Gå til innhold

Vi som skal gifte oss i 2009


Concertina

Anbefalte innlegg

Hmm.. Har sittet å natt å regnet på de ulike postene i forbindelse bryllupet (mat, klær, drikke, reise etc) og det ble ikke rent lite.. :overrasket: Og da var ikke halvparten av utgiftene tatt med :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kjempedyrt ja... pengene flyr raskt! Jeg satte opp budsjett basert på priser jeg fant rundt om på KG og priser jeg søkte meg fram til, tror vi har husket å regne med alt (har ikke regnet med ringer siden vi ikke har bestemt oss for dette enda og bryllupsreise av samme årsak), og vi ligger på et sekssifret beløp... Hadde håpet å slippe unna med under 90.000, men jeg tror det skal bli vanskelig. Riktignok så har jeg lagt til for mye mat, altfor mye drikke og en dessert jeg ikke tror vi skal ha, men likevel... :sjenert: Jeg trøster meg med at det er bare en gang, og vi har råd til det... Og planen er en skikkelig fest så jeg håper det blir minnerikt for alle gjestene også!

...vi kunne sikkert fått ned prisen litt, men jeg har lyst på solist i kirken, band på festen og en skikkelig fotograf (sistnevnte var ikke så dyr, men dyrere enn å få en kompis til å ta bildene...), så da får jeg heller leve med at det koster litt ekstra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Kjolen min

Eneste jeg er usikker på er at jeg ikke kan gå og prøve kjolen :o Sånn funker det: de har ikke kjolen inne, men tar mål av meg og skreddersyr kjolen til meg. Jeg får altså ikke prøvd den før jeg bestiller den, og det synes jeg er SKUMMELT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Lilleulv den var NYDELIG!

Har de ikke noen "dummymodeller" inne heller?

Takk! :) jeg synes det selv også.

De har visst ikke dummymodeller eller noen ting :/ synes godt de kunne hatt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilleulv: du kan jo sjekke andre steder om de har noe i liknende fasong som du kan prøve, så ser du i hvertfall om den fasongen er rett? :)

Jeg har stort sett funnet meg kjoler som ikke selges i Norge, så jeg kommer nok til å prøve liknende kjoler på brudesalongene for å se om de passer i fasongen, og deretter bestille på nettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Jeg var så frekk at jeg gikk inn på siden for å prøve å finne ut prisen på kjolen din (for jeg likte formen veldig godt, og lurte på hva sånn ca det kom til å koste å få en kjole i noe lignende form), men fant den ikke noe sted jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Jeg var så frekk at jeg gikk inn på siden for å prøve å finne ut prisen på kjolen din (for jeg likte formen veldig godt, og lurte på hva sånn ca det kom til å koste å få en kjole i noe lignende form), men fant den ikke noe sted jeg.

nei det gjorde ikke jeg heller :) men da jeg sendte de mail så svarte de med pris og leveringstid og sånn. den koster 5300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Tenkte mer på at jeg ikke fant kjolen din i det hele tatt, hehe. Hadde vært fint å se hva som stod av info.

For siden de skreddersyr, så regner jeg med at det er mulig å gå "ut fra" en kjole, og så få den akkurat slik man vil ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Tenkte mer på at jeg ikke fant kjolen din i det hele tatt, hehe. Hadde vært fint å se hva som stod av info.

For siden de skreddersyr, så regner jeg med at det er mulig å gå "ut fra" en kjole, og så få den akkurat slik man vil ^^

Ja jeg tror det. mulig dette er en kjole som ikke ligger ute lenger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt;

-forlovere

-toastmastere,

-dato,

-Kirke,

-selskapslokaler

:klemmer:

har sett på ;

-kjole

-kjole&hvittt / sjakett

-mat

-innbydelsesforslag

-farger til pynt

:lete:

Er det noen papirer men må fikse selv, som gir oss "lov" til å gifte oss...??? Eller er det de papirene man fikser i kirken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen papirer men må fikse selv, som gir oss "lov" til å gifte oss...??? Eller er det de papirene man fikser i kirken?

Gratulerer så masse, hvorfor registrerer du deg ikke og ordner deg bryllupsdagbok? :)

Dere må fylle ut erklæring fra brudefolkene og forlovererklæringer, finner de her. Disse sendes til Folkeregisteret (som har samme adresse som Skatteetaten), postadressen finner du her. Papirene er gyldige i 4 måneder, så ikke send de inn for tidlig :)

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan hende at vi 09 bruder formerer oss i løpet av dagen... finnes nok noen der uten som benytter seg av valentine dagen :dagens-rose:

Det skal du nok ikke se bortifra nei :hjerte: Er jo bare koselig det, alle er jo velkommen her :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har vi fått litt mer på plass. Men vi har funnet ut at vi må sende ut innbydelsene litt tidligere. Så vi lager dem nå, og sender dem ut så fort som mulig. Da får gjestene litt bedre tid på seg til å spare.

Har ordnet overnatting til 30 gjester og middag. Venter bare på at Sysselmannen skal svare oss. Men fikk ett tips om at vi eventuelt kan bruke en av kapteinene på cruiseskipene der opp da, i stedet. Og det hørtest jo fint ut :)

Eller så har jeg sett på flere kjoler. Det er rent for meget :ler: Hadde håpet å finne en jeg bare plutselig fallt for, men det har jeg ikke gjort......

Nå skal jeg ut å se på kjole :) Og papir til innbydelser. Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Morsom dato jannamor!

Uff, jeg sliter så med tanken på å fortelle mamma at vi har satt dato. Vi skal hjem neste uke (vinterferie), og jeg lurer på å fortelle henne da, selv om jeg egentlig hadde tenkt å vente et par måneder. Greia er at siden jeg måtte fortelle pappa det (siden han snakket om å bestille islandstur midt i juli neste sommer....) så er jeg så redd for at han skal forsnakke seg til noen.

Er redd reaksjonen til mamma. Hun vet jo at vi har vært forlovet i over et år, men jeg tror hun kommer til å synes at vi rusher, at vi ikke er klare, og ikke minst så kommer jeg til å få en kjempelekse om at hvordan våger jeg å planlegge bryllup, jeg som ikke har jobb enda engang!

*sukker* Jeg håper jo på at hun kanskje bare blir glad, men er redd det ikke blir sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom dato jannamor!

Uff, jeg sliter så med tanken på å fortelle mamma at vi har satt dato. Vi skal hjem neste uke (vinterferie), og jeg lurer på å fortelle henne da, selv om jeg egentlig hadde tenkt å vente et par måneder. Greia er at siden jeg måtte fortelle pappa det (siden han snakket om å bestille islandstur midt i juli neste sommer....) så er jeg så redd for at han skal forsnakke seg til noen.

Er redd reaksjonen til mamma. Hun vet jo at vi har vært forlovet i over et år, men jeg tror hun kommer til å synes at vi rusher, at vi ikke er klare, og ikke minst så kommer jeg til å få en kjempelekse om at hvordan våger jeg å planlegge bryllup, jeg som ikke har jobb enda engang!

*sukker* Jeg håper jo på at hun kanskje bare blir glad, men er redd det ikke blir sånn.

Jo takk takk. Vi elsker sånne spesielle datoer :D

Hvorfor skulle din mor synes det? Du er da voksen og ansvarsfull nok til å kunne bestemme selv? Hun burde jo støtte deg. Med mindre du er veldig ung da, da kunne jeg kanskje forstått hennes skepsis, men dette er jo helt og fullt ditt og din kjæres valg?!! Det synes i hvertfall jeg. Hun har ingenting med å blande seg.! Stå på krava (sikkert gravide homronene mine som snakker litt her nå men sant er det jo)

Greit og si datoen og, sånn at de ikke må avbestille en tur liksom. Mine gudforeldre drar på sin årlige tur dagen etter bryllupet vårt, og det sa jeg med en gang vi hadde bestemt oss. Litt kjipt og tape masse penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...