :)

Men det er koselig å lære ting av dere som går igjennom dette nå, det synes jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror sikkert det er en fordel å være frisk og rask før en begynner med både bryllups og baby planlegging...

Bør i hvert fall ha overskudd og kunne kose seg med tanken.

Du er jo ung. Jeg var 3 år eldre enn deg når jeg traff mannen min. Så ingen grunn til å stresse med det.

Viktigere å få ting på plass, så ordner det seg sikkert :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er helt enig med deg der!! Du er nok ei fornuftig jente, siden du er enig med meg i mye etter hva jeg har lest her inne! :ler:

Det blir spennende å følge med på graviditeten din! Å 3D ultralyden tror jeg kan bli kjempe artig!! :)

Håper du er like fornøyd som de jeg har snakket med som har tatt den! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre vi er enige i mye :-D

Ja, koselig med folk som vil følge med. Kan skjønne det kan bli litt mye for folk som ikke er gravide selv. Men er litt lett å boble over :ler:

Er veldig spent. Virker litt lenge å vente bare. Men kan være artig å prøve i hvert fall.

Har jo kikket litt. Utrolig hva de kan fange opp :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden noen påpekte dagboktitlene til folk i går, så kan jeg jo informere om at "mitt kaotiske caos" passer innmari bra i min dagbok i dag! Både følelsesmessig, utseendesmessig og jammen ser huset også ut som et kaotisk kaos!! :ler:

Fikk beskjed av legen å ta det helt med ro idag, for i går ettermiddag ble jeg innmari dårlig. Så nå sitter jeg her da, i samme stilling som jeg har gjort store deler av 2007. Rart jeg ikke har fått slikt ligge/sitte sår.. Det er altfå forferdelig kjedelig å sitte i samme stilling i samme stua dag ut og dag inn!! :jepp:

Men jeg er heldig som har voffen da, han må høre på det mest utrolige jeg har å fortelle han. Å tro det eller ei, han sitter like tolmodig å hører på meg! Godt oppdradd! :rødme:

Jeg har alltid hatt lyst til å bruke en slik: :kaffe:

Men det eneste jeg ville hatt oppi koppen er kakoa.. Prøver å lære å drikke te, meen kommer ikke så langt. For all te har en slik lik ettersmak, som ikke er noe god.. Jeg har prøvd endel typer nå, men om noen har en favoritt kan dere jo rope ut, så kan jeg prøve den, om jeg ikke allerede har gjort det! :jepp:

jada, dagen i dag skal brukes på å lete etter fine og praktiske løsninger på et garderoberom, samt surfe her inne på KG da! Og sikkert en god del andre plasser.

Ha en fin dag alle sammen!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at formen er dårligere, men godt du har selskap. Koselig med hund, savner å ha det selv :sjenert:

Jeg drikker mye te fra London Fruit & Herb Company. Får de vel ikke i vanlige butikker, men i helsekosten. For tiden er favoritten blåbær.

Disse smaker ordentlig frukt/bær og er kjempegode synes jeg :-D

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, hund er fantastisk altså.. Er innmari glad jeg har selskap i han! Hadde blitt stusselig hvis ikke..

Takk for tips! da skal jeg teste ut desse! Jeg har liksom SÅ lyst å like te, kaffe også igrunn, men sistnevnte setter seg fast i halsen, har ikke mulighet til å få svelgt det.. :ler: Så da skal jeg prøve dette du nevnte!! :)

Ha en fin dag du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, greit med selskap når en går hjemme. Merker spesielt at jeg savner voffs når jeg er hjemme alene. Eller når jeg kommer hjem til tomt hus. Likte å ha noen som kom og koste... :sjenert:

Jeg synes i hvert fall de er veldig gode, og jeg er ikke spesielt glad i vanlig tradisjonell te. Mer kakao og varm solbærsaft jente. Drikker kaffe, men ikke så mye.

Håper du liker dem. Er jo litt sunnere i lengden ;)

Jeg bruker ikke en gang suketter i dem, og det er omtrent den eneste teen jeg drikker uten suketter.

Liker også den kanel og rosin teen til Twinings er det vel. Den finnes på butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja, det blir tomt uten voffen i hus.. :(

Morgenen idag fikk en brå start. Jeg hadde tenkt å sove litt lenge, men rett etter min kjære dro på jobb kl 7, hadde jeg ikke noe valg. Jeg måtte stå opp! Hunden, som fikk sove i sengen i natt (noe som skjer veldig skjeldent) vekte meg med et brak. Hans lille kropp på ca 2,5 kg lagde et smell i bakken, jeg skrudde fortumlet på lyset, med et smil om munnen, rett og slett fordi jeg trodde han hadde falt ned av sengen.. Men nei, han hadde vondt i magen, og utover gulvet lå klatter med bæsj... Illeluktene bæsj! Smilet mitt forsvant fort.. Så da var det bare å hive på seg noen filler å vaske parketten mens jeg brakk meg av lukten.. Uff. Savner ikke valpetiden når det var renslighetstrening for å si det slik! :sjenert:

Men men, han fikk meg iallefall opp av sengen, og har gjort litt fornuftige ting hilltil.

Kjøpte nye gardiner til soverom og det kommende garderoberommet i går. Sorte tykke gardiner, veldig fornøyd!!

Nå spiser jeg havregryn og koser på en nybadet hund som lukter godt! Alle sier våt hund lukter så gale, men nybadet hund, det er herlig! Han er så rein og god og glad! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om dagen fikk en pangstart, og jeg synes det var en litt kjedelig begynnelse på dagen, viser det seg at det nå går bedre! Jeg vasker hus og klær og er effektiv!! Wee!

Hunden er bra i magen, takket være zoolac :)

Det er deilig være ute, så snart skal vi gå oss en tur og få frisk luft. det er alltid godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...