Gå til innhold

Vi som skal gifte oss i 2009


Concertina

Anbefalte innlegg

Gjest Grafica

Vel, vi er tjue nå, og på mandag har vi vært sammen et år og syv måneder. Vi har bodd sammen et halvt år og vært forlovet over et år, og forholdet vårt har vært bunnsolid fra starten av. Datoen vår er treårsdatoen. Men hun kommer til å synes det er alt for tidlig, at vi må vente til vi er ferdig med utdanning, si at hun synes at vi har rushet alt og bla bla bla. Dessuten er hun sinnsykt irritert på meg fordi jeg går arbeidsløs med vilje nå (jeg nekter å ta enda en jobb i kassa på rimi; jeg vil ha en jobb jeg synes er gøy og trives i, ellers går det alt for mye utover energien jeg har til skolen)

Hun er vanligvis verdens beste mor, men jeg tror at hun fortsatt ikke tror at vi kommer til å vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

jeg er ny her, skal gifte meg 27.juni 2009. plass på tråden til en til?

:jepp:

Er det vel! Gratulere og velkommen hit :)

Nå er det like mange 27. juni-bruder som 8. august bruder gitt ;)

Grafica: kjipt at du tror moren din vil reagere sånn, men jo raskere du forteller henne det, jo raskere forsoner hun seg med tanken og hun kommer sikkert til å støtte dere etterhvert, tror du ikke? Hun får jo litt tid på seg... Mine foreldre giftet seg da de var 21 (fikk meg da de var 20), og de er fremdeles gift, så er man sikker så trenger man jo ikke å vente :) Ang jobb så er du jo strengt tatt ikke arbeidsledig om du er student, det skal jo i utgangspunktet være en fulltidsjobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Joda, jeg har argumentene klare, hun var gifft og gravid med meg når hun var 20 :P Hehe.

Velkommen til oss alfaalfa! Alltid plass til mange mange fler :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi får besøk av både foreldrene mine og sambo sine foreldre i dag, og jeg tenkte at det hadde jo vært en fin mulighet til å fortelle dem at vi har satt dato, men neida sambo synes ikke det var noe poeng i å gjøre det enda. Var jo liksom nesten et og et halvt år til enda... Virker ikke som om han gleder seg over at vi har satt dato :sukk: Huff ikke helt i humør i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Hvis dere har planer om å spørre dem til hjelp med noe, finansiering eller hva som helst, må de jo vite det så fort som mulig! Og tenk om de har planlagt å reise bort akkurat da, mange som legger ferieplaner et og to år på forhånd. Det kan du jo si til ham, for det er kjipt om dere venter to-tre måneder og så har et foreldrepar bestilt cruise eller noe på datoen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Grafica her... lurt å fortelle det så fort man har ting klart, det kan fort hende at familien har planer om ferie etc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen som gifter seg 26 september her? vi har heldigvis klart å bestemme oss for dato, lokale og kirke( det var ikke så vanskelig med kirke:)) Alle syntes jeg er tidlig ute, men syntes ikke det selv:) Moro med en egen tråd for oss som gifter oss i 2009:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til Grafica:

Jeg syns ikke foreldrene skal være vrange eller vanskelige når barna skal gifte seg.ø. uansett alder og sivilstand.. (er det det det heter med tanke på yrke/skole?) Dette er en feiring av kjærligheten to mennesker har for hverandre... ikke en grunn til å bli irritert...

Jeg ville tatt meg en alvorsprat med mammaen din jeg.... Spesielt når hun var på din alder selv.. og om hun syns hun var for tidlig ute med alt så er jo trosalt ikke det ditt problem... Man må lære av egne "feil" for å si det på en slags rar måte.. ikke at jeg mener det er feil, men det kan jo virke som om moren din syns det...

Nei, jeg mener dere må bare peise på uten å ta hensyn til slikt tull! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen som gifter seg 26 september her? vi har heldigvis klart å bestemme oss for dato, lokale og kirke( det var ikke så vanskelig med kirke:)) Alle syntes jeg er tidlig ute, men syntes ikke det selv:) Moro med en egen tråd for oss som gifter oss i 2009:)

Hallo!! :)

Jeg syns ikke du er tidlig ute... har nok planlagt myyyye mer jeg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_2009 brud_*

godt å se at det ikke bare er jeg som er ivrig på å planlegge:)

Ønsker alle lykke til med planlegging:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noli: selvsagt kan du det :) Har lagt deg med i lista, gratulerer så masse :)

2009 brud: velkommen hit og gratulerer så masse, som du ser er det mange her som starter tidlig ;) Foreløpig er du eneste brud ut den 26. september, men det kan jo fort forandre seg :)

Vi har fått kirke og prest og kirketjener og organist og vi trenger ikke å betale for det!!! :danse: De flyttet den vigselsfrie helgen for oss!!! :hoppe: Snille soknepresten! :-D

Så jeg har bestilt kirke til klokken 14.00, var litt usikker og lurte på å ta 13.00, men kanskje greit å ha vielsen så sent at noen av de tilreisende kan komme reisende på lørdagen :) Jeg gleeeeder meg sånn! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Bryllupsplanleggingen min har stoppet litt opp de siste dagene, men i går var jeg hos forloveren min og hun hadde styra masse! Hun fant frem forslag til innbydelser og hadde tenkt masse mer på alt mulig. Er det mulig å ha en bra forlover? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sitti å sett litt på fotografer i dag, og noen av dem ser veldig billige ut, helt til en ser på alt det som IKKE er medregnert i prisen... Mens andre virker dyrere men de har så mye medregnet i prisen!

Denne ser veldig billig ut, selv om det ikke sår så mye, men når man ser på alle de andre fotograferingene h*n har, så erd et tillegg for så og si alt...

Mens denne heller er noe dyrere igjen, men det er veldig få pristillegg for andre ting...

Hmmmmm... vanskelig dette...

Jaja.. jeg har god tid... Jeg burde kanskje bestille kirke og lokale før jeg bestemmer fotograf... Thihi.

Men det skal jeg jo ikke gjøre til somemren uansett, så...

Klemmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lilleulv: så hyggelig at du har en forlover som er skikkelig interessert :) ...jeg må vel se og få bestemt meg for forlover snart jeg og... Synes bare det er så vanskelig ;)

Jeg har sitti å sett litt på fotografer i dag, og noen av dem ser veldig billige ut, helt til en ser på alt det som IKKE er medregnert i prisen... Mens andre virker dyrere men de har så mye medregnet i prisen!

Denne ser veldig billig ut, selv om det ikke sår så mye, men når man ser på alle de andre fotograferingene h*n har, så erd et tillegg for så og si alt...

Mens denne heller er noe dyrere igjen, men det er veldig få pristillegg for andre ting...

Hmmmmm... vanskelig dette...

Fotograf er vanskelig, du må nesten bare sjekke hva som er inkludert (de billige inkluderer ofte ikke forstørrelser etc slik at det fort blir veldig dyrt (feks Fame som ofte har gratis fotografering, men vanvittige priser på forstørrelser), mens de dyre kanskje gir deg rettighetene selv slik at du feks kan fikse takkekortene selv via kjeder som Japanfoto.

Vi har valgt en litt anerledes fotograf, han tar mer reportasjebilder og i hovedsak ikke oppstilte bilder (men kan gjøre det og vi skal bla. bruke han som fotograf på kirketrappa feks, slik at alle ser på samme person ;)), han kommer til å være med oss hele dagen, i kirken og på festen, og tar mangemange bilder :) Han kommer til å grovsortere de før vi får se de (hvis ikke blir vi sittende i mangemange timer ;)). Av disse tusentalls bildene så får vi 30 + bilder som han redigerer ekstra og får på trykk, i tillegg til 4-5 forstørrelser, vi får alle bildene lavtoppløselig på CD slik at vi kan bestille egne takkekort, men han ønsker rettighetene til å trykke de bildene som skal i album/forstørrelser. Synes det er helt greit, han tar ikke upris og kvaliteten blir jo en annen enn hos kjedene :) Jeg er ikke så glad i oppstilte bilder slik at det passer meg veldig bra med slike reportasjebilder, og jeg gleder meg sånn til å ha skikkelige bilder fra hele dagen/kvelden :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Vi kommer til å be mammas søster være fotograf; hun har drevet med foto i mange år, og tok bildene når mamma gifta seg med faren til lillebror. De er kjempefine! Jeg driver jo endel med foto selv, så det skal mer enn bare et stort kamera til for å imponere meg, jeg vet hun er flink ^^ Så der sparer vi penger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Dinedama, for støttende ord! Jeg har så godt som bestemt meg for å fortelle henne det på torsdag... :)

Flott :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...